Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Beste camper en -verhuurbedrijf

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
dimple
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Beste camper en -verhuurbedrijf

Bericht door dimple »

Ik ben vreselijk nieuwsgierig naar wat jullie ervaringen zijn met camperverhuurbedrijven en welke camper jullie gereden hebben en wat jullie ervaringen zijn.

Dus zowel positieve en minder positieve opmerkingen.

Ik probeer uit de wirwar van het grote aanbod uiteraard de beste te zoeken en ben daarom heel erg benieuwd naar jullie ervaringen.

Wellicht iets in de trant van:
Camperverhuurbedrijf (Moturis, Road Bear, oid):
Gehuurd via (reisbureau, USA-Reisen, oid):
Camper (foto voor de beeldvorming misschien? Ben een plaatjestype zeg maar :roll: ):
Plussen:
Minnen:
Algehele ervaring:

Daar zouden jullie mij enorm mee helpen.

(ik heb gezocht of er al een soortgelijk topic was, maar óf ik heb niet goed gezocht óf het bestaat niet :wink: )

Bedankt!! :thumbup: :thumbup:
1250
Amerika-expert

Re: Beste camper -en verhuurbedrijf

Bericht door 1250 »

Type gehuurd:30-32FT A-Klasse
Verhuurder:Moturis
Gereserveerd bij:Tioga Tours
Opgehaald in:Tappan, NY
Afgeleverd in:Tappan, NY
Meegekregen:Damon Sport 2008
Wanneer:26/7/2010
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: 7 (Ik heb over Moturis en RV)

Verhuurstation
Moturis in Tappan, New York was naar mijn idee een beetje een chaos, zeker minder in vergelijking met Road Bear in Los Angeles en zelfs minder dan Cruise Canada in Vancouver. Wij werden (zoals volgens mij gebruikelijk is in New York) opgehaald door een taxi-bedrijf met een zeer vriendelijke taxi-chauffeur die ons naar Tappan bracht, wij kwamen daar aan rond 9:00. Daar eenmaal aangekomen werden we ontvangen door Jackie, we kregen van Jackie een flinke stapel papieren die we door moesten lezen en bij de door haar omcirkelde dingen moesten we onze paraaf zetten, toen dat allemaal klaar was (rond 9:45) begon het grote wachten. De RV stond nog in de garage want de RV was nog niet klaar voor verhuur, dus een monteur was d'r nog mee bezig, op zich vond ik dat een beetje raar want je weet al bijna een halfjaar dat wij op die dag komen en volgens zeggen van Jackie was de RV al sinds donderdag binnen. oké...
Ik denk dat we toen tot ongeveer 11:30 hebben zitten wachten in het gras en toen werd de RV voorgereden, een 32FT Damon Sport uit 2008 (die volgens Jackie dus uit 2010 kwam, maar toen is hij waarschijnlijk bij Moturis ingeschreven, want hij is in 2008 geproduceerd), wij waren helemaal gelukkig want hadden al maanden van te voren dit type aangevraagd omdat deze Bunk-beds heeft zodat we niet de huiskamer hoeven te 'verbouwen' om te gaan slapen. Helaas viel gelijk één ding op: 'vuil!', toen we alleen al langs de buitenkant liepen zagen we dat hij helemaal vuil was, tuurlijk er zaten geen grote moddervlekken op maar volgens mij lever ik de RV zo in als ik hem drie weken gebruikt heb... , dat was dus het eerste minpunt van Moturis. Daarna zijn we naar binnengegaan en toen viel ons het volgende op: 'Gebruikt en vuil!', de RV was zeker in vergelijking met Road Bear 'gebruikt', er waren op veel plekken beschadigingen zoals bijvoorbeeld een (grote) scheur in het leer van de bestuurdersstoel waar de Slide-out in en uitschuift, scheur in de achterkant van de passagiersstoel, veel beschadigingen aan het hout enz. Toen dachten we oké, begrijpelijk dat er wat beschadigingen zijn dit is een gebruikte RV. Daarna gingen we kijken in de kastjes en toen viel ons op dat het overal vies was, de airco (de roosters) waren ook vies en de koelkast was met 'een grote Franse slag' schoongemaakt. Dit vonden we niet kunnen dus hebben we ons beklag gedaan bij Jackie, die begon d'r over dat de RV een paar dagen stil had gestaan en dat het gewoon stof was! Onzin vonden wij want stof ontstaat niet zo snel in kastjes en dit was geen stof! Uiteindelijk is er toen een schoonmaker gekomen en die heeft alles met de Franse slag (ik wist niet dat Moturis Frans was ) (naar ons idee) schoongemaakt. Uiteindelijk hebben we het daar maar bijgelaten, Moturis kon ons niet de RV leveren die wij schoon genoeg vonden en besloten het dus maar zelf te gaan doen, het was inmiddels ook al 13:00 en moesten nog naar de Wal*Mart en 90 mijl rijden. Tot zover onze ervaring dus met Moturis, Tappan, NY.

De RV
De camper was in principe goed, helaas ontbraken er een aantal dingen, bijvoorbeeld: in de badkamer een handdoekenrek en een WC-rolhouder tevens bleek dat van twee van de bergvakken aan de onderkant de bevestiging van de klep kapot was, waardoor deze niet open konden blijven staan dit was erg vervelend want iets er in en d'r uit halen zonder pijn kon zo eigenlijk niet...
Tijdens de reis bleek dat wij onvolledige uitleg hadden gekregen over de bediening van de airco, want er bleken op een onverwachte plaats (bij ons bed) nog enkele bedieningsknoppen; omdat wij dit niet wisten, hebben wij een dag zonder airco moeten doen (bij een temperatuur van 35gr), dus dat was wel heel vervelend!
Tevens bleek dat de bestuurdersstoel niet naar voren te verplaatsen was (alleen te draaien naar het huiskamer-gedeelte), erg onhandig!
In vergelijking met de Winnabago Sightseer die wij vorig jaar hadden was er veel minder kastruimte, maar wij moeten wel opmerken dat met name de kast rechts van de koelkast handiger was, omdat deze bij de Winnabago zo groot was dat niets op zijn plaats bleef liggen.
Bij de Winnabago werd iedere ruimte benut om er een kast van te maken (bijvoorbeeld ook onder de banken bij de eettafel, dat had de Damon Sport allemaal niet), waardoor er héél veel meer kasten waren.

Positief punt van dit type camper waren de bunkbeds, waardoor wij 's avonds de huiskamer niet hoefden te verbouwen.

Foto(neem aub het toegestane fotoformaat in acht):
Afbeelding
Bunk beds
Afbeelding
Grote badkamer, met douche en toilett bij elkaar
Afbeelding
Douche
Afbeelding
RV
Laatst gewijzigd door 1250 op 29 aug 2010, 15:08, 3 keer totaal gewijzigd.
9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
dimple
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Beste camper en -verhuurbedrijf

Bericht door dimple »

Wat een uitgebreid verslag!! Super! :thumbup:
dimple
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door dimple »

Niet meer mensen die met de camper rijden dus??
1250
Amerika-expert

Bericht door 1250 »

Ik zal zo mijn ervaring met Road Bear posten...
Marenko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Camperverhuurbedrijf: Roadbear
Gehuurd via: Toigatours
Camper: 26 - 28 ft
Plussen: Wij hadden een dubbele slide out, en daardoor toen ook een bank, naast het tafelje met de twee bankjes. (dit jaar zit er volgens mij zowiezo een bank in)
Minnen: De oven rammelde wat, maar met een paar theedoeken was dat simpel op te lossen.
Algehele ervaring: Voor ons was het de eerste keer, maar zijn helemaal om. Wij vonden het vakantie houden met een camper geweldig. Vandaar dat we dit jaar weer gaan :mrgreen: Het bij je hebben van je eigen huis, incl toilet (niet geheel onbelangrijk). Het staan in de nationale parken midden in de natuur zonder dat het kramperen wordt.
Dit jaar hebben we weer bij roadbear gehuurd, vorig jaar is het goed bevallen, we wilden graag weer dezelfde camper met slide-out. En de lengte van het bed vonden wij erg prettig. Verder zijn we vorig jaar in San Francisco erg vriendelijk ontvangen door de verhuurder, en goed wegwijs gemaakt in de camper.
Afbeelding

edit: foto toegevoegd
Laatst gewijzigd door Marenko op 29 aug 2010, 14:20, 2 keer totaal gewijzigd.
Gypsygirl1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9
Contacteer:

Bericht door Gypsygirl1 »

Ik heb mijn ervaringen al persoonlijk aan je medegedeeld maar zal het hier toch maar even posten, voor eventueel andere geinteresseerden:

Type gehuurd: C25 (lengte 25ft = ruim 7,5 meter)
Verhuurder: Cruise America/Canada
Gereserveerd bij: Jan Doets
Opgehaald in: Calgary, Denver, Orlando
Afgeleverd in: Calgary, Denver
Meegekregen: alle keren een haast nieuwe C25
Wanneer: 1997, 1999, 2007 en 2009
Waardering: gemiddeld een 8

Opmerkingen:
De laatste 2x waren de campers aanzienlijk moderner en de inventarissen nieuw.
Wij vinden dit een mooie compacte camper met alles erop en eraan waarmee je op elke camperplek terecht kan, ook op kleine stateparks en mooie forest campgrounds in de natuur.
Dat er geen slide out aan zit vinden wij wat praktischer omdat dat ding ook naar binnen moet en er dan minder ruimte is binnen.
Campers zonder slide out vinden wij dus ruimer van opzet binnen en praktischer ingedeeld.
Cruise America/Canada heeft ook de meest uitgebreide verzekering die wij aanvullen met een aantrekkelijk geprijsde Zero Risk verzekering van Jan Doets.
Nadelen kan ik eigenlijk niet goed opnoemen, sommige mensen vinden de bestickering niet zo mooi maar wij hebben daar totaal geen moeite mee.

Afbeelding
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Wij gaan over precies een maand beginnen aan camperreis nr. 8. Totaal verslaafd aan camperreizen dus. Deze reizen hebben we gemaakt tussen 2002 en 2010 door verschillende gebieden in Amerika en een stukje Canada.

Maar de beste verhuurder? Na 1 x JCRV's (bestaat niet meer als verhuurder), 5 keer Road Bear en 1 x Moturis ben ik nog steeds fan van Road Bear. Nooit problemen gehad, fijne, schone en vrij nieuwe campers en altijd plezierig contact met de mensen op de verhuurstations. De rammelende oven herken ik, theedoek is de oplossing ;-) Het voordeel van Road Bear vind ik o.a. dat je gegarandeerd een camper met zonneluifel krijgt, erg fijn in de zomer.

In het voorjaar van dit jaar wilden we een keer vanuit Miami vertrekken en daar zit Road Bear niet, dus werd het Moturis. Ook een goede camper, technisch zeker niks mis mee. Maar net wat minder luxe snufjes. Iemand die voor het eerst een camper huurt, zal het niet eens opvallen, maar als je al drie keer met een camper van hetzelfde merk en type bent weggeweest, mis je die dingen wel.

Onze eerste keer was een C-klasse 29 ft. zonder slide-out, nieuw, rechtstreeks van de fabriek. De tweede reis weer een C-klasse, 29-31 ft. van Road Bear, we reisden toen met onze twee tieners. Daarna hebben we steeds gekozen voor de A-klasse, omdat we gek zijn op ruimte en vooral ook op de ruimte voorin met het enorme raam met uitzicht. Zonder cabover reist erg prettig, de camper is ook stabieler en rijdt lekkerder vinden wij.

Over vier weken gaan we weer, met drie stellen en drie campers. En omdat Road Bear niet drie A-klasses kon leveren vanuit New York, gaan we weer met Moturis. Maar diep in mijn hartje had ik toch graag weer een Road Bear RV gehad.

Voor foto's: zie mijn weblog, in het zij-menu vind je een rijtje reisverslagen én link naar alle Amerikafoto's. Ik heb ook een 'Campers in de USA-pagina'met de nieuwste RB-campers erop en een klein filmpje met allerlei camperdingen.

Waarom geen Cruise America of El Monte? Cruisecampers vind ik gewoon rijdende reclameborden, ze hebben geen A-klasse in het assortiment en ik heb er teveel ellende over gehoord, al zijn hier ook een paar mensen erg tevreden over het bedrijf. El Monte werkt met die flextarieven, daar ben ik altijd al heel onzeker over en toen ik vorig jaar voor het eerst van Road Bear af stapte, hoorde ik via de tussenpersoon dat er juist toen veel klachten waren over El Monte en hebben wij dus voor Moturis gekozen.

Nu kwamen er juist klachten over Moturis op dit forum, ik heb daarover gemaild naar Tioga Tours en kreeg daar een snelle reactie op. Zie daarvoor dit topic.

Kortom: ik huur het liefst bij Road Bear, maar ze hebben maar vijf locaties en dat is weleens heel jammer.

Ha, ik werk niet voor Road Bear en krijg ook geen provisie ;-)
Laatst gewijzigd door nieuwenoord op 29 aug 2010, 14:39, 2 keer totaal gewijzigd.
1250
Amerika-expert

Bericht door 1250 »

@Nieuwenoord Misschien zorgt dat er ook voor dat de kwaliteit hoog blijft...
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Die locaties bedoel je? Misschien wel ja.
Gypsygirl1
Amerika-expert
Contacteer:

Type gehuurd: C 26-28
Verhuurder: Road Bear
Opgehaald in: Denver
Afgeleverd in: Denver
Wanneer: 2008
Waardering: 6,5
Opmerkingen:
Een groot nadeel was het plastic op de grond over de vloerbedekking, het werd vies en plakkerig onder je blote voeten al haalde we er elke dag een dweil doorheen.
De camper was niet nieuw en er rammelde een hoop, bouten kwamen zomaar tevoorschijn rollen van onder de banken.
De generator werkte niet goed en hebben we maar 2x kunnen gebruiken.
Het zonnescherm was wel een groot pluspunt!
In verhouding tot een C25 van Cruise America lustte deze (grotere) bak veel meer benzine.
Er zat een slide out aan wat best handig en ruim is als je met meer dan twee volwassenen bent. (we waren deze reis met drie meiden)
Maar ingeschoven was het erg krap binnen.
Het bed wat je maakt van de eettafel was niet goed, Emmy is er twee keer doorheen gevallen en we hebben het op kunnen lossen met wat houtjes.
Toen we de camper inleverden in Denver kregen we ook nog mot met het verhuurstation omdat we 20 km hadden gereden met een volle tank moesten we weer naar het benzinestation om die verreden benzine weer aan te vullen, echt ongelooflijk!
Het grootste nadeel is natuurlijk dat deze verhuurmaatschappij stukken duurder is dan Cruise America en een minder uitgebreide verzekering biedt in de verhuurprijs.
Voor sommigen is dan het voordeel misschien dat je zonder reclamestickers rijdt, alleen een op de voorkant. Maar ons boeit dat niet.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Gypsygirl1 op 29 aug 2010, 14:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Gypsygirl1
Amerika-expert
Contacteer:

Type gehuurd: MH A
Verhuurder: Canadream
Opgehaald in: Calgary
Afgeleverd in: Calgary
Wanneer: 2005
Waardering: 9
Opmerkingen:
Deze maatschappij heeft als lokkertje de 'Run of Fleet'
Je geeft aan welke maat camper je als uiterste kleine en grote wilt en je krijgt er een toegewezen als je daar bent.
Je hoeft niet voor dit systeem te kiezen maar het scheelt aanzienlijk in de prijs wat voor ons altijd erg belangrijk is. ;-)
Wij kregen zowaar de grootste maat toegewezen en ook nog eens een hagelnieuwe voor de prijs van de kleinste maat!
Dit was verreweg de meest luxe camper waar me mee gereden hebben tot nu toe.
Ook de inventarissen waren erg lux.
Er zat ook een slide out aan maar die hebben we haast niet gebruikt omdat we toen al met zijn tweeen waren en ruimte zat hadden.
Nadelen hebben we niet kunnen vinden.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Gypsygirl1 op 29 aug 2010, 14:39, 1 keer totaal gewijzigd.
dimple
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door dimple »

Klinkt goed allemaal, bedankt voor jullie reacties!

Monique, als ik op jouw camper linkje klik krijg ik een foto van je huis te zien :lol: :lol: Ik heb al gezocht op je site maar mijn p.c heeft daar blijkbaar wat moeite mee, is heel traag.
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Jessica ... sorry, ik zie dat Ingrid echt de door jou gevraagde rijtjes invult ... ik hoop dat je ook wat kan met mijn omschrijving. heb niet echt tijd voor de rijtjes nu ;-)

Ga ff het linkje wijzigen ;-)
dimple
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door dimple »

Ik ga het zo nog even proberen Monique, dank je! :thumbup:

Rijtjes is niet erg, was meer een opzetje van welke dingen ik graag zou willen weten (ben een nieuwsgierig typetje :lol: en we moeten straks een keuze maken voor een camper en dat doe ik graag zo voorbereid mogelijk. Elke ervaring is er weer eentje zeg ik maar)
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

OK, succes! Wij gaan zo op pad voor een etentje met de Kentuckyclub, soort van 'one-month-to-go-date'!
dimple
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door dimple »

Weet iemand hoe het zit met 3 puntsgordels achterin de camper voor de autostoeltjes?

Ik zie tot nu toe alleen foto´s met buikgordels zeg maar. Maar ze zijn daar nog te klein voor, helaas.
1250
Amerika-expert

Bericht door 1250 »

Nee... die zijn er helaas niet... het zijn tot nu toe bij ons alleen maar buikgordels geweest.
Marenko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Ik lees steeds maar in topics over camperverhuurders dat Roadbear zo duur zou zijn. Maar iedere keer als ik offertes opvraag bij tiogatours, komt Roadbear voor ons juist niet als duurste uit de bus. Vaak zelfs goedkoper, of met een voor ons, op de totale prijs, verwaarloosbaar verschil. Nu boeken wij wel altijd, al in oktober waardoor we gebruik maken van de vroegboekkorting. Ook voor volgend jaar heb ik weer offertes thuis liggen. Waarbij roadbear 250 euro goedkoper is als Moturis.
1250
Amerika-expert

Bericht door 1250 »

Road Bear is met name duur in het hoogseizoen... je wilt sowieso niet het verschil weten tussen het laag- en hoogseizoen :wink:.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer