Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Thanksgiving dinner

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Thanksgiving diner

Bericht door Dento »

Bandido schreef:Alleen is het al met al best wel een gedoe en vandaar dat veel mensen dat tegenwoordig niet meer doen. Die maken de stuffing gewoon apart.
Niet alleen dat, maar er is ook een grotere kans op salmonella als het allemaal net niet goed genoeg is op- en doorgewarmd helemaal in het midden van de kalkoen.
wiepster schreef:Veel bedrijven zijn idd gesloten voor de vrijdag, het kost je wel een vrije dag. Werk je echter in de retail dan is het werken geblazen met het gekkenhuis in de winkels.
Ons bedrijf is ook gesloten, en voor ons is het een "furlough day" (een onbetaalde dag verlof; "furlough" komt overigens van het Nederlandse "verlof", maar dat terzijde).

In retail is de vrijdag na Thanksgiving ("Black Friday") de drukste dag van het jaar, en de dag waarop het meest wordt ge-/verkocht. Anna moet wel werken op Black Friday, maar haar winkel is (gelukkig) op Thanksgiving zelf gesloten - in tegenstelling tot vele andere winkels die hetzij (bijna) de hele dag open zijn, of die 's avonds laat al opengaan. De Toys-R-Us in Fort Collins waar ze eerst werkte gaat om tien uur 's avonds open op donderdag, Thanksgiving, en sluit pas op vrijdagavond om middernacht.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

DixieChick schreef:salade (moest van mij)
:lol: Zo herkenbaar!
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Dento schreef: Ons bedrijf is ook gesloten, en voor ons is het een "furlough day" (een onbetaalde dag verlof; "furlough" komt overigens van het Nederlandse "verlof", maar dat terzijde).
Ik dacht juist dat wij die vrijdag vrij kregen om onze furlough days van eerder dit jaar terug te betalen... Dus niet werken en toch betaald worden.
(Dento en ik werken bij dezelfde baas)
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Zou ook kunnen; er is/was nogal wat onduidelijkheid rondom al de furlough-dagen (deze en die rond Kerst en Oud&Nieuw)...
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Dennis
AllesAmerika.com Webmaster
Contacteer:

Bericht door Dennis »

Dat sweet potato met marshmellowrecept van Katja op de eerste pagina wil ik weleens horen! Ik heb bij vrienden zoiets weleens gehad (werd in de oven gebakken geloof ik) en ik vond dat, als echte zoetekauw, erg lekker.

Happy Thanksgiving aan iedereen!
Dennis

AllesAmerika.com webmaster
AllesAmerika.com homepage | Lees de forumregels
Katja
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door Katja »

Ik zal het van de week even voor je opzoeken. Goed excuus om het zelf ook weer eens te maken.
Georgie
Amerika-expert

Bericht door Georgie »

Hee wat leuk om te lezen over het woord furlough. Spreek je het dan uit als 'oo' op het einde of 'of'?
En dank jullie voor de uitgebreide antwoorden.

Happy Thanksgiving everyone!
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Georgie schreef:Hee wat leuk om te lezen over het woord furlough. Spreek je het dan uit als 'oo' op het einde of 'of'?
'oo', of zo heb ik het iig geleerd van mijn vriendin ;)
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Georgie
Amerika-expert

Bericht door Georgie »

Clint schreef:
Georgie schreef:Hee wat leuk om te lezen over het woord furlough. Spreek je het dan uit als 'oo' op het einde of 'of'?
'oo', of zo heb ik het iig geleerd van mijn vriendin ;)
Ja dat klinkt het meest logische. Alleen omdat het van het Nederlandse verlof komt, twijfelde ik.
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Ja, "oo" inderdaad.
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Ons bedrijf is ook gesloten, en voor ons is het een "furlough day" (een onbetaalde dag verlof; "furlough" komt overigens van het Nederlandse "verlof", maar dat terzijde).
Ik run mijn eigen bedrijf dus ik bepaal zelf wanneer ik open ben maar sommige mensen denken echt dat je er altijd bent.
Ik heb op mijn website een live chat optie en die staat 's nachts normaal niet aan natuurlijk.
Toch zegt het schermpje regelmatig midden in de nacht:"Hello anybody there?" :lol:
Alsof ik om 3 am achter mijn PC zit hopend dat iemand vragen voor mij heeft? Denk het niet.
Net een nieuw bed gekocht en dat ligt veel te lekker :mrgreen:

Maar goed vrijdag werk ik dus ook. En donderdag ook een gedeelte. Het is hoogseizoen hiermet aankomende feestdagen. Kan niet op mijn kont gaan zitten
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Re: Thanksgiving dinner

Bericht door Petra/VS »

Rick heeft officieel altijd vrij, maar is op het moment heel druk met allerlei projecten. Hij zal alle dagen, dat hij "vrij" is, dus ook wel werken. Komt misschien ook met een computerbaan. Zijn werk is er eigenlijk altijd wel.
dutchie_in_boston
Amerika-expert

Bericht door dutchie_in_boston »

ik ben gisteravond net terug uit NL gevlogen, een fantastisch excuus om vandaag geen kalkoen te maken voor de inlaws :lol:. Ik heb niet veel met het eten, ook ik vind het bland, flauw, te veel purees en zachte groenten. Maar sommige toeten zijn wel weer lekker, met een bak koffie erbij en dan gezellig natafelen.

Ook ik ben vrijdag vrij - 'in lieu of veterans day' heet dat op mijn bedrijf. Dus ipv. 11 november, 2010.
Grandu
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Grandu »

Happy Thanksgiving allemaal! :king:

Derk
The end and a new beginning - http://derkdegeus.blogspot.com/

“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Petra/VS schreef:Rick heeft officieel altijd vrij, maar is op het moment heel druk met allerlei projecten. Hij zal alle dagen, dat hij "vrij" is, dus ook wel werken. Komt misschien ook met een computerbaan. Zijn werk is er eigenlijk altijd wel.
Zelfde geldt voor mij: "vrij" is een rekbaar begrip. :wink: En bovendien speelt een groot deel van mijn werk zich buiten de VS af, waar men natuurlijk niet op dezelfde dagen vrij heeft. De enige dag dat ik echt vrij heb is over het algemeen met Kerst. Alle andere dagen ben ik weliswaar meestal niet op kantoor, maar gaan de emails toch gewoon door. En het is ook eigenlijk niet zo erg, ik zit gewoon af en toe even te mailen via mijn Blackberry.
"Keep Georgia On Your Mind"
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Nu ik dit zo lees bedenk ik me ineens dat ik morgen wel een soort van "on call" heb... maar goed dat ik me dit op tijd herinner! :lol: Wij hebben dan wel vrij, maar de transportwereld draait vandaag en morgen natuurlijk gewoon door, en onze klanten in Canada hebben geen vrije dag morgen. Aangezien de rest van mijn team ergens naar toe ging voor het lange weekend en wij niet omdat Anna moet werken heb ik met mijn stomme kop gezegd dat ik wel beschikbaar ben als er sprake is van hoge nood. Waarschijnlijk zal het stil blijven, maar je weet maar nooit. Toch maar even de Blackberry aan de stroom hangen vanavond... Bedankt voor de herinnering!:lol:

Onze website | Mijn blog
Georgie
Amerika-expert

Bericht door Georgie »

Happy Thanksgiving!

Mijn maaltje zit er al weer heerlijk in. En het was helemaal niet bland gelukkig.

Ik had turkey breast with cranberry sauce and caramalised onions; orange, cranberry and chestnut stuffing & mashed potatoes.

Wel ongezellig zo in m'n eentje maar het was toch leuk om hardop 'thanks' te 'given'

Wat foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En nog een wreath (krans) die ik heb gemaakt op school laatst

Afbeelding

Afbeelding
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Ziet er leuk uit, Sophie! Jammer, dat je het alleen moest eten, maar wel heel uniek, dat je het zo doet. Hier ruikt het inmiddels hemels. Rick doet inderdaad al al die jaren de stuffing ook echt in de kalkoen.
Georgie
Amerika-expert

Bericht door Georgie »

Hopelijk zal ik ooit een groot Thanksgiving dinner in Amerika kunnen geven, daar gaan we maar gewoon op hopen.

Jij heel veel plezier straks met het hele gezin lekker thuis. Ik ben zelf echt een familiemens (en met vijf siblings mag dat ook wel), dus ik kan me jouw gelukszalige gevoel van al je kinderen thuis echt zo goed voorstellen. Geniet er maar van en wees daar maar thankful voor. Hele fijne avond gewenst!
FlipjeBTiel
Amerika-expert

Bericht door FlipjeBTiel »

Zo, ons Thanksgiving is voorbij al voor het begonnen is ... onze kleine is in de loop van de dag ziek geworden, en ligt nu met koorts op de bank. Op zich niet zo verrassend: sinds ze een twee maanden geleden begonnen is met naar (pre-)school te gaan, is ze om de twee weken ziek en vandaag waren we twee weken verder sinds de laatste keer ... Nah ja.

Gr., Flipje
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer