Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Verhuizen, wat neem je mee???
Verhuizen, wat neem je mee???
Wat neem je mee als je gaat emigreren? Pak je je hele hebben en houden in? Ben je heel specifiek? Of neem je een koffertje mee met kleren voor een weekje en begin je overnieuw?
We zouden graag de ideeen horen van mensen die willen emigreren en de ervaringen van degenen die al vertrokken zijn. Zijn er dingen die jullie achteraf anders zouden hebben gedaan? (bv niet tien dozen Nl boeken mee omdat ze toch ongelezen in de kast staan... of juist wel die pannenset waar je aan gewend bent..)
Wat kies je aan kinderspeelgoed: Zijn er typisch nederlandse zaken die moeilijk vervangbaar zijn??
Qua meubels zijn we eruit... die nemen we niet mee (zijn aan vervanging toe en wat echt nu vervangen moet worden doen we met iets goedkoops).
Verder hoor ik nogal wat berichten van zeevracht die beschadigd aankomt; hoe zijn jullie ervaringen met de verzekering? Wij hebben aardig wat antieke (breekbare!) zaken. Op zich leuk om mee te nemen, maar als we ze kapot aankomen en we krijgen een schijntje van de verzekering... dan verkoop ik het liever hier:-) (maar daar is wel wat tijd voor nodig...)
Voor degenen die weinig mee (willen) nemen.. hoe kom je van de rest af?
We hebben het idee om tzt een rommelmarkt aan huis te houden, iemand daar ervaring mee???
Ben benieuwd naar de ervaringen!
Jolijt.
We zouden graag de ideeen horen van mensen die willen emigreren en de ervaringen van degenen die al vertrokken zijn. Zijn er dingen die jullie achteraf anders zouden hebben gedaan? (bv niet tien dozen Nl boeken mee omdat ze toch ongelezen in de kast staan... of juist wel die pannenset waar je aan gewend bent..)
Wat kies je aan kinderspeelgoed: Zijn er typisch nederlandse zaken die moeilijk vervangbaar zijn??
Qua meubels zijn we eruit... die nemen we niet mee (zijn aan vervanging toe en wat echt nu vervangen moet worden doen we met iets goedkoops).
Verder hoor ik nogal wat berichten van zeevracht die beschadigd aankomt; hoe zijn jullie ervaringen met de verzekering? Wij hebben aardig wat antieke (breekbare!) zaken. Op zich leuk om mee te nemen, maar als we ze kapot aankomen en we krijgen een schijntje van de verzekering... dan verkoop ik het liever hier:-) (maar daar is wel wat tijd voor nodig...)
Voor degenen die weinig mee (willen) nemen.. hoe kom je van de rest af?
We hebben het idee om tzt een rommelmarkt aan huis te houden, iemand daar ervaring mee???
Ben benieuwd naar de ervaringen!
Jolijt.
- Coyote
- Amerika-expert
- Berichten: 13961
- Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Locatie: Heerenveen
- Contacteer:
Re: Verhuizen, wat neem je mee???
Jolijt,jolijt schreef:We hebben het idee om tzt een rommelmarkt aan huis te houden, iemand daar ervaring mee???
in 1999 heeft mijn zus bij mijn ouders een "Garage Sale" gehouden omdat ze ging verhuizen naar Amerika.
Haar hele hebben en houden was buiten en in de garage van mijn ouders huis uitgestald. We hadden een groot bord in de tuin geplaatst en ook de lokale krant was ingeschakeld voor een leuk stukje in de krant dat ze ging verhuizen en een garage sale ging houden.
Op de dag van de sale liep het storm. Met z'n allen zijn we van 's ochtends vroeg tot aan het begin van de avond bezig geweest alles in goede banen te leiden. Het huis van mijn ouders hadden we afgesloten want men denkt echt dat alles wat los of vast zit, te koop wordt aangeboden. Er werd zelfs gevraagd wat het huis van mijn ouders moest opbrengen...


Mijn zus had alle spulletjes van prijzen voorzien en heeft aardig wat kunnen verkopen. Hoeveel het uiteindelijk opgebracht heeft weet ik niet. Wel weet ik dat ze niet alles heeft kunnen verkopen op deze dag. Gelukkig had ze ook al veel grote spullen (kasten e.d.) op voorhand weten te verkopen.
Als je het goed aanpakt kun je er een leuke verkoopdag van maken. Wel is het een hele organisatie, maar ontzettend leuk om te doen.
Succes ermee. Laat je weten wanneer jullie Garage Sale is?? Kunnen de forumleden ook een kijkje komen nemen...

Roland
-
- Amerikakenner
- Berichten: 560
- Lid geworden op: 09 mar 2005, 00:31
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Verhuizen, wat neem je mee???
Ik ben nooit geemigreerd, maar in ieder geval zou ik geen een elektrisch apparaat meenemen.
gewoon daar alles nieuw.
Eric
gewoon daar alles nieuw.
Eric
**************************
kijk ook eens op mijn weblog:
http://engers.web-log.nl
**************************
kijk ook eens op mijn weblog:
http://engers.web-log.nl
**************************
-
- Amerika-ontdekker
- Berichten: 90
- Lid geworden op: 01 mei 2006, 15:03
- Locatie: Fayetteville, AR
- Contacteer:
Ik denk dat dit een persoonlijke vraag is. Het ligt eraan hoe zwaar je aan de spullen hangt die je nu hebt, of je ze kunt hergebruiken in de USA (bijv. elektrische apparaten), of je de transportkosten ervoor over hebt etc.
Voor mijzelf sprekend; ik neem 15 september dit jaar als ik definitief de overtocht maak (hopelijk blijft alles zo voorspoedig gaan met mijn K1 visa aanvraag) alleen documenten mee die van belang zijn (diploma's, rekeningen, geboortecertificaten e.d.) en kleding. Oftewel zo min mogelijk.
Ik trek bij mijn verloofde/ vrouw in en zij heeft de basisbenodigheden al. Bovendien zullen wij met showers voor ons aanstaande huwelijk al genoeg spullen krijgen.
Voor mijzelf sprekend; ik neem 15 september dit jaar als ik definitief de overtocht maak (hopelijk blijft alles zo voorspoedig gaan met mijn K1 visa aanvraag) alleen documenten mee die van belang zijn (diploma's, rekeningen, geboortecertificaten e.d.) en kleding. Oftewel zo min mogelijk.
Ik trek bij mijn verloofde/ vrouw in en zij heeft de basisbenodigheden al. Bovendien zullen wij met showers voor ons aanstaande huwelijk al genoeg spullen krijgen.
Het is inderdaad erg afhankelijk van hoe dier jouw spulletjes voor jouw zijn.
Wat je aangaf, de boeken.... zou ik verkopen. De pannenset... ligt eraan wat voor fornuis er in het huis zit waar je heen gaat. Vele huizen hier in het zuiden hebben electrische platen waar een "gas set" zonder platte bodem weer niet op werkt.
Ik zelf vertrok naar de VS met een totaal van 3 tassen met kleding en een computer die ik wilde houden (alleen de kast) en heb 5 dozen met papierwerk en boeken die ik wilde houden met de PTT verstuurd. Ik vertrok wel naar een huis dat al ingericht was, en ik had ook al aardig wat kleding in de kasten hangen, voordat ik voorgoed daarheen ging.
Het is erg persoonlijk dus.
Richard
Wat je aangaf, de boeken.... zou ik verkopen. De pannenset... ligt eraan wat voor fornuis er in het huis zit waar je heen gaat. Vele huizen hier in het zuiden hebben electrische platen waar een "gas set" zonder platte bodem weer niet op werkt.
Ik zelf vertrok naar de VS met een totaal van 3 tassen met kleding en een computer die ik wilde houden (alleen de kast) en heb 5 dozen met papierwerk en boeken die ik wilde houden met de PTT verstuurd. Ik vertrok wel naar een huis dat al ingericht was, en ik had ook al aardig wat kleding in de kasten hangen, voordat ik voorgoed daarheen ging.
Het is erg persoonlijk dus.
Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
Als ik naar Amerika vertrek zou ik ook mijn pc mee willen nemen (inderdaad alleen de kast, of in ieder geval wat onderdelen). Hoe heb je die vervoerd? of wat is de beste manier? Aangezien de onderdelen meestal nogal kwetsbaar zijn en er met de bagage niet altijd even zorgvuldig wordt omgegaan op vliegvelden. En hoe zit het met de voeding?rperre schreef:Ik zelf vertrok naar de VS met een totaal van 3 tassen met kleding en een computer die ik wilde houden (alleen de kast)
Richard
Ik zou geen enkele electronica meenemen. Het is natuurlijk zo dat de meeste computers een omschakeling hebben voor 110/220, maar het is het eigenlijk niet waard. Ik zou alleen de harde schijf meenemen voor alle data, en in de VS een nieuwe kopen.Tess84 schreef:Als ik naar Amerika vertrek zou ik ook mijn pc mee willen nemenrperre schreef:Ik zelf vertrok naar de VS met een totaal van 3 tassen met kleding en een computer die ik wilde houden (alleen de kast)
Richard
Toen wij verhuisden hebben we alle meubels en electronica verkocht, en alleen kleren en persoonlijke spullen meegenomen. In totaal hebben we zo'n 2 kubieke meter verscheept.
"I reject your reality, and substitute my own!"
Ik had een grote militaire tas, waar hij precies inpaste, samen met wat "zachtere" kledij om de stoten op te vangen! Is gelukkig allemaal goed gegaan. Ik moest inderdaad wel een andere voeding kopen!
Richard
Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
- dutch_in_seattle
- Amerika-expert
- Berichten: 1539
- Lid geworden op: 08 dec 2005, 18:31
- Locatie: Seattle, WA
- Contacteer:
Precies hetzelfde hier. Alles verkocht (of weggegeven) en alleen CD's, kleding, wat boeken en ander persoonlijk spul verscheept op één pallet (in ons geval ook zo'n twee kuub). Dat viel qua prijs ook nog erg mee: eind 2000 zo'n 400 gulden als ik het wel heb.maartena schreef:Ik zou geen enkele electronica meenemen. Het is natuurlijk zo dat de meeste computers een omschakeling hebben voor 110/220, maar het is het eigenlijk niet waard. Ik zou alleen de harde schijf meenemen voor alle data, en in de VS een nieuwe kopen.
Toen wij verhuisden hebben we alle meubels en electronica verkocht, en alleen kleren en persoonlijke spullen meegenomen. In totaal hebben we zo'n 2 kubieke meter verscheept.
Ron (in Seattle)
http://www.dutchavenue.com
-
- Amerika-expert
- Berichten: 18396
- Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
- Locatie: Oakville, Ontario
- Contacteer:
Wij nemen een 40 feet container mee... Het andere uitsterste dus. Maar dat komt omdat bv. ook al onze meubels meegaan, én omdat het bedrijf deze rekening betaaldt. Een groot deel van onze meubels zou ik zo wie zo meenemen, omdat ze nog niet zo oud zijn en wel heel wat 10-duizenden euro's gekost hebben. Daarbij komt nog eens dat je voor dergelijke meubels niet echt een tweedehands afzetmarkt hebt, dus je zou ze echt voor een appel en een ei moeten wegdoen, terwijl zo'n volle container geen 10.000 euro kost (en we daar niet allemaal nieuwe meubels voor kunnen kopen)
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Haha, ja, maar diezelfde mensen vinden het vast ook vreemd dat je niet lekker gewoon in Nederland blijft. Ik zou het gewoon zo doen als je zelf het beste lijktjolijt schreef:Geweldig al die reakties!!!
Leuk om te lezen dat er meer met bijna niets zijn vertrokken. Wij zijn het ook zo van plan, maar in onze omgeving vinden heel veel mensen dat echt vreemd... (vandaar dat ik ook een beetje ging twijfelen!)

Even een tip: Ga voor door-to-door shipping. Als je net als ons een paar kuub meeneemt, dan lijkt het mischien kostenbesparend om de boel zelf naar Rotterdam te brengen, en weer op te halen bij de haven in de VS waar het aankomt.
Echter, jij bent dan wel degene die alle US Customs en Nederlandse douane papieren moet regelen, en je moet zelf al je spullen inklaren, etc.... dit kan best veel ellende geven, zeker gezien jouw 2 kuub ergens in een container achterin 3-hoog-achter in de haven staat, en de kans groot is dat je er nog niet bij kunt net op de dag/tijd dat jij langs komt. Ellende dus.
Als je door-to-door doet, brengen ze het van je Nederlandse adres naar je Amerikaanse adres, en de broker en vervoerder in de VS regelen al je US customs papieren. Ze hebben ervaring en kennis met de haven in kwestie, en kunnen in geval van problemen met de vracht als mediator dienst doen.
Zelf vervoeren van/naar de haven raad ik om gigantische bureacratische rompslomp te voorkomen af. Het vervelende van US Customs is namelijk dat ze ALTIJD gelijk hebben, ook als ze NIET gelijk hebben.....
Echter, jij bent dan wel degene die alle US Customs en Nederlandse douane papieren moet regelen, en je moet zelf al je spullen inklaren, etc.... dit kan best veel ellende geven, zeker gezien jouw 2 kuub ergens in een container achterin 3-hoog-achter in de haven staat, en de kans groot is dat je er nog niet bij kunt net op de dag/tijd dat jij langs komt. Ellende dus.
Als je door-to-door doet, brengen ze het van je Nederlandse adres naar je Amerikaanse adres, en de broker en vervoerder in de VS regelen al je US customs papieren. Ze hebben ervaring en kennis met de haven in kwestie, en kunnen in geval van problemen met de vracht als mediator dienst doen.
Zelf vervoeren van/naar de haven raad ik om gigantische bureacratische rompslomp te voorkomen af. Het vervelende van US Customs is namelijk dat ze ALTIJD gelijk hebben, ook als ze NIET gelijk hebben.....
"I reject your reality, and substitute my own!"
Je koopt in de eerste week een bed, een bank, een koelkast, een tv, en een wasmachine en je bent al een heel eindjolijt schreef:Geweldig al die reakties!!!
Leuk om te lezen dat er meer met bijna niets zijn vertrokken. Wij zijn het ook zo van plan, maar in onze omgeving vinden heel veel mensen dat echt vreemd... (vandaar dat ik ook een beetje ging twijfelen!)

"I reject your reality, and substitute my own!"
Bij ons ging bijna alles mee, alleen electronica waar geen dubbel voltage op zat niet. Maar ja, bij ons betaalde het "bedrijf" ook, al was er wel een limiet aan het gewicht, maar daar kwamen we niet aan.
Annemiek
Annemiek
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
-
- Amerikakenner
- Berichten: 940
- Lid geworden op: 26 okt 2004, 17:02
- Locatie: North Wilkesboro, NC
- Contacteer:
Wij hebben zowat alles meegenomen, behalve elektrische apparaten, tuinmeubilair, tuingereedschap en plantenbakken. Ook hebben we kritisch opgeruimd: wat we toch niet (meer) gebruiken hebben we weggedaan.
Spullen van flinke waarde hebben we verkocht via Marktplaats. Dat ging uitstekend. Een goede, eerlijke tekst in je advertentie doet wonderen voor zowel de snelheid van verkoop als de opbrengst.
Wij hebben offertes laten maken door twee verhuizers en door twee verschepers, beide gevallen voor door-to-door. Uiteindelijk hebben we één van de verschepers gekozen, wat dus wel betekende dat we zelf alles moesten inpakken, de container moesten inladen/uitladen en een gedetailleerde paklijst moesten maken. Even ruwweg een idee van de kosten voor een 20 voet container door-to-door van Zoetermeer naar onze self-storage unit in Statesville, NC:
- zelf doen: pakweg 3500 euro + 350 euro aan verpakkingsmaterialen + verzekering (meestal 1 à 2% van de waarde van de lading)
- laten doen door verhuizer: pakweg 6000 à 7000 euro + verzekering (eveneens 1 à 2% van de waarde)
Voor een 40 voet container moet je er al gauw een 2000 euro bij tellen.
Over een week of 2 moet onze container in Statesville aankomen.
Spullen van flinke waarde hebben we verkocht via Marktplaats. Dat ging uitstekend. Een goede, eerlijke tekst in je advertentie doet wonderen voor zowel de snelheid van verkoop als de opbrengst.
Wij hebben offertes laten maken door twee verhuizers en door twee verschepers, beide gevallen voor door-to-door. Uiteindelijk hebben we één van de verschepers gekozen, wat dus wel betekende dat we zelf alles moesten inpakken, de container moesten inladen/uitladen en een gedetailleerde paklijst moesten maken. Even ruwweg een idee van de kosten voor een 20 voet container door-to-door van Zoetermeer naar onze self-storage unit in Statesville, NC:
- zelf doen: pakweg 3500 euro + 350 euro aan verpakkingsmaterialen + verzekering (meestal 1 à 2% van de waarde van de lading)
- laten doen door verhuizer: pakweg 6000 à 7000 euro + verzekering (eveneens 1 à 2% van de waarde)
Voor een 40 voet container moet je er al gauw een 2000 euro bij tellen.
Over een week of 2 moet onze container in Statesville aankomen.
Life is good in the Tarheel State.
Ja, ze zijn te krijgen.... maar de meeste DVD spelers die je bij de grote winkels koopt zoals Best buy, etc zijn niet regio vrij.Tess84 schreef:Weet iemand of er ook regio-vrije DVD Spelers te krijgen zijn in de States? Ik heb een flinke collectie en zou het zonde vinden om die allemaal weg te moeten doen.
Soms moet je zelf eerst de speler regio vrij maken.... Ik heb een vrij simpele KOSS (een of ander chinees merk) gekocht, omdat deze regiovrij was te maken met een code op de afstandsbediening, en tevens zowel PAL als NTSC DVD's slikt. Ik kan dus nu gewoon Nederlandse DVD's kijken zonder problemen.
"I reject your reality, and substitute my own!"
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 22 Reacties
- 3502 Weergaves
-
Laatste bericht door TheWoodies
-
- 13 Reacties
- 3151 Weergaves
-
Laatste bericht door goldenhills