Ze zien er duidelijk verschillend uit. Onderstaande foto is van Natural Arch die ingestort is.
Zoals die was:

Na het instorten:

Roland

Als ik de parkeerplaats bij White Domes Trailhead verbind met de plaats waar je de weg moet verlaten richting Fire Wave, kom ik wel aan 2.3km wandelen, one way, in plaats van hun "300m wieder zurück in Richtung Visitor Center"http://blog.synnatschke.de/usa/nevada/die-fire-wave-eine-neue-welle-ganz-ohne-permit/ schreef:Anfahrt: Vom Besucherzentrum folgt man zunächst dem Scenic Drive und stellt das Auto in der letzten Parkbucht vor der White Domes Trailhead Area ab. Das Parken an nicht ausgewiesenen Plätzen sowie in allen dips/washes ist verboten! Von hier geht es nun zu Fuß auf der Straße ca. 300 m wieder zurück in Richtung Visitor Center. In der nächsten Kurve lässt man den Asphalt hinter sich und wandert nach links den sandigen Hügel hinunter, vorbei an dem großen, braunen Monolithen (ca. 150 m) und dann einfach parallel zum Scenic Drive ungefähr 450 m weiter in Richtung Südsüdost, bis man schließlich bei der “Fire Wave” eintrifft (Distanz vom Parkplatz: knapp 900 m).
Volgens dit bericht van rnews.be handelt het zich duidelijk wel om dezelfde (Natural) arch. Als je veel rotsformaties en arches fotografeert zoals wij dat doen dan weet je ook dat bij elke meter die je verzet een ander beeld (uit een andere hoek) een formatie of arch ziet en deze er telkens anders uit komt te zien. Blijkbaar geldt dat ook voor de andere gepubliceerde foto's.Coyote schreef:Volgens mij heb jij niet Natural Arch op de foto staan Marjan.Ten tijde van je verslag had ik hier nl. al op gelet en gezien dat het volgens mij verschillende Arches zijn.
Ze zien er duidelijk verschillend uit. Onderstaande foto is van Natural Arch die ingestort is.
Ja, dat klopt maar als je googled op "Ephemeral Arch" kom je heel veel foto's tegen van de Arch die volgens mij ingestort is.hekkie schreef:Als je googled op "Natural Arch" in Valley of Fire kom je nog veel meer van dezelfde foto's tegen als die ik heb gemaakt.
Thanks, dat zullen we zeker doen!markro schreef:Let op, ook in september kan het er bloedjeheet zijn. De Fire Wave ligt in een soort kom tussen de heuvels en vorig jaar september ben ik er onwel geworden van de hitte. Neem veel drinkwater mee. Een halve liter per persoon is te weinig als het er zo heet is.
Vergeet zeker ook niet naar het Vimeo-filmpje te kijken van deze dag, gaat voor een groot stuk over VOF.Kleine tip : als je naar The Wave gaat, neem dan niet de aangeduide weg, maar ga vanaf de parkeerplaats nog iets verder de weg af naar beneden tot de eerste Dip en ga dan direct links af. Dan ga je via de Pink Canyon, welke enig mooi is.