Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Amerikaanse DVD's versus Europese DVD's

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
dutch_in_seattle
Amerika-expert
Contacteer:

Amerikaanse DVD's versus Europese DVD's

Bericht door dutch_in_seattle »

Magnolia87 schreef:...maar ook souveniertjes voor Nederland, dvd's, boeken, ...
Denk er wel aan dat Amerikaanse DVD's niet zondermeer op normale Nederlandse apparatuur zijn af te spelen tenzij je een regiovrije DVD-speler hebt met ingebouwde NTSC-naar-PAL-conversie (of een televisie die NTSC aankan).

Ron (in Seattle)
http://www.dutchavenue.com

Edit Moderator (Roland): Topic vanaf hier afgesplitst van deze topic.
Magnolia87
Amerikakenner

Bericht door Magnolia87 »

dutch_in_seattle schreef:
Magnolia87 schreef:...maar ook souveniertjes voor Nederland, dvd's, boeken, ...
Denk er wel aan dat Amerikaanse DVD's niet zondermeer op normale Nederlandse apparatuur zijn af te spelen tenzij je een regiovrije DVD-speler hebt met ingebouwde NTSC-naar-PAL-conversie (of een televisie die NTSC aankan).

Ron (in Seattle)
Ja daar heb ik al naar gekeken inderdaad! Volgens mij moet dat op mijn dvd-recorder wel mogelijk zijn, maar voor de zekerheid ga ik het toch nog even vragen bij de expert! (daar komt ie vandaan)
dutch_in_seattle
Amerika-expert
Contacteer:

Magnolia87 schreef:Ja daar heb ik al naar gekeken inderdaad! Volgens mij moet dat op mijn dvd-recorder wel mogelijk zijn, maar voor de zekerheid ga ik het toch nog even vragen bij de expert! (daar komt ie vandaan)
Let erop dat regiovrij niet genoeg is. Er moet ook ergens een conversie plaatsvinden van NTSC naar PAL. Dat kan in de DVD-speler of de televisie. Meestal zijn de huis-tuin-en-keukenspelers die je in een Nederlandse elektronicazaak kunt kopen, niet geschikt voor niet-Europese DVD's (d.w.z. alles buiten DVD-regio 2; de V.S. is regio 1). Ze zijn misschien wel regiovrij, maar kunnen niet overweg met NTSC-schijfjes omdat de conversieslag ontbreekt.

Op mijn site staat een verhaal over hoe je Nederlandse DVD's in de V.S. kunt afspelen, maar die informatie geldt omgekeerd natuurlijk ook.
http://www.dutchoutpost.us/download/pla ... h_dvds.pdf

Ron (in Seattle)
http://www.dutchoutpost.us
Laatst gewijzigd door dutch_in_seattle op 18 feb 2009, 22:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Magnolia87
Amerikakenner

Magnolia87 schreef:Ja daar heb ik al naar gekeken inderdaad! Volgens mij moet dat op mijn dvd-recorder wel mogelijk zijn, maar voor de zekerheid ga ik het toch nog even vragen bij de expert! (daar komt ie vandaan)
Let erop dat regiovrij niet genoeg is. Er moet ook ergens een conversie plaatsvinden van NTSC naar PAL. Dat kan in de DVD-speler of de televisie. Meestal zijn de huis-tuin-en-keukenspelers die je in een Nederlandse elektronicazaak kunt kopen, niet geschikt voor niet-Europese DVD's (d.w.z. alles buiten DVD-regio 2; de V.S. is regio 1). Ze zijn misschien wel regiovrij, maar kunnen niet overweg met NTSC-schijfjes omdat de conversieslag ontbreekt.

Op mijn site staat een verhaal over hoe je Nederlandse DVD's in de V.S. kunt afspelen, maar die informatie geldt omgekeerd natuurlijk ook.
http://www.dutchavenue.com/dvd

Ron (in Seattle)
Haha ja erg leuk en aardig die uitleg op je site, maar ik snap er geen hout van, haha :D Hoe kom ik er nu achter of mijn dvd-recorder Amerikaanse dvd's kan afspelen? Wat raar eigenlijk, het zijn toch allemaal gewoon schijfjes? Cd's kun je ook gewoon afspelen in je cd-speler (ik wel tenminste) waarom dan niet dvd's?
dutch_in_seattle
Amerika-expert
Contacteer:

Magnolia87 schreef:Haha ja erg leuk en aardig die uitleg op je site, maar ik snap er geen hout van, haha :D Hoe kom ik er nu achter of mijn dvd-recorder Amerikaanse dvd's kan afspelen? Wat raar eigenlijk, het zijn toch allemaal gewoon schijfjes? Cd's kun je ook gewoon afspelen in je cd-speler (ik wel tenminste) waarom dan niet dvd's?
Welk merk en type DVD-speler heb je? Ik kan wel 'ns kijken of ik online iets over dat specifieke apparaat kan vinden.

Ron (in Seattle)
Magnolia87
Amerikakenner

Sony dvd-recorder rdr-HX710
dutch_in_seattle
Amerika-expert
Contacteer:

Magnolia87 schreef:Sony dvd-recorder rdr-HX710
De Sony RDR-HX710 speelt alleen maar Region-2 DVD's en geen Amerikaanse Region-1 DVD's. Zie pagina 12 en 13 van de handleiding (http://pdf.crse.com/manuals/2590808422.pdf).

Je hoeft je geld in Amerika dus niet aan DVD's te besteden... ;-)

Ron (in Seattle)
Magnolia87
Amerikakenner

Magnolia87 schreef:Sony dvd-recorder rdr-HX710
De Sony RDR-HX710 speelt alleen maar Region-2 DVD's en geen Amerikaanse Region-1 DVD's. Zie pagina 12 en 13 van de handleiding (http://pdf.crse.com/manuals/2590808422.pdf).

Je hoeft je geld in Amerika dus niet aan DVD's te besteden... ;-)

Ron (in Seattle)
Oh das is balen zeg!! Bedankt voor het opzoeken!
6foot6
Amerika-expert

Bericht door 6foot6 »

regiovrije dvdspelers worden regelmatig voor weinig(39,00) aangeboden bij blokker of kruidvat en hebben aan de achterzijde een opdruk van het bekende wereldbolletje met daarin een 0 ipv een 2

Ik heb ook zo'n speler en al een hele verzameling amerikaanse dvds die zich allemaal probleemloos laten afspelen.
Marjol
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Marjol »

6foot6 schreef:regiovrije dvdspelers worden regelmatig voor weinig(39,00) aangeboden bij blokker of kruidvat en hebben aan de achterzijde een opdruk van het bekende wereldbolletje met daarin een 0 ipv een 2

Ik heb ook zo'n speler en al een hele verzameling amerikaanse dvds die zich allemaal probleemloos laten afspelen.
Ik heb ook een regiovrije speler en een hele berg Amerikaanse tv-series op dvd die zonder problemen af te spelen zijn.

Maar onlangs kocht ik een dvd via Amazon.com, ook een tv serie, en die krijg ik met geen mogelijkheid afgespeeld. Nadat Amazon eerst een nieuw exemplaar heeft opgestuurd, heb ik later helemaal mijn geld teruggekregen, omdat de tweede nog steeds niet werkte.

Waar kan dat aan liggen? Amazon zelf kwam er ook niet uit.
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Magnolia87 schreef: Wat raar eigenlijk, het zijn toch allemaal gewoon schijfjes? Cd's kun je ook gewoon afspelen in je cd-speler (ik wel tenminste) waarom dan niet dvd's?
Dat is vanwege het geld :) Op deze manier valt er voor de film maatschappijen veel meer te verdienen. Op deze manier kunnen ze namelijk in verschillende delen van de wereld verschillende versies van de DVD (en verschillende prijzen) door je strot duwen. In NL heb je vaak een 'special edition' voor een eurootje of 25 als hij net uit komt. In de VS en Azie heb je een special giftset met vanalles erop en eraan voor, pak hem beet tussen de 50 en 150dollar. Diezelfde special edition (alleen dan vaak uitgebreider) kost in de VS misschien 20 dollar. Dat kan de filmmaatschappij doen, omdat er toch nog die giftset is die meer opbrengt. In NL worden die giftsets bijna nooit uitgegeven, omdat 'blijkt' dat Nederlanders deze niet kopen (hoewel er weetik veel van die dingen uit azie en de vs geimporteerd worden, maarja). Dus door het verschil in regio kunnen ze hier gewoon een slechtere editie duurder maken. Want zonder die regiocodering zou iedereen gewoon die goedkopere versie uit de VS bestellen. Dit is in ieder geval de gedachtegang hierachter zoals ik dat een tijdje geleden heb gelezen.

Ik ben zelf erg blij met mijn regiovrij DVD speler van Philips en mijn tv van Thomson die beide formaten aan kan. Lekker amerikaanse giftsetjes kijken ;) Wel jammer dat mijn vriendin zowel geen regiovrije speler als PAL tv heeft, dus ik kan geen van mijn dvd's meenemen deze zomer..
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 33
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Marjol schreef:Maar onlangs kocht ik een dvd via Amazon.com, ook een tv serie, en die krijg ik met geen mogelijkheid afgespeeld. Nadat Amazon eerst een nieuw exemplaar heeft opgestuurd, heb ik later helemaal mijn geld teruggekregen, omdat de tweede nog steeds niet werkte.

Waar kan dat aan liggen? Amazon zelf kwam er ook niet uit.
Marjol,

kon je de DVD helemaal niet afspelen of kreeg je een melding toen je 'm wilde afspelen?

Afgelopen oktober had ik ook een DVD gekocht in Amerika die ik niet kan afspelen in mijn (regiovrije) DVD-speler. Ik krijg de volgende melding: This disc is intended for play on non-modified Region 1 players.

Een extra beveiliging op de DVD zo lijkt het. Aan mijn DVD speler (Sony DVP-S725D) kan het niet liggen denk ik. Die heb ik een jaar of zes geleden voor veel geld regiovrij laten maken en is volgens mij één van de betere modellen van Sony.

Roland
Since 1982: 33 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Marjol
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Marjol »

Ik kreeg een melding. Het was iets als "wrong region code"
Arjen
Amerikafan

Bericht door Arjen »

Het kan dat deze DVD's dan zijn beveiligd met Regional Coding Enhancement (RCE). Zie google voor meer informatie.
Heb nog steeds geen foto's en reisverslag online van maart/april '06 *schaam*
Steppie
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Steppie »

Je kan de DVD's toch gewoon op pc bekijken... Gaat bij mij zoals een fluitje van een cent.
Tess84
Amerika-ontdekker

Bericht door Tess84 »

Steppie schreef:Je kan de DVD's toch gewoon op pc bekijken... Gaat bij mij zoals een fluitje van een cent.
Ja maar om lekker een filmpje te kijken gaan de meeste mensen liever lekker op de bank zitten, ipv achter de pc.
SpaceAce
Amerika-expert
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

Tess84 schreef:
Steppie schreef:Je kan de DVD's toch gewoon op pc bekijken... Gaat bij mij zoals een fluitje van een cent.
Ja maar om lekker een filmpje te kijken gaan de meeste mensen liever lekker op de bank zitten, ipv achter de pc.
En daarom hebben wij onze laptop aangesloten op de tv (plus surround systeem) :D 8)

Werkt prima!
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 33
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Kan ook natuurlijk.

Ik heb een mooi groot beeldscherm (19"), luie bureaustoel en een dolby surround setje bij mijn pc. :lol:

Toch zie ik films liever vanaf de bank op de tv. :wink:

Roland
Since 1982: 33 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Marjol
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Marjol »

Ja, de bewuste dvd werkt wel op de pc. Maar onze nieuwe tv is toch wel iets mooier dan het scherm van de pc of de laptop ;)
maartena
Amerikafan

Bericht door maartena »

Coyote schreef: Afgelopen oktober had ik ook een DVD gekocht in Amerika die ik niet kan afspelen in mijn (regiovrije) DVD-speler. Ik krijg de volgende melding: This disc is intended for play on non-modified Region 1 players.

Een extra beveiliging op de DVD zo lijkt het. Aan mijn DVD speler (Sony DVP-S725D) kan het niet liggen denk ik. Die heb ik een jaar of zes geleden voor veel geld regiovrij laten maken en is volgens mij één van de betere modellen van Sony.

Roland
Voor je volgende DVD speler, koop er eentje die je niet regio vrij hoeft te laten maken, maar eentje die regio verandering standaard heeft ingebouwd. Ik heb een relatief goedkope DVD speler gekocht, en kan met de afstandsbediening en een speciale code de DVD speler naar elke gewenste regio zetten, OF regiovrij zetten.... Ik heb em momenteel regiovrij staan, maar kan em dus met een simpele afstandsbedieningcode weer op regio 1 zetten mocht ik een dergelijke DVD tegenkomen.

Mijn volgende DVD speler word er weer eentje die bekend staat om z'n diversiteit, want ik heb een stapel PAL/regio 2 DVD's die ik ook graag afspeel hier in de VS.
"I reject your reality, and substitute my own!"
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer