Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Jasmino: Zuidwesten mei/juni. UPDATE!

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Mrs.Bean
Amerika-expert

Re: Reis Jasmino: Zuidwesten mei/juni. UPDATE!

Bericht door Mrs.Bean »

Jacqueline ik heb bewondering voor je dat je zo openhartig je verhaal met ons gedeeld hebt, en dat was nu echt wel en ook wee. Het heeft je misschien wel geholpen en het heeft ons weer wijzer gemaakt. Niet altijd verloopt alles zoals je zou wensen en dat is soms erg relatief en subjectief maar toch.
Je terugweg herken ik en jij kon dat nu niet erbij hebben en dat bleek goed. Ook Taos herkende ik helemaal.
Fijn dat je nu lekker weer thuis bent en al aan het relativeren bent. Dat weblog komt er misschien wel, net zoals dat van mij afgemaakt moet worden voor hier. Maar alles op zijn of liever gezegd HAAR tijd :wink:
ina
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door ina »

Heerlijk weer thuis met de hondjes, wat een gedoe allemaal op het vliegveld, gelukkig konden jullie nog snel overgeboekt worden. Aan het eind van de vakantie verlang je toch altijd weer naar je eigen bedje :wink:
paula58
Amerika-expert

Bericht door paula58 »

Lekker dat jullie weer thuis zijn maar wat een toestand met de terugvlucht zeg.
Leuk dat jullie Sonja en Jan nog tegen kwamen, ook toevallig.
We hebben al heel wat van dezelfde dingen gedaan en gezien.
We zitten nu voor de komende 3 dagen in Santa Fe en bedankt voor al je tips, Taos slaan we maar over, komen nog meer pueblo's op ons pad.

Geniet lekker van het Hollandse weer, wij puffen nog wel even door hier. :wink:
Alhoewel ik hier vanavond voor een eerst een vest heb aangedaan, het is lekker fris hier buiten.
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Wat een toestand op het vliegveld, zeg! Ik heb het nog maar zelden meegemaakt dat het zó druk is op het vliegveld van Denver, gelukkig dat jullie nog omgeboekt konden worden en naar huis konden!
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Goh, Jacqueline, wat een toestand op het vliegveld van Denver. Zo raak je ook wel in de stress!
Gelukkig is alles goedgekomen en zijn jullie weer veilig thuis en hebben jullie Bruno en Demi weer kunnen knuffelen.

Nu alles even laten bezinken en wat bijkomen voordat jullie aan de nieuwe fase in jullie leven gaan beginnen.

Knuffel voor jullie van ons beiden.

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Isis »

Je laatste 'verslag' heeft me ook weer geraakt. Ik vind het knap dat je zo openhartig schrijft en het lijkt mij op deze wijze ook een manier dat je alles verwerkt.
Dank je dat je ons deelgenoot maakte van jouw ervaringen. :clap: :love9:
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Blij dat jij en Peter toch nog ondanks de nodige hindernissen weer lekker thuis zijn. Vreemd dat het allemaal zo lang duurde in Denver, net als Dennis ben ik dat niet gewend hier. Meestal zijn we binnen een half uurtje al ingechecked en door security heen.
Mickey99
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Mickey99 »

Ik lees nu pas dat jullie ook een "stressie" terugreis gehad hebben! Het was inderdaad wel erg toevallig dat we elkaar tegen zijn gekomen en ik vond het leuk jullie even gesproken te hebben.

Groetjes,
Sonja
Florida1995/1996/1997/1998/1999/2000/2002/2003/2004/2006/2007/2008/2011/2012/2013/2014/2015
New York2006/2007/2009/2015 Zuidwesten:2008/2009/2010/2013 Noordoosten2009
Midwesten2010 Zuidoosten2011 Noordwesten2013 Alaska2014 Canada2013/2014

Afbeelding
Jasmino
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

RoyBergen schreef:Jammer dat er geen tijd is voor de pikes peak......
We zijn in het begin van onze vakantie 5 dagen in Denver gebleven, samen met Marjan en Jan (hekkie en jhek op het forum) en hebben toen ook een dagje Pikes Peak gedaan, gecombineerd met Airforce Academy en Garden of the Gods. Ik vond Pikes Peak prachtig, het uitzicht was erg mooi, en we hadden heel veel geluk met het weer. De wolken gaven mooie schaduwen, en ook veel diepte aan het uitzicht. gelukkig waren er niet zoveel wolken dat je niets van het uitzicht kon zien. Er lag (half mei) toen ook nog aardig wat sneeuw, een prachtig gezicht!
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Jasmino
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

MattRob schreef:Mijn reisverslagen zeker niet gelezen :mrgreen: ! Volgens mij kan je (naast de aardbeien natuurlijk) elke dag wel een foto vinden van mij met de mannen met een chocolate dipped cone van de Dairy Queen :lol: ! Wat zijn die LEKKER :thumbup: ! Ook de strawberry shake is ERG lekker daar !
Nou, ik heb het wel gelezen hoor, nu je het zegt..... Alleen, ik had toen de indruk dat het een of andere tijdelijke actie was geweest van McDrek of iets dergelijks. Ik had me niet herinnerd dat die heerlijke ijsjes van de DQ kwamen. Maar nu staan ze op mijn netvlies hoor! Alleen jammer dat we zo laat in de vakantie hebben ontdekt. HOewel, waarschijnlijk wel beter voor onze lijn........ (welke lijn :mrgreen: :?: )
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Jasmino
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Bedankt voor alle reacties weer! We zijn nu weer ruim een week thuis, en de vakantie is alweer verworden tot een herinnering. Dat gaat zo snel. Het normale thuisritme krijgt je zo snel weer te pakken. Ik heb geen last gehad van een jetlag! Niks, nada, noppes...... Na het dutje van zaterdagmiddag heb ik het gewone ritme weer opgepakt, maandag aan het werk gegaan en ik heb geen "zombie"momenten gekend deze week. Zo heerlijk! Normaal gesproken ben ik meestal wel een week van slag, slaap slecht en wordt op de raarste tijden wakker, maar deze week dus niets van dat alles. Daar teken ik een volgende keer ook weer voor. Verrassend vind ik het wel. Wat bepaalt nu of je een jetlag hebt of niet? Ik heb nauwelijks geslapen in het vliegtuig (een half uurtje), dus daar kan het niet aan liggen, en om nu te zeggen dat ik zo relaxt was deze keer met onze terugreis :lol: :oops: Nee, daar kan het ook niet aan liggen. Ik vind het wel vreemd eigenlijk! Maar niettemin, ik vond het wel heerlijk, en het maakte de eerste week thuis een stuk gemakkelijker!

Ik heb vorige week nog wel even getwijfeld of ik zo openhartig zou schrijven... Ik heb het idee dat ik toch een zwakke kant van mezelf laat zien, en ik heb natuurlijk liever dat mensen mijn "sterke" kant zien. Maar goed, ik was er eerder al aan begonnen om eerlijk te zijn, ik kan nu eenmaal niet anders. Dit is de enige manier die bij me past, eerlijk en open, het hart op de tong, dan is het maar zwak. Achteraf gezien vind ik het voor mezelf wel fijn dat ik het het opgeschreven, ook voor de herinnering. Je word toch ook wel met jezelf geconfronteerd, juist omdat je je anders voelt dan je vantevoren verwacht. Je rekent op een bepaalde "impact" van de vakantie, en als dat anders is, is dat toch een confrontatie. Ik dacht dat ik mezelf kon, denk nog steeds dat ik een behoorlijke zelfkennis heb, maar ben nu toch weer verrast. Een mens verandert nu eenmaal, maar ik heb ook gemerkt dat de omstandigheden toch ook heel bepalend zijn voor de manier waarop een vakantie kan uitpakken. En dat is zeker iets om rekening mee te houden in de toekomst!

Maar goed, zoals sommigen al schrijven: ik ga me nu eerst richt op mijn volgende levensfase. Ik ben erg benieuwd hoe dat gaat uitpakken, en hoe snel dat zal zijn. We staan nu pas 2 maanden op de lijst, en we werden al gewaarschuwd dat het zeker een jaar zou kunnen duren voordat we "gematcht" worden met een pleegkind. En als het dan zover is, zal er ook veel veranderen voor ons, ook daarvoor moeten we tijd uittrekken.

Nu eerst maar even bijkomen en relaxen, lekker de zomer door, en proberen om weer mijn werkritme op te pakken. Dat valt nog niet mee. Ik ben deze week begonnen aan mijn nieuwe tijdelijke functie, en dat voelt wel erg raar. Ik moet duidelijk mijn plekje nog vinden! Misschien pak ik toch ook mijn gewone weblog weer op, want ik heb gemerkt dat ik het toch ook wel heel fijn vond om dingen van me af te schrijven. Het nadeel van een weblog is echter ook dat je je "verplicht" voelt om met enige regelmaat te schrijven. En bovendien ben ik er zo abrupt mee opgehouden een hele tijd geleden, dat ik nu ook weer een bruggetje moet maken en even moet vertellen hoe de dingen er nu voorstaan. En dat is ook wel lastig. Kortom, nog genoeg "voer" om te denken, nog genoeg om te verwerken. Hopelijk komt er een heerlijke zomer aan, zodat we lekker naar buiten kunnen om te genieten van heerlijke dagen.

En verder: foto's! Ook die wil ik natuurlijk graag gaan ontwikkelen. De foto's van de vakantie van vorig jaar staan ook nog onbewerkt en ongesorteerd op de harde schijf. Misschien ga ik me wel inschrijven voor een cursus lightroom, om de workflow onder de knie te krijgen, zodat ik daarna iets gemakkelijker aan de slag kan met de foto's. Dat is ook leuk om op te pakken!

In elk geval: iedereen enorm bedankt voor alle reacties tot nu toe! En mocht ik nog verder gaan schrijven op de weblog, dan zal ik het hier even laten weten!
Winston Churchill

Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

Jacqueline, je moet doen waar jij je goed bij voelt, het is jouw leven. En zwak en sterk zijn hele relatieve begrippen. Kwetsbaar durfen opstellen kan ook heel sterk zijn. Maar er kan ook misbruk van gemaakt worden dus grenzen bewaken is altijd verstandig.

Zo dit was de preek van de week, het is per slot van rekening zondagochtend :lol:

Vond het in ieder geval mooi om te lezen je verhalen, fijn dat we mee mochten reizen.

Tja en die foto's; gisteravond zat er hier iemand met een ouderwets plakboek van de meivakantie in Spanje, daar zat iedereen in te neuzen. Tegen die tijd dat ik al mijn foto's doorploeterd heb weet niemand meer dat ik geweest ben, laat staan dat ze willen kijken. Trouwens USA leeft toch niet zo bij m'n vrienden heb ik het idee, als ik zeg dat ik naar Toscane ga in het najaar veren ze allemaal op. :shock: Maar gelukkig is er het forum :D
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

@ Jacqueline
Het feit dat je je zo kwetsbaar opstelde is erg sterk en vergde veel moed, het was niet zwak! Als iemand daarvan misbruik had gemakt dat was pas zwak geweest!

@Thuul
Dat die albums niet zo intens worden beleefd door anderen is logisch, zij zijn er (denk ik) niet (bij)geweest. Maar dat maakt misschien een dagje foto's kijken met andere forummers wel interessant...?? Mijn Egypte album wordt door mensen die er niet zijn geweest ook niet zo beleefd... Ik wil ze wel zien... :wink:
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

Je hebt gelijk Isis en ik ben hard bezig, dus tzt zet ik wel een link hier op het forum. Maar mijn Frankrijk en Italie en weet ik wat niet meer albums worden wel bekeken....volgens mij zijn ze gewoon jaloers :mrgreen:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer