Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Valley of Fire

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 33
Contacteer:

Re: Valley of Fire

Bericht door Coyote »

Volgens mij heb jij niet Natural Arch op de foto staan Marjan. :wink: Ten tijde van je verslag had ik hier nl. al op gelet en gezien dat het volgens mij verschillende Arches zijn.

Ze zien er duidelijk verschillend uit. Onderstaande foto is van Natural Arch die ingestort is.

Zoals die was:

Afbeelding

Na het instorten:

Afbeelding

Roland
Since 1982: 33 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Q-BiC
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door Q-BiC »

Erm, over die Fire Wave. Op die duitse website staat er dat je enkel maar mag parkeren op de voorziene plaatsen.
Dit is hun volledige wegbeschrijving:
http://blog.synnatschke.de/usa/nevada/die-fire-wave-eine-neue-welle-ganz-ohne-permit/ schreef:Anfahrt: Vom Besucherzentrum folgt man zunächst dem Scenic Drive und stellt das Auto in der letzten Parkbucht vor der White Domes Trailhead Area ab. Das Parken an nicht ausgewiesenen Plätzen sowie in allen dips/washes ist verboten! Von hier geht es nun zu Fuß auf der Straße ca. 300 m wieder zurück in Richtung Visitor Center. In der nächsten Kurve lässt man den Asphalt hinter sich und wandert nach links den sandigen Hügel hinunter, vorbei an dem großen, braunen Monolithen (ca. 150 m) und dann einfach parallel zum Scenic Drive ungefähr 450 m weiter in Richtung Südsüdost, bis man schließlich bei der “Fire Wave” eintrifft (Distanz vom Parkplatz: knapp 900 m).
Als ik de parkeerplaats bij White Domes Trailhead verbind met de plaats waar je de weg moet verlaten richting Fire Wave, kom ik wel aan 2.3km wandelen, one way, in plaats van hun "300m wieder zurück in Richtung Visitor Center"
=> google maps

Waar ben ik verkeerd?
USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Er zijn langs de weg naar White Domes trailhead verschillende parkeermogelijkheden een daarvan ligt vlak bij de Fire Wave.
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Coyote schreef:Volgens mij heb jij niet Natural Arch op de foto staan Marjan. :wink: Ten tijde van je verslag had ik hier nl. al op gelet en gezien dat het volgens mij verschillende Arches zijn.

Ze zien er duidelijk verschillend uit. Onderstaande foto is van Natural Arch die ingestort is.
Volgens dit bericht van rnews.be handelt het zich duidelijk wel om dezelfde (Natural) arch. Als je veel rotsformaties en arches fotografeert zoals wij dat doen dan weet je ook dat bij elke meter die je verzet een ander beeld (uit een andere hoek) een formatie of arch ziet en deze er telkens anders uit komt te zien. Blijkbaar geldt dat ook voor de andere gepubliceerde foto's.

Als je googled op "Natural Arch" in Valley of Fire kom je nog veel meer van dezelfde foto's tegen als die ik heb gemaakt.

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 33
Contacteer:

Bericht door Coyote »

hekkie schreef:Als je googled op "Natural Arch" in Valley of Fire kom je nog veel meer van dezelfde foto's tegen als die ik heb gemaakt.
Ja, dat klopt maar als je googled op "Ephemeral Arch" kom je heel veel foto's tegen van de Arch die volgens mij ingestort is.

Ik vraag me dan ook af of het wel 'Natural Arch' is die ingestort is. Ja, het is een 'Natural Arch' maar niet de Natural Arch die ingestort is al doen artikelen anders geloven, zie ook dit artikel. Als ik de foto's bekijk zou het Ephemeral Arch wel eens kunnen zijn die ingestort is.

Roland
Since 1982: 33 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
lsl
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door lsl »

ivm de "wave"

ben er enkele dagen geleden geweest

is heel makkelijk te vinden

je parkeert op de laatste parkeerplaats van de scenic road, linkerkant vd baan, er staat een bord met uitleg over de dieren

dan loop je op de baan even terug richting parkingang tot in de vorige bocht en gaat daar naar beneden, overzijde vd baan, richting Oost

je houdt zuidoost aan, niet ver vd baan en na 400m ben je er al !
1987 NY-Florida; 1989 CA-Hawai; 2008 WA DC-Florida; 2009 NY-CA-NV-UT-AZ; 2010 NV-AZ-UT-WY-MT;
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
Henriëtte
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

Volgens mij heb je gelijk, Roland. Wij hadden ook al met onze foto's zitten te vergelijken, en we zagen al dat de ingestorte arch niet dezelfde was als de arch die wij op onze plaatjes hadden. Nu hebben we er dus wel spijt van dat we een paar weken geleden niet naar Ephemeral Arch zijn gelopen, zoals we oorspronkelijk hadden gepland. Hier een foto van die arch:

http://www.isaczermak.com/gallery/north ... e.jpg.html
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
Truus
Amerikafan

Bericht door Truus »

een oude bericht maar vindt dit wel interessant. Kan iemand mij vertellen of de weg naar de Fire Wave een dirth road is of geasfalteerd? ik begrijp wel dat je het laatste stuk moet lopen. Het zier er geweldig uit en over 3 weken zijn we daar en willen dit graag bezoeken.

Truus
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

De trail naar de firewave begint aan de weg naar White Domes en die is geasfalteerd en er zijn verschillende parkeermogelijkheden.
Deze zijn niet geasfalteerd maar wel vlak en groot genoeg om ook met een camper te kunnen staan.
Wij zijn er eind november nog naar toe geweest en gaan eind juni nog een keer.
Zie: http://www.robenannie.nl/lasvegas.html dag 2
YVK81
Amerikafan

Bericht door YVK81 »

Voor diegenen die de Fire Wave ook op de planning hebben staan:

http://gosomewhereglorious.blogspot.nl/ ... evada.html

Een vrij uitgebreid verslag met goede tips.
Tipsy_1
Amerika-expert

Bericht door Tipsy_1 »

tegenwoordig is de fire wave goed aangeduid, vroeger was het nog een ontdekkingstocht...

hoe dan ook, valley of fire is een prachtig gebied!!! grote aanrader!
YVK81
Amerikafan

Bericht door YVK81 »

Da's goed om te horen!

Op de officiele site is overigens niets te vinden, ik vind de informatie daar zeer summier. Iemand een betere site met to do's in Valley of Fire?
Tipsy_1
Amerika-expert

Bericht door Tipsy_1 »

http://www.ontdek-amerika.nl
denk dat enkel de fire wave daar mist maar die passeer je eigenlijk gewoon :thumbup:
YVK81
Amerikafan

Bericht door YVK81 »

Hoe kon ik deze vergeten...thanks!
stalensnuitje
Amerika-ontdekker

Bericht door stalensnuitje »

10 jaar geleden in Valley of Fire geweest, maar toen vanwege de extreme hitte (dûh! :wink:) maar even kort buiten de auto geweest. Als ik die Wave had geweten, had ik wel een wandelingetje gemaakt. Nou, die gaan we in September dan maar eens opzoeken :thumbup:
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Let op, ook in september kan het er bloedjeheet zijn. De Fire Wave ligt in een soort kom tussen de heuvels en vorig jaar september ben ik er onwel geworden van de hitte. Neem veel drinkwater mee. Een halve liter per persoon is te weinig als het er zo heet is.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
YVK81
Amerikafan

Bericht door YVK81 »

Zinvolle tip, dankjewel!
stalensnuitje
Amerika-ontdekker

Bericht door stalensnuitje »

markro schreef:Let op, ook in september kan het er bloedjeheet zijn. De Fire Wave ligt in een soort kom tussen de heuvels en vorig jaar september ben ik er onwel geworden van de hitte. Neem veel drinkwater mee. Een halve liter per persoon is te weinig als het er zo heet is.
Thanks, dat zullen we zeker doen!
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Bericht door kalaman »

we bezochten VOF tijdens onze laatste reis in april en vonden het een schitterend park.
Als je bij onderstaande links van onze blog gaat kijken dan staat er één en ander over VOF, ook hoe je best naar The Wave (in VOF) gaat,
zoals ik schreef op onze blog van 2 april :
Kleine tip : als je naar The Wave gaat, neem dan niet de aangeduide weg, maar ga vanaf de parkeerplaats nog iets verder de weg af naar beneden tot de eerste Dip en ga dan direct links af. Dan ga je via de Pink Canyon, welke enig mooi is.
Vergeet zeker ook niet naar het Vimeo-filmpje te kijken van deze dag, gaat voor een groot stuk over VOF.
Gisteren heb ik nog wat panoramafoto's geupload : http://www.dermandar.com/user/kalaman0032/
--> het zijn panoramafoto's waarbij je soms 360° kan rondkijken, gewoon linkermuistoets ingedrukt houden en links of rechts bewegen.

Valley of Fire
White Pocket
Blue Canyon
Devils Garden
Canyon de Chelly
Coalmine Canyon
Cathedral Valley loop
Burr Trail+Notom Bullfrog Road
Smoky Mt Road - Kelly Grade
Toadstool Hoodoos
Wahweap Hoodoos
Death Valley