Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

DV Lottery - firefox crash

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Disney-Golf
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 999

Re: DV Lottery - firefox crash

Bericht door Disney-Golf »

@ gobears,

Nou, nou, éérst zelf een fout maken, dan het ff willen regelen, je zin niet krijgen en vervolgens wild om je heen schoppen.
Dacht je daar ver mee te komen?
Als dat je houding is dan is, zelfs Amerika, nog niet ver genoeg... :mrgreen:
Gobears
Amerika-newbie

Bericht door Gobears »

Oke. Het is wellicht geen reden om te generaliseren en te bashen, maar het is gewoon weer een sprekend voorbeeld van hoe frustrurend dit hele gebeuren is. Ik heb een goede opleiding (universiteit), heb in de VS gestudeerd, ben nog jong en gemotiveerd om hard te werken. Waarom word je dan behandeld als een golddigger die gelijk staat aan een nummer dat 'God' maar moet danken voor het toebeelde geluk, if we grant you access to this magnificent country.

Ik heb een sterke voorkeur voor een bepaalde regio in de VS, hoe dan ook de westkust. Ik hoef dus ook niet van het hele land of continent te houden. Mijn vrienden zitten nu eenmaal op een geografische locatie die mij bevalt, ik zou er graag een tijd willen wonen en werken en daarvoor heb ik een greencard nodig.

Wat mijn probleem is, is dat ik gewoon een beetje moe wordt van de starheid en het rechtlijnige denken van de wetgevende en uitvoerende macht van de VS. Daarmee heb ik niets tegen de mensen zelf, maar wel de denkbeelden die sommige mensen wordt voorgeschoteld. Neem nu het KCC. Ik heb met de meest robotachtige persoon gesproken die 100% zeker volgens een bepaald protocol werkte. En daar word ik nou zo moe van. Ik heb 10min getelefoneerd en geen antwoord gekregen (ontkracht het idee dat het teveel werk is). Het nummer had namelijk binnen 30 seconden gevonden kunnen worden waarschijnlijk.

Er is eigenlijk ook helemaal geen discussie. Ik houd van Nederland, maar niet van de kleinburgerlijkheid/kneuterigheid, het doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg, niet van Hagenezen op vakantie en ook niet van Wilders. Maar dan hoor ik nog steeds wel een Nederlandse verblijfgunning te hebben voor de dingen die ik wel leuk vind.
Tja, ik wacht wel weer een jaartje. Nu hebben jullie in ieder geval een iets grotere kans om te winnen.. Verder wil ik wel nog duidelijk maken dat iedereen die reageert in de trant van: 'jou kunnen ze ook niet gebruiken in de VS als je er zo over praat' , er dus zelf WEL heel goed bij past (maar daarmee niet de stellingname ontkracht).
OscarG
Amerikakenner

Bericht door OscarG »

Gobears schreef:Nouja zeg. Dit is gewoon echt belachelijk..

Ik heb dus gebeld met KCC. En het heeft me sterk aan het denken gezet over de capaciteiten van Amerikanen (in bepaalde delen) om zelf na te denken. Het is eigenlijk al belachelijk hoe het menu begint met een telefoniste met sterk Southern accent. Dat zouden we eens moeten doen bij onze Immigratie en Naturalisatie Dienst, gewoon lekker met een Brabants accent het bandje inspreken.
Wel s een paar keer gebeld met het IND? Je krijgt allerlei accenten aan de lijn hoor. Brabants/Amsterdams/Turks/Marrokaans/Haags/etc... Als je daar al denigrerend om gaat doen, pfff.
Laatst gewijzigd door OscarG op 25 okt 2010, 23:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Twenty years from now, you will be more disappointed by the things you did not do than by the things you did. So, throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. ~Mark Twain
OscarG
Amerikakenner

Bericht door OscarG »

Gobears schreef: Wat mijn probleem is, is dat ik gewoon een beetje moe wordt van de starheid en het rechtlijnige denken van de wetgevende en uitvoerende macht van de VS. Daarmee heb ik niets tegen de mensen zelf, maar wel de denkbeelden die sommige mensen wordt voorgeschoteld. Neem nu het KCC. Ik heb met de meest robotachtige persoon gesproken die 100% zeker volgens een bepaald protocol werkte. En daar word ik nou zo moe van. Ik heb 10min getelefoneerd en geen antwoord gekregen (ontkracht het idee dat het teveel werk is). Het nummer had namelijk binnen 30 seconden gevonden kunnen worden waarschijnlijk.
Ook hier geldt: Bel eens een paar keer met het IND....
Twenty years from now, you will be more disappointed by the things you did not do than by the things you did. So, throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. ~Mark Twain
Disney-Golf
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 999

Bericht door Disney-Golf »

Gobears schreef:Verder wil ik wel nog duidelijk maken dat iedereen die reageert in de trant van: 'jou kunnen ze ook niet gebruiken in de VS als je er zo over praat' , er dus zelf WEL heel goed bij past (maar daarmee niet de stellingname ontkracht).
Groot gelijk jongen... Er was eens een Gobears kwaad op de KCC en... KCC trok het zich niet aan! :lol:
rsn
Amerika-ontdekker

Bericht door rsn »

Gobears schreef:Er is eigenlijk ook helemaal geen discussie. Ik houd van Nederland, maar niet van de kleinburgerlijkheid/kneuterigheid, het doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg, niet van Hagenezen op vakantie en ook niet van Wilders. Maar dan hoor ik nog steeds wel een Nederlandse verblijfgunning te hebben voor de dingen die ik wel leuk vind.
Tja, ik wacht wel weer een jaartje. Nu hebben jullie in ieder geval een iets grotere kans om te winnen.. Verder wil ik wel nog duidelijk maken dat iedereen die reageert in de trant van: 'jou kunnen ze ook niet gebruiken in de VS als je er zo over praat' , er dus zelf WEL heel goed bij past (maar daarmee niet de stellingname ontkracht).
Enig idee hoe populair de DVlottery nu is? Natuurlijk volgen de mensen in KY dan gewoon protocol, het zullen inderdaad geen hoogvliegers zijn maar die posities moeten ook gevuld worden.
Wat betreft je laatste one-liner, boo-fucking-hoo..

Oh, en Hagenezen die op vakantie gaan is zo'n beetje het enige waar we tegenwoordig trots op mogen zijn :P
Gobears
Amerika-newbie

Bericht door Gobears »

Goed, ik nuanceer mijn uitspraak door te stellen dat ik ook moe wordt van Nederlandse, Europese en overige overheidsinstellingen. Maar op zich is het ook de discussie niet waard, want iedereen denkt toch volgens zijn eigen denkkaders en zal zijn ideeen echt niet zomaar veranderen naar aanleiding van een berichtje/mening op het internet. Pas zodra de vewachtingen die voortvloeien uit dit kader worden doorbroken worden door een bepaalde ervaring, persoon of een leermoment kan dit veranderen. Especially on the internet. Ik wacht op de volgende persoon die door een technische/procedurele fout of een vergissing iets soortgelijks meemaakt.

Het doet mij een beetje denken aan een situatie die ik ook ooit had in een niet nader te noemen land:
Ik kreeg een baan aangeboden.
Maar geen huis.
Zonder adres, kreeg ik geen bankrekening
Zonder bankrekening geen salaris
Zonder salaris kon ik geen huis betalen
Zonder adres kon ik geen zorgverzekering afsluiten
etc etc.

Vicieuze cirkels die alleen doorbroken kunnen worden met enige flexibileit in 1 van de schakels. En in het geval van de VS zal de flexibiliteit wel vanuit mijzelf komen. Dus of langer wachten of trouwen of het plan aanpassen.

Maar goed, ik neem al het eedere terug en doe het volgende: Wat ik (met enige reservering) kan stellen zijn de volgende 4 dingen:
1. Het is jammer, voor mij, dat ik geen nummer heb kunnen opschrijven/opslaan
2. Het is jammer, voor mij, dat dit nummer niet achterhaald kan/mag worden.
3. Het is eigenlijk niet nodig, want er zijn genoeg alternatieven om dit soort problemen op te lossen.
4. Bepaalde personen in de VS hebben andere denkbeelden dan ik.
OscarG
Amerikakenner

Bericht door OscarG »

5. Het is jammer dat je het nummer niet hebt, maar het feit dat je een nummer zag betekent dat je wel mee doet en dus vanzelf een brief krijgt als je gewonnen hebt.

Bovendien vind ik het een goede insteek dat flexibiliteit eerst vanuit jezelf moet komen als je bepaalde dingen wil. JIJ wilt iets, dus jij zal je moeten aanpassen aan de regels die gesteld worden.
Gobears
Amerika-newbie

Bericht door Gobears »

En nu ik teruglees wat ik overhaast heb getypt wil ook best nuanceren dat bepaalde regio's of accenten van de VS natuurlijk niets te maken hebben een bepaalde procedure. Het was slechts de verpersoonlijking van een probleem.
Gobears
Amerika-newbie

Bericht door Gobears »

OscarG schreef:5. Het is jammer dat je het nummer niet hebt, maar het feit dat je een nummer zag betekent dat je wel mee doet en dus vanzelf een brief krijgt als je gewonnen hebt.

Dit is dus helaas niet zo, anders was ik ook helemaal niet teleurgesteld geweest. Je kunt dit jaar alleen maar online checken of je bent ingeloot, daarna zal online verdere uitleg volgen. Dit had ik al gelezen op de website van het KCC en de DV lottery. Wellicht onderdeel van het paper reduction act?

Jammer dat er niet een e-mail verstuurd kan worden. Oh nee, want stel je voor dat iemand van e-mailadres verandert. Oh wacht, dan heb je natuurlijk altijd nog het nummer. Goed, het zal allemaal wel aan mij liggen. Ik ben zo flexibel als een elastiekje geweest aan de telefoon, maar dat nummer komt er echt niet meer.
OscarG
Amerikakenner

Bericht door OscarG »

Gobears schreef:
Dit is dus helaas niet zo, anders was ik ook helemaal niet teleurgesteld geweest. Je kunt dit jaar alleen maar online checken of je bent ingeloot, daarna zal online verdere uitleg volgen. Dit had ik al gelezen op de website van het KCC en de DV lottery. Wellicht onderdeel van het paper reduction act?
Dan is dat inderdaad behoorlijk slecht geregeld. Je zou automatisch een brief moeten krijgen als je gewonnen hebt. Bovendien het feit dat er officieel alleen IE 6.0 en IE 7.0 worden ondersteund is natuurlijk ook triest in zo'n proces. IE 8 is al lang uit, we zitten bijna op IE 9.0 en dan komen zij nog eens met IE 6.0 aan.
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Ik vind het nogal apart dat je Amerikanen van alles verwijt terwijl je zelf behoorlijk kortzichtig bent in dit verhaal. Als er iemand de "Nederlandse" instelling heeft in deze ben jij het zelf. Je denkt alleen maar "in the box" en generaliseert verschrikkelijk. Alleen omdat JIJ een vervelende ervaring hebt, is iedereen slecht en tegen je en is heel Amerika ineens "stom". Hoe Nederlands wil je het hebben GoBears? Negatiever kan bijna niet :lol:

Nogmaals ik snap best dat dit vervelend is maar een loterij is een loterij. En net zoals bij alle loterijen hoort daar een lot met een lotnummer bij. Als je bij de sigarenboer een lootje koopt, dat kwijtraakt en vervolgens valt de prijs op 100 miljoen euro, dan ga je toch ook niet naar de sigarenboer om te zeggen "Ja meneer, ik was hier op 2 november 2010 om 15:05 en heb toen een lootje gekocht wat volgens mij begon met een 5". Weet je wat die man zegt? Dikke pech! Het KCC krijgt 100en telefoontjes van mensen die zeggen hun nummer kwijt te zijn waarbij maar een heel klein percentage ook daadwerkelijk door een technisch probleem terwijl de meesten gewoon slordig zijn. Typisch geval van, de goede moeten onder de kwade lijden dus helaas voor jou.

Het lotnummer is het enige UNIEKE nummer wat jou onderscheidt van een ander. Als jij denkt dat het 5 minuten kost om "even te kijken wat jouw lotnummer is" heb je het mis en snap je totaal niet hoe databases werken. Er kunnen wel 100.000 mensen zijn die Jansen heten en daar moet dan op gezocht worden, verwacht je dan werkelijk dat iemand jou belangrijk genoeg vindt om "even te kijken?" Nee dus. En als je net zo negatief opgebeld hebt als dat je je hier uitlaat vind ik het nog een wonder dat je 10 minuten aan de lijn hebt kunnen hangen.

*sarcasm on* Oh ja, nog wat. Als je al moe wordt van dit hele gebeuren moet je zeker een schijnhuwelijk aangaan met 1 van je vrienden, dan kun je helemaal je lol op qua bureaucratie :mrgreen: *sarcasm off*

En dan niet hier komen klagen over hoe bureaucratisch het allemaal is hè? ;)
rsn
Amerika-ontdekker

Bericht door rsn »

OscarG schreef: Dan is dat inderdaad behoorlijk slecht geregeld. Je zou automatisch een brief moeten krijgen als je gewonnen hebt. Bovendien het feit dat er officieel alleen IE 6.0 en IE 7.0 worden ondersteund is natuurlijk ook triest in zo'n proces. IE 8 is al lang uit, we zitten bijna op IE 9.0 en dan komen zij nog eens met IE 6.0 aan.
Wederom, IE 6&7 gelden alleen voor de SSL entry, voor de Standard entry kun je elke andere browser gebruiken..
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

Gobears schreef:
Het doet mij een beetje denken aan een situatie die ik ook ooit had in een niet nader te noemen land:
Ik kreeg een baan aangeboden.
Maar geen huis.
Zonder adres, kreeg ik geen bankrekening
Zonder bankrekening geen salaris
Zonder salaris kon ik geen huis betalen
Zonder adres kon ik geen zorgverzekering afsluiten
etc etc.
.
Ik weet niet over welk land je het hier hebt, of de VS of een ander land, maar dit probleem heb je echt -overal- ter wereld hoor. Dat is niet voorbehouden aan een bepaald land. Probeer maar eens terug te verhuizen naar Nederland vanuit het buitenland..veel succes!

Oh ja, en als ondertussen halve southerner voel ik me toch flink beledigt met de manier waar op je over het lokale accent hier spreekt. Sorry hoor, maar wat is dat voor een houding? Ja, mensen hier praten niet het mooie mid-Atlantic dat je van CNN gewend bent, maar like it or leave it hoor. En een accent wil niets zeggen over iemands intelligentie of iets dergelijks. En maak je absoluut geen illusies dat de westkust een soort walhalla is van welbesproken, accentloze, tolerante, en flexibele Amerikanen, want dat is misschien maar voor een heel klein deel.

En ja, de immigratie dienst hier is niet flexibel. Nee. De man die je aan de telefoon kreeg sprak waarschijnlijk van een script. En dat is heel vervelend, dat klopt. Natuurlijk zou het veel fijner zijn als die man je -wel- had kunnen helpen. Ik zou ook niet blij zijn. Maar om dan zo te reageren? Sorry, nee.

Weet je we hier zeggen, in dit soort situaties? "Hi, Welcome to hell! Here's y'alls pitchfork. Have a nice day!" ;)
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
nick.ml80
Amerika-ontdekker

Bericht door nick.ml80 »

Misschien een zijweg.. heb je je history al nagekeken? Niet dat ik zo'n brede IT achtergrond heb, maar misschien vind je nog ergens iets terug op je computer.
Suc6
-----------------------------------------
2011: West Coast America!
2011: Iceland
2009: East Coast / South Australia
2007: Washington DC to New York
OscarG
Amerikakenner

Bericht door OscarG »

rsn schreef:
Wederom, IE 6&7 gelden alleen voor de SSL entry, voor de Standard entry kun je elke andere browser gebruiken..
Neemt niet weg dat alleen IE 6 & 7 voor de SSL entry ook achterhaald is. IE 8, chrome, firefox en opera kunnen ook prima overweg met SSL.
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Nogmaals, al drie keer mijn aanmelding op een Mac met Firefox gedaan....geen enkel probleem! Dus het is niet zo dat het niet kan.
OscarG
Amerikakenner

Bericht door OscarG »

RiverCola schreef:Nogmaals, al drie keer mijn aanmelding op een Mac met Firefox gedaan....geen enkel probleem! Dus het is niet zo dat het niet kan.
Ik heb mijn vorige twee aanmeldingen ook via Firefox op een mac gedaan en met SSL, dus ik weet dat het kan, maar wat ik bedoelde was dat er meer browsers officieel ondersteund zouden moeten worden voor SSL dan alleen IE 6 en 7.
rsn
Amerika-ontdekker

Bericht door rsn »

OscarG schreef:
rsn schreef:
Neemt niet weg dat alleen IE 6 & 7 voor de SSL entry ook achterhaald is. IE 8, chrome, firefox en opera kunnen ook prima overweg met SSL.
Just stating the obvious, zeg niet dat ik er geen op- of aanmerkingen op heb.
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

RiverCola schreef:Nogmaals, al drie keer mijn aanmelding op een Mac met Firefox gedaan....geen enkel probleem! Dus het is niet zo dat het niet kan.
Ditto, maar dan Safari op een Mac en twee keer ;)
Sandy
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer