Type gehuurd:30-32FT A-Klasse
Verhuurder:Moturis
Gereserveerd bij:Tioga Tours
Opgehaald in:Tappan, NY
Afgeleverd in:Tappan, NY
Meegekregen:Damon Sport 2008
Wanneer:26/7/2010
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: 7 (Ik heb over Moturis en RV)
Verhuurstation
Moturis in Tappan, New York was naar mijn idee een beetje een chaos, zeker minder in vergelijking met Road Bear in Los Angeles en zelfs minder dan Cruise Canada in Vancouver. Wij werden (zoals volgens mij gebruikelijk is in New York) opgehaald door een taxi-bedrijf met een zeer vriendelijke taxi-chauffeur die ons naar Tappan bracht, wij kwamen daar aan rond 9:00. Daar eenmaal aangekomen werden we ontvangen door Jackie, we kregen van Jackie een flinke stapel papieren die we door moesten lezen en bij de door haar omcirkelde dingen moesten we onze paraaf zetten, toen dat allemaal klaar was (rond 9:45) begon het grote wachten. De RV stond nog in de garage want de RV was nog niet klaar voor verhuur, dus een monteur was d'r nog mee bezig, op zich vond ik dat een beetje raar want je weet al bijna een halfjaar dat wij op die dag komen en volgens zeggen van Jackie was de RV al sinds donderdag binnen. oké...
Ik denk dat we toen tot ongeveer 11:30 hebben zitten wachten in het gras en toen werd de RV voorgereden, een 32FT Damon Sport uit 2008 (die volgens Jackie dus uit 2010 kwam, maar toen is hij waarschijnlijk bij Moturis ingeschreven, want hij is in 2008 geproduceerd), wij waren helemaal gelukkig want hadden al maanden van te voren dit type aangevraagd omdat deze Bunk-beds heeft zodat we niet de huiskamer hoeven te 'verbouwen' om te gaan slapen. Helaas viel gelijk één ding op: 'vuil!', toen we alleen al langs de buitenkant liepen zagen we dat hij helemaal vuil was, tuurlijk er zaten geen grote moddervlekken op maar volgens mij lever ik de RV zo in als ik hem drie weken gebruikt heb... , dat was dus het eerste minpunt van Moturis. Daarna zijn we naar binnengegaan en toen viel ons het volgende op: 'Gebruikt en vuil!', de RV was zeker in vergelijking met Road Bear 'gebruikt', er waren op veel plekken beschadigingen zoals bijvoorbeeld een (grote) scheur in het leer van de bestuurdersstoel waar de Slide-out in en uitschuift, scheur in de achterkant van de passagiersstoel, veel beschadigingen aan het hout enz. Toen dachten we oké, begrijpelijk dat er wat beschadigingen zijn dit is een gebruikte RV. Daarna gingen we kijken in de kastjes en toen viel ons op dat het overal vies was, de airco (de roosters) waren ook vies en de koelkast was met 'een grote Franse slag' schoongemaakt. Dit vonden we niet kunnen dus hebben we ons beklag gedaan bij Jackie, die begon d'r over dat de RV een paar dagen stil had gestaan en dat het gewoon stof was! Onzin vonden wij want stof ontstaat niet zo snel in kastjes en dit was geen stof! Uiteindelijk is er toen een schoonmaker gekomen en die heeft alles met de Franse slag (ik wist niet dat Moturis Frans was ) (naar ons idee) schoongemaakt. Uiteindelijk hebben we het daar maar bijgelaten, Moturis kon ons niet de RV leveren die wij schoon genoeg vonden en besloten het dus maar zelf te gaan doen, het was inmiddels ook al 13:00 en moesten nog naar de Wal*Mart en 90 mijl rijden. Tot zover onze ervaring dus met Moturis, Tappan, NY.
De RV
De camper was in principe goed, helaas ontbraken er een aantal dingen, bijvoorbeeld: in de badkamer een handdoekenrek en een WC-rolhouder tevens bleek dat van twee van de bergvakken aan de onderkant de bevestiging van de klep kapot was, waardoor deze niet open konden blijven staan dit was erg vervelend want iets er in en d'r uit halen zonder pijn kon zo eigenlijk niet...
Tijdens de reis bleek dat wij onvolledige uitleg hadden gekregen over de bediening van de airco, want er bleken op een onverwachte plaats (bij ons bed) nog enkele bedieningsknoppen; omdat wij dit niet wisten, hebben wij een dag zonder airco moeten doen (bij een temperatuur van 35gr), dus dat was wel heel vervelend!
Tevens bleek dat de bestuurdersstoel niet naar voren te verplaatsen was (alleen te draaien naar het huiskamer-gedeelte), erg onhandig!
In vergelijking met de Winnabago Sightseer die wij vorig jaar hadden was er veel minder kastruimte, maar wij moeten wel opmerken dat met name de kast rechts van de koelkast handiger was, omdat deze bij de Winnabago zo groot was dat niets op zijn plaats bleef liggen.
Bij de Winnabago werd iedere ruimte benut om er een kast van te maken (bijvoorbeeld ook onder de banken bij de eettafel, dat had de Damon Sport allemaal niet), waardoor er héél veel meer kasten waren.
Positief punt van dit type camper waren de bunkbeds, waardoor wij 's avonds de huiskamer niet hoefden te verbouwen.
Foto(neem aub het toegestane fotoformaat in acht):

Bunk beds

Grote badkamer, met douche en toilett bij elkaar

Douche

RV
9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.