Tja, dat je dochter bepaalde muzikanten niet kent, da's jammer, maar het feit dat de jaartallen van de Tweede Wereldoorlog niet bekend zijn dat verrast me - in negatieve zin - toch wel een beetje, om te zien dat die kennis niet paraat is... wordt daar dan echt nog maar zo weinig aandacht aan besteed? Of is het echt het verschil in lesgeven tussen nu en 20 jaar geleden? Toen ik 15 was wist ik echt wel wat de jaren van WO I en WO II waren... Maar ja, als ik er zo over nadenk: hoe langer geleden dat het is, hoe minder nadruk erop komt te liggen. Ik zou je ook niet de jaartallen van de Tachtigjarige Oorlog kunnen noemen.IngeRene schreef:Dan even on-topic: nog even een paar strikvragen aan mijn dochter van 15, met grote liefde voor muziek, gesteld: Wanneer was de 2e WO (wel gehad, maar weet ik niet meer). Ken je de Beatles (ja). Wie waren dat dan (geen idee). Ken je Bob Dylan (uuhhhh .. Bob ...?). Jimi Hendrix (nee). Bruce Springsteen (nee ... Bob Dylan daar heeft volgens mij iemand uit mijn klas een presentatie over gegeven ... ).
En ik denk dat je gelijk hebt: je kunt het tegenwoordig allemaal binnen 2 minuten op je telefoon opzoeken, en dat zal steeds meer (erger?) gaan worden.