Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Welke vliegmaatschappij en waarom.

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
houstonwehaveaproblem
Amerika-expert

Bericht door houstonwehaveaproblem »

Ik heb meestal gevlogen met Martin Air, British Airways en Continental.

Martin Air is de minste van deze 3. Ik vind de beenruimte te weinig en de stoelen zitten niet prettig.

British Airways is goed als je eenmaal in de lucht bent. Goede service, genoeg beenruimte, aardig en behulpzaam personeel, fijne stoelen, eigen schermpjes, maaltijden zijn OK. Minder vind ik de service als je wilt omboeken of annuleren. Ze zijn daar heel stug in en meestal ben je gewoon je geld kwijt.

Continental is goed. Eigenlijk hetzelfde als BA, alleen krijg je bij BA je wijn gratis en bij Continental moet je die betalen ;-). Continental heeft iets betere maaltijden. Als iedereen slaapt komen ze met dienbladen met water en sinaasappelsap langs en als je zelfs dat hebt gemist kun je er altijd om vragen. De service voor omboeken en annuleren is ook netjes. Je betaalt wel een boete maar je bent in elk geval je geld niet helemaal kwijt.

Goedkoper of duurder is moeilijk te zeggen trouwens. Het hangt ervan af waar je naartoe wilt en welke maatschappij daarheen vliegt. Soms is de ene goedkoper en soms de andere. En zelfs dat scheelt nog per tijd van het jaar. Gewoon goed zoeken dus naar de goedkoopste.
Die frequent flyer punten kunnen er wel voor zorgen dat je ook wat merkvaster wordt natuurlijk. Ik vlieg meestal Continental en boek soms toch daar, ook al is BA net wat goedkoper. Met Continental heb ik sneller punten voor een gratis ticket en ik heb op dit moment Elite status (sneller inchecken, als eerste instappen, meer bagage meenemen) en dat speelt ook mee.
krin
Amerika-ontdekker

Bericht door krin »

Wij vliegen 8 juli met American Airlines naar LA via Londen Heathrow, iemand ervaring met deze maatschappij en overstap in Londen Heathrow?
Laatst gewijzigd door krin op 06 mar 2006, 22:41, 1 keer totaal gewijzigd.
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

WIE: Delta
WAAROM: is de enige maatschappij die op Dothan, AL vliegt :roll:

Richard

P.S. ik moet zeggen dat ze meestal ook het goedkoopste zijn met tickets
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
Iris_1982
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

ik heb een ticket bij AirFrance geboekt wat met geen mogelijkheid meer om te boeken valt naar een andere datum.
Dinsdagmiddag geboekt, dinsdagavond hoor ik dat mijn tour in amerika niet doorgaat, woensdagochtend meteen bellen....maar nee, ticket ligt vast en niemand kan/wil er nog wat aan veranderen voor me

Weet niet of dat bij alle maatschappijen zo gaat maar mijn beeld van KLM/AirFrance is erg negatief geworden.
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Iris_1982 schreef:ik heb een ticket bij AirFrance geboekt wat met geen mogelijkheid meer om te boeken valt naar een andere datum.
Dinsdagmiddag geboekt, dinsdagavond hoor ik dat mijn tour in amerika niet doorgaat, woensdagochtend meteen bellen....maar nee, ticket ligt vast en niemand kan/wil er nog wat aan veranderen voor me

Weet niet of dat bij alle maatschappijen zo gaat maar mijn beeld van KLM/AirFrance is erg negatief geworden.
Gebeld met KLM/Air France of met je reisburo?

Het ligt er ook aan wat voor een ticket je hebt. Zie hier een overzicht van de KLM: http://www.klm.com/travel/nl_nl/travel_ ... /index.htm?

De Economy Best Prices tickets kunnen inderdaad niet gewijzigd of geannuleerd worden. Dit staat ook bij de voorwaarden als je boekt. Dit lees je pas als je het wilt wijzigen maar het staat er echt...
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
erki
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Bericht door erki »

Vorig jaar met KLM naar Seattle gevlogen met een nieuwe Airbus. Dat is wel erg prettig vergeleken met de oudere ´bakkies´ qua comfort, geluid en die eigen schermpjes. De tijd gaat best snel als je zit te trivianten tegen onbekenden elders in het toestel. Wel lastig soms die vragen over typisch Amerikaanse dingen :roll:
dieter
Amerikakenner

Bericht door dieter »

krin schreef:Wij vliegen 8 juli met American Airlines naar LA via Londen Heathrow, iemand ervaring met deze maatschappij en overstap in Londen Heathrow?
Wij hebben al 2 x met AA gevlogen (eenmaal geboekt bij SN, maar operated by AA)

Al bij al viel dat wel mee. Geen eigen schermpjes, wel vriendelijk personeel, en beenruimte was te doen.
In ieder geval veel beter dan Iberia waar we eens mee naar Miami zijn gevlogen.
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Met Martinair zijn we onze reizen naar Amerika gestart, daarna twee keer gevlogen met British Airways via Londen. Toen zijn we overgestapt op United Airlines, hetgeen ons zeer goed bevallen is tot nu toe. Dit jaar vliegen we voor het eerst met Delta en dat puur en alleen vanwege de prijs. United was toch zo'n kleine € 200 duurder en dat maal twee scheelt mij teveel.

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Erika
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 17
Contacteer:

Bericht door Erika »

we vliegen dit keer met de klm,maar eigenlijk maakt het ne niets uit met wie we vliegen,oke de ene maatschappij is wat vriendelijker of heeft wat meer beenruimte maar het gaat er ons om gewoon zo snel mogelijk naar los angeles te vliegen nonstop.
we hebben de meeste vluchten met martinair gemaakt en eigenlijk geen problemen gehad.
je kan een keer een vliegmiep treffen die een beetje chaggy is maar goed na 10 uur ben ik over en gaan met die banaan.
erika
Knabbeltje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 23

Bericht door Knabbeltje »

De beste service die ik ooit heb gekregen was van KLM :lol: ,al heb ik met deze maatschappij maar 1x gevlogen .Vanuit Belgie is het toch een ongemak om daar al om 06.00 's morgens te zijn .
United heeft mijn voorkeur , vermits we het snelst ter plaatse zjn met deze maatschappij maar met Delta hebben wij ook al meermaals gevlogen en daar heb ik ook geen klagen van. :wink:
Hillz
Amerika-ontdekker

Bericht door Hillz »

Hoe kan het dat vliegtickets binnen een jaar tijd zo duur zijn geworden?

Vorig jaar vloog ik met Delta voor zo'n 400 euro naar New York. Ik wil voor dit jaar weer boeken maar ik kom niet lager uit dan 700 euro :?

Dat de prijzen omhoog gaan vind ik niet vreemd. Wel als dat opeens 300 euro is.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 33
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Hillz schreef:Hoe kan het dat vliegtickets binnen een jaar tijd zo duur zijn geworden?

Vorig jaar vloog ik met Delta voor zo'n 400 euro naar New York. Ik wil voor dit jaar weer boeken maar ik kom niet lager uit dan 700 euro :?
Hillz,

soms is er inderdaad geen touw aan vast te knopen. EUR 300 is wel een heel groot verschil. Vlieg je wel in dezelfde periode? Dat kan nl. al heel veel verschil maken.

Roland
Since 1982: 33 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Hillz
Amerika-ontdekker

Bericht door Hillz »

Coyote schreef:
Hillz schreef:Hoe kan het dat vliegtickets binnen een jaar tijd zo duur zijn geworden?

Hillz,

soms is er inderdaad geen touw aan vast te knopen. EUR 300 is wel een heel groot verschil. Vlieg je wel in dezelfde periode? Dat kan nl. al heel veel verschil maken.

Roland
Hey Roland,

Het betreft idd dezelfde periode. Dit jaar wil ik rond begin / half juli. Vorig jaar was dat eind juli / begin augustus. Toendertijd een rechtstreekse vlucht bij vliegwinkel.nl geboekt. Helaas kom ik nu van een koude kermis thuis. :roll:
Nonaj
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Nonaj »

Tess84 schreef:Ik vlieg met US Airways, (Amsterdam - Philadelphia - Albany) de reden: het is gewoon het goedkoopste :)

OK het eten is niet geweldig, de toestellen zijn ook niet de modernste, maar omdat de prijs aardig wat scheelt in vergelijking met andere maatschappijen, kan ik er wel mee leven. Verder vond ik de crew erg vriendelijk, en ook drinken was er genoeg. Als je gewoon zelf een boek en een discman mee neemt, en eventueel wat lekkers van thuis, is het best te doen. Verder werden er op de heenweg een aardig aantal leuke films gedraaid, wel op een groot scherm uiteraard.
Ik heb 1x gevlogen, dat was ook met US Airways, dus ik was verder ook geen luxe gewend...ik vond het eten best lekker, dat de film op een groot scherm werd gedraaid vond ik ook geen probleem, alleen jammer dat ik de films allang in de bios gezien had :D

Weet jij of ze daar ook iets van een frequent flyer programma hebben dan?
GPJ73
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door GPJ73 »

UNITED AIRLINES :!: SUPER :!: vooral de triple 7 :D
Hoewel de stewardessen van KLM (Knappe Lieve Meiden :oops: ) wel erg leuk zijn... :wink: ... om naar te kijken dan he 8)
Groeten,
Gert
Londen-VS-Canada (28 days of fun in augustus en september)
Erika
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 17
Contacteer:

Bericht door Erika »

Wij zouden met de KLM op de terugvlucht met de Boeing 777 terugvliegen Maar naar het schijnt word het een gewone MD 11, dus geen eigen schermpjes.
Bummer.
Gr.Erika
Arjen
Amerikafan

Bericht door Arjen »

Zowel de vorige keer als binnenkort met KLM/Northwest, omdat ze de goedkoopste waren en het voor mij gunstigste reisschema hadden. Enige minpunt was dat mijn bagage vertraagd was op de terugreis, maar dat schijnt bij KLM wel vaker voor te komen.

Beide keren gaan met een A330, dus eigen schermpjes, ideaal :)
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 33
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Arjen schreef:Enige minpunt was dat mijn bagage vertraagd was op de terugreis, maar dat schijnt bij KLM wel vaker voor te komen.
Ach ja,

je kunt ze natuurlijk ook een proces aanspannen... :D
AMSTERDAM - Een Filippijnse rechter heeft vliegmaatschappij KLM veroordeeld tot een boete van ruim tweehonderdduizend euro voor het kwijtraken van een koffer. Dat schrijft De Telegraaf vrijdag.

Dokter José Tiongco moest als afgezant van de Filippijnse autoriteiten in november 1998 een lezing houden op een conferentie van de Wereldgezondheidsorganisatie in Kazachstan. Hij vloog van Amsterdam naar Frankfurt met de KLM.

Tiongco kwam er in Frankfurt achter dat zijn koffer weg was. Hij moest zijn lezing houden in zijn spijkerbroek, trui en op sportschoenen. Voor de rechter woog zwaar mee dat de dokter in zijn waardigheid was aangetast.
Bron: nu.nl

Roland 8)
Since 1982: 33 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Tess84
Amerika-ontdekker

Bericht door Tess84 »

Nonaj schreef:
Tess84 schreef:Ik vlieg met US Airways, (Amsterdam - Philadelphia - Albany) de reden: het is gewoon het goedkoopste :)

OK het eten is niet geweldig, de toestellen zijn ook niet de modernste, maar omdat de prijs aardig wat scheelt in vergelijking met andere maatschappijen, kan ik er wel mee leven. Verder vond ik de crew erg vriendelijk, en ook drinken was er genoeg. Als je gewoon zelf een boek en een discman mee neemt, en eventueel wat lekkers van thuis, is het best te doen. Verder werden er op de heenweg een aardig aantal leuke films gedraaid, wel op een groot scherm uiteraard.
Ik heb 1x gevlogen, dat was ook met US Airways, dus ik was verder ook geen luxe gewend...ik vond het eten best lekker, dat de film op een groot scherm werd gedraaid vond ik ook geen probleem, alleen jammer dat ik de films allang in de bios gezien had :D

Weet jij of ze daar ook iets van een frequent flyer programma hebben dan?

Ze hebben inderdaad een dividend miles systeem, voor meer info kun je op de website kijken. (http://www.usairways.com)
helena
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 40

Bericht door helena »

Wij betalen uit mijn hoofd gezegd bijna 1900 euro per persoon.
Ca. 3.800,-- voor 2 tickets, we vliegen met KLM, 2 tickets ca. 1.300,--. Geef toe dat B.C. zeer comfortabel vliegen is, maar dit vind ik toch wel een erg groot verschil, daarvan zou ik dan liever nog een keer met vakantie gaan.
http://soninetravel-usa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer