Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis christa&john: Zuid West met de kids en opa & oma

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
christa&john
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Reis christa&john: Zuid West met de kids en opa & oma

Bericht door christa&john »

Onze route voor mei/juni 2012 ligt zo goed als vast. Ik hou me toch wel aan de vorige route, maar met een paar extra dagen tussengeplaatst ipv 23 dagen doen we 27 dagen.
Na veel opzoekwerk veel info vergaard dankzij jullie ! ivm wandelingen ben ik via het forum op een heel interessante website ivm wandelingen in de National Parks terechtgekomen, wij gaan sowieso voor de korte wandelingen, en betreffende campgrounds en RV Resorts heb ik ook al heel veel interessante info vergaard. Maar toch graag nog wat tips van echte kenners ivm ons programma :blink:
Omdat we met kinderen reizen zouden we graag wat afwisselen ; een paar campgrounds in National Parks waar dan hopelijk wat diertjes zien rondlopen en RV Resorts waar ze dan eens kunnen zwemmen/speeltuin/minigolfen.
Hieronder nog maals de route en ook de campgrounds of RV Resorts waarop we graag zouden gaan staan. De meeste leggen we niet vast behalve die in de NP’s . De KOA campgrounds hou ik als laatste optie voor het geval er niets anders meer zou beschikbaar zijn of er niet veel CG in de buurt zijn.

Dag 1 28/05 : Bxl – Las Vegas : overnachten in Luxor Hotel of Treasure Island of ander hotel op Strip
Dag 2 : 29/05 : Las Vegas – hotelovernachting (zouden hier graag een show van Cirque du Soleil meepikken, heb gelezen dat Mystère at the Treasure Island de moeite is ? )
Dag 3 : 30/05 : Las Vegas - hotelovernachting
Dag 4 : 31/05 : Ophalen Camper Cruise America (we boeken Early Bird, zodat we vroeger kunnen starten) - Seligman (KOA Seligman)
Dag 5 : 01/06 : Seligman – Prescott –Sedona (Rio Verde-Cottonwood(?)/Lo Lo Mai RV Resort/Rancho Sedona)
Dag 6 : 02/06: Sedona (Rancho Sedona)
Dag 7 : 03/06 : Sedona – Grand Canyon ( Mathter CG of Desert View – te reserveren)
Dag 8 : 04/06 : GC – Page (Wahweap RV Resort) tickets voor Upper Antelope op voorhand boeken ?
Dag 9 : 05/06 : Page (Wahweap RV Resort) tip ivm boottocht op Lake Powell ?
Dag 10 : 06/06 : Page – Monumet Valley (we doen de Valley Drive niet met camper) – Bluff (Caddilac Ranch campground)
Dag 11 : 07/06 : Bluff – Four Corners – Mesa Verde (Mesa Verde RV Resort of A.A. Mesa Verde ?)
Dag 12 : 08/06 : Mesa Verde – Moab (Moab Valley RV Resort)
Dag 13 : 09/06 : Moab (Moab Valley RV Resort)
Dag 14 : 10/06 : Moab (Moab Valley RV Resort)
Dag 15 : 11/06 : Moab – Torrey (1000Lakes RV park of Fruita Cg)
Dag 16 : 12/06 : Torrey – Bryce (Ruby’s Inn)
Dag 17 : 13/06 : Bryce – Zion NP ( Wachtman GC -> te reserveren of Zion River Resort of Zion Ponderosa RV Resort of …
Dag 18 : 14/06 : Zion NP (idem)
Dag 19 : 15/06 : Zion – Valley of Fire State Park (Atlatl Rock CG) of Lake Mead RV Village
Dag 20 : 16/06 : Valley of Fire – Death Valley (Furnace Creek : ik vermoed dat overnachten op de campground niet echt is aan te raden vanwege de hitte in camper, beter Furnace Creek Ranch reserveren ? Of is hitte niet echt een probleem ’s nachts)
Dag 21 : 17/06 : DV Furnace Creek – Mammoth Lakes (Campgrounds ?) of June Lake (Silver Lake RV Resort)
Dag 22 : 18/06 : Mammoth Lakes/June Lake – Lee Vining – Tioga Pass indien open- Groveland (Yosemite Pines RV Resort )
Dag 23 : 19.06 : Groveland – Oakhurst (High Sierra Rv Park)
Dag 24 : 20.06Oakhurst – S.F
Dag 25 : 21.06 S.F
Dag 26 : 22.06 S.F
Dag 27 : 23.06 S.F – Bxl

En dan nog vragen ivm hotel in Las Vegas, is er veel verschil in prijs bij boeken in weekend of gedurende de week ?
In S.F ziet Tuscann Inn me er wel degelijk uit qua ligging en inrichting,iemand ervaring met dat hotel ?

Groetjes, Christa
Laatst gewijzigd door christa&john op 09 aug 2011, 15:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Corfou,Egypte,Tenerife,Portugal,Turkije,Thailand,N-India,Nepal,Z-India,Malediven,NY+LA-LV-SF,Tunesië,Cuba,Isla Margarita,Laos,Vietnam,Cambodja,Canada (BC+Stewart/Hyder),Bali,Midwest,Z. Afrika,ZW USA,Schotland,Fr.Alpen, Namibië,New Mexico/Arizona,Z. Afrika
jolanxyz
Amerika-expert

Re: Zuid West met de kids en opa & oma

Bericht door jolanxyz »

Op zich is dit een prima route. Maar kijk goed na bij de verhuurder van de camper of je in juni (en tot welke datum in juni) nog wel door Death Valley mag met de camper.

In Las Vegas is het doordeweeks stukken goedkoper, al is dat ook afhankelijk van hoeveel congressen en andere evenementen er in de stad zijn. Het Flamingo kan ik je ook aanbevelen, het is centraal gelegen en heeft een mooie tuin met zwembaden voor een redelijke prijs.
Nici
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door Nici »

Mooie route.
Ik zie dat jullie eerste uitstap naar Sedona is. Je zou ook kunnen overwegen om te vliegen op Phoenix en dan Las Vegas onderweg tussen Zion/Valley of Fire kunnen doen.
Ook onze ervarin is dat LV door de week stukken goedkoper is. En de NP zijn in het weekend ook drukker dan door de week.

Nici
http://www.roadbook2013.blogspot.com/ Verslag juni 2013: Alburquerque - Las Vegas
http://www.roadbook2012.blogspot.com/ Verslag juni 2012: Las Vegas-Denver (met Havasupai en GT/Y)
http://juliannicoline.blogspot.com/ Verslag Juni 2010: SF-Phoenix.
tcoppers
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door tcoppers »

Ik zou ook op Phoenix vliegen dan Sedona enz. Dan na Zion n vlley of Fire naar Las Vegas
en daarna naar Death Valley.
Is een mooie route

Theo
Groetjes Theo.

Don't take your organs to heaven, heaven knows we need them here Ja of Nee
Op weg naar een nieuwe lever en een nieuw leven
Mijn reis door het Zuid-Westen in 2022
Afbeelding
christa&john
Amerikakenner

Inderdaad, ik heb die optie ook zelf bekeken omdat dit wel wat "nutteloze" miles zou uitsparen maar heb dan met het vergelijken van prijzen gezien dat de vliegtickets voor Phoenix ons ten eerste al meer kosten, dat er ten tweede meer tax wordt belast op een one-way rental en ten derde dan zouden we een 3-tal dagen in een hotel in Vegas overnachten terwijl de camper daar op een parkeerterrein staat-we willen hier absoluut in een hotel. Nu huren we de camper pas nadat we 3 dagen in hotel Las Vegas hebben geweest. Vandaar dat ik uiteindelijk toch kies om te starten in LV. We zouden dan stukje vd route 66 meenemen al weet ik niet of dat echt wel de moeite is en of we dan niet beter de Interstate rechting Seligman nemen ?
Corfou,Egypte,Tenerife,Portugal,Turkije,Thailand,N-India,Nepal,Z-India,Malediven,NY+LA-LV-SF,Tunesië,Cuba,Isla Margarita,Laos,Vietnam,Cambodja,Canada (BC+Stewart/Hyder),Bali,Midwest,Z. Afrika,ZW USA,Schotland,Fr.Alpen, Namibië,New Mexico/Arizona,Z. Afrika
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik begrijp Groveland en Oakhurst niet zo goed, waarom ga je niet in het park staan? Het kost je veel tijd om heen en weer te rijden en het zal lastig zijn om te parkeren. Oefen tijdig met reserveren, zie ook het artikel over Yosemite op de AA-site.
Wel jammer dat je niet wat meer tijd voor Yosemite hebt, één volle dag is wel erg weinig.
In Moab zou je ook naar Canyonlands RV park kunnen kijken, je zit dan in het dorp, op loopafstand van winkels en restaurants. Ook wel eens prettig.

Marianne
christa&john
Amerikakenner

Re: Reis christa&john: Zuid West met de kids en opa & oma

Marianne, ik had voor deze RV parks gekozen omdat deze er voor de kinderen leuk uitzagen. Mijn planning was om de eerste dag Tioga pass te rijden en dan uit het park rijden naar die camping en de volgende morgen dan via Glacier Road en Mariposa Grove naar Oakhurst waar ook een leuk R/V resort lag. Ik begrijp dat je als expert en liefhebber van Yosemite National Park weet dat we veel mooie dingen niet genoeg kunnen zien. Maar stel dat we het zo aangenaam vinden dan kunnen we nog steeds bij een andere rondreis het park er nogmaals bijnemen (Noordwest kunnen we ook daarmee combineren hé)
En om heel eerlijk te zijn heb ik wat schrik van de campgrounds in Yosemite :| Zijn ze niet enorm druk ? Als er zoveel mensen het park bezoeken en zitten te springen al maanden op voorhand voor een plaats. Of is het net omdat er zo weinig plaatsten zijn dat iedereen er snel wil bijzijn ?? Bovendien probeer ik ook campgrounds te zoeken waar we een douche kunnen gebruiken want met zijn zessen (4 volw en 2 kinderen) één na één in het kleine kamertje neemt anders veel tijd in beslag vooraleer iedereen klaar zou zijn om te vertrekken 's morgens. We willen nl 's morgen best wel vroeg op pad. Daarom bepaalde keuzes. Misschien kan je me overhalen om toch in het NP zelf te boeken. Qua omgeving zal dit waarschijnlijk de beste keuze zijn ? Ik heb de pagina al gevonden waarin staat uitgelegd hoe we daar moeten reserveren.

Nog even een rechtzetting ivm kosten ex Phoenix, de taxen op de vliegtickets zijn een pak hoger, niet op de one-way kosten. Maar de one-way kosten liggen ook wel wat hoger ex Phoenix.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik denk dat je goed moet kijken wat je wilt doen in Yosemite en wat je verwacht van het park. Als je kiest voor een camping buiten het park zul je waarschijnlijk niet of nauwelijks aan het park toe komen, en dat hoeft ook niet erg te zijn natuurlijk. Maar ik zou het zelf erg jammer vinden, omdat je toch niet voor de campings naar de VS gaat - dan kun je beter naar Frankrijk gaan.
Wil je de watervallen zien (lijkt me wel in die periode!), en wat wandelen of fietsen, of aan een van de het strandjes van de Merced zitten, of bij Mirror Lake pootjebaden, dan zou ik in het park overnachten. Het is er druk, maar van die drukte heb je veel meer last wanneer je van buiten het park in de ochtend naar de vallei rijdt, dan wanneer je zelf in de vallei overnacht, en ook nog de rustige uren in de avond en vroege ochtend hebt.
Misschien is dit ook nog een nuttig topic: viewtopic.php?f=7&t=35627

Marianne
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Wij hebben ook altijd buiten het park gestaan (in Oakhurst) en toch genoeg in het park kunnen doen ook in de valley, gewoon vroeg starten en als je de valley wilt doen daar gelijk naar toe rijden dan is er nog plek genoeg om te parkeren.
Tip om vroeg te starten: laat de familie 's avonds douchen dan kan je na het ontbijt gelijk weg of zelfs onderweg ontbijten, wij douchen altijd 's avonds dan heb je ook genoeg ruimte want de ervaring leert dat de douches 's morgens erg druk zijn.
christa&john
Amerikakenner

Als je al die verhalen in dat topic leest wordt je daar wat moedeloos van :sadcry: zo een drukte, file en parkeerproblemen, daar houden wij natuurlijk ook niet van. Maar goed, dan moet dat maar even zo.
Watervallen, wandelen, pootje baden etc het lijkt me allemaal wel leuk en zouden dat ook wel graag doen, maar soms wordt de drukte teveel, dan heb je er geen zin meer in en wil je liever naar de campground om daar rustig wat te verpozen.
Dus denk dat we ons zullen laten meevoeren op het gevoel van de dag.

Bedankt voor de tip Rob ! Da's inderdaad een goede oplossing om 's avonds al te gaan douchen - met uitzondering van mezelf dan, ik hou zo van de verfrissende ochtenddouche :oops: maar geen probleem, om 06.00 h ben ik meestal toch al wakker.

Voor Moab weten we idd Canyonlands RV Park ook zijn in het centrum. Vorige reis is Moab Valley RV Resort ons super bevallen dus gaan daar graag terug ook al ligt het even buiten het centrum. We namen gewoon de camper en gingen 's avonds uit eten. Is er geen plaats kunnen we nog altijd zien of die in het centrum nog plaatsen heeft. Alhoewel ik vermoed dat die eerder volzit vanwege de prima ligging.
Ik had gelezen dat Moab Brewery een aanrader is om uit eten te gaan ? Juist ?

Las Vegas : na 2 x Luxor zouden we misschien eens een ander hotel uit moeten proberen, maar welk hotel zit in dezelfde prijsklasse en ligt op de Strip ?
Death Valley : overnachten op Furnace Creek campground te heet 's nachts ? Zouden jullie aanraden om beter Furnace Creek Ranch te boeken ? Of zou reserveren hier niet nodig zijn, blijkbaar toch geen hoogseizoen daar .
San Francisco : Tuscann Inn ? goede keuze voor 3 nachten ?
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

Ik had gelezen dat Moab Brewery een aanrader is om uit eten te gaan ? Juist ?
Ja, en hij zit recht tegenover Canyonlands RV Park :lol:
Canyonlands RV Park is reseveren wel aan te raden trouwens want die is inderdaad heel erg populair, wij staan er altijd als we in Moab zijn, juist vanwege de ligging maar ook wegens het ontbreken van muggen want dat wil op de andere campgrounds die allemaal langs de Colorado River zitten wel eens een plaag zijn.
christa&john
Amerikakenner

:lol: dan hebben we er wellicht een aantal keer voorbij gelopen vorige keer zonder het op te merken - hoe stom !!
Wellicht is het dan ook niet ver van dat familierestaurantje Zaxx waar je a volonté kon eten.
Doockles
Amerika-expert
Partner van: Pietro
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Doockles »

De Moab Brewery ligt toch nog wel een eindje van Zax hoor. ;-) Als je van het centrum komt ligt het aan de rechterkant, maar nog voorbij Canyonlands RV park, als ik me niet vergis.
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

Klopt ligt er schuin tegenover, 1 á 2 minuten lopen afhankelijk of je bij het stoplicht lang moet wachten :)
De Mc. D zit er naast.
christa&john
Amerikakenner

Ok, we zullen de Brewery eens opzoeken want volgens de trotter kan je daar toch goed eten ook.

Deze middag tussen de werkuren door even wat hotels op de Strip zitten ah bekijken want
na 2 x Luxor zouden we misschien eens een ander hotel uit moeten proberen, maar welk hotel zit in dezelfde prijsklasse en ligt op de Strip ?
Death Valley : overnachten op Furnace Creek campground te heet 's nachts ? Zouden jullie aanraden om beter Furnace Creek Ranch te boeken ? Of zou reserveren hier niet nodig zijn, blijkbaar toch geen hoogseizoen daar .
San Francisco : Tuscann Inn ? goede keuze voor 3 nachten ?
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

Voor LV is Flamingo misschien een optie redelijk van prijs en midden op de strip.
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Wij zaten in 2006 ook in het Flamingo. Dat ligt heel centraal.

Marjon
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Wij zaten in 2008 in het Flamingo, dat is inderdaad een prima locatie. Ook ene mooi zwembad. Ik vraag me alleen af of je daar je camper wel kunt parkeren.

In DV lijkt een hotel of cabin me wel zo prettig, maar misschien valt het nog mee in juni. Kijk ook eens in dit topic.
Je zou ook voor een camping net buiten het park kunnen gaan, zoals bij Panamint Springs.

Wij hebben in 2008 ook heerlijk gegeten bij de Brewery, een pre was ook dat je er veel vegetarische gerechten had.

Marianne
christa&john
Amerikakenner

Ik lees dat er heel wat mensen pro Flamingo zijn. Flamingo eens onder de loep nemen dus ! Luxor is me ook wel heel goed bevallen maar zit nogal aan het einde. Zou deze keer inderdaad opteren voor meer centraal gelegen en toch betaalbaar ;-)
Het probleem parkeerplaats voor de camper hebben we deze keer niet, omdat we starten in Las Vegas verblijven we daar eerst 2 dagen zonder camper. Vorige reis konden we de camper wel makkelijk bij het Luxor hotel kwijt.
Nu gaan we pas na de derde nacht pas de camper ophalen.

Op het einde van de reis zelfde principe, we leveren de camper in en blijven dan drie nachten in San Francisco, ook daar moet ik nog een hotel zoeken in de buurt van Fisherman's Wharf. Ik had mijn oog laten vallen op The Agronaut maar die is me toch te duur en bij het prijzen checken bleken er al geen rooms niet meer beschikbaar ?????

Als we richting Death Valley rijden komen we ex V.O.F. SP, dus tot D V Furnace Creek is dat toch wel al een eindje en daarom dacht ik beter daar de stop in lassen. Bovendien heb ik ook veel positief gelezen over een avond in DV te verblijven.
Misschien is een nachtje hotel ook wel eens een leuke afwisseling na dagen in de camper met z'n zessen :-;
Ik neem even het topic door ivm hitte Marianne, bedankt !
christa&john
Amerikakenner

We zijn terug in contact geweest met Tioga ivm boeken ed. We hebben nog een extra dag bij (was voordeliger voor de vluchten) ; dus 28 ipv 27 dagen. Ik wil deze dag niet gebruiken voor een extra dag in S.F maar voor ergens onderweg en ook niet bij de start in Las Vegas maar ergens onderweg. Waar zouden jullie die plaatsen. Ik vermoed dat de meesten Yosemite zullen aangeven of heeft iemand een andere mening ?
Heeft niemand tips voor hotels in S.F ? Ze lijken me daar over het algemeen nogal duur ?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer