Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Mijn 2e Djoser-reis: Noordoost Amerika!!! Tips?

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Mack
Amerika-expert

Bericht door Mack »

Nice huh ?!?

http://www.tripadvisor.com/ShowUserRevi ... _York.html

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

I like this place already...
Mack
MW Drawings

2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

OMG - stuur een link van dit topic naar Djoser zou ik zeggen ...
Slechte reclame voor Djoser .... op een forum waar VEEL bezoekers komen ..

Sandy
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Sorry hoor, maar ik heb een beetje moeite met de manier waarop er over de door Djoser uitgezochte accommodatie in New York wordt gepraat. Het is geen best hotel, dat is duidelijk en als je pech hebt is het oud en vies en kruipt er misschien een beest hier en daar. Klopt allemaal.

New York is een hele dure bestemming, dat weten we allemaal en wil Djoser toch aan zijn doelgroep (de jongeren) een betaalbare reis aan kunnen bieden, kiezen ze voor beide nachten in New York voor een zo goedkoop mogelijke oplossing. Kiezen ze nl. voor een veel beter en dus veel duurder hotel, verkopen ze nooit aan hun doelgroep een reis naar het Noordoosten weer, want een paar honderd dollar extra ben je zo kwijt. Nu was het al moeilijk om genoeg mensen voor deze reis bij elkaar te krijgen. En heb je dat geld wel én er voor over, dan kruip je toch in een beter hotel!

Ik vind dat we de verder geweldige rondreis van Pete en Marloes niet langer moeten “verzieken” met “vieze” verhalen en foto’s en ze niet verder aan moeten sporen tot protest. Ze hebben gedaan wat ze kunnen en het wordt toch niet gehonoreerd.

Neem een dekbedhoes mee, kruip daar in desnoods en vergeet “all the rest” en ga ook van New York genieten. Het hotel ligt prachtig centraal en je kunt hier vandaan goed uit de voeten en een hoop zien van deze fantastische stad. Die paar nachten overkomt je heus niks van en die overleef je heus wel net als vele anderen voor jullie.

Ik zou zeggen: “ga vanaf nu je alleen nog maar verheugen op de reis” …… :doublethumb:

Gr. Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
rene.jager
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door rene.jager »

Hè verdorie... Je bent me net voor. Ik heb het stukje gelezen en de foto's erbij gezien.
Wat ik vooral had was.... Oké, oud, vervallen, misschien niet al té schoon, maar niet iets echt schokkends (op de vochtplek op het plafond boven de douche na dan. Het bad dat er boven staat komt zeker over een maandje of wat naar beneden zetten. Afbeelding)

Tsja, het blijft idd een prijs-kwaliteitverhouding en daar doe je in NY he-le-maal niets aan!!

Geniet van je vakantie 8)

ps. de reporter van de NYT zat er 2 nachten voor al $232,- Met andere woorden, wat koste het elders niet als je je verblijf wilt upgraden??
Marjol
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Marjol »

hekkie schreef:Sorry hoor, maar ik heb een beetje moeite met de manier waarop er over de door Djoser uitgezochte accommodatie in New York wordt gepraat. Het is geen best hotel, dat is duidelijk en als je pech hebt is het oud en vies en kruipt er misschien een beest hier en daar. Klopt allemaal.

New York is een hele dure bestemming, dat weten we allemaal en wil Djoser toch aan zijn doelgroep (de jongeren) een betaalbare reis aan kunnen bieden, kiezen ze voor beide nachten in New York voor een zo goedkoop mogelijke oplossing. Kiezen ze nl. voor een veel beter en dus veel duurder hotel, verkopen ze nooit aan hun doelgroep een reis naar het Noordoosten weer, want een paar honderd dollar extra ben je zo kwijt. Nu was het al moeilijk om genoeg mensen voor deze reis bij elkaar te krijgen. En heb je dat geld wel én er voor over, dan kruip je toch in een beter hotel!
Hier ben ik het niet helemaal met je eens. De doelgroep van Djoser bestaat voor het grootste deel niet uit jongeren, ze geven zelf aan dat mensen tussen de 25 en 55 hun doelgroep zijn; mensen die over het algemeen wel wat te besteden hebben. Djoser-reizen zijn absoluut niet low-budget, dus ze hadden best €50 euro meer kunnen vragen voor twee dagen in een iets luxer hotel in NYC, als je het mij vraagt had iedereen dat graag willen betalen. Niemand vraagt om een luxe hotel, maar kamers die in een week tijd niet een keer worden schoongemaakt vind ik toch ook wel aan de ranzige kant. Dat past niet bij Djoser en daar mag je ze best op wijzen, vind ik
Ik vind dat we de verder geweldige rondreis van Pete en Marloes niet langer moeten “verzieken” met “vieze” verhalen en foto’s en ze niet verder aan moeten sporen tot protest. Ze hebben gedaan wat ze kunnen en het wordt toch niet gehonoreerd.
Tuurlijk, ze krijgen echt nog wel een geweldige reis, maar ik denk dat ze nog niet alles hebben gedaan wat kan, veel klagen helpt vaak wel!

Neem een dekbedhoes mee, kruip daar in desnoods en vergeet “all the rest” en ga ook van New York genieten. Het hotel ligt prachtig centraal en je kunt hier vandaan goed uit de voeten en een hoop zien van deze fantastische stad. Die paar nachten overkomt je heus niks van en die overleef je heus wel net als vele anderen voor jullie.

Ik zou zeggen: “ga vanaf nu je alleen nog maar verheugen op de reis” …… :doublethumb:

Gr. Marjan
Áls ze dan uiteindelijk niets gedaan krijgen, kunnen ze dat uiteraard nog gaan doen :) Want ook al is het hotel vies, je overleeft het inderdaad wel en het kan altijd nog erger.
PeeJay
Amerika-expert

Bericht door PeeJay »

En dan nog iets, dit is wat Djoser zelf op hun eigen web sitezet :
Djoser schreef:Het hotel in New York beschikt over keurige, maar kleine kamers...
Fijne vakantie in ieder geval.

/PeeJay
Don't Call Me 'Sir'!

Afbeelding
hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Marjol schreef:Hier ben ik het niet helemaal met je eens. De doelgroep van Djoser bestaat voor het grootste deel niet uit jongeren, ze geven zelf aan dat mensen tussen de 25 en 55 hun doelgroep zijn; mensen die over het algemeen wel wat te besteden hebben. Djoser-reizen zijn absoluut niet low-budget, dus ze hadden best €50 euro meer kunnen vragen voor twee dagen in een iets luxer hotel in NYC, als je het mij vraagt had iedereen dat graag willen betalen. Niemand vraagt om een luxe hotel, maar kamers die in een week tijd niet een keer worden schoongemaakt vind ik toch ook wel aan de ranzige kant. Dat past niet bij Djoser en daar mag je ze best op wijzen, vind ik
Hoi Marjol,

In mijn vrienden- en kennissenkring heb ik een behoorlijk aantal ervaren Djoserreizigers en maak al jarenlang hun verhalen van dichtbij mee. Bovendien is daar ook iemand bij die (tot voor kort) behoorlijk lang voor Djoser heeft gewerkt, waarmee ik maar wil zeggen dat ik vrij goed bekend ben met de werk- en denkwijze van Djoser. En die is niet altijd positief, maar ook niet altijd negatief. Het is en blijft een commercieel bedrijf, vergeet dat niet. En natuurlijk mag je ze wijzen op dingen die je niet aanstaan (dat moet je zelfs doen, vind ik), maar hoe ze daar mee om wensen te gaan is hun keuze.

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

Marjol schreef: Hier ben ik het niet helemaal met je eens......... Dat past niet bij Djoser en daar mag je ze best op wijzen, vind ik.
Ik ben het helemaal met je eens Marjol .. niets aan toe te voegen : ))
Als Djoser zo'n prima organisatie is, dan zouden ze er niet zo luchtig mee om moeten gaan en een oplossing zoeken .. Verder wordt er overigens nergens beweerd dat Djoser een slechte organisatie is, in tegendeel juist.. men vindt dit juist helemaal niet bij Djoser passen. Dat zegt wel wat over de status van Djoser - Verder heeft Marloes de toestand van dit hotel en haar bezorgdheid zelf aangekaart, dus het is logisch dat iedereen er een mening over geeft. Ik vind dat niet verzieken van hun vakantie ..
Laatst gewijzigd door Sandy op 23 mei 2006, 19:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Sandy
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 33
Contacteer:

Bericht door Coyote »

hekkie schreef:New York is een hele dure bestemming, dat weten we allemaal en wil Djoser toch aan zijn doelgroep (de jongeren) een betaalbare reis aan kunnen bieden, kiezen ze voor beide nachten in New York voor een zo goedkoop mogelijke oplossing. Kiezen ze nl. voor een veel beter en dus veel duurder hotel, verkopen ze nooit aan hun doelgroep een reis naar het Noordoosten weer, want een paar honderd dollar extra ben je zo kwijt. Nu was het al moeilijk om genoeg mensen voor deze reis bij elkaar te krijgen. En heb je dat geld wel én er voor over, dan kruip je toch in een beter hotel!
Ik ben het ook niet helemaal met Marjan eens. Natuurlijk, New York is een dure stad v.w.b. de hotelovernachtingen. Het wil er bij mij echter niet in dat je voor dezelfde prijs (ik weet niet wat Djoser per nacht voor dit hotel betaalt) geen ander geschikt hotel kan vinden. Hun argument dat de locatie/ligging zo perfect is, zou voor mij geen reden zijn hiermee akkoord te gaan. Het is volgens mij echt niet zo dat een ander (en beter) hotel gelijk betekent dat de prijs ineens omhoog moet.
Ben helemaal met je eens dat we Pete's en Marloes' vakantie niet moeten "verzieken". Dat is ook niemands bedoeling. Toch kunnen zij met de ervaringen (en foto's) van anderen aantonen dat dit hotel beneden maats is. Waarom zou je niet met z'n allen hiertegen protesteren? Het duurt nog bijna een maand voordat ze daar slapen. Voor Djoser dus tijd genoeg om te kijken of ze een betere lokatie kunnen vinden.

Voor Pete en Marloes hoop ik in ieder geval dat zij een prachtige tijd in New York zullen hebben. Komen ze wel in het hotel terecht dan moeten ze maar bedenken dat New York gelukkig ook veel mooie dingen te bieden heeft.

Geniet ervan!

Roland
Since 1982: 33 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
lelie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door lelie »

Pete99 schreef:Niet zo ongeduldig, Sandy!!

Nee hoor, geintje, je hebt gelijk. Maarrrrrrrrrrr ik heb al wel reactie van ze:

Naar aanleiding van uw opmerkingen over het hotel in New York het volgende; hotels in New York zijn verschrikkelijk prijzig. Djoser heeft, in samenwerking met ons lokale agentschap, het bedoelde hotel Carter geboekt voor onze reis naar de oostkust. Het klopt dat het hotel een eenvoudig karakter heeft, wel is het zo dat Djoser er van uitgaat dat de kamers schoon zullen zijn. In een door één van uw aangegeven hyperlink staan echter ook enkele positieve recensies Ja, 2 positieve reacties tegen 100 negatieve. Zoals dat het hotel een goede prijs/kwaliteit -verhouding heeft en dat de ligging perfect is.

Wij houden niet van open deuren, maar het is ontegenzeggelijk zo, dat u in New York niet veel in de hotelkamer zal verblijven. Dat is toch geen excuus??? Dat heeft hier niks mee te maken! We gaan er van uit, dat het hotel zal voldoen aan de verwachtingen die u mag hebben en dat bijvoorbeeld de ligging (zéér centraal) heel veel goed zal maken van het wellicht éénvoudige karakter van de accommodatie. In algemene zin, tracht Djoser ook niet luxueuze accommodaties aan te bieden. Dat hoeft ook helemaal niet, ik wil best op een hele kleine kamer, als het maar schoon is. In het concrete geval “New York” hebben wij door deze keus te maken juist een wellicht veel hogere reissom (t.b.v. twee nachten in een luxe hotel en dus niet in verhouding) voorkomen, ons inziens een terechte keus.

----------------------------

Tja, wat moet je dan zeggen???
Wanneer heb je dit mailtje gestuurd Peter? Ik gisteravond en heb nog niks van ze gehoord.

Groetjes van Marloes
lelie
Amerika-expert

Bericht door lelie »

hekkie schreef:

Gr. Marjan
Hoi Marjan,

Ik vind niet dat onze reis nu verziekt wordt, ik ben juist blij dat anderen er ook zo over denken. Ik ben best wel wat teleurgesteld in Djoser, ze gaan blijkbaar (zonder verder te kijken) voor het goedkoopste hotel, ook al zal dit hotel niet heel goedkoop zijn, maar ik vind het jammer dat ze onze bezorgdheid niet serieus nemen.

Ik kreeg net een mailtje van een reisgenote (zonder dat ik dit met haar besproken heb) en ze zei "moet jij eens kijken bij de recenties van hotel Carter, je schrikt je dood".

Nou ja, in het mailtje wat ik nog van Djoser zal ontvangen zal niet veel anders staan.

Nu maar hopen dat het allemaal meevalt!!!

Ps. ik heb in mijn mailtje wel gemeld dat ik een reisverslag op dit forum zal plaatsen... :wink:

Groetjes van Marloes
hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

lelie schreef:Ik vind niet dat onze reis nu verziekt wordt, ik ben juist blij dat anderen er ook zo over denken.
Hoi Marloes,

Ik heb niet gezegd dat je reis verziekt wordt, integendeel. Ik heb gezegd dat de rondreis juist fantastisch is.

Wat ik bedoel is dat ik het zo jammer vind dat je nu bezig bent met je te ergeren en je druk te maken, terwijl je eigenlijk heel opgetogen moet zijn nu je reis zo snel er aankomt en je je hoort te verheugen i.p.v. je zorgen te maken.

En natuurlijk moet je je beklag doen tegenover Djoser. Ben ik het helemaal mee eens. Ik heb er alleen een beetje moeite mee dat de een met een nog viezere foto aankomt dan de ander of met een nog erger verhaal. Daar word je niet vrolijk van en dat is toch wel de bedoeling als je op vakantie gaat.

Met andere woorden, ik bedoel het goed!

Groetjes Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
lelie
Amerika-expert

Bericht door lelie »

hekkie schreef:
lelie schreef:Ik vind niet dat onze reis nu verziekt wordt, ik ben juist blij dat anderen er ook zo over denken.
Hoi Marloes,

Ik heb niet gezegd dat je reis verziekt wordt, integendeel. Ik heb gezegd dat de rondreis juist fantastisch is.

Wat ik bedoel is dat ik het zo jammer vind dat je nu bezig bent met je te ergeren en je druk te maken, terwijl je eigenlijk heel opgetogen moet zijn nu je reis zo snel er aankomt en je je hoort te verheugen i.p.v. je zorgen te maken.

En natuurlijk moet je je beklag doen tegenover Djoser. Ben ik het helemaal mee eens. Ik heb er alleen een beetje moeite mee dat de een met een nog viezere foto aankomt dan de ander of met een nog erger verhaal. Daar word je niet vrolijk van en dat is toch wel de bedoeling als je op vakantie gaat.

Met andere woorden, ik bedoel het goed!

Groetjes Marjan
Ik weet het, je bedoelt het ook goed. Mocht Djoser en verder niks aan gaan doen, dan leg ik me daarbij neer (kan ook niet anders) en ik wacht gewoon af. Misschien valt het ook wel mee (hopelijk!!!). Meer kunnen we toch niet doen.
Ik verheug me toch nog evenveel op de vakantie.

Afbeelding

Marloes
hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

lelie schreef:Ik verheug me toch nog evenveel op de vakantie.
Klasse! Dat bedoel ik dus...... :wink:

Afbeelding

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Marijtje
Amerikafan

Bericht door Marijtje »

Hoi Marloes,

hmmm lastige discussie :? Hotels in New York zijn m.i. een klasse apart. Het is zo'n wereldstad dat hotels (zeker die in het centrum gelegen zijn) toch wel vol zitten ondanks hoe slecht ze objectief gezien zijn. Begrijp me goed, ik bedoel dit niet als excuus voor de keuze van Djoser, maar kijk maar eens op bv tripadvisor.com, dan zul je zien dat voor veel hotels de beoordelingen (zeker in vergelijking tot de prijs die je er voor betaalt) erg slecht zijn.
Daarentegen wil ik wel zeggen dat ik zelf in 2004 in NY in hotel Pennsylvania (ook super in het centrum, naast Empire State Building, paar blokken van Times Square), en ook dit hotel krijgt vreselijke beoordelingen (staat 276e op de lijst van 328 hotels in NY, in vergelijking tot de 292e van hotel Carter). Ik was ook als de dood toen ik er heen ging. Máár...ok, het was niet heel mooi ingericht of onderhouden, de kamer was niet helemaal vlekvrij en vrij klein, maar bed & douche waren ok en dat is toch het enige dat je nodig hebt daar. Hoe erg het ook klinkt, de locatie maakte écht heel veel goed. Het is echt geweldig als je gewoon je hotel uit stapt en midden in het bruisende NY staat en niet eerst met de metro moet. (al dit is uiteraard persoonlijk) Ik bedoel er maar mee te zeggen, stel je beetje in op dat het niet super wordt, en misschien valt het dan nog heel erg mee. (Zou zelf wel idd brief sturen aan Djoser, liefst met veel foto's naderhand)
Hotels echt in het centrum zijn ook best belachelijk duur (voor wat je er voor krijgt), wij waren toen 150 euro per nacht per kamer kwijt.

Het is een heel verhaal geworden, maar ik wens je gewoon veel plezier & hoop dat alles meevalt,

(bedenk ook dat veel meer mensen op zo'n site hun mening zetten als ze teleurgesteld zijn of héél blij waren met hotel, dan als het ze allemaal wel ok vonden. dus het vertekent vaak ook wel beetje)

groetjes, Marije
2003: SF - Yosemite - Las Vegas - Bryce - Zion - Canyon the Chelly - San Diego - LA - Highway 1
2004: Alberta - British Columbia (C) & NY + St Louis
2005: Philadelphia + Boston
2006: SF - Seattle - Glacier - Yellowstone - Arches - Bryce - Las Vegas
Pete99
Amerikafan

Bericht door Pete99 »

Allereerst hartstikke bedankt allemaal voor het meeleven en het begrip voor mijn (onze) ongerustheid :!: :!: :!:

Maar het blijft een vervelende kwestie! Ik verwacht ook niet dat we in de sjiekste hotels terecht komen (is ook niet mijn eerste reis met Djoser, dus ik weet ongeveer wat ik verwachten kan!!!), maar één van de redenen dat ik juist met Djoser mee ga is dat het allemaal wel goed geregeld is. En het is ook niet nodig dat de kamer luxe en groot is, want we zullen zoals ze zeggen er niet veel zijn. Maar als de grond en de vloeren en het plafond nog te smerig zijn om er naar te kijken.......... :cry:
En als de deuren niet op slot kunnen / er andere mensen zo maar in mijn kamer kunnen komen, kan ik dan mijn spullen daar zo maar laten staan?? Kijk, ik ben niet van plan om daar dure spullen / souveniers te kopen, maar al halen ze alleen maar een t-shirtje weg, dat is niet de bedoeling :!: :!:

Maar ik wil van te voren niet oordelen over wat er gaat komen, dus laat ik maar rustig afwachten. Ik wil mijn reis er in ieder geval er niet door laten verpesten :!: :!:

Voor diegene die na ons deze reis gaan maken en ook heel benieuwd zijn naar het hotel, we laten weten hoe het was :D :D :D of :banghead: :flame: of misschien toch wel :dance: :doublethumb: :dance:
Mack
Amerika-expert

Bericht door Mack »

Ik vind het argument "New York is nu eenmaal een dure stad, dus accepteer het maar" onzin! Da's geen excuus... Ik heb op Manhattan voor minder geld gelogeerd, maar wel schoner...

En die foto's zijn niet bedoeld om iemand's vakantie te verpesten, maar puur om een sterkere zaak te hebben tegenover Djoser. Want als ze hier niks mee doen, dan is het wat mij betreft een reisorganisatie van niks...
Mack
MW Drawings

lelie
Amerika-expert

Bericht door lelie »

Ik vraag me af, stel dat het echt zo is zoals we nu lezen, horen en zien, zouden we dan naar een ander (goedkoop) hotel kunnen (nadat we het met eigen ogen hebben gezien uiteraard) en later de rekening presenteren aan Djoser?

Ik heb nog steeds niks van Djoser gehoord.

Groetjes van Marloes
Mack
Amerika-expert

Bericht door Mack »

lelie schreef:Ik vraag me af, stel dat het echt zo is zoals we nu lezen, horen en zien, zouden we dan naar een ander (goedkoop) hotel kunnen (nadat we het met eigen ogen hebben gezien uiteraard) en later de rekening presenteren aan Djoser?

Ik heb nog steeds niks van Djoser gehoord.

Groetjes van Marloes
Ja, ik zou ze daarvoor verantwoordelijk houden. Dan moet je wel voldoende bewijs (foto's) hebben natuurlijk... Als Djoser daar dan niet op ingaat, dan kun je via het via organisaties spelen: van de Ombudsman tot aan het tv-programma Kassa...
Mack
MW Drawings

lelie
Amerika-expert

Bericht door lelie »

Ik heb precies hetzelfde mailtje gekregen van Djoser wat ze ook naar Pete(r) hebben gestuurd.
Ik ga, mocht het echt een hotel zijn zoals ik overal lees, foto's maken. En als het echt niet te doen is hoop ik dat de reisbegeleider nog iets voor ons kan regelen.
Ik ben namelijk als de dood voor muizen :cry:

Afbeelding
BRRRRRRRRRRRR....... :help:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer