Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Verhuizen, wat neem je mee???

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
jolijt
Amerika-ontdekker

Verhuizen, wat neem je mee???

Bericht door jolijt »

Wat neem je mee als je gaat emigreren? Pak je je hele hebben en houden in? Ben je heel specifiek? Of neem je een koffertje mee met kleren voor een weekje en begin je overnieuw?
We zouden graag de ideeen horen van mensen die willen emigreren en de ervaringen van degenen die al vertrokken zijn. Zijn er dingen die jullie achteraf anders zouden hebben gedaan? (bv niet tien dozen Nl boeken mee omdat ze toch ongelezen in de kast staan... of juist wel die pannenset waar je aan gewend bent..)
Wat kies je aan kinderspeelgoed: Zijn er typisch nederlandse zaken die moeilijk vervangbaar zijn??
Qua meubels zijn we eruit... die nemen we niet mee (zijn aan vervanging toe en wat echt nu vervangen moet worden doen we met iets goedkoops).
Verder hoor ik nogal wat berichten van zeevracht die beschadigd aankomt; hoe zijn jullie ervaringen met de verzekering? Wij hebben aardig wat antieke (breekbare!) zaken. Op zich leuk om mee te nemen, maar als we ze kapot aankomen en we krijgen een schijntje van de verzekering... dan verkoop ik het liever hier:-) (maar daar is wel wat tijd voor nodig...)
Voor degenen die weinig mee (willen) nemen.. hoe kom je van de rest af?
We hebben het idee om tzt een rommelmarkt aan huis te houden, iemand daar ervaring mee???

Ben benieuwd naar de ervaringen!
Jolijt.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Re: Verhuizen, wat neem je mee???

Bericht door Coyote »

jolijt schreef:We hebben het idee om tzt een rommelmarkt aan huis te houden, iemand daar ervaring mee???
Jolijt,

in 1999 heeft mijn zus bij mijn ouders een "Garage Sale" gehouden omdat ze ging verhuizen naar Amerika.

Haar hele hebben en houden was buiten en in de garage van mijn ouders huis uitgestald. We hadden een groot bord in de tuin geplaatst en ook de lokale krant was ingeschakeld voor een leuk stukje in de krant dat ze ging verhuizen en een garage sale ging houden.

Op de dag van de sale liep het storm. Met z'n allen zijn we van 's ochtends vroeg tot aan het begin van de avond bezig geweest alles in goede banen te leiden. Het huis van mijn ouders hadden we afgesloten want men denkt echt dat alles wat los of vast zit, te koop wordt aangeboden. Er werd zelfs gevraagd wat het huis van mijn ouders moest opbrengen... :lol: :wink:

Mijn zus had alle spulletjes van prijzen voorzien en heeft aardig wat kunnen verkopen. Hoeveel het uiteindelijk opgebracht heeft weet ik niet. Wel weet ik dat ze niet alles heeft kunnen verkopen op deze dag. Gelukkig had ze ook al veel grote spullen (kasten e.d.) op voorhand weten te verkopen.

Als je het goed aanpakt kun je er een leuke verkoopdag van maken. Wel is het een hele organisatie, maar ontzettend leuk om te doen.

Succes ermee. Laat je weten wanneer jullie Garage Sale is?? Kunnen de forumleden ook een kijkje komen nemen... :wink:

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
enger003
Amerikakenner
Contacteer:

Re: Verhuizen, wat neem je mee???

Bericht door enger003 »

Ik ben nooit geemigreerd, maar in ieder geval zou ik geen een elektrisch apparaat meenemen.
gewoon daar alles nieuw.
Eric
kijk ook eens op mijn weblog:
http://engers.web-log.nl
fcolos
Amerikakenner

Bericht door fcolos »

Ik zou alleen spullen meenemen die erg waardevol zijn, daar niet te krijgen zijn, of die grote emotionele waarde hebben. Zodra het verschepen duurder is dan vervangen, zou ik het de deur uit doen :)
Appie
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Appie »

Ik denk dat dit een persoonlijke vraag is. Het ligt eraan hoe zwaar je aan de spullen hangt die je nu hebt, of je ze kunt hergebruiken in de USA (bijv. elektrische apparaten), of je de transportkosten ervoor over hebt etc.
Voor mijzelf sprekend; ik neem 15 september dit jaar als ik definitief de overtocht maak (hopelijk blijft alles zo voorspoedig gaan met mijn K1 visa aanvraag) alleen documenten mee die van belang zijn (diploma's, rekeningen, geboortecertificaten e.d.) en kleding. Oftewel zo min mogelijk.
Ik trek bij mijn verloofde/ vrouw in en zij heeft de basisbenodigheden al. Bovendien zullen wij met showers voor ons aanstaande huwelijk al genoeg spullen krijgen.
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

Het is inderdaad erg afhankelijk van hoe dier jouw spulletjes voor jouw zijn.

Wat je aangaf, de boeken.... zou ik verkopen. De pannenset... ligt eraan wat voor fornuis er in het huis zit waar je heen gaat. Vele huizen hier in het zuiden hebben electrische platen waar een "gas set" zonder platte bodem weer niet op werkt.

Ik zelf vertrok naar de VS met een totaal van 3 tassen met kleding en een computer die ik wilde houden (alleen de kast) en heb 5 dozen met papierwerk en boeken die ik wilde houden met de PTT verstuurd. Ik vertrok wel naar een huis dat al ingericht was, en ik had ook al aardig wat kleding in de kasten hangen, voordat ik voorgoed daarheen ging.

Het is erg persoonlijk dus.

Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
Tess84
Amerika-ontdekker

Bericht door Tess84 »

rperre schreef:Ik zelf vertrok naar de VS met een totaal van 3 tassen met kleding en een computer die ik wilde houden (alleen de kast)
Richard
Als ik naar Amerika vertrek zou ik ook mijn pc mee willen nemen (inderdaad alleen de kast, of in ieder geval wat onderdelen). Hoe heb je die vervoerd? of wat is de beste manier? Aangezien de onderdelen meestal nogal kwetsbaar zijn en er met de bagage niet altijd even zorgvuldig wordt omgegaan op vliegvelden. En hoe zit het met de voeding?
maartena
Amerikafan

Bericht door maartena »

Tess84 schreef:
rperre schreef:Ik zelf vertrok naar de VS met een totaal van 3 tassen met kleding en een computer die ik wilde houden (alleen de kast)
Richard
Als ik naar Amerika vertrek zou ik ook mijn pc mee willen nemen
Ik zou geen enkele electronica meenemen. Het is natuurlijk zo dat de meeste computers een omschakeling hebben voor 110/220, maar het is het eigenlijk niet waard. Ik zou alleen de harde schijf meenemen voor alle data, en in de VS een nieuwe kopen.

Toen wij verhuisden hebben we alle meubels en electronica verkocht, en alleen kleren en persoonlijke spullen meegenomen. In totaal hebben we zo'n 2 kubieke meter verscheept.
"I reject your reality, and substitute my own!"
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

Ik had een grote militaire tas, waar hij precies inpaste, samen met wat "zachtere" kledij om de stoten op te vangen! Is gelukkig allemaal goed gegaan. Ik moest inderdaad wel een andere voeding kopen!

Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
dutch_in_seattle
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door dutch_in_seattle »

maartena schreef:Ik zou geen enkele electronica meenemen. Het is natuurlijk zo dat de meeste computers een omschakeling hebben voor 110/220, maar het is het eigenlijk niet waard. Ik zou alleen de harde schijf meenemen voor alle data, en in de VS een nieuwe kopen.

Toen wij verhuisden hebben we alle meubels en electronica verkocht, en alleen kleren en persoonlijke spullen meegenomen. In totaal hebben we zo'n 2 kubieke meter verscheept.
Precies hetzelfde hier. Alles verkocht (of weggegeven) en alleen CD's, kleding, wat boeken en ander persoonlijk spul verscheept op één pallet (in ons geval ook zo'n twee kuub). Dat viel qua prijs ook nog erg mee: eind 2000 zo'n 400 gulden als ik het wel heb.

Ron (in Seattle)
http://www.dutchavenue.com
jolijt
Amerika-ontdekker

Bericht door jolijt »

Geweldig al die reakties!!!
Leuk om te lezen dat er meer met bijna niets zijn vertrokken. Wij zijn het ook zo van plan, maar in onze omgeving vinden heel veel mensen dat echt vreemd... (vandaar dat ik ook een beetje ging twijfelen!)
reivax
Amerikafan

Bericht door reivax »

nooit aan denken wat anderen vreemd vinden :wink: ... volg gewoon wat je zelf het beste vind...
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Wij nemen een 40 feet container mee... Het andere uitsterste dus. Maar dat komt omdat bv. ook al onze meubels meegaan, én omdat het bedrijf deze rekening betaaldt. Een groot deel van onze meubels zou ik zo wie zo meenemen, omdat ze nog niet zo oud zijn en wel heel wat 10-duizenden euro's gekost hebben. Daarbij komt nog eens dat je voor dergelijke meubels niet echt een tweedehands afzetmarkt hebt, dus je zou ze echt voor een appel en een ei moeten wegdoen, terwijl zo'n volle container geen 10.000 euro kost (en we daar niet allemaal nieuwe meubels voor kunnen kopen)
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
fcolos
Amerikakenner

Bericht door fcolos »

jolijt schreef:Geweldig al die reakties!!!
Leuk om te lezen dat er meer met bijna niets zijn vertrokken. Wij zijn het ook zo van plan, maar in onze omgeving vinden heel veel mensen dat echt vreemd... (vandaar dat ik ook een beetje ging twijfelen!)
Haha, ja, maar diezelfde mensen vinden het vast ook vreemd dat je niet lekker gewoon in Nederland blijft. Ik zou het gewoon zo doen als je zelf het beste lijkt ;)
maartena
Amerikafan

Bericht door maartena »

Even een tip: Ga voor door-to-door shipping. Als je net als ons een paar kuub meeneemt, dan lijkt het mischien kostenbesparend om de boel zelf naar Rotterdam te brengen, en weer op te halen bij de haven in de VS waar het aankomt.

Echter, jij bent dan wel degene die alle US Customs en Nederlandse douane papieren moet regelen, en je moet zelf al je spullen inklaren, etc.... dit kan best veel ellende geven, zeker gezien jouw 2 kuub ergens in een container achterin 3-hoog-achter in de haven staat, en de kans groot is dat je er nog niet bij kunt net op de dag/tijd dat jij langs komt. Ellende dus.

Als je door-to-door doet, brengen ze het van je Nederlandse adres naar je Amerikaanse adres, en de broker en vervoerder in de VS regelen al je US customs papieren. Ze hebben ervaring en kennis met de haven in kwestie, en kunnen in geval van problemen met de vracht als mediator dienst doen.

Zelf vervoeren van/naar de haven raad ik om gigantische bureacratische rompslomp te voorkomen af. Het vervelende van US Customs is namelijk dat ze ALTIJD gelijk hebben, ook als ze NIET gelijk hebben.....
maartena
Amerikafan

Bericht door maartena »

jolijt schreef:Geweldig al die reakties!!!
Je koopt in de eerste week een bed, een bank, een koelkast, een tv, en een wasmachine en je bent al een heel eind ;)
ANY
Amerika-expert

Bericht door ANY »

Bij ons ging bijna alles mee, alleen electronica waar geen dubbel voltage op zat niet. Maar ja, bij ons betaalde het "bedrijf" ook, al was er wel een limiet aan het gewicht, maar daar kwamen we niet aan.
Annemiek
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
Marcel
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Wij hebben zowat alles meegenomen, behalve elektrische apparaten, tuinmeubilair, tuingereedschap en plantenbakken. Ook hebben we kritisch opgeruimd: wat we toch niet (meer) gebruiken hebben we weggedaan.

Spullen van flinke waarde hebben we verkocht via Marktplaats. Dat ging uitstekend. Een goede, eerlijke tekst in je advertentie doet wonderen voor zowel de snelheid van verkoop als de opbrengst.

Wij hebben offertes laten maken door twee verhuizers en door twee verschepers, beide gevallen voor door-to-door. Uiteindelijk hebben we één van de verschepers gekozen, wat dus wel betekende dat we zelf alles moesten inpakken, de container moesten inladen/uitladen en een gedetailleerde paklijst moesten maken. Even ruwweg een idee van de kosten voor een 20 voet container door-to-door van Zoetermeer naar onze self-storage unit in Statesville, NC:
- zelf doen: pakweg 3500 euro + 350 euro aan verpakkingsmaterialen + verzekering (meestal 1 à 2% van de waarde van de lading)
- laten doen door verhuizer: pakweg 6000 à 7000 euro + verzekering (eveneens 1 à 2% van de waarde)
Voor een 40 voet container moet je er al gauw een 2000 euro bij tellen.

Over een week of 2 moet onze container in Statesville aankomen.
Life is good in the Tarheel State.
Tess84
Amerika-ontdekker

Bericht door Tess84 »

Weet iemand of er ook regio-vrije DVD Spelers te krijgen zijn in de States? Ik heb een flinke collectie en zou het zonde vinden om die allemaal weg te moeten doen.
maartena
Amerikafan

Bericht door maartena »

Tess84 schreef:Weet iemand of er ook regio-vrije DVD Spelers te krijgen zijn in de States? Ik heb een flinke collectie en zou het zonde vinden om die allemaal weg te moeten doen.
Ja, ze zijn te krijgen.... maar de meeste DVD spelers die je bij de grote winkels koopt zoals Best buy, etc zijn niet regio vrij.

Soms moet je zelf eerst de speler regio vrij maken.... Ik heb een vrij simpele KOSS (een of ander chinees merk) gekocht, omdat deze regiovrij was te maken met een code op de afstandsbediening, en tevens zowel PAL als NTSC DVD's slikt. Ik kan dus nu gewoon Nederlandse DVD's kijken zonder problemen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer