jonker schreef:Het rondje kan trouwens ook anders om

.
Dat zou ik dan persoonlijk doen...
Dan zou je namelijk vanaf Naples naar Key Largo/Islamorada rijden (om daar te overnachten) en dan onderweg Big Cypress Swamp én de Everglades bezoeken. Alhoewel ik niet precies weet wat je in de Everglades wilt doen: een airboat tour of een normale boottour in bijvoorbeeld Flamingo.
Deze laatste vergt wat meer tijd, omdat het een behoorlijke lange weg er naar toe is. Een airboattour kun je gewoon langs de Tamiami Trial doen (aanbieders genoeg) en is de door weg naar The Keys dus handiger. Wil je echt een boottour doen in Flamingo, kun je beter in Homestead of Florida City overnachten.
Maar als je dus al naar Key Largo/Islamorada doorrijdt, dan ben je al mooi op de helft van de lange weg naar Key West
Overigens zijn er op The Keys zelf (de weg naar Key West dus) ook genoeg bezienswaardigheden. Met een beetje planning heb je dus zowel de heen- als terugreis niet hetzelfde te zien, ondanks dat je op dezelfde weg rijdt.
Jammer overigens dat je niet meteen op Orlando vliegt en weer vanuit Miami vertrekt... Aangezien ik eruit begrijp dat je tussen Miami en Orlando niet zoveel te bezoeken hebt (behalve Cape Canaveral, maar dat had ook vanuit Orlando gekund). Er is tussen Miami en Orlando ook niet zo heel veel te zien. Althans, er zal vast wel wat te zien zijn, maar de westkust is zoveel mooier (en daar besteedt je gelukkig ook de tijd aan!)
Ik dacht dus aan onderstaande planning, ofzo:
Dag 01: Amsterdam - Miami
Aankomst om 19.15 u
Dag 02: Miami
Dag 03: Miami - Fort Pierce (pas tegen de avond naar Fort Pierce, zodat je nog een vrij lange dag in Miami hebt).
Dag 04: Fort Pierce - Orlando. Bezoeken: Cape Canaveral
Dag 05: Orlando
Dag 06: Orlando
Dag 07: Orlando
Dag 08: Orlando - Fort Myers. Bezoeken: Fort Myers en Sanibel
Dag 09: Fort Myers - Naples
Dag 10: Naples - Key Largo/Islamorda. Bezoeken: Everglades en Big Cypress Swamp
Dag 11: Key Largo/Islamorada - Key West
Dag 12: Key West
Dag 13: Key West - Miami
Dag 14: Miami
Dag 15: Miami - Amsterdam
ps, wij hebben een vergelijkbaar rondje gemaakt in 2007. Wellicht heb je iets aan ons reisverslag en foto's? Deze staan te lezen op
onze homepage: Reisverslagen
> Reisverslag Florida 2007