Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis jonker: route reis Florida

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
jonker
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Reis jonker: route reis Florida

Bericht door jonker »

Hallo allemaal!
In september gaan wij op vakantie naar Florida, van de 12e tot en met de 26e :clap: . In 2008 hebben wij een supervakantie in het zuidwesten gehad, in 2009 zijn we met de kerstdagen een week naar New York City geweest. Beide waren dit geweldige ervaringen! Voor dit jaar hebben wij dus Florida op de planning staan. Ik heb al heel veel gelezen en uitgezocht op internet. De eerste opzet voor de route is klaar en ben benieuwd naar de mening van jullie over deze route. Met name langs de westkust weet ik niet echt wat leuk is en wat de mooie plekken zijn. Dit is de opzet tot nu toe:

Dag 1: Amsterdam – Miami
Aankomst om 19.15 u

Dag 2: Miami

Dag 3: Miami – Key West

Dag 4: Key West

Dag 5: Everglades bezoeken, overnachting in Homstead (?)

Dag 6: Big Cypress Swamp (?)

Dag 7: Sanibel / Fort Meyers (?)

Dag 8: Sanibel / Fort Meyers (?)

Dag 9: Orlando

Dag 10: Orlando

Dag 11: Orlando

Dag 12: Cape Canaveral, overnachting Fort Pierce (?)

Dag 13: Miami

Dag 14: Miami

Dag 15: Miami – Amsterdam

De vraagtekens laten wel zien dat dit een eerste ruwe opzet is. Waar zouden jullie overnachten als je vanuit Key West komt en de Everglades wilt bezoeken? Wat zijn de leuke plekken aan de westkust en wat is een leuke plaats om te overnachten tussen Orlando en Miami aan de oostkust?

Veel vragen dus! :lol:

Alvast dank voor het meedenken!
september-november 2004 - Ohio
september 2008 - California
december 2009 - New York City
september 2011 - Florida
jokaluma
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Route reis Florida

Bericht door jokaluma »

deze opzet kan ik fijn gebruiken voor onze reis in december.
Maar vind je het niet jammer naar key west op en neer te rijden? Ik ben op zoek naar een mogelijkheid om de oversteek naar fort myers te maken vanuit key west.Maar dat kan alleen maar zonder auto.Verder ziet de route er zo'n beetje uit als wij tot nu toe in gedachten hebben maar dan misschien anders om en minder in miami.
http://www.maudluuk.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false; onze juni-juli 2012 reis AZ-NM-CO-UT-NV
http://www.devanhaveretjesusa2008.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.newyork2010karinenjohn.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
jonker
Amerikafan

Bericht door jonker »

Op zich vind ik dat ook wel jammer om dat stuk van Key West dubbel te rijden, maar ik heb me erbij neergelegd :) In Miami hebben we 1 volle dag nadat we zijn aangekomen en een nacht, volle dag en een nacht voordat we weer vertrekken. Hoe veel tijd willen jullie in Miami spenderen?

Verder zit de grote vraag nog vooral in het gedeelte vanaf Key West naar de Westkust. Dat vergt nog wat uitzoekwerk! Ben veel reisverslagen aan het lezen en haal daar de punten uit die wij leuk vinden.

Het rondje kan trouwens ook anders om :).
september 2011 - Florida
jokaluma
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door jokaluma »

wij zitten aan anders om te denken ivm de feestdagen dan.Miami zijn we 20 jr geleden geweest vonden we gewoon niks aan.Sorry dus het is voor ons alleen de aanvlieg en vertrekhaven.Komen pas 's avonds om 21 uur aan.Vertrek is 's avonds om 23 uur dus we willen alleen een dag voor vertrek daar zijn en dan alleen miami beach bezoeken ( art deco district).Key west zijn we toen ook niet geweest ook om de afstand en ik lees er zoveel tegenstrijdigheden over dat we nog erg twijfelen.Wellicht als relaxte afsluiter het beste voor onze situatie. ( 2 kinderen van 14 en 17 dan en mijn vader waarmee we 20 jaar geleden ook daar waren samen met wijlen mijn moeder indertijd waren ze 25 jaar getrouwd dus zal wel enigzins emotioneel worden deze reis)
http://www.maudluuk.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false; onze juni-juli 2012 reis AZ-NM-CO-UT-NV
http://www.devanhaveretjesusa2008.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.newyork2010karinenjohn.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
SpaceAce
Amerika-expert
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

jonker schreef:Het rondje kan trouwens ook anders om :).
Dat zou ik dan persoonlijk doen...

Dan zou je namelijk vanaf Naples naar Key Largo/Islamorada rijden (om daar te overnachten) en dan onderweg Big Cypress Swamp én de Everglades bezoeken. Alhoewel ik niet precies weet wat je in de Everglades wilt doen: een airboat tour of een normale boottour in bijvoorbeeld Flamingo.
Deze laatste vergt wat meer tijd, omdat het een behoorlijke lange weg er naar toe is. Een airboattour kun je gewoon langs de Tamiami Trial doen (aanbieders genoeg) en is de door weg naar The Keys dus handiger. Wil je echt een boottour doen in Flamingo, kun je beter in Homestead of Florida City overnachten.

Maar als je dus al naar Key Largo/Islamorada doorrijdt, dan ben je al mooi op de helft van de lange weg naar Key West :)

Overigens zijn er op The Keys zelf (de weg naar Key West dus) ook genoeg bezienswaardigheden. Met een beetje planning heb je dus zowel de heen- als terugreis niet hetzelfde te zien, ondanks dat je op dezelfde weg rijdt.

Jammer overigens dat je niet meteen op Orlando vliegt en weer vanuit Miami vertrekt... Aangezien ik eruit begrijp dat je tussen Miami en Orlando niet zoveel te bezoeken hebt (behalve Cape Canaveral, maar dat had ook vanuit Orlando gekund). Er is tussen Miami en Orlando ook niet zo heel veel te zien. Althans, er zal vast wel wat te zien zijn, maar de westkust is zoveel mooier (en daar besteedt je gelukkig ook de tijd aan!) :)

Ik dacht dus aan onderstaande planning, ofzo:

Dag 01: Amsterdam - Miami
Aankomst om 19.15 u

Dag 02: Miami

Dag 03: Miami - Fort Pierce (pas tegen de avond naar Fort Pierce, zodat je nog een vrij lange dag in Miami hebt).

Dag 04: Fort Pierce - Orlando. Bezoeken: Cape Canaveral

Dag 05: Orlando

Dag 06: Orlando

Dag 07: Orlando

Dag 08: Orlando - Fort Myers. Bezoeken: Fort Myers en Sanibel

Dag 09: Fort Myers - Naples

Dag 10: Naples - Key Largo/Islamorda. Bezoeken: Everglades en Big Cypress Swamp

Dag 11: Key Largo/Islamorada - Key West

Dag 12: Key West

Dag 13: Key West - Miami

Dag 14: Miami

Dag 15: Miami - Amsterdam

ps, wij hebben een vergelijkbaar rondje gemaakt in 2007. Wellicht heb je iets aan ons reisverslag en foto's? Deze staan te lezen op onze homepage: Reisverslagen > Reisverslag Florida 2007
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
jonker
Amerikafan

Bericht door jonker »

Hartelijk dank voor je input!

Het rondje andersom is misschien toch een beter idee :). Voor de Everglades denk ik aan een airboottour. We hadden inderdaad ook op Orlando kunnen vliegen en dan vanaf Miami weer terug, maar de vluchten die we nu hebben geboekt hebben prima tijden en dat is ook wat waard :). Tussen Miami en Orlando willen we waarschijnlijk ook naar Fort Lauderdale, misschien dat we dit onderweg naar Fort Pierce kunnen doen.... Ik krijg nog niet echt grip op de afstanden / reistijden in Florida. Ik heb het idee dat alles dichter bij elkaar ligt dan in Californië.
september 2011 - Florida
jonker
Amerikafan

Bericht door jonker »

Inmiddels al een stuk verder met het plannen van de route :). Zal hem van het weekend eens posten.

Een andere vraag: In Californië zijn we naar Disney's Magic Kingdom geweest, in Orlando willen we ook naar Disney maar zijn er nog niet uit welk park te kiezen. We neigen nu naar Animal Kingdom, Magic Kingdom lijkt me ook leuk maar is vrijwel hetzelfde als in CA. Iemand tips?
september 2011 - Florida
Rudolfje
Amerikafan

Bericht door Rudolfje »

Wij hebben zelf erg veel lol beleefd in Animal Kingdom en ik kan je dit dan ook aanraden. De aankleding van het park is fantastich en een mooie combie van natuurpark en pretpark. Magic Kingdom in California is identiek aan die in Orlando.
jonker
Amerikafan

Re: Reis jonker: route reis Florida

Bericht door jonker »

Bedankt voor je reactie! Het gaat na wat lezen op internet en in reisverslagen inderdaad Animal Kingdom worden. Magic Kingdom vond ik in Californië ook fantastisch, maar we vinden het leuker om nu dan iets anders van Disney te zien.
september 2011 - Florida
SpaceAce
Amerika-expert
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

Rudolfje schreef:Magic Kingdom in California is identiek aan die in Orlando.
Dat is dus niet helemaal waar :)

Disneyland in California heeft vier achtbanen: Big Thunder Mountain Railroad, Gadget's Go Coaster, Matterhorn Bobsleds, Space Mountain
Magic Kingdom in Orlando heeft er drie (waarvan twee dezelfde als in California en één andere): naast Space Mountain en Big Thunder Mountain Railroad heeft Orlando dus ook Barnstormer (maar geen Gadget's Go Coaster, Matterhorn Bobsleds dus). Vanaf 2012 komt er nog eentje bij: Seven Dwarfs Mine Train.

En het kasteel is natuurlijk ook enorm anders ;)

Je hebt gelijk wat betreft het concept. Ze hebben beide de gebieden Frontierland, Mickeys Toontown, een mainstreet, Tomorrowland, Adventureland. En een kasteel in het midden, maar écht identiek: nee, dat dus niet :)

Maar je mening over Animal Kingdom deel ik voor 100%
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
jonker
Amerikafan

Bericht door jonker »

Heeft iemand ook nog een goede tip voor een betaalbaar hotel nabij de parken? Ik ben al flink aan het struinen geweest op internet, maar zie door de bomen het bos niet meer :).
september 2011 - Florida
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

Wij hebben in 2008 verbleven in de Enclave Suites en dit was een prima hotel. Wij hadden een deluxe suite, een zeer ruime kamer. Hotel heeft een zwembad wat ook 's avonds open is, wat wij erg lekker vonden. Er zit ontbijt bij het hotel, wat je kunt nuttigen in de naastgelegen Pizza Hut. Dit ontbijt is wat karig (een PopTart, een stuk fruit en een pakje drinken), maar als gast van het hotel kun je voor (toen) 3$ per persoon gebruik maken van een uitgebreid ontbijt buffet. Tegenover het hotel zit TGIF :)

Het is niet enorm luxe, maar het is ruim, schoon en een zeer goede prijs :)
Tans4USA
Amerikakenner

Bericht door Tans4USA »

Wij hebben in 2010 via Priceline het Embassy Suites hotel bij Lake Buena Vista gewonnen voor toen maar $ 41,00 per nacht.
Lekker dicht bij de parken en het hotel heeft een complimentary uitgebreid ontbijtbuffet met o.a. vers gebakken omeletten.
Succes met je zoektocht!
jonker
Amerikafan

Bericht door jonker »

Dank voor de reacties alvast, ik zal die hotels in mijn zoektocht meenemen :).
september 2011 - Florida
jonker
Amerikafan

Bericht door jonker »

Inmiddels is de reis al aardig gepland! :D We hebben er erg veel zin in! Wat ik me afvroeg: Is het te doen om Universal Studio's en Islands of Adventure op 1 dag te bezoeken of heb je dan te weinig tijd om de parken goed te kunnen bezoeken?
september 2011 - Florida
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

Wij hebben in 2008 beide parken bezocht op 1 dag en hebben alle attracties die we wilden doen. Dingen die we hebben overgeslagen, waren voornamelijk de "kinderattracties". Nu waren wij er wel in de kerstvakantie, dus misschien is het dan minder druk.

Kortom, als het niet druk is kun je beiden parken in 1 dag doen, maar als het drukker is haal je dat denk ik niet.
jonker
Amerikafan

Bericht door jonker »

Bedankt voor je antwoord, nog maar eens even over nadenken :D
september 2011 - Florida
jonker
Amerikafan

Bericht door jonker »

Aankomst om 19.15 u

Dag 3: Miami – Key West (Southernmosthotel)

Dag 4: Key West (Southernmosthotel)

Dag 5: Key - West - Florida City
Overnachting Florida City

Dag 6: Florida City - Naples
Everglades bezoeken, overnachting in Homstead, Big Cypress Swamp, overnachting Naples

Dag 7: Naples - Fort Myers - Sanibel, overnachting St. Pete's Beach ?

Dag 8: Sint Petersburg / Clearwater - Orlando, overnachting Orlando

Dag 9: Orlando

Dag 12: Daytona Beach bezoeken

Dag 13: Cape Canaveral, overnachting Cocoa Beach

Dag 14: Bezoeken Volkswagen Treffen Melbourne (hobby :D), daarna richting Miami

Wat vinden jullie van de planning?
september 2011 - Florida
jonker
Amerikafan

Bericht door jonker »

Nog een kleine wijziging in de planning:

Aankomst om 19.15 u

Dag 3: Miami – Key West (Southernmosthotel)

Dag 4: Key West (Southernmosthotel)

Dag 5: Key - West - Florida City
Overnachting Florida City

Dag 6: Florida City - Naples
Everglades bezoeken, overnachting in Homstead, Big Cypress Swamp, overnachting Naples

Dag 7: Naples - Fort Myers - Sanibel - overnachting ?

Dag 8: ? - St. Pete's Beach

Dag 9: St. Pete's Beach - Orlando

Dag 12: Orlando

Dag 13: Orlando - Cape Canaveral - Cocoa Beach

Dag 14: Cocoa Beach - Miami

We hebben nu dus 1 extra nacht aan de Gulf Coast, wat ons zeer de moeite waard lijkt. We hebben daar drie nachten in totaal, de eerste in Naples, de tweede zijn we nog niet uit en de derde in St. Pete's Beach.

Nu de belangrijke vraag: Wat is een leuke plaats om tussen Naples en St. Pete's Beach te overnachten?
september 2011 - Florida
jonker
Amerikafan

Bericht door jonker »

tosca schreef:Wij hebben in 2008 beide parken bezocht op 1 dag en hebben alle attracties die we wilden doen. Dingen die we hebben overgeslagen, waren voornamelijk de "kinderattracties". Nu waren wij er wel in de kerstvakantie, dus misschien is het dan minder druk.

Kortom, als het niet druk is kun je beiden parken in 1 dag doen, maar als het drukker is haal je dat denk ik niet.
We hebben besloten om op ons gemak gewoon 1 park per dag te doen :).
september 2011 - Florida
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer