Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Overstayed B2 Visa nu aanvragen ESTA?

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Texas Boy
Amerika-expert

Re: Overstayed B2 Visa nu aanvragen ESTA?

Bericht door Texas Boy »

kastelke schreef:Maar... ik ben niet zeker of het probleem al gaat kunnen ontstaan bij binnekomst, wanneer zij toekomen op een visum voor 6 maanden (ze hebben een langer visum aangevraagd en dat is hun al geweigerd blijkbaar), en de immigratieambtenaar ziet dat zij een terugreis hebben die veel later is dan die 6 maanden die ze hebben gekregen...
Sommige mensen zoeken graag dat soort thrills op, lijkt me. :D
Klopt, ze hadden blijkbaar een visum voor een jaar dacht ik, maar bij aankomst in Dallas kregen ze maar een Visum voor 6 maanden. Ik ben gek op thrills maar heb ze geadviseerd om hun ticket aan te passen en dus een maand eerder weer terug te vliegen, maar ze waren behoorlijk eigenwijs, heb ik gelukkig weinig last van :lol:
TessaJane
Amerika-ontdekker

Bericht door TessaJane »

@ Jol...; het was geen geschetste situatie daarvoor ben ik te goed in begrijpend lezen ;)
@ Njit..; ik wilde gewoon een antw van iemand die hetzelfde heeft meegemaakt of me gwn kon vertellen
Dat het echt beter is een visum aan te vragen al is het maar voor de zekerheid ... Gelukkig zat dit antw er ook tussen:) als ik advies vraag neem ik het ook aan of het nu is wat ik wil horen of niet...
@ Hockey; praat niet voor mij... Wie zich aangesproken voelt weet dat en wie niet die niet...
Simple as that!
I'm not Lucky I'm Blessed, Yes!
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Coyote schreef:Pardon? Hoezo nota bene? Wat maakt het uit dat Elke moderator is of niet? Moet een mod anders behandeld worden ofzo? :? In discussies is een mod niets meer en niets minder dan andere forumleden.
Je hebt helemaal gelijk, Roland, in een discussie hoeft een mod ook helemaal niet anders behandeld te worden en dat vraagt ook helemaal niemand; je moet op het forum iedereen met hetzelfde respect behandelen. Maar: om andere forumleden en en leden van de forumleiding nu tegen je in het harnas te jagen met zulke opmerkingen is nu ook niet echt bevorderlijk van hoe men tegen je aan kijkt - en daarmee de manier waarop je antwoord krijgt. Ik vond (en vind) de opmerkingen en de manier van reageren persoonlijk niet altijd echt even vriendelijk of van evenveel respect getuigen richting degenen die de moeite nemen om te (blijven) antwoorden.

Er zijn genoeg andere forums waar er veel harder opgetreden wordt, en op diverse andere forums zou ik me ook twee keer bedenken om überhaupt zulke opmerkingen te maken tegen een ander lid, en al helemaal als het iemand van de forumleiding betreft omdat er gevolgen aan zouden kunnen hangen (bijv. een waarschuwing). Gelukkig zijn we hier niet zo autoritair, maar waar het uiteindelijk wél om gaat is dat er met respect naar elkaar wordt gereageerd - ongeacht wie het is - en dat lijkt me niet te veel gevraagd.

Maar goed het is gebeurd, de topic starter heeft antwoord, en kan zonder problemen naar de VS gaan - en daar gaat het uiteindelijk om. Punt uit.
TessaJane schreef:Gelukkig zat dit antw er ook tussen:) als ik advies vraag neem ik het ook aan of het nu is wat ik wil horen of niet...
Kijk, dit zijn dus dingen waardoor mensen gaan reageren zoals ze deden. Je zegt hier "gelukkig zat dit antwoord er ook tussen", waardoor het lijkt alsof je net zolang bent blijven vragen totdat je hoorde wat je wilde horen, ondanks dat je in de volgende zin het tegendeel beweert. Ik zeg niet dat het zo is, maar het kan op mensen zo over komen, en dan in combinatie met jouw soms wat vinnig overkomende antwoorden is het niet verwonderlijk dat als een reactie daarop mensen in jouw ogen niet "prettig" antwoorden. Gewoon een observatie... :wink:

Ik wens je in ieder geval veel plezier in de VS!
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Dento schreef:Er zijn genoeg andere forums waar er veel harder opgetreden wordt, en op diverse andere forums zou ik me ook twee keer bedenken om überhaupt zulke opmerkingen te maken tegen een ander lid, en al helemaal als het iemand van de forumleiding betreft omdat er gevolgen aan zouden kunnen hangen (bijv. een waarschuwing). Gelukkig zijn we hier niet zo autoritair, maar waar het uiteindelijk wél om gaat is dat er met respect naar elkaar wordt gereageerd - ongeacht wie het is - en dat lijkt me niet te veel gevraagd.

Ben laatst gebanned omdat ik het niet mee eens was wat een moderator deed en via een normaal lid krijg ik de vraag waarom de moderator mij gebanned heeft, dus de moderator gaat aan iemand vertellen dat dit gebeurt is, over respect gesproken?
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Dento schreef:om andere forumleden en en leden van de forumleiding nu tegen je in het harnas te jagen met zulke opmerkingen is nu ook niet echt bevorderlijk van hoe men tegen je aan kijkt
Dento schreef:en al helemaal als het iemand van de forumleiding betreft omdat er gevolgen aan zouden kunnen hangen (bijv. een waarschuwing).
Jammer dat je dit nu noemt. Daarmee geef je aan dat forumleiding anders behandeld zou moeten worden (komt bij mij in ieder geval zo over). En al zeg je erbij dat het hier niet zo zou zijn, het is niet nodig dat hier nog eens expliciet te benadrukken.

Juist doordat TO een mod niet anders behandelt dan de rest geeft aan dat de mod als gelijkwaardig gezien wordt.

En je kunt het niet eens zijn met de manier van reageren van TO. Misschien moeten wij ook eens naar onszelf kijken. Het op een bepaalde manier reageren van forumleden kan hier wel eens het gevolg van zijn. Want laten we eerlijk zijn, newbies en vragenstellers worden niet altijd even tactvol benaderd. Omgekeerd gebeurt dat ook maar mede doordat wij vragen vaker voorbij zien komen en ervaring hebben met de onderwerpen zou een andere benadering soms beter zijn en voorkom je reacties als nu.

Just my 2 cents...

@ Texas Boy: En dat gebeurde op dit forum?

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

TessaJane schreef:@ Jol...; het was geen geschetste situatie daarvoor ben ik te goed in begrijpend lezen ;)
:shock: :lol:
Misschien alles nog eens goed bekijken en toch beter trachten begrijpend te lezen.
(en anders mag je me even uitleggen op basis waarvan dat je denkt iets te begrijpen dat er niet staat)

En voor de samenvatting:
- 7 mensen zeggen dat je een visum aan moet vragen
- Enkele anderen geven ook aan dat ESTA geen uitsluitsel geeft (dus dat je een visum aan moet vragen)
- Je krijgt enkele quotes van officiele instanties die zeggen dat je een visum aan moet vragen
Maar jouw besluiten zijn:
TessaJane schreef:Bedankt voor de reacties!
Zal ik gewoon proberen een esta in te vullen?
Ik weet het echt niet :(
TessaJane schreef:Ik zal toch proberen een ESTA in te vullen...
TessaJane schreef:ik lees zoveel verschillende dingen op internet... overstayers kunnen wel gewoon gaan met een ESTA, anderen weer met een visum etc etc.
De ESTA moet toch een NOT APPROVED aangeven als ik deze invul?
En dan word je boos op o.a. mij omdat ik iets zeg dat jou niet aanstaat? :clap:
Meer dan 7 adviezen en quotes die je hier gegeven worden door mensen die al lang meedraaien op het forum wegen in jouw weegschaal duidelijk niet op tegen 1 iemand die het gelukt is om met een overstay van 20 jaar geleden (toen er nog geen geinformatiseerd systeem was bij Immigrations) weg te komen...
Ja, ik weet dat je nu uiteindelijk zegt dat je toch maar voor een visumaanvraag zal gaan, maar ondertussen heb je hier 3 bladzijdes lang toch maar blijven vragen of ESTA niet voldoende is....
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Coyote schreef:Jammer dat je dit nu noemt. Daarmee geef je aan dat forumleiding anders behandeld zou moeten worden (komt bij mij in ieder geval zo over). En al zeg je erbij dat het hier niet zo zou zijn, het is niet nodig dat hier nog eens expliciet te benadrukken.
Roland, sorry, maar ik heb echt geen zin om in discussie te gaan over hoe jij mijn woorden interpreteert. Ik heb aangegeven hoe ik er tegenaan kijk, en daarmee is voor mij de kous af. En ik weet dat je het nu heel jammer vindt dat ik de discussie af kap.

Waar het om gaat is dat iedereen hier op het forum respect voor elkaar en respect voor de forumregels moet hebben. Da's alles.
Coyote schreef:En je kunt het niet eens zijn met de manier van reageren van TO. Misschien moeten wij ook eens naar onszelf kijken. Het op een bepaalde manier reageren van forumleden kan hier wel eens het gevolg van zijn. Want laten we eerlijk zijn, newbies en vragenstellers worden niet altijd even tactvol benaderd. Omgekeerd gebeurt dat ook maar mede doordat wij vragen vaker voorbij zien komen en ervaring hebben met de onderwerpen zou een andere benadering soms beter zijn en voorkom je reacties als nu.
Ik geef je hierin gelijk; soms reageren we met z'n allen wellicht te kriebelig op een nieuw lid dat een vraag stelt welke wij al tientallen keren langs hebben zien komen, en dat is inderdaad niet goed. Maar: het is ook weer anders als de vraagsteller het gegeven antwoord niet lijkt te accepteren, en - zoals Elke al aangaf - drie pagina's lang dezelfde vraag blijft herhalen. Dan is het niet verwonderlijk dat er uiteindelijk reacties komen die wellicht als niet "prettig" worden ervaren, maar het is voor degenen die antwoord geven ook niet prettig als het gegeven antwoord schijnbaar gewoon terzijde wordt geschoven en de vraag weer opnieuw wordt gesteld; het zijn dan niet de andere forumleden die de hand in eigen boezem moeten steken.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Dento schreef:Roland, sorry, maar ik heb echt geen zin om in discussie te gaan over hoe jij mijn woorden interpreteert. Ik heb aangegeven hoe ik er tegenaan kijk, en daarmee is voor mij de kous af.
Ik had ook niet anders verwacht...

Maar: (om op jouw wijze te reageren) Zojuist was het voldoende geweest om het bij onderstaande quote te houden:
Dento schreef:Je hebt helemaal gelijk, Roland, in een discussie hoeft een mod ook helemaal niet anders behandeld te worden en dat vraagt ook helemaal niemand; je moet op het forum iedereen met hetzelfde respect behandelen
Alles achter "Maar:" ontkracht wat je hierboven zegt.
En ik weet dat je het nu heel jammer vindt dat ik de discussie af kap.
Oh, jij weet tegenwoordig al hoe ik denk? :?

Roland

Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Je blijft proberen om me uit de tent te lokken, Roland, maar het gaat je helaas niet lukken. Zoals gezegd, voor mij is het einde nu. Ik ga er niet meer op in; ik ga in plaats daarvan lekker naar de film.

Onze website | Mijn blog
TessaJane
Amerika-ontdekker

Bericht door TessaJane »

Ok ok ok... Zoals ik zie nemen moderators het voor elkaar op...
En 3 pagina's... Please... Natuurlijk heb ik de gehele pagina's gebruikt
Met mijn vragen... Anyway mijn actie was een reactie op de manier van reageren
Door een moderator notabene...
Ik heb alles gelezen op websites van officiële instanties MAAR omdat ik ook verhalen las
Op andere forums ben ik gaan twijfelen... Dus iemand die twijfelt moet zo behandeld worden?

En kastelke... Ik weet goed wat er staat en mijn uitleg is duidelijk...
Als moderator zou ik minder geïrriteerd antwoorden op forumleden en geef anders
Geen antwoord... Zonder jou reacties was dit topic niet zolang geworden...

En Dento om even duidelijker te zijn: wat ik bedoelde met "dit antwoorde er ook bij" betekent de manier
Waarop geantwoord word... En begrijp me niet verkeerd, zonder aanleiding zouden mijn reacties niet zo "fel" zijn.

X
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

@Tessa: gewoon doen wat je zelf wilt maar ons er niet meer mee lastig vallen. Dat lijkt me het allerbeste :)

De officiele instanties zijn de enige echte bronnen die je moet vertrouwen. En dat is je al vanaf de eerste keer dat je de vraag stelde verteld.

1 tip: haal deze eens voor je hoofd weg. Dat leest makkelijker:

Afbeelding
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
TessaJane
Amerika-ontdekker

Bericht door TessaJane »

@ Njit... Lees het dan niet... Als k je lastig val moet je dat ding zelf voor
Je hoofd houden...

@ D: dit kan wel door de beugel? Moet iemand ook niet in m'n gezicht zeggen namelijk...
Maja t is waarschijnlijk leuk om neerbuigend en hatelijk te doen tegen newbies of whatever...

Dussss please als je er niet tegen kan post dan niks
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

TessaJane schreef:@
Maja t is waarschijnlijk leuk om neerbuigend en hatelijk te doen tegen newbies of whatever...
Nee hoor. Anders had ik hier nooit zoveel berichten geplaatst. Ik ben juist heel vriendelijk tegen newbies. Waar ik alleen niet tegen kan zijn newbies die erg eigenwijs alleen willen lezen wat in hun eigen straatje past of whatever..
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Dento schreef:Je blijft proberen om me uit de tent te lokken, Roland, maar het gaat je helaas niet lukken. Zoals gezegd, voor mij is het einde nu. Ik ga er niet meer op in;
Makkelijk om er deze draai aan te geven er 'uit de tent lokken' van te maken terwijl je gewoon kunt antwoorden. Maar goed, het is mij allang duidelijk dat het mod-team nooit op mijn opmerkingen in wil en zal gaan. Alles wat ik voorstel wordt toch altijd genegeerd. Ben zeker 'een lastig geval'. :mrgreen:

Roland

Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

@Roland - Regel 4. Dat houd dit topic ook wat schoner :)

4. Mocht je een vraag en/of opmerking met betrekking tot de forumleiding hebben, dan kan dit per PB naar de beheerders en/of moderators. We verzoeken alle leden om zulke opmerkingen niet publiekelijk te doen.
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Sinds wanneer ben jij mod Martijn...? :wink:

Aangezien Dento meent te weten hoe ik denk en dat hier ook publiekelijk neerzet, lijkt mijn opmerking hierboven net zo gerechtvaardigd.

Maar maak je niet druk, ik laat het hier bij dus we kunnen weer on-topic. :D

Roland

kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Aangezien de topicstarter meer op zoek is naar ervaringsverhalen ipv naar de info van officiele instanties, vrees ik dat wij verder geen bijdrage kunnen leveren tot haar zoektocht en gaat hier een slotje op.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer