Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis IngeRene: 2011, combi auto/camper+3 kids (12, 15 & 15)

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
IngeRene
Amerikakenner
Contacteer:

Re: Reis IngeRene: 2011, combi auto/camper+3 kids (12, 15 &

Bericht door IngeRene »

Na de tip en vervolgens wat meer leeswerk gedaan te hebben kom ik tot de conclusie dat we inderdaad te weinig tijd in Zion besteden. Nou geldt dat waarschijnlijk voor veel meer, maar voor het ene park geldt dat minder dan voor het andere. Bryce ligt de focus op het mooie uitzicht, Zion op de wandelingen en rondrit.

Ik denk er nu over om het zo te doen, vanaf vertrek uit Pahrump:

Pahrump-Zion (reisdag)
Zion-Zion (dag doorbrengen in Zion)
Zion-Page (reisdag met 'kort' Bryce als tussenstop)
Page-Page (Antiloppe (Phototour) canyon, Horseshoe bend)
Page-Monument Valley
Monument Valley-Grand Canyon
Grand Canyon-Las Vegas (hotel)
Las Vegas-Las Vegas (camper inleveren, hotel)
Las Vegas-LA-Düsseldorf

Roept u maar :mrgreen:

Gr,
René
Lees alles over onze fantastische vakantie naar ZW-USA op Belderbos naar Amerika '11 blog. Andere reizen vind je op IngeRene.nl
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

IngeRene schreef:Bryce ligt de focus op het mooie uitzicht
In het Bryce Canyon National Park heb je langs de weg door het park allerlei uitkijkpunten van waaraf je prachtige uitzichten hebt. Maar wil je het park echt beleven, dan kan ik jullie aanbevelen om een wandeling naar beneden te maken, de canyon in.

Kijk voor wandelingen hier: http://www.nps.gov/brca/planyourvisit/hiking.htm
Kijk voor de Queens Garden Trail hier: http://www.nps.gov/brca/planyourvisit/easyhikes.htm
(even buiten het park, iets naar het oosten langs Highway 12 is een korte wandeling naar de Mossy Cave)
Kijk voor de Navajo Trail hier: http://www.nps.gov/brca/planyourvisit/moderatehikes.htm
Er is ook een mogelijkheid om de Queens Garden en Navajo Trails te combineren. Dit is eigenlijk de beste optie.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
De Stampies
Amerika-ontdekker

Bericht door De Stampies »

IngeRene schreef:Yes, volgende stap gezet. Camper is gehuurd. Was nog even zweten, want de gewenste Road Bear was niet meer beschikbaar voor eind augustus ivm Burning Men festival. Maar met de Moturis V-31S zijn we op voorhand ook erg in onze sas :mrgreen:
Hey Rene,
Ik als nog-erger-forum-groentje :mrgreen: -met ongeveer-dezelfde-plannen heb de volgende vraag: waar heb je uiteindelijk geboekt? En heb je de tickets apart geboekt?
Groet,
Marian
IngeRene
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door IngeRene »

Hi Marian,
Wij hebben tickets bij airberlin geboekt, via kayak.com. Dit, omdat er dan in Dollars wordt gerekend en dat was wat gunstiger.
De camper heb ik apart bij Tioga Tours geboekt. De Moturis was daar iets voordeliger dan bij Arvy. Road Bear was bij Arvy echter aanzienlijk goedkoper (€200), maar deze camper was niet meer beschikbaar. Prijsverschil heeft m.i. vooral met actuele Dollarkoersen te maken. Mocht die stijgen dan loop je bij Arvy kans op prijsverhoging als je tzt de 2e termijn betaalt. Kun je voorkomen door ineens te betalen. Bij Tioga speelt dit niet. Waarom er bij Moturis camper weer niet zo'n verschil was weet ik niet (wellicht doordat kantoor in Zwitserland zit).
Gr, Rene
Lees alles over onze fantastische vakantie naar ZW-USA op Belderbos naar Amerika '11 blog. Andere reizen vind je op IngeRene.nl
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

R-B zit ook in Zwitserland dacht ik.
IngeRene
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door IngeRene »

Rob schreef:R-B zit ook in Zwitserland dacht ik.
Geen idee eerlijk gezegd. Bij Tioga gaven ze wel aan dat beschikbaarheid van RB pas op volgende werkdag kon worden vastgesteld ivm tijdsverschil en Moturis na paar uur omdat dat vanuit Zw kwam.
Gr. Rene
IngeRene
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door IngeRene »

De trip is een beetje bijgesteld. Bryce laten we links liggen en we nemen een dag extra in Zion. Alles willen zien zal uiteindelijk waarschijnlijk betekenen niets echt te hebben gezien. Dit geeft ons denk ik ook wel een stuk meer rust.

Ik bekijk een beetje "RV Park voor RV Park" en ben nu aan het kijken naar een RV Park nabij Zion. Ik zou qua RV Park het liefste kiezen voor het Zion River Resort, omdat die netjes en compleet oogt en erg veel positieve beoordelingen heeft gekregen. Ik zie echter één fors nadeel en dat is de afstand tot het park (12 mile). We zullen na de middag aan komen en willen dan aan het einde van de dag / begin avond de bustour door het park nemen en wat uitzichtpunten bezoeken. De dag erna willen wij graag de Narrows gaan lopen en daar vroeg mee starten. Vanaf het RV Park vertrekt echter alleen om 09:00 pas een shutlle (die om 15:00 terugkeert), terwijl ik meer aan 07:00 's ochtends denk. Mogelijkheid is om de hele camper dan maar mee te nemen ... ? Dat kan wel op de 2e dag zo vroeg in de ochtend, maar weer niet in de middag ervoor i.v.m. mogelijke parkeerproblemen. Kortom: iemand suggesties?

Onze bijgestelde planning is overigens als volgt geworden:
Afbeelding

Gr,
René
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Wil je een full hookup campground of mag het ook iets minder :)
Wij staan altijd binnen het park:
Watchman campground heeft wel power hookup maar geen water en sewer.
South campground heeft geen hookup.
MattRob
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 65
Contacteer:

Bericht door MattRob »

IngeRene schreef:Ik vond overigens Hotwire aanzienlijk minder handig dan Priceline. Met name het werken met de kaart gaat maar moeizaam met Hotwire (heb alleen in Las Vegas gekeken).
Rene, bedenk je wel dat Las Vegas, wat mij betreft, een van de uitzonderingen is om 'klakkeloos' met priceline of hotwire in de weer te gaan. Soms zijn daarmee hele mooie deals te behalen (ik herinner me nog het Encore), maar vaak ook zijn er zoveel mooie 'reguliere' aanbiedingen, dat je beter zoiets kan doen dan priceline of howire, omdat je bijvoorbeeld standaard mooie upgrades, of gratis ontbijt, of .... Bij priceline/hotwire weet je in ieder geval dat je recht hebt op een kamer, en meer niet, en dan ook vaak de standaardkamer (niet altijd, als je geluk hebt krijg je nog een leuke upgrade). Dus houd dat nog even in je achterhoofd :mrgreen:
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
IngeRene
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door IngeRene »

Rob schreef:Wil je een full hookup campground of mag het ook iets minder :)
Wij staan altijd binnen het park:
Watchman campground heeft wel power hookup maar geen water en sewer.
South campground heeft geen hookup.
Ik ben wel gecharmeerd van enig comfort, maar aan de andere kant biedt dit toch wel weer extra voordelen. Dan doen we in Page wel weer gek, want daar kunnen ze er ook wat van geloof ik :-D

Deze campgrounds in Zion moet je ook 5 mnd van tevoren reserveren à la Yosemite? Dan krijg ik het wel druk in dat kwartiertje vermoed ik of valt dat wel mee voor Zion?

Gr
René
IngeRene
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door IngeRene »

MattRob schreef:Dus houd dat nog even in je achterhoofd :mrgreen:
Vink. Ik was al aan het kijken op hotels.com. MGM doet het goed momenteel :wink: Toch heb mijn hoop gezet op Venetian. Maar goed, die steekt er tot op heden wel erg fors bovenuit qua prijs. We wachten geduldig af (joa joa, zeggen ze hier in Twente dan) :mrgreen:

Gr,
René
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Annie »

booking.com heeft heel mooie prijzen, anders kijken op smartervegas.com of dealbase.com
MattRob
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 65
Contacteer:

Bericht door MattRob »

Inderdaad, smartervegas en fatwallet zijn de beste ; ik zou ook niet bij de 'standaard' bookingssites kijken. Via de eerdergenoemde websites krijg je vaak een code die je kan gebruiken op de websites van de hotels zelf. Ik krijg vaak aanbiedingen voor Venetian per email (aangemeld bij hun website), zijn vaak echt goede deals, denk aan $ 125 per nacht. Palazzo vind ikzelf net ietsje mooier, vooral omdat het nieuwere kamers zijn. Maar Venetian is natuurlijk ook geweldig mooi :thumbup:
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door michelly »

Misschien is deze campground in Springdale iets voor jullie? http://www.zioncamp.com/rv_park.html
Wij zijn hier 2x geweest. Wij hadden met onze tent een mooi plekje aan de Virgin river maar volgens mij zijn de RV plekken aan de kleine kant. Verder vonden wij dit een prima camping. Wij hebben geen gebruik gemaakt van de shuttlebus maar volgens mij heeft die een halte vlakbij.

Elly
metzijn4-enopreis
Amerika-ontdekker

Bericht door metzijn4-enopreis »

seaworld is zo leuk!!!! moet ik even kwijt hihi :D
het is toch moeilijk om te zeggen waar je langer moet blijven of juist korter.
Vorig jaar waren wij in Zion en toen was het daar zo heet, dat we eigenlijk niet echt aan wandelen toe kwamen maar heerlijk met de voeten in een beek hebben gezeten.
Volgend jaar gaan we weer heen en hopenw e meer te kunnen wandelen.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

IngeRene schreef:
Rob schreef:R-B zit ook in Zwitserland dacht ik.
Geen idee eerlijk gezegd. Bij Tioga gaven ze wel aan dat beschikbaarheid van RB pas op volgende werkdag kon worden vastgesteld ivm tijdsverschil en Moturis na paar uur omdat dat vanuit Zw kwam.
Gr. Rene
Mosterd na de maaltijd misschien ... maar toch ...

Road Bear is een bedrijf met Zwiterse eigenaren. Een van hen komt ook van Moturis vandaan en is voor zichzelf begonnen. Road Bear heeft echter geen kantoor in Zwitserland, zoals Moturis dat heeft. Het hoofdkantoor van Road Bear zit in Los Angeles.
CarolineM
Amerika-ontdekker

Bericht door CarolineM »

Toch bijzonder al die verschillen..... Wij (gezin 4 p) waren in juli 2010 in de USA en Bryce heeft ons hart gestolen. We hebben daar een prachtige wandeling gemaakt welke een diepe indruk op ons heeft gemaakt. Zion daarentegen vonden wij zeker mooi maar kon wat ons betreft echt niet tipppen aan Bryce. Zo zie je maar weer smaken verschillen. Ik vind wel dat jullie reis er geweldig uit ziet en wens je veel plezier bij de voorbereidingen.
IngeRene
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door IngeRene »

michelly schreef:Misschien is deze campground in Springdale iets voor jullie? http://www.zioncamp.com/rv_park.html
Wij zijn hier 2x geweest. Wij hadden met onze tent een mooi plekje aan de Virgin river maar volgens mij zijn de RV plekken aan de kleine kant. Verder vonden wij dit een prima camping. Wij hebben geen gebruik gemaakt van de shuttlebus maar volgens mij heeft die een halte vlakbij.

Elly
Thanks! Kreeg via vrienden deze ook door. Die waren met camper en zeer te spreken over dit park. De recensies op internet waren wat minder, vandaar dat ik verder keek. De combi van locatie en voorzieningen zijn m.i. uitstekend, dus ik denk dat we hier maar eens werk van gaan maken :wink:
CarolineM schreef:Toch bijzonder al die verschillen..... Wij (gezin 4 p) waren in juli 2010 in de USA en Bryce heeft ons hart gestolen. We hebben daar een prachtige wandeling gemaakt welke een diepe indruk op ons heeft gemaakt. Zion daarentegen vonden wij zeker mooi maar kon wat ons betreft echt niet tipppen aan Bryce. Zo zie je maar weer smaken verschillen. Ik vind wel dat jullie reis er geweldig uit ziet en wens je veel plezier bij de voorbereidingen.
Oh oh ... wat lastig kiezen is dit. Ik wil het houden bij 2 van deze 3 parken: Zion, Bryce en Monument Valley. Anders wordt het teveel klick-klcik-klick & go. Zion twijfel ik eigenlijk niet over (mn omwille van de Narrows), maar uit die andere twee blijft het lastig kiezen. MV is een 'ander beeld', Bryce maakt de meeste indruk op bezoekers als ik zo de verhalen lees. Bryce zal het geheel ook wat voordeliger maken denk ik (minder KM en ik bespaar me een jeep-tour in MV omdat we met de camper niet echt het gebied in kunnen).
IngeRene
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door IngeRene »

MattRob schreef:Inderdaad, smartervegas en fatwallet zijn de beste ; ik zou ook niet bij de 'standaard' bookingssites kijken. Via de eerdergenoemde websites krijg je vaak een code die je kan gebruiken op de websites van de hotels zelf. Ik krijg vaak aanbiedingen voor Venetian per email (aangemeld bij hun website), zijn vaak echt goede deals, denk aan $ 125 per nacht. Palazzo vind ikzelf net ietsje mooier, vooral omdat het nieuwere kamers zijn. Maar Venetian is natuurlijk ook geweldig mooi :thumbup:
Fatwallet had ik nog niet bekeken en aan die nieuwsbrieven had ik nog niet aan gedacht. Ga mijzelf maar weer eens even laten spammen :o Thanks voor de tips dus!
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Isis »

IngeRene schreef:De trip is een beetje bijgesteld. Bryce laten we links liggen en we nemen een dag extra in Zion. Alles willen zien zal uiteindelijk waarschijnlijk betekenen niets echt te hebben gezien. Dit geeft ons denk ik ook wel een stuk meer rust.

Ik bekijk een beetje "RV Park voor RV Park" en ben nu aan het kijken naar een RV Park nabij Zion. Ik zou qua RV Park het liefste kiezen voor het Zion River Resort, omdat die netjes en compleet oogt en erg veel positieve beoordelingen heeft gekregen. Ik zie echter één fors nadeel en dat is de afstand tot het park (12 mile). We zullen na de middag aan komen en willen dan aan het einde van de dag / begin avond de bustour door het park nemen en wat uitzichtpunten bezoeken. De dag erna willen wij graag de Narrows gaan lopen en daar vroeg mee starten. Vanaf het RV Park vertrekt echter alleen om 09:00 pas een shutlle (die om 15:00 terugkeert), terwijl ik meer aan 07:00 's ochtends denk. Mogelijkheid is om de hele camper dan maar mee te nemen ... ? Dat kan wel op de 2e dag zo vroeg in de ochtend, maar weer niet in de middag ervoor i.v.m. mogelijke parkeerproblemen. Kortom: iemand suggesties?

Gr,
René
Hoi René
Ik ga me er ook even tegenaan bemoeien; hopelijk heb je er wat aan.
ZION: Ik zou zeker voor de campground Watchman in Zion zelf gaan.. Voor ons was dat een geweldige plek. Voor $20 heb je een riverside plek die je op je gemak 6 mnd tevoren reserveert, zonder de Yosemite stress. Wij stonden op een giga plek nr B044R (B loop, #44 aan Rivier). Je hebt alleen stroom en dus heb je het belangrijkste de rest heb je bij je! Er is een dump op de camping, het visitor center is op loopafstand waar ook de bus het park inrijdt en in de rivier kun je heerlijk chillen!! Kinderen spelen er ook op zwembanden, wel even voor waterschoenen zorgen dat loopt lekkerder. (zie ook ons blog) Wij hadden er graag nog een dag gebleven.
BRYCE: Niet overslaan joh! Het is zooo mooi al zou je alleen al Bryce POint gaan bekijken dan heb je er al wat meer van gezien dan niks. Mijn idee zou zijn om op dag 19 van Zion naar Bryce te rijden, dag 20 naar Page en Horesehoe bend, (evt Antelope Canyon als je Upper wilt doen), dag 21 In page na de Antelope Canyon (als je lower doet, in ochtend is perfect) naar Monument Valley (3 uur rijden).
Campings: (ik heb al wat reviews achtergelaten en misschien wel meer mensen..)
Bij Page stonden we op Wahweap (fullhookup en wifi), je kunt dan naar het meer lopen (strandje) en lekker zwemmen. Die bij stad heeft zwembad
Wij vonden Mon Valley wel mooi vanaf de weg verder zijn we niet gekomen. Ik had wel bij The View willen kijken maar tja je kunt niet alles. Maar de indruk was eigenlijk wel genoeg. De campground is daar prima overdekt zwembad, de omgeving vonden we wat shaby aandoen. Beetje gevoel dat indianen echt een slaatje slaan uit hun heilige grond.... en die indruk wordt dan bevestigd door de hoge prijzen van tours.

Enfin succes.. voor het blog heb je een ww nodig (pb tje)
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer