Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wat neem jij mee vanuit Amerika?

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

Klopt niet idd. Koop alle spellen voor onze dochter in de States, scheelt veel $$$$ en ze doen het hier gewoon, weet alleen niet hoe het zit met de oplader als je een amerikaanse gameboy oid. koopt.
Kan daar wel een nederlands/europese opladen, hier is er weleens wat mis gegaan , apparaat opgeblazen door teveel stroom??

Gebruik nu altijd een transformer voor de Amerikaanse app., probeer het niet meer... :oops:
CaroLine
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door CaroLine »

Goed dat ik dat weet. Deze zomer gaan we weer, kan ie alsnog spelletjes uitzoeken.
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

wiepster schreef:Klopt niet idd. Koop alle spellen voor onze dochter in de States, scheelt veel $$$$ en ze doen het hier gewoon, weet alleen niet hoe het zit met de oplader als je een amerikaanse gameboy oid. koopt.
Kan daar wel een nederlands/europese opladen, hier is er weleens wat mis gegaan , apparaat opgeblazen door teveel stroom??

Gebruik nu altijd een transformer voor de Amerikaanse app., probeer het niet meer... :oops:
Wat voor gameboy is dat? Is dat de Advance of de DS?

Marjon
anice van den Boer
Amerikafan

Bericht door anice van den Boer »

Elena heeft vorig jaar ook spelletjes voor haar gameboy advance gekocht, de gameboy heeft ze hier in Nederland gekocht en de spelletjes in de usa, geen probleem

groetjes Anice
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

vana schreef:
Wat voor gameboy is dat? Is dat de Advance of de DS?

Marjon
Bedoel je het opblazen?? dat was gelukkig "maar"een wekker...

Wbt. spellen, eerst had ze een "gewone"gameboy, later de advance en nu de DS, alle Amerikaanse spellen werkten.
liliane
Amerikafan

Bericht door liliane »

Waar ik voor ga shoppen in de USA? Scrapspullen! Scrapbooking begint in Nederland ook wel steeds populairder te worden, maar sommige dingen kun je toch echt goedkoper scoren in het walhalla zelf. Papier maakte de vorige keer niet zo veel uit in vergelijking tot Nederland. Maar stickers, sjablonen, sizzixstansen, dat soort dingen dus wel. Ik zal me dus best lekker te buiten gaan daar!
En verder hoop ik nog wat kleren te kopen voor mezelf en de jongens. En schoenen!
Groetjes
Liliane
2004 Woodstock, Ontario en Scottsville, Virginia
2006 Crozet, Charlottesville, Virginia
2010 Woodstock, Ontario en Horn Lake, Mississippi
CaroLine
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door CaroLine »

liliane schreef:Waar ik voor ga shoppen in de USA? Scrapspullen! Scrapbooking begint in Nederland ook wel steeds populairder te worden, maar sommige dingen kun je toch echt goedkoper scoren in het walhalla zelf. Papier maakte de vorige keer niet zo veel uit in vergelijking tot Nederland. Maar stickers, sjablonen, sizzixstansen, dat soort dingen dus wel. Ik zal me dus best lekker te buiten gaan daar!
En verder hoop ik nog wat kleren te kopen voor mezelf en de jongens. En schoenen!
Groetjes
Liliane
Krijg je deze spullen ook in de 1 dollar stores? Trouwens, ik ben nog nooit in zo'n 1 dollar store of 99 cents store geweest. Wat moet ik me daarbij voorstellen? Lijkt me leuk om er eens rond te neuzen.
Carola
liliane
Amerikafan

Bericht door liliane »

Krijg je deze spullen ook in de 1 dollar stores?
Ja, daar kun je ook heel veel leuks vinden. Vooral stickers! Maar voor het apartere spul moet je toch bij de echte hobbywinkel zijn. Bijvoorbeeld Michaels, of Jo-ann's, of een echte scrapwinkel.
De dollarstores zijn een beetje als de eurowinkels hier. Er is vanalles te koop voor wenig.

Liliane
anice van den Boer
Amerikafan

Nou, Carola

ik ben vorig voorjaar helemaal uit mijn dak gegaan bij de Dollar-store, ik hem mega veel scrapbook-spulletjes gekocht, zelfs de plastic beschermhoezen 12 stuks voor 1 DOLLAR!!!! :lol: , bladeren,stickers, albums en andere prulla voor in te plakken
Ik vind het trouwens zowiezo een kei-leuke winkel en koop er ook altijd kaarten en zo heb ik vorig jaar (omdat Elena en vele van haar klasgenootjes hun communie deden) communie kaarten gekocht, ze waren supermooi, mooie gedachten stonden erop en ik had er zelfs bij waar een minibijbeltje op zat en dan te weten dat ik maar 1 dollar voor de 2 kaarten betaalde.
tip, bewaar wel alle bonnetjes (ik had echt onzettend veel scrapbookspullen) en stel dat je een scrapboolfanaat als douanebeamte krijgt en je hebt geen bonnetjes en ze rekent ongeveer de normale prijs.... :shock:

veel shopplezier, neem een extra koffer mee!!! :wink:
groetjes Anice
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

De Walmart Super centers hebben vaak ook een grote craft afdeling..

Ik had al scrapspulletjes voor het hier te koop was... :wink: . Nu zit alles alweer in een doos richting Florida, gaat veel weer mee terug...
liliane
Amerikafan

Bericht door liliane »

Leuk om te zien dat er hier meer scrappers zitten! Kan ook haast niet anders natuurlijk :lol:
Ik zou natuurlijk eigenlijk niets moeten meenemen en eerst mijn voorraad maar eens op moeten maken................
hahahahaha, nee natuurlijk niet! Kopen is veel te leuk.
Vorige keer kreeg ik de Sizzix van mijn tante met een alfabet. Prachtig. Maar wel loodzwaar in de koffer.
Liliane
anice van den Boer
Amerikafan

hoi,

natuurlijk was ik er wel een keer achter gekomen, maar in wezen is Jasmino (Jaqueline) de "schuld" dat ik ging scrap-booken want ongeveer 2 jaar geleden (wat vliegt de tijd!! :lol: ) is er al eens een draadje gemaakt over wat mee terug te nemen naar Nederland en toen las ik voor het eerst scrapbooken en nadat Jaqueline mij had uitgelegd wat het was heb ik inderdaad voor het eerst mijn slag geslaan in Amerika!!!
Ik vind het leuk om zo te lezen wat dit forum met onze voorliefde voor amerika zelfs voor onze hobby's en zelfs recepten kan zorgen :wink:

groetjes Anice
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

En wat voel ik me schuldig :lol:

Ik heb er ook nog steeds een grote hobby aan, hoewel ik de laatste tijd wel erg weinig tijd ervoor had. We hebben nu in ons nieuwe huis de studeerkamer klaar, en ik heb nu weer mijn eigen knutselplekje! Heerlijk, kan ik weer mijn creativiteit kwijt!

Als ik in de VS ben koop ik mijn spulletjes toch voornamelijk bij de echte scrapwinkel, en soms bij de supermarkten als Target. Ik ga voor de aparte dingetjes, en die vind je toch vooral daar. In 2004 heb ik me ook uitgeleefd in een outlet-scrapwinkel in Castle Rock, even ten zuiden van Denver. Dat was helemaal super!

Groetjes
Jacqueline
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
boeffie
Amerikakenner

Bericht door boeffie »

Ik had tijdens onze vorige reis scrapbook spullen van Creative Memories gehad. Die waren wel duurder, maar het zijn wel prachtige spullen. Ik heb nu via de consultant besteld. Ook ik vind scrapbooken een leuke hobby!
anice van den Boer
Amerikafan

Hoi Jacqueline,

wat heerlijk dat je een aparte hobbykamer hebt!!! :lol:
Vaak weerhoudt de "rommel"en de vele spulletjes die je nodig hebt mij ervan om een paar uurtjes te scrappen :cry:

Ik zal de kids een hogere (oprot :wink: )-premie in het vooruitzicht moeten stellen zodat er kamers vrij komen......

groetjes Anice
Jasmino
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Ja, ik ben wel een bofkont! We zijn gezegend met een studeerkamer van bijna 25m2, daar hebben we allebei een groot bureau, en ik heb nog een stuk extra om te kunnen knutselen. Daarnaast een grote kast om alle "voorraad" en gereedschap op te bergen. Wat wil ik nog meer :P Ik merkte in ons kleine appartementje in A'dam ook dat ik veel minder kon doen, omdat je niet zo snel alles uit de kast halt voor een korte tijd. Nu kan ik ergens aan beginnen, en het gewoon laten liggen. Heerlijk!

Ik ben van plan om eens wat foto's te maken van pagina's uit mijn scrapboek en die op de fotosite te zetten. Lijkt me leuk om eens wat ideeën uit te wisselen!

Groetjes
Jacqueline
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
IloveFlorida
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door IloveFlorida »

Wat ik meeneem:
:lol:
Honey Mustard dressing
BBQ Sauce
Biscuit mix
Ice Tea mix
Levi's 501
Kleding
Heel veel scrapspullen -> stickers, beschermhoezen, albums, thema kits, voordeelpak gedessineerd papier

Afgelopen maart heb ik zelfs 26 kledinghangers mee terug genomen (à $ 1,30 per 13!!).

Nu wil ik (of ik stuur het alvast op naar huis) ook een bedset kopen (comforter, bedskirts etc). We gaan onze slaapkamer nog aanpakken en die sets zijn zoooooo mooi in de US!

Ik zit serieus te denken om dit keer een extra koffer mee te nemen voor alle goodies... :roll:
phillybilly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door phillybilly »

VICS DAYQUIL !!!!!!!!!!!!!

Het enige dat bij mij helpt als ik weer eens ontzettend verkouden ben.
Over de hele wereld gelanceerd, maar in NL niet aan te komen.
In usa vindt je het overal, zelf in de Wal-Mart :lol:
IloveFlorida
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door IloveFlorida »

Ohja, ik neem ook elk jaar Tylenol PM mee.. kan ik lekker slapen in het vliegtuig. Heb nu al 3x (verre vakanties) gehad dat ik boven Londen wakker werd..

En verkoudheidmedicijnen zijn ook erg goed in de USA!
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Contacteer:

Verkoudheid

Bericht door nieuwenoord »

Ik heb een keer een verkoudheidsmiddeltje gekocht bij een tankstation in Palm Springs. Weet niet meer wat het was, maar ik was zo snotverkouden, dat ik alles wilde nemen.

Ik heb de hele dag geslapen van dat spul, volledig knockout! Kan aan mijn diabetes liggen, maar ik vind het maar eng ...

Groetjes,
Monique
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer