Wat een leuke reacties weer van iedereen! Dat helpt wel om weer een nieuwe update te plaatsen! Wat de foto's betreft: die laten nog wel even op zich wachten. Ik houd me tijdens de vakantie nooit bezig ermee, dat laat ik tot erna. Geeft dan ook weer wat napret! Ik kan gelukkig (nog steeds) wel genieten van alle leuke en mooie dingen, maar ben stiekum ook wel blij dat we vrijdag alweer aan onze thuisreis beginnen. Nog een paar dagen overbruggen!
We zijn zojuist aangekomen in Alamogordo, NM na een lange reis vanuit Tucson. Ik zag er erg tegenop, juist omdat al die autoritten me zo zwaar vallen deze vakantie. Het zelf rijden gaat me ook helemaal niet goed af, ik word na een half uur al moe en moet dan echt vechten tegen de slaap. Dat is best een risico natuurlijk, zeker als je zoals ik heel gemakkelijk inslaapt. Gelukkig heeft Peter het grootste gedeelte op zich genomen vandaag, dat hielp! En achteraf gezien is de tijd best omgevlogen.
Maar goed, even weer de aansluiting zoeken met mijn vorige bericht, toen waren we nog in het snikhete Tuscon. Snikheet was het gisteren zeker, en benauwd ook. Peter en ik hadden allebei het gevoel dat de warmte in Phoenix veel beter te doorstaan was dan in Tucson, we vonden het er toch behoorlijk vochtig. Maar volgens de bevolking is die vochtigheid niet normaal, iedereen klaagde erover. Juist omdat het zo warm was, hebben we ervoor gekozen om vooral activiteiten binnen te doen, en weinig buiten te vertoeven. Peter kon er toch al slecht tegen, dus wat verkoeling was zeer aangenaam. Omdat op zondagochtend in de San Xavier del Bac verschillende kerkmissen achter elkaar worden gehouden, besloten we om eerst wat te gaan winkelen voordat we daarheen zouden gaan. We togen om half 11 naar de Foothills Mall in noord Tucson, een kleine maar wel gezellige outlet met verschillende interessante winkels die we nog niet eerder waren tegengekomen.
Peter was door zijn schone t'shirts heen en kocht bij de Nike winkel 2 mooie polo's en een leuke korte broek. Ik slaagde bij Ross voor een paar leuke zilveren sandaaltjes. In de mall lag ook een brewery pub, met restaurant, en daar besloten we te lunchen. Het ontbijt hadden we overgeslagen, dus we kregen langzaam toch wel honger. Het smaakte ons overheerlijk! Peter kees voor de soep en bruschetta, ik voor een halve buffalo wrap met een salade. Mjammie, het ging er goed in!
Toen we uitgewinkeld waren in de mall togen we naar een vestiging van Chico's. Ik had vantevoren de addressen opgezocht van verschillende winkels die we nog wilden opzoeken, en Chico's was daar één van. Ik had er namelijk al aan het begin van de vakantie een heel leuke rok gezien die er of niet in mijn maat was, of niet in mijn kleur in alle Chico winkels die ik al had bezocht. Ik wilde het hier ook nog graag eens proberen, en deze keer had ik geluk! Jippie! De juiste kleur en de juiste maat, en ik kocht er nog een leuk topje bij ook.
Na Chico's togen we naar Kohl's, een winkel die we al vaak zijn gepasseerd, maar nog nooit van binnen hebben gezien. We wilden er allebei wel een kijkje nemen. Onderweg in de auto kregen we allebei ogen op schoteltjes toen we naar de temperatuurmeter keken: die gaf 51 graden Celsius aan. Jemig zeg! Later zakt die terug naar 46 graden, en dat is nog steeds erg heet. Zelfs de wind buiten is niet draaglijk, het is alsof je constant in een warme föhn staat, en met deze temperaturen begrijpen we wel dat Peter zich niet lekker voelt, die kan daar toch al niet zo goed tegen. Wel jammer, want buitenactiviteiten zitten er nu niet in. Eigenlijk hadden we ook wel graag naar het Desert Museum gewild, maar dat is ook voornamelijk buiten. Niet handig! Kohl's dus maar...... Dat blijkt een beetje vergelijkbaar met Hema, ze hebben er van alles. De kleding is echter wel merkkleding voor heel goede prijzen. Ik vond er een heel leuke capri spijkerbroek voor $25, geen geld toch?
Na Kohl's zochten we een apple winkel op in Tucson, die lag in het übersjieke La Encantada, een kleine buitenmall. Peter wilde namelijk nog wat accessoires kopen voor de Ipad, maar helaas konden we er niet slagen. In de mall lagen een heleboel dure winkels, zoals Prada en Louis Vuiton, maar ook een vestiging van Coldwater Creek die de hele winkelvoorraad met 50% verkochten. Ik vond er nog een leuke zomerbroek voor weinig geld. Ook zag ik er nog een leuk jasje waarvan ik dacht dat het mooi zou staan bij de rok, maar de kleur was toch net niet mooi.
Daarna schrok ik, want ik wilde ook nog graag naar de missie, en die zou sluiten om 17.00h, en het was al 16.00h geweest op dat moment. Verdorie! De tijd vliegt voorbij zonder dat je dat doorhebt. We gingen snel terug naar de auto, maar de tom tom liet ons zien dat we nog meer dan een half uur moesten rijden, en we er dus net 10 minuten voor sluitingstijd zouden zijn. Balen, dat had dus duidelijk geen zin meer! Peter opperde toen om dan vanochtend nog te gaan, voordat we naar Alamogordo zouden vertrekken, en daar had ik wel oren naar. Dat betekende wel iets vroeger vertrekken, maar wel voor een goed doel. Ik wil hem wel heel graag zien.
Na dat besluit zijn we dan maar weer uitgestapt om de rest van de winkels ook nog even te bekijken. Het had geen zin meer om nog terug te rijden naar het hotel, aangezien we tegen zonsondergang in Saguaro NP wilden zijn, en dat was ook nog 3 kwartier rijden. Dan nog maar even rondkijken. We hebben heerlijk geneusd bij Pottery Barn en een uitgebreide kookwinkel, en ook nog even rondgelopen in één van de mooiste supermarkten die ooit hebben gezien, die was echt superdeluxe. Ik heb er geen foto's gemaakt kwam ik achteraf achter, omdat ik er met open mond heb rondgelopen. De hele winkel was net een grote delicatessenzaak. Prachtig! Met Peter filosofeerde ik of er in Nederland ook een markt zou zijn voor zoiets? Het lijkt me namelijk prachtig! Misschien een idee voor een vestiging in Laren of Blaricum, moet ik toch eens in gedachten houden.
Ook aten we in de mall nog een heerlijk ijsje bij een ijssalon waar al het ijs zelfgemaakt werd. Ik had weer mijn favoriete smaak mint chocolate chip, daar lik ik echt mijn vingers bij af!
Toen was het langzaam tijd om op pad te gaan naar Saguaro N.P. Op aanraden van dit forum kozen we voor het oostelijke deel, ook vanwege de zonsondergang. Onderweg tankten we de auto nog vol en kochten we nog 2 zakken ijs voor de koelbox. Die heeft het maar moeilijk in deze hete temperaturen!
We kwamen rond half 7 aan in het park. Het visitor center bleek al gesloten, maar de scenic route was nog wel geopend. Natuurlijk hebben we die even gereden, en daar heb ik ook nog even een stukje gelopen van een wandelpad. Ik kreeg er echter wel de kriebels, want ik hoorde overal ratelslangen (in mijn hoofd dan.....). Na de scenic route parkeerden we de auto opnieuw bij het visitor center in afwachting van de zonsondergang en wandelden we nog door de cactustuin die we erg mooi vinden. Leuk ook dat daar een en ander staat uitgelegd over deze bijzondere planten. De zonsondergang viel helaas tegen, en dat was eigenlijk ook wel te verwachten. Je hebt nu eenmaal wolken nodig voor een mooie gekleurde hemel, en die ontbraken er gisteren. TOch ben ik wel blij nog te zijn gegaan naar het park, juist vanwege de grote concentratie cactusplanten hier, ik heb er toch nog wel wat foto's geschoten. Toen de zon onder was, gingen we onderweg terug naar het hotel, en op de route hebben we een Outback uitgezocht om te gaan eten, die hadden we deze reis namelijk nog niet gehad. Mjammie! De Victoria filet is daar mijn grote favoriet, en hij werd botermals en precies goed geserveerd. Ik at er een grote volgeladen aardappel bij, en een gezonde salade. Heerlijk! Voor een toetje was geen plaats meer, daar komen we zelden aan toe in Amerika. Maar ach, als ik moet kiezen eet ik liever een voorgerecht dan een toetje.
Het was alweer half 10 toen we terugkwamen in het hotel. Peter ging met de Ipad aan de slag, hij had er gisteren -toen we internet hadden gekocht op de kamer- wat spelletjes voor gekocht, en die vroegen zijn volledige aandacht. Hij is helemaal verliefd op dat ding, als we niet al getrouwd waren zou ik hem adviseren de Ipad ten huwelijk te vragen

Terwijl Peter met zijn nieuwe partner aan de slag was, ging ik bezig met het opruimen van mijn shoppingscore van vandaag en het klaarmaken van de koffers, zodat we morgenvroeg snel op pad konden. Daarna las ik nog wat in het boek van Baldacci voordat ik de ogen sloot.
Vanochtend liep de wekker al af om 6 uur. Ik wil altijd graag even de tijd nemen om wakker te worden, en als ik mijn haren moet verzorgen ben ik met mijn ochtendritueel ook altijd 5 kwartier bezig. Zo vliegt de tijd om! En om 8 uur wil ik graag uitgecheckt zijn en in de auto zitten. Dat lukt bijna, we zijn 10 minuten later op pad. Onze eerste bestemming vandaag is de San Xavier del Bac missie, dat is nog een half uurtje rijden voor ons. Het verkeer verloopt vlot ondanks de spits, we kunnen goed doorrijden. Ik vind de missie echt prachtig, vooral het aanzicht van het gebouw buiten. Ik heb er geen spijt van om er toch naartoe te zijn gegaan. Het is kwart voor 10 als we weer wegrijden, onze volgende bestemming is Alamogordo. De klok gaat vandaag een uur voorruit, we moeten onderweg ook nog wat eten, en we weten natuurlijk niet hoe het verkeer zal zijn.
Peter rijdt het eerste stuk tot we voorbij Benson zijn. Daar zien we op de borden langs de snelweg een reclame voor Apple Farn, daar gaan we ontbijten. Het is niet super, maar ook niet heel slecht. Na het late ontbijt rijd ik verder, het is dan al kwart over 11 geweest. Peter doet ondertussen zijn ogen dicht, en ik krijg het best zwaar. Op de een of andere manier kost het autorijden me veel energie, en na een half uur word ik al doodmoe ervan. Vroeger kon ik gemakkelijk uren doorrijden, maar het lukt me nu met moeite. Ik probeer een andere houding te vinden, zet andere muziek op en drink ijskoude ijsthee, dat helpt een beetje. Na 1,5 uur rijden moet ik echt even pauzeren. Ik stop bij het welcome center van New Mexico voor wat informatie en strek daar even mijn benen. Het is vandaag ook nog steeds snikheet, al is het niet zo warm als gisteren.
ALs ik weer terug ben in de auto is Peter weer wakker. Hij kondigt aan wel weer verder te willen rijden, maar wil eerst graag even wakker worden. Dat is een goed vooruitzicht! Ik rijd nog zo'n 3 kwartier verder en stop dan bij een benzinestation. We tanken vol, gooien nog een zak ijs in de koelbox en wisselen van stoel. Heerlijk! Het gekke is, dat ik dan geen behoefte heb om te slapen, als ik maar niet hoef te rijden. Begrijpen jullie dat nou? Ik pakte mijn boek erbij, en ging lekker lezen. De tijd vliegt dan voorbij!
Voorbij Las Cruces, op de route naar Alamogordo stuitten we op een grenscontrole. Iedereen moest van de snelweg af en langs een controlepost. Daar vroeg een controleur of we maar met z'n tweetjes waren en hij wierp een blik in de auto, we mochten natuurlijk gewoon doorrijden. Geen Mexicanen verstopt in de kofferbak... Voordat we bij hem waren, reden we ook langs een hele batterij aan camera's, die opgesteld stonden langs de weg. Ik vermoed dat daar ook camera's tussen zitten die op warmte reageren, zodat ze kunnen zien hoeveel mensen er in een auto zitten, en waar. Ach, hebben we dat ook eens meegemaakt.
Daarna waren we al snel bij White Sands National Monument. Het was iets over half 5, dus we hadden toch behoorlijk doorgereden! Dat kwam goed uit. We liepen even naar binnen in het visitor center en de gift shop, maar besloten door te rijden naar het hotel en later terug te komen. Niet alleen was het bloedheet, er wordt ook een mooie zonsondergang verwacht vandaag, er is behoorlijk wat bewolking. Lekker ook voor Peter, want die wilde even relaxen en douchen, en natuurlijk nog even met zijn Ipad spelen. We stopen nog even bij de Walmart voor een creme, en daarna was het hotel, de Best Wester Desert Aire, snel gevonden. De check in verliep snel, er was gelukkig nog een kamer beschikbaar met een king bed en we installeerden ons. Het is geen super hotel, maar wel netjes en schoon, en niet te vergeten heel goedkoop. En daar zitten we dus nu!
Ik ga me even opfrissen en over een half uurtje rijden we terug naar White Sands voor de scenic drive en wat -hopelijk mooie- foto's. Daarna zoeken we een tentje op om lekker te eten vandaag, daar hebben we oren naar.
Dat was het weer voor nu, binnenkort weer meer!
Groetjes, en nogmaals allemaal heel hartelijk bedankt voor alle leuke reacties!