Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wat denken jullie? Kom ik 't land wel weer binnen?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Wat denken jullie? Kom ik 't land wel weer binnen?

Bericht door kastelke »

Hockey schreef:Ik denk dat ik een iets andere mening heb dan sommigen hier.
Maar jij bent niet op 7 maanden tijd 3 keer naar de VS geweest, waarbij men dan die laatste keer moeilijk is gaan doen. Jouw situatie is dus al helemaal anders.

@Ceristimo:
Of het je deelname aan de Green Card loterij negatief zal beinvloeden? Ik dacht niet dat ze bij inschrijving voor die loterij vragen of je ooit al eens de toegang tot de VS ontzegd geweest is (maar 100% zeker herinner ik me dat niet omdat het voor ons nooit problematisch geweest is). Zou je eens moeten nakijken.
Of het de aanvraag van een K1 negatief kan beinvloeden? Dat weet ik ook niet. Misschien dat je daar meer info over kan vinden op Visajourney? Het zou kunnen dat ze bijkomende vragen hebben of bijkomend onderzoek willen doen naar het hoe en waarom, en dat je aanvraag voor dat visum mogelijk vertraging op zal lopen? Maar eerlijk gezegd is het K1 visum iets waar ik niet echt thuis in ben.

Stel dat je geweigerd wordt, en deze weigering geen negatieve gevolgen heeft voor de aanvraag van je K1, dan kan je altijd het risico nemen. Je hebt dan immers niets te verliezen (behalve dat je, zolang je je K1 nog niet hebt, je waarschijnlijk het land niet meer in geraakt).
Misschien dat Clint hier ook al eens eerder iets over gehoord heeft, maar die heeft het momenteel erg druk met zijn eigen huwelijk dus ik verwacht hem pas volgende week terug op het forum... (eventueel kan je hem eens een pb sturen, maar laat ons hier dan wel het antwoord weten, dat kan handig zijn voor de mensen die nadien in een soortgelijke situatie zitten).
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Ceristimo
Amerikafan

Bericht door Ceristimo »

Voor zover ik heb kunnen vinden beïnvloed het in elk geval het K-1 visum niet. Die kan, ook na een weigering aan de grens, nog gewoon aangevraagd worden. Schijnt te maken te hebben met het feit dat een weigering aan de grens te maken heeft met het vermoeden dat je wilt emigreren, en een K-1 visum juist een emigratie-visum is.
Het doet dan niet meer ter zake of je daarvoor eerst geweigerd was. Wat niet wegneemt dat het wel een ontiegelijke rotsituatie zou zijn, áls ik aan de grens geweigerd zou worden.

Ik hoop dat het met een aantoonbare studie, aantoonbare autoverzekering (zal ze eens bellen of ik iets in het Engels krijgen kan...), aantoonbare huur, en aantoonbare inschrijving van mijn gemeente genoeg banden met Nederland verzameld heb.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Sta je eventueel ook op een wachtlijst voor een woning of zo? Anders kan je dat ook nog meenemen als bewijs. Niet dat dat echt heel belangrijk is, maar alle beetjes helpen?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
USA2004
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door USA2004 »

Is het een idee om een visum aan te vragen in Amsterdam? Een B1/B2 visum. Je hebt het technisch gezien niet nodig; maar het voordeel is dat ze in Amsterdam aan Nederlandse papieren etc gewend zijn, en ze kunnen eea rustig nazoeken. Op het vliegveld heeft de border control minder tijd & inzicht dan in het consulaat.
JeroenB
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door JeroenB »

Ik denk dat het ook erg belangrijk is dat je niet zenuwachtig overkomt. Je hebt toch een geheel legale reden om daar heen te gaan en te verblijven. Tevens hebben ze de mogelijkheid je a.s. schoonvader te bellen (als jij het nummer mee hebt) die dan ook kan aangeven hoe het zit.

En ik denk dat als ze merken dat je op de hoogte bent van de regels en de verblijf aanvragen dat dat ook een goede indruk zal maken.

Zelf ben ik 2 jaar geleden een paar keer heen en weer geweest en kreeg toen ook een wat kritischere blik en vragen maar kon uiteindelijk gewoon door omdat ik daar vakantie kwam houden en daar was niets aan gelogen. Wees gewoon eerlijk je hebt toch niets te verbergen, ze zijn getraind om het door te hebben als jij liegt en dat moet je voorkomen.

Succes in ieder geval.
Property Manager voor vakantie woningen in de Kissimmee area
Dommel
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Dommel »

Mij is het niet duidelijk waarom je niet vanaf het begin hebt gezegd dat je een vriendin hebt.
Wat was nu eigenlijk de reden om daarover niet eerlijk te zijn? :?:

Els
jaja5
Amerikakenner

Bericht door jaja5 »

Sowieso eerlijk zijn en natuurlijk is de studie (met brief goed idee!!) iets dat je benadrukt als reden en bewijs van je banden met Nederland.
Dat je nog geen baan hebt, is omdat je nog niet klaar bent (logische en je kan het ook nog gooien op de economie), maar je band nu is wel een studie. Dat bewijs van inschrijving zou ik zeker ook meenemen en huurcontract ook. Ook dat van dat je die tijd onderhouden wordt door de vader van je vriendin: brief als uitnodiging voor die periode dat je ticket is-exacte data- en dat hij je onderhoud, heel waardevol!

Wat je misschien ook kunt doen is een link maken van je langere bezoek nu en je afstuderen (geen idee wat je studeert natuurlijk) en inderdaad bij een vraag als: heb je de intentie te trouwen of te blijven, no way too early, my life is in Holland. Het kan ook een soort gift zijn omdat je zo ver bent in je studie en vermoedelijk daarna in Nederland meteen gaat werken en dus voorlopig helemaal niet kan komen omdat je geen vakantiedagen hebt (dan doe je daarmee alsof NL de VS is en je logischerwijs ook echt een trip meer kan maken). Dan kun je nog zeggen, dat je eerst een carriere wil en pas na jaren van werken trouwen zou overwegen, maar dat dat allemaal vooral nu te vroeg is en jij jezelf ook te jong vindt.

In de computer staat heel veel, ik spreek uit ervaring, en kreeg bij mijn vele reizen ook op een gegeven moment een vraag die zo gesteld werd dat mij duidelijk was dat die (persoonlijk) info 'gewoon' allemaal netjes bij je naam staat... en dus was het ook het geval van, ze komt steeds voor korte tijd, steeds de laatste paar reizen bij hetzelfde adres en ze gaat altijd terug. Dus liegen zou ik echt nooit doen!!!

En ik denk met de brieven van school en haar vader en natuurlijk je retourtje, komt het best goed. Daar moet je in ieder geval vanuit gaan want je komt ook echt om weer terug te keren en dat is voor die reis belangrijk: je mag het land in als je met intentie komt terug te keren naar huis. Dat is je intentie dus dat moet je focus zijn. Uiteindelijk doen ze hun werk en er zijn veeeeelen geweest die wel kwamen op VWP en intentie hadden te trouwen en te blijven.... en die halen ze er ook niet altijd uit...en dat is jouw plan niet!

Alles aan papieren dat kan helpen meenemen, let op, onze vrienden (stel met bedrijf in NL maar zonder uitnodiging zoals jij die kunt overleggen) die paar maanden gingen moesten zelfs sms-jes laten zien en uitleggen. Alles eerlijk beantwoord en na lang en veel vragen wel toegang voor die 3 maanden. Het is niet te vergelijken met je situatie maar als je alles dat je meeneemt kan uitleggen, dan zien ze je eerlijkheid en bij veel vragen en steeds eerlijk krijg je uiteindelijk ja.

Ik wens je alvast veel plezier daar :D
Lilo
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 54

Bericht door Lilo »

Wij zijn ondertussen zo'n 23tal keer naar de US geweest, waarvan de laatste 4 jaar 3 of 4 keer per jaar. Dit jaar gaan we in juni, september en november, telkens voor 2 of 3 weken. Eigenlijk nog nooit problemen gehad. Ik verwacht die eigenlijk ook niet. Of ben ik hier verkeerd?
Wij gaan maar gewoon op reis in het land waar wij ons hart verloren hebben.

Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Lilo schreef:Wij zijn ondertussen zo'n 23tal keer naar de US geweest, waarvan de laatste 4 jaar 3 of 4 keer per jaar. Dit jaar gaan we in juni, september en november, telkens voor 2 of 3 weken. Eigenlijk nog nooit problemen gehad. Ik verwacht die eigenlijk ook niet. Of ben ik hier verkeerd?
Wij gaan maar gewoon op reis in het land waar wij ons hart verloren hebben.
Er zijn wel een paar verschillen. Blijkbaar zijn jullie met meer, waardoor de kans dat je een illegal alien bent of wilt worden al kleiner is. Jullie gaan steeds voor 2 weken. En blijkbaar zijn er nog andere signalen waarmee jullie aan te geven niet van plan te zijn om daar te blijven.
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Nee, zolang je maar niet de indruk wekt dat je er resideert of dat je van plan bent dat te gaan doen.
"Keep Georgia On Your Mind"
Ceristimo
Amerikafan

Bericht door Ceristimo »

@Kastelke
Nee, sta niet op een wachtlijst.

@USA2004
Heb ik ook over nagedacht, maar dat geeft nog geen garantie dat je erin komt natuurlijk. IK ga dat eens nader onderzoeken, want dat is helemaal geen slecht idee. Thanks!

JeroenB

@Dommel
Ze hebben het daarvoor nooit gevraagd. Eerste keer VS: "Wat kom je doen?". Antwoord: "vakantie vieren". De tweede keer vroegen ze maar één ding, namelijk waar ik verbleef. Dat gesprek duurde 10 seconden en ik kon zo doorlopen. De derde keer werd er pas diep op ingegaan, en ik lees op veel plaatsen op internet dat het niet handig is om te vermelden dat je je vriendin bezoekt, omdat dat een kans op weigering is. En vanwege de zenuwen en die kerel die zo streng was, flapte ik er op zijn vraag of het mijn vriendin was een 'nee' uit. Achteraf niet zo handig denk ik, maarja... Daar kan ik nu niks meer aan doen.

@Jaja5
Dank je! Daar heb ik wat aan. :thumbup:
Dommel
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Dommel »

Ceristimo schreef:Achteraf niet zo handig denk ik, maarja... Daar kan ik nu niks meer aan doen
Ik snap 'm, wel jammer dat je er nu de zenuwen van hebt.
Ik hoop dat het helemaal goed komt voor je.
Veel plezier in Amerika.
ELs
guinevere
Amerika-expert

Bericht door guinevere »

Joh, ook al heb je toen nee gezegd dat wil toch niet zeggen dat je nu niet ja kan zeggen als je dat zou willen?
Afbeelding
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Inderdaad, het is perfect mogelijk dat je toen nog vrienden was, maar ondertussen een volgende stap gezet hebt.
Elke
Ceristimo
Amerikafan

Bericht door Ceristimo »

Juist, dat was ik nu ook van plan. Ik ga het niet uit mezelf zeggen, maar als ze me weer letterlijk vragen of het mijn vriendin is, dan zal ik het niet meer ontkennen.

Ik denk dat het wel weer heel vervelend gaat worden met de officier bij immigrations, maar dat ik wel weer binnen gelaten zal worden. Ik heb bewijzen, ben drie keer eerder precies op tijd terug gegaan, en als ze me niet vertrouwen kunnen ze de mensen bij wie ik verblijf opbellen ofzo.

Het gaat hopelijk vast helemaal goed komen...
jaja5
Amerikakenner

Bericht door jaja5 »

Het hoeft niet vervelend te zijn, denk aan dat zij 'gewoon hun werk doen' en werk daaraan mee.
Vaak als je gewoon meewerkt en geduldig bent ben je al een heel stuk verder dan de meeste.

Ach en als ze vragen stellen, je wilt echt niet blijven, hoe echt het ook je vriendin is, je komt om weg te gaan, je brengt bewijzen mee... volgens mij komt het wel goed. En inderdaad over dat stukje vriendin, je kan ja zeggen of jaeeh dat wil ik ook wel eens weten en daarom hebben ze me uitgenodigd (of haar vader) en ja, hoe zeer heeft het toekomst? Ik moet toch terug naar Nederland. Maar dit is wel een hele mooie manier om een leuke tijd in een prachtig land met lieve mensen te hebben. Daarna terug om voor mijn opleiding en als dat dan een toekomst zou moeten hebben, dan wil ik eerst werkervaring in NL hebben, sparen en niet overhaast doen.

Zoiest?

Je intentie is wat ze uiteindelijk opmerken (daar zijn ze tenminste voor getraind) jij komt om terug te gaan... dus.. :thumbup:

Alvast heel veel plezier he trouwens!!!!
Mack
Amerika-expert

Bericht door Mack »

Ik ben nog steeds van mening dat als ze je vragen "is het je vriendin" en jij zegt "ja" en je begint dan direct uit te leggen dat jullie samen nu aan het onderzoeken zijn hoe je een visum kunt krijgen, dat het dan allemaal wel goed komt. Naast alle bewijzen etc die je meeneemt. Als je schoorvoetend "ja" zegt en je gaat met een rood hoofd naar een hoek staren, geeft dat een heel ander signaal af.
Mack
MW Drawings

2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
jaja5
Amerikakenner

Bericht door jaja5 »

Mee eens, gewoon eerlijk antwoorden naar wat ze vragen, niet meer ook niet minder. gewoon vraag, antwoord. Vraag, antwoord.
dominicr
Amerikafan

Bericht door dominicr »

Is het uiteindelijk allemaal gelukt ?
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

De vraag is of TO het forum nog wel bezoekt:
Laatst bezocht: di aug 30, 2011 8:55 am
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer