Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

American Music

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie

Wat vinden jullie van muziek downloaden?

1) Als ik echt iets nodig heb, download ik wel eens.
5
36%
2) Ik download omdat CD's te duur zijn.
8
57%
3) Ik download omdat niemand het merkt en het gratis is.
1
7%
4) Ik download nooit omdat het strikt verboden is.
0
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 14

Ellen
Amerika-newbie

American Music

Bericht door Ellen »

Aangezien jullie bijna altijd politieke onderwerpen hebben, wil ik nu wel eens weten hoe het met jullie muzikale intelligentie is gesteld :!:
Welke muzikale wonderen van Amerika vinden jullie ok, en welke krijgen bij jullie het label "schande"?
Eminem, Madonna, Christina Aguilera, Sheryl Crow, Michael Jackson, ... ?
Keuze genoeg :D
Live The American Dream :)
Gernand
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Gernand »

Ik heb nogal een brede muziek-smaak, ik vind van veel bands/zangers een aantal nummers mooi en niet mooi, maar momenteel vind ik de "Counting crows" wel erg goed.

Ik kan niet zo 1,2,3 bedenken wie bij mij het label "schande" krijgt.
anice van den Boer
Amerikafan

Bericht door anice van den Boer »

hoi,

toen wij 2 jaar geleden in California waren, stond de tv zender constant op een zender met country music en onze favoriet was Vince Gall :lol:

Groetjes Frank en Anice
Kansas Wizard
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Kansas Wizard »

Hoi allemaal,

Ik vind persoonlijk Eminem en de rest van de rapbende niet zo'n succes, ik zal niet zeggen dat ik het een schande vind, maar ik hoor ze liever niet door mijn stereo de huiskamer binnen komen.

Ik vind Hilary Duff altijd wel leuk om naar te luisteren en te kijken natuurlijk. Ze is geen natuurtalent, maar ik mag het graag horen.

Groeten Kansas Wizard :D
"Toto... I have a feeling we're not in Kansas anymore."
Redneck
Amerikakenner

Bericht door Redneck »

Ik heb niet gestemd omdat de optie die voor mij van toepassing is niet voorkomt. Namelijk dat ik de kwaliteit van de MP3's gewoon te slecht vind. Dat zal wel te maken hebben met het feit dat ik professioneel met geluid heb gewerkt, maar op iedere betere geluidsinstallatie is het verschil tussen het origineel en de copie duidelijk hoorbaar.
wil ik nu wel eens weten hoe het met jullie muzikale intelligentie is gesteld
Mij stoort de omschrijving "muzikale intelligentie". Ik vraag mij af welke criteria je zou willen hanteren om b.v. mijn muzieksmaak, of die van iemand anders, op intelligentie te kunnen beoordelen? Wat versta jij onder "muzikale intelligentie"?
Welke muzikale wonderen van Amerika vinden jullie ok, en welke krijgen bij jullie het label "schande"?
Er is geen muziek die ik "schandelijk" vind, wel muziek die mij niet aanspreekt. Om te voorkomen dat ik niet intelligent gevonden zal worden, lijkt het mij beter geen namen te noemen. ;)

gr. Redneck
Georgia on My Mind
Ellen
Amerika-newbie

Bericht door Ellen »

[quote]Mij stoort de omschrijving "muzikale intelligentie". Ik vraag mij af welke criteria je zou willen hanteren om b.v. mijn muzieksmaak, of die van iemand anders, op intelligentie te kunnen beoordelen? Wat versta jij onder "muzikale intelligentie"?

Ik zei dat gewoon om intelligent over te komen natuurlijk :wink:
Nee nee :D ik bedoelde gewoon of jullie veel van muziek kennen, ik zal een vb. geven; als iemand zegt "ik vind DJ Casper" goed (jaja, die met zijn Cha-Cha Slide :P ), dan heeft hij het recht om dat te zeggen, maar die artiesten noem ik "eendagsvliegen", maarja daar heeft iedereen ook zijn mening over zeker :) Artiesten zoals Sheryl Crow, Madonna,... e.d. zijn sterren die voor altijd zullen blijven bestaan.[/quote][/code][/list]
Live The American Dream :)
hdeweert
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door hdeweert »

Hallo
Redneck schreef:Ik heb niet gestemd omdat de optie die voor mij van toepassing is niet voorkomt. Namelijk dat ik de kwaliteit van de MP3's gewoon te slecht vind. Dat zal wel te maken hebben met het feit dat ik professioneel met geluid heb gewerkt, maar op iedere betere geluidsinstallatie is het verschil tussen het origineel en de copie duidelijk hoorbaar.

gr. Redneck
Hier zou ik een hele verhandeling over kunnen schrijven. Het is maar net hoe goed de zwakste schakel is.

Of ik muzikale intelligentie weet ik niet, Mijn definitie van muziek luid”Muziek is alle geluid dat gemaakt word met de bedoeling muziek te zijn”. Dat maakt mijn kijk op muziek heel breed. Volgens mijn kids gaat mijn voorkeur echter uit naar muziek van mensen die al zijn overleden, Elvis Presly, Roy Orbison, Buddy Holly etc.
Harm
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

Ik vind persoonlijk alle rock-dames wel aardig klinken, echte schande kan ik van geeneen spreken dat zou een te persoonlijke voorkeur van mij zijn!

Richard

BTW heb niet gestemd omdat ik geen optie voor mij kon vinden!
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
freekb2
Amerikakenner

Bericht door freekb2 »

voor mij geldt dat ik een brede smaak heb. Al krijg ik natuurlijk weinig mee van de kleinere muziekgenres, meestal staat hier gewoon 3fm of 538 aan, het meeste wat ik dus hoor is (domme ?)moderne, top-40 muziek met op 3fm redelijk vaak oudere muziek.

Tja CD-Branden (doe ik eigenlijk nooit, gebruik mn minidisc :lol: ), als de prijs omlaag gaat van normale cd's worden ze wel vaker aangeschaft. Met het lowlandsfestival verschijnt er hier altijd een 3-cd-box voor 8 euro, die schaf ik aan, ook omdat er van alles opstaat (van rock tot pop tot methal tot dance tot vul maar in).
Hansje
Amerika-ontdekker

Bericht door Hansje »

als liefhebber van rock/prog of progrock...Lana Lane uit Los Angeles is een heel goede zangeres (doet denken aan Ann Wilson van de band Heart (maar da's Canadees))
In september komen ze weer naar Nederland.

Ik hoor niemand Metallica noemen?
Niet dat het mijn echte favorieten zijn, maar Eminem......zit voor mij in de rubriek schande.
Ik ben van de generatie die " praten" niet onder muziek schaart en als ik zijn teksten hoor gaat de knop uit.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer