Girl Power!Carly Cupcake schreef:Om even terug te komen op de hypotheken die hier zo hoog zijn dat vrouwen min of meer genoodzaakt zijn om te werken... stel nou dat dat niet zo was? Dan bleven de vrouwen thuis? Dat slaat natuurlijk nergens op.

Girl Power!Carly Cupcake schreef:Om even terug te komen op de hypotheken die hier zo hoog zijn dat vrouwen min of meer genoodzaakt zijn om te werken... stel nou dat dat niet zo was? Dan bleven de vrouwen thuis? Dat slaat natuurlijk nergens op.
Dat heb ik niet gezegd hoor. Ik heb gezegd dat doordat de hypotheken zo hoog zijn, stellen vaak genoodzaakt zijn om allebei te werken.Carly Cupcake schreef:Om even terug te komen op de hypotheken die hier zo hoog zijn dat vrouwen min of meer genoodzaakt zijn om te werken... stel nou dat dat niet zo was? Dan bleven de vrouwen thuis? Dat slaat natuurlijk nergens op. Mannen kunnen ook thuis zitten. Voor de kids zorgen/schoonmaken/wasjes draaien/opruimen/koken. Maar dat zie ik niet veel mannen doen, die zijn daar veel te trots voor. Bah.
Eens. Toch is er wel een verband te bespeuren tussen een krappe financieringsruimte en traditionele rollen. Al is het alleen maar omdat de kinderopvang steeds minder gesubsidieerd wordt. Met andere woorden, in opgeblazen economieen zie je vaker een sterke feminisering. Zodra de financieringsruimte kleiner wordt of zelfs helemaal verdwijnt, zie je een omgekeerde trend. In Ecuador sprak ik ooit eens een 19 jarige boer, die al getrouwd was. Hij begreep niet waarom uit ons gezelschap met eind-twintigers nog niemand was getrouwd. Het stukje land was alles wat hij had. Maar wel 100% self-sufficient. Vrouwlief hield zich bezig met de baby.vana schreef:Dat heb ik niet gezegd hoor. Ik heb gezegd dat doordat de hypotheken zo hoog zijn, stellen vaak genoodzaakt zijn om allebei te werken.Carly Cupcake schreef:Om even terug te komen op de hypotheken die hier zo hoog zijn dat vrouwen min of meer genoodzaakt zijn om te werken... stel nou dat dat niet zo was? Dan bleven de vrouwen thuis? Dat slaat natuurlijk nergens op. Mannen kunnen ook thuis zitten. Voor de kids zorgen/schoonmaken/wasjes draaien/opruimen/koken. Maar dat zie ik niet veel mannen doen, die zijn daar veel te trots voor. Bah.
Als de hypotheek lager was, konden ze zelf afspreken wie er minder gaat werken.
Dat zou dus zowel de man als de vrouw kunnen zijn.
Als de man graag thuis wil blijven moet hij dat doen, als de vrouw liever thuisblijft moet ze dat doen. Als ze allebei evenveel uren willen werken moeten ze dat doen. Dat is iets tussen man en vrouw.
Ik denk dat er best wel mannen zijn die voor het huishouden/kinderen zouden willen zorgen, net als er ook vrouwen zijn die liever een volledige baan hebben.
Marjon
Waarschijnlijk is dus de reden dat Islamieten het niet zo hebben op kredieten.marcuscj schreef:Met al die gemancipeerde vrouwen in Nederland en Amerika, is er nog steeds geen vrouwlijke prime minister of president gekozen.
In 4 van de 5 most populous muslim majority countiries is dat wel gebeurd.
Indonesia,Pakistan, Bangladesh en Turkey hebben vrouwelijke prime ministers of presidents gehad.
Dames, Uw commentaar please !
Islam heeft niets tegen krediet, alleen een probleem met het eisen van rente.waitwhat schreef:Waarschijnlijk is dus de reden dat Islamieten het niet zo hebben op kredieten.
Door "interne irritaties"
Ja okay, ik ben wat kort door de bocht. Maar toch denk ik dat als de omstandigheden anders zouden zijn er meer vrouwen dan mannen ervoor kiezen (of er voor hen gekozen wordt) thuis te blijven.vana schreef:Zie je , dat bedoel ik, ze zijn er wel hoor, die mannen die daar niet te trots voor zijn![]()