Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Jasmino: Zuidwesten mei/juni. UPDATE!

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Mrs.Bean
Amerika-expert

Re: Reis Jasmino: Zuidwesten mei/juni. UPDATE!

Bericht door Mrs.Bean »

Mooi verslag weer Jaqueline, heerlijk zo kort na onze reis al die herkenning. Fijn dat Taliesin West zo mooi was, een boekenlegger heb ik ook aangeschaft daar en ook voor anderen, eens wat anders dan de gebruikelijke souvenirs :wink: .Alleen de tour dus niet gedaan omdat we zo lang moesten wachten. Verstandig te reserveren voor een avond. De hitte is herkenbaar, maar inderdaad heb ik het idee wel te hanteren, tenminste in Phoenix. Hier is het op dit moment vies warm weer. 't is ook nooit goed :lol:
Ben inderdaad erg benieuwd naar de je foto's en helemaal naar die zonsondergang want daarvoor waren we een kwartier te laat en geen extra avond :cry: :cry:

Nou fijn verder genieten nu met je tweeën, we wachten hier weer af!!
thuul

PS en voor die Holy Cross in Sedona geldt het zelfde, deze was net dicht!! Ben trouwens benieuwd welk huis je bedoelt, want er waren erg mooie maar ook vreselijke kitsch huizen. Vonden wij :roll:
Reny
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 22
Contacteer:

Bericht door Reny »

Heb net deze hele topic gelezen en inderdaad, wat een heerlijk uitgebreid verslag van jullie reis.
Geweldig dat het gelukt is om de iPad te bemachtigen.

Het heimwee gevoel herken ik wel een beetje. Niet dat ik écht heimwee heb maar heb wel vaak in de vakantie een dag een "dipje". Vaak hangt dat samen met het feit dat we het zo druk hebben, dat we alles willen zien, moe zijn van de jetlag etc.etc. Ook kan het wel eens gebeuren als een hotel tegen valt.
Meestal nemen we dan een halve dag "vrij" en gaan lekker shoppen of aan het zwembad liggen.
Ook merk ik dat we weersgevoelig zijn. Als het lekker weer is voelen we ons absoluut beter en genieten meer dan dat het kouder of regenachtig is, redelijk logisch natuurlijk.

Geniet nog van jullie reis, ik reis een beetje met jullie mee.

Groetjes,
Reny
Onze verslagen:
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
RoyBergen
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door RoyBergen »

Leuk om te lezen hoor ! Zo te zien genieten jullie prima nu, ik volg mee op de voet ,over drie weekjes ben ik zelf aan de beurt...... Tuscon zie ik e cht naar uit, het gevoel van de grand canyon ken ik ook, ben er ook drie keer geweest, de eerste keer maakt de meeste indruk !

veel reisplezier naar Denver, en colorado springs....

:clap:
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Wat leuk om weer wat van jullie te horen Jacqueline.
En wat een heerlijk lang verslag heb je geschreven. Zo te lezen genieten jullie weer volop en is het heerlijk warm, dat is toch beter dan die sneeuw, regen en storm aan het begin van de vakantie toch?
Jammer voor Natasja dat de vakantie al weer over was, maar volgens mij heeft ze een fantastische en heel afwisselende reis met jullie gehad.
Ik vond het heel leuk om jullie verslag over Sedona en omgeving te lezen omdat wij nog twijfelen over wat we daar zullen gaan doen. De mijn in Jerome en Watson Lake komen in ieder geval op het programma.

Fantastisch dat het toch gelukt is om de iPad te bemachtigen, wat zal Peter daar gelukkig mee zijn.

Ik ben heel erg benieuwd naar de ongetwijfeld prachtige foto's die je gemaakt hebt tijdens deze reis.
Nog heel veel plezier de komende dagen.

Een hug van Marjon en Ger
(ook aan Peter natuurlijk)
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

vana schreef:De mijn in Jerome en Watson Lake komen in ieder geval op het programma.
In mijn reisverslag 2007 is bij dag 18 iets te lezen over de "Gold King Mine & Ghost Town", die ten westen van Jerome is te vinden. Het "ghosttown"-gedeelte hebben wij echter niet bezocht.
Bovenaan het dagverslag staat een button om naar het fotoalbum van die dag te gaan.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Leuk verslag Marco, bedankt.
Die foto van die lifter vind ik ook erg leuk :lol:

Marjon
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Isis »

'Alles' gelezen en ben onder de indruk. Niet alleen wat je doet maar ook hoe je het beleeft. Dat je heimwee hebt vind ik eerlijk gezegd niet zo verwonderlijk. Wat Marjon en Thuul hierover als steun aan je schrijven is maar al te waar.

Geniet vooral wat je wel wilt doen, de rest is niet belangrijk. Het doet mij ook beseffen dat 'het schema' niet heilig moet zijn. Ik hou me dat wel steeds voor ogen, maar jouw verhaal des te meer.

Fijn dat jullie nu -na de heel bijzondere tijd met je vriendin- ook nog samen kunnen genieten. Dat is toch een stukje intimiteit. Die tijd met je vriendin is des te bijzonderder omdat je nu iets deelt van ervaring, ook al was het soms anders dan je je had voorgesteld misschien.
Carpe Diem!!

Ben stik benieuwd naar foto's!
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
helena
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 40

Bericht door helena »

Hallo Jacqueline,

vond het erg leuk je te ontmoeten.
Goed te lezen dat je nu (uiteindelijk) geniet van de mooie reis. Probeer te blijven genieten!
Wij zijn inmiddels alweer een week thuis.

groetjes
Sonja
http://soninetravel-usa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Bedankt Jac voor je uitgebreide update. Zijn wij hier in Utah ook weer een beetje op de hoogte. Heerlijk is dat.

Fijn dat Peter nu toch zijn I-pad heeft gekregen. Je hebt geen kind meer aan hem zeker..... :lol:

Geniet lekker verder en keep in touch..... :wink:

Knuf Jan en Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Jasmino
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Wat een leuke reacties weer van iedereen! Dat helpt wel om weer een nieuwe update te plaatsen! Wat de foto's betreft: die laten nog wel even op zich wachten. Ik houd me tijdens de vakantie nooit bezig ermee, dat laat ik tot erna. Geeft dan ook weer wat napret! Ik kan gelukkig (nog steeds) wel genieten van alle leuke en mooie dingen, maar ben stiekum ook wel blij dat we vrijdag alweer aan onze thuisreis beginnen. Nog een paar dagen overbruggen!

We zijn zojuist aangekomen in Alamogordo, NM na een lange reis vanuit Tucson. Ik zag er erg tegenop, juist omdat al die autoritten me zo zwaar vallen deze vakantie. Het zelf rijden gaat me ook helemaal niet goed af, ik word na een half uur al moe en moet dan echt vechten tegen de slaap. Dat is best een risico natuurlijk, zeker als je zoals ik heel gemakkelijk inslaapt. Gelukkig heeft Peter het grootste gedeelte op zich genomen vandaag, dat hielp! En achteraf gezien is de tijd best omgevlogen.

Maar goed, even weer de aansluiting zoeken met mijn vorige bericht, toen waren we nog in het snikhete Tuscon. Snikheet was het gisteren zeker, en benauwd ook. Peter en ik hadden allebei het gevoel dat de warmte in Phoenix veel beter te doorstaan was dan in Tucson, we vonden het er toch behoorlijk vochtig. Maar volgens de bevolking is die vochtigheid niet normaal, iedereen klaagde erover. Juist omdat het zo warm was, hebben we ervoor gekozen om vooral activiteiten binnen te doen, en weinig buiten te vertoeven. Peter kon er toch al slecht tegen, dus wat verkoeling was zeer aangenaam. Omdat op zondagochtend in de San Xavier del Bac verschillende kerkmissen achter elkaar worden gehouden, besloten we om eerst wat te gaan winkelen voordat we daarheen zouden gaan. We togen om half 11 naar de Foothills Mall in noord Tucson, een kleine maar wel gezellige outlet met verschillende interessante winkels die we nog niet eerder waren tegengekomen.

Peter was door zijn schone t'shirts heen en kocht bij de Nike winkel 2 mooie polo's en een leuke korte broek. Ik slaagde bij Ross voor een paar leuke zilveren sandaaltjes. In de mall lag ook een brewery pub, met restaurant, en daar besloten we te lunchen. Het ontbijt hadden we overgeslagen, dus we kregen langzaam toch wel honger. Het smaakte ons overheerlijk! Peter kees voor de soep en bruschetta, ik voor een halve buffalo wrap met een salade. Mjammie, het ging er goed in!

Toen we uitgewinkeld waren in de mall togen we naar een vestiging van Chico's. Ik had vantevoren de addressen opgezocht van verschillende winkels die we nog wilden opzoeken, en Chico's was daar één van. Ik had er namelijk al aan het begin van de vakantie een heel leuke rok gezien die er of niet in mijn maat was, of niet in mijn kleur in alle Chico winkels die ik al had bezocht. Ik wilde het hier ook nog graag eens proberen, en deze keer had ik geluk! Jippie! De juiste kleur en de juiste maat, en ik kocht er nog een leuk topje bij ook.

Na Chico's togen we naar Kohl's, een winkel die we al vaak zijn gepasseerd, maar nog nooit van binnen hebben gezien. We wilden er allebei wel een kijkje nemen. Onderweg in de auto kregen we allebei ogen op schoteltjes toen we naar de temperatuurmeter keken: die gaf 51 graden Celsius aan. Jemig zeg! Later zakt die terug naar 46 graden, en dat is nog steeds erg heet. Zelfs de wind buiten is niet draaglijk, het is alsof je constant in een warme föhn staat, en met deze temperaturen begrijpen we wel dat Peter zich niet lekker voelt, die kan daar toch al niet zo goed tegen. Wel jammer, want buitenactiviteiten zitten er nu niet in. Eigenlijk hadden we ook wel graag naar het Desert Museum gewild, maar dat is ook voornamelijk buiten. Niet handig! Kohl's dus maar...... Dat blijkt een beetje vergelijkbaar met Hema, ze hebben er van alles. De kleding is echter wel merkkleding voor heel goede prijzen. Ik vond er een heel leuke capri spijkerbroek voor $25, geen geld toch?

Na Kohl's zochten we een apple winkel op in Tucson, die lag in het übersjieke La Encantada, een kleine buitenmall. Peter wilde namelijk nog wat accessoires kopen voor de Ipad, maar helaas konden we er niet slagen. In de mall lagen een heleboel dure winkels, zoals Prada en Louis Vuiton, maar ook een vestiging van Coldwater Creek die de hele winkelvoorraad met 50% verkochten. Ik vond er nog een leuke zomerbroek voor weinig geld. Ook zag ik er nog een leuk jasje waarvan ik dacht dat het mooi zou staan bij de rok, maar de kleur was toch net niet mooi.

Daarna schrok ik, want ik wilde ook nog graag naar de missie, en die zou sluiten om 17.00h, en het was al 16.00h geweest op dat moment. Verdorie! De tijd vliegt voorbij zonder dat je dat doorhebt. We gingen snel terug naar de auto, maar de tom tom liet ons zien dat we nog meer dan een half uur moesten rijden, en we er dus net 10 minuten voor sluitingstijd zouden zijn. Balen, dat had dus duidelijk geen zin meer! Peter opperde toen om dan vanochtend nog te gaan, voordat we naar Alamogordo zouden vertrekken, en daar had ik wel oren naar. Dat betekende wel iets vroeger vertrekken, maar wel voor een goed doel. Ik wil hem wel heel graag zien.

Na dat besluit zijn we dan maar weer uitgestapt om de rest van de winkels ook nog even te bekijken. Het had geen zin meer om nog terug te rijden naar het hotel, aangezien we tegen zonsondergang in Saguaro NP wilden zijn, en dat was ook nog 3 kwartier rijden. Dan nog maar even rondkijken. We hebben heerlijk geneusd bij Pottery Barn en een uitgebreide kookwinkel, en ook nog even rondgelopen in één van de mooiste supermarkten die ooit hebben gezien, die was echt superdeluxe. Ik heb er geen foto's gemaakt kwam ik achteraf achter, omdat ik er met open mond heb rondgelopen. De hele winkel was net een grote delicatessenzaak. Prachtig! Met Peter filosofeerde ik of er in Nederland ook een markt zou zijn voor zoiets? Het lijkt me namelijk prachtig! Misschien een idee voor een vestiging in Laren of Blaricum, moet ik toch eens in gedachten houden.

Ook aten we in de mall nog een heerlijk ijsje bij een ijssalon waar al het ijs zelfgemaakt werd. Ik had weer mijn favoriete smaak mint chocolate chip, daar lik ik echt mijn vingers bij af!

Toen was het langzaam tijd om op pad te gaan naar Saguaro N.P. Op aanraden van dit forum kozen we voor het oostelijke deel, ook vanwege de zonsondergang. Onderweg tankten we de auto nog vol en kochten we nog 2 zakken ijs voor de koelbox. Die heeft het maar moeilijk in deze hete temperaturen!

We kwamen rond half 7 aan in het park. Het visitor center bleek al gesloten, maar de scenic route was nog wel geopend. Natuurlijk hebben we die even gereden, en daar heb ik ook nog even een stukje gelopen van een wandelpad. Ik kreeg er echter wel de kriebels, want ik hoorde overal ratelslangen (in mijn hoofd dan.....). Na de scenic route parkeerden we de auto opnieuw bij het visitor center in afwachting van de zonsondergang en wandelden we nog door de cactustuin die we erg mooi vinden. Leuk ook dat daar een en ander staat uitgelegd over deze bijzondere planten. De zonsondergang viel helaas tegen, en dat was eigenlijk ook wel te verwachten. Je hebt nu eenmaal wolken nodig voor een mooie gekleurde hemel, en die ontbraken er gisteren. TOch ben ik wel blij nog te zijn gegaan naar het park, juist vanwege de grote concentratie cactusplanten hier, ik heb er toch nog wel wat foto's geschoten. Toen de zon onder was, gingen we onderweg terug naar het hotel, en op de route hebben we een Outback uitgezocht om te gaan eten, die hadden we deze reis namelijk nog niet gehad. Mjammie! De Victoria filet is daar mijn grote favoriet, en hij werd botermals en precies goed geserveerd. Ik at er een grote volgeladen aardappel bij, en een gezonde salade. Heerlijk! Voor een toetje was geen plaats meer, daar komen we zelden aan toe in Amerika. Maar ach, als ik moet kiezen eet ik liever een voorgerecht dan een toetje.

Het was alweer half 10 toen we terugkwamen in het hotel. Peter ging met de Ipad aan de slag, hij had er gisteren -toen we internet hadden gekocht op de kamer- wat spelletjes voor gekocht, en die vroegen zijn volledige aandacht. Hij is helemaal verliefd op dat ding, als we niet al getrouwd waren zou ik hem adviseren de Ipad ten huwelijk te vragen :mrgreen: :lol: Terwijl Peter met zijn nieuwe partner aan de slag was, ging ik bezig met het opruimen van mijn shoppingscore van vandaag en het klaarmaken van de koffers, zodat we morgenvroeg snel op pad konden. Daarna las ik nog wat in het boek van Baldacci voordat ik de ogen sloot.

Vanochtend liep de wekker al af om 6 uur. Ik wil altijd graag even de tijd nemen om wakker te worden, en als ik mijn haren moet verzorgen ben ik met mijn ochtendritueel ook altijd 5 kwartier bezig. Zo vliegt de tijd om! En om 8 uur wil ik graag uitgecheckt zijn en in de auto zitten. Dat lukt bijna, we zijn 10 minuten later op pad. Onze eerste bestemming vandaag is de San Xavier del Bac missie, dat is nog een half uurtje rijden voor ons. Het verkeer verloopt vlot ondanks de spits, we kunnen goed doorrijden. Ik vind de missie echt prachtig, vooral het aanzicht van het gebouw buiten. Ik heb er geen spijt van om er toch naartoe te zijn gegaan. Het is kwart voor 10 als we weer wegrijden, onze volgende bestemming is Alamogordo. De klok gaat vandaag een uur voorruit, we moeten onderweg ook nog wat eten, en we weten natuurlijk niet hoe het verkeer zal zijn.

Peter rijdt het eerste stuk tot we voorbij Benson zijn. Daar zien we op de borden langs de snelweg een reclame voor Apple Farn, daar gaan we ontbijten. Het is niet super, maar ook niet heel slecht. Na het late ontbijt rijd ik verder, het is dan al kwart over 11 geweest. Peter doet ondertussen zijn ogen dicht, en ik krijg het best zwaar. Op de een of andere manier kost het autorijden me veel energie, en na een half uur word ik al doodmoe ervan. Vroeger kon ik gemakkelijk uren doorrijden, maar het lukt me nu met moeite. Ik probeer een andere houding te vinden, zet andere muziek op en drink ijskoude ijsthee, dat helpt een beetje. Na 1,5 uur rijden moet ik echt even pauzeren. Ik stop bij het welcome center van New Mexico voor wat informatie en strek daar even mijn benen. Het is vandaag ook nog steeds snikheet, al is het niet zo warm als gisteren.

ALs ik weer terug ben in de auto is Peter weer wakker. Hij kondigt aan wel weer verder te willen rijden, maar wil eerst graag even wakker worden. Dat is een goed vooruitzicht! Ik rijd nog zo'n 3 kwartier verder en stop dan bij een benzinestation. We tanken vol, gooien nog een zak ijs in de koelbox en wisselen van stoel. Heerlijk! Het gekke is, dat ik dan geen behoefte heb om te slapen, als ik maar niet hoef te rijden. Begrijpen jullie dat nou? Ik pakte mijn boek erbij, en ging lekker lezen. De tijd vliegt dan voorbij!

Voorbij Las Cruces, op de route naar Alamogordo stuitten we op een grenscontrole. Iedereen moest van de snelweg af en langs een controlepost. Daar vroeg een controleur of we maar met z'n tweetjes waren en hij wierp een blik in de auto, we mochten natuurlijk gewoon doorrijden. Geen Mexicanen verstopt in de kofferbak... Voordat we bij hem waren, reden we ook langs een hele batterij aan camera's, die opgesteld stonden langs de weg. Ik vermoed dat daar ook camera's tussen zitten die op warmte reageren, zodat ze kunnen zien hoeveel mensen er in een auto zitten, en waar. Ach, hebben we dat ook eens meegemaakt.

Daarna waren we al snel bij White Sands National Monument. Het was iets over half 5, dus we hadden toch behoorlijk doorgereden! Dat kwam goed uit. We liepen even naar binnen in het visitor center en de gift shop, maar besloten door te rijden naar het hotel en later terug te komen. Niet alleen was het bloedheet, er wordt ook een mooie zonsondergang verwacht vandaag, er is behoorlijk wat bewolking. Lekker ook voor Peter, want die wilde even relaxen en douchen, en natuurlijk nog even met zijn Ipad spelen. We stopen nog even bij de Walmart voor een creme, en daarna was het hotel, de Best Wester Desert Aire, snel gevonden. De check in verliep snel, er was gelukkig nog een kamer beschikbaar met een king bed en we installeerden ons. Het is geen super hotel, maar wel netjes en schoon, en niet te vergeten heel goedkoop. En daar zitten we dus nu!

Ik ga me even opfrissen en over een half uurtje rijden we terug naar White Sands voor de scenic drive en wat -hopelijk mooie- foto's. Daarna zoeken we een tentje op om lekker te eten vandaag, daar hebben we oren naar.

Dat was het weer voor nu, binnenkort weer meer!

Groetjes, en nogmaals allemaal heel hartelijk bedankt voor alle leuke reacties!
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
pushirubiano
Amerikakenner

Bericht door pushirubiano »

Bedankt voor de update Jacqueline. Leuk meereizen met jullie, zo! :thumbup:
Groetjes, Ilona

Countdown to Grand Canyon... Rim to River hike
Jasmino
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Inmiddels is het alweer bijna 10 uur 's avonds en we zijn net terug van ons avontuur. Avontuur ja, dat kun je het wel noemen......

Toen we rond kwart voor 7 naar buiten gingen vanavond, dacht ik even dat iemand het licht had uitgedaan. Toen dacht ik dat we ons misschien vergist hadden in het uur tijdsverschil en de zonsondergang al hadden gemist, want het was heel donker. Maar niets van dat alles, er was in anderhalf uu tijd gewoon een heel donkere lucht komen aanwaaien. Dat zag er beslist niet goed uit. In de verte werd het steeds dreigender, en het leek erop dat er noodweer aankwam.

Onderweg naar het park, het was nog 20 minuutjes rijden, werd het steeds donkerder, en ik zag "mijn" White Sands al in het water vallen. Toch hielden we stug vol, want misschien hadden we geluk? We reden het park binnen, en stopten bij de eerste korte trail. Hier liepen we de duinen in, maar onderweg begon het al langzaam te druppelen. Niet hard, maar toch... Wie weet, zou het toch niet doorzetten? We deden niet de hele trail, maar struinden even kort door de duinen, bang dat we anders de rest zouden missen. Het zand leek niet eens wit, maar het leek gewoon het strand van IJmuiden.

Toen stapten we weer in de auto en stopten bij de volgende wandeling. Het werd ondertussen almaar donkerder en het bleef druppelen. Deze wandeling was over een boardwalk, en het uitzicht was hier niet zo spectaculair als bovenop de duinen. We draaiden dus toch maar om en besloten met de auto verder te rijden naar het eindpunt. De temperatuur was inmiddels ook al drastisch gedaald. Vanmiddag was het hier nog 40 graden celsius, nu was het nog maar 25 graden. Welkom, dat wel, maar toch had ik liever de zon weer terug.

Onderweg in de auto barstte de regen echt los. BIj het eindpunt parkeerden we even bij een mooi uitzicht, de lucht kleurde inmiddels wel oranje en we zagen ook enkele regenbogen (die wilden niet plakken op de foto tegen die donkere wolkenlucht) en de flitsen van bliksem op de achtergrond. Het regende inmiddels te hard om naar buiten te gaan. We wachtten 10 minuten en het zag er niet naar uit dat het beter zou worden. Hoewel ik enorm baalde en ook wel teleurgesteld was, ik had hier namelijk erg naar uitgekeken, besloten we toch om terug te gaan naar het hotel en morgenvroeg maar weer heel vroeg op te staan en terug te komen.

We draaiden om en we hadden net een paar honder meter gereden toen het opeens droog leek te worden. Zou het? Ja hoor, de lucht brak open en de regen stopte, er ontstond een feloranje hemel. Wat een plaatje! Het geluk was met ons! We hadden nog 10 minuten voordat de zon volledig was verdwenen achter de horizon, maar de lucht bleef prachtig oranje. Het waaide wel enorm hard en er stoof veel zand op, maar dat mocht de pret niet drukken, het uitzicht was zo mooi! Ik kon wel huilen van geluk... Ik kon dus toch nog een paar mooie foto's maken, althans ik moet nog afwachten of ze gelukt zijn in verband met de heel harde wind, maar het live uitzicht dat we met onze eigen ogen hadden, neemt niemand ons meer af! Een prachtig park, ik ben echt heel blij dat ik het heb gezien.

Na dit avontuur zijn we langs de scenic drive nog gestopt op verschillende plekjes en daarna naar Applebee's gereden voor ons avondeten. En wat bleek? Daar was de karaoke avond aan de gang! Gezelligheid alom. De begeleider van deze avond kon ook nog eens prachtig zingen, en een van de serveersters ook. Eén van de jongens van de nabijgelegen luchtmachtbasis klonk zo slecht dat er al snel een enorm gelach en gejoel uitbrak, maar wel van gezelligheid en aansporing, iedereen lag echt dubbel van het lachen. En maar volhouden...... Daarna togen 3 jonge meisjes aan de microfoon, en dat was wel heel schattig. En nee, wij hebben ons zangtalent niet ten gehore gebracht.

Welterusten!
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Corry
Amerika-expert

Bericht door Corry »

Goed idee om NIET te zingen tenzij het restaurant direkt leeg moet. :lol: :lol:
Wij hadden behoorlijk wat zand in de camera na de Great Sand Dunes.
Gelukkig weer goed gekomen maar blij was ik er niet mee.
Nog een paar dagen genieten hoop ik.
http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 33
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Maar liefst 2 (uitgebreide) updates! Leuk hoor! :thumbup:

Fijn dat jullie zo goed geslaagd zijn voor de kleding. White Sands vind ik ook prachtig, gelukkig is het goed gekomen daar met het weer.

Fijne reis verder!

Roland
Since 1982: 33 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

Ohh wat herkenbaar van White Sands, die oranjevuur lucht met donkere wolken en dat gelukzalige gevoel. Wij waren net twee kinderen in dat witte spul; werden er bijna, nou ja helemaal, verliefd weer van. :oops:
Wat ontzettend fijn voor je, zie je maar, niet opgeven!! :clap:

Leuk hoor die updates. Nog een paar fijne dagen!!!
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

........Wat een plaatje! Het geluk was met ons! We hadden nog 10 minuten voordat de zon volledig was verdwenen achter de horizon, maar de lucht bleef prachtig oranje. Het waaide wel enorm hard en er stoof veel zand op, maar dat mocht de pret niet drukken, het uitzicht was zo mooi! Ik kon wel huilen van geluk... Ik kon dus toch nog een paar mooie foto's maken, althans ik moet nog afwachten of ze gelukt zijn in verband met de heel harde wind, maar het live uitzicht dat we met onze eigen ogen hadden, neemt niemand ons meer af! Een prachtig park, ik ben echt heel blij dat ik het heb gezien. (..)
Ow ja .... ik was ook helemaal weg van White Sands. En in de zon is het echt wit! Maar niet heet zoals het strand van IJmuiden wel wordt bij 30 graden. :cussing:
De reacties herken ik erg. Als ik weer in de buurt kom wil ik er weer naartoe.
Veel plezier nog!!!
RoyBergen
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door RoyBergen »

Hoi Hoi,

Wat heerlijk om te lezen weer, ik begin er al echt zin in te krijgen al vrees ik de tempratuur daar in juli ook wel een beetje....
De white sands, daar kijk ik erg naar uit..... En dankzij jou update nu nog meer :-)
Heel veel plezier daar verder, wat zou de volgende stop zijn, roswell of alburquerque of santa fe????? Ik wacht spannend op de volgende update :wink:
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

dag3whitesands 051.JPG
dit was de zonsondergang in white sands begin mei na regenbuien in de bergen
Jasmino
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Vandaag ging mijn wekker om 7 uur, ik wilde niet al te laat op pad, en ook nog gebruik maken van het uitgebreide ontbijt voordat we vertrokken. Om ongeveer kwart over 9 zaten we in de auto. Het plan was om via Albuquerque naar Santa Fe te rijden, met mogelijk een stop in Kasha Katuwe Tent Rocks N.M. Dat laatste besloten we echter te schrappen, en in plaats daarvan vanochtend eerst nog een stop te maken in White Sands N.M. om te genieten van het park bij daglicht.

De ochtend begon heerlijk! Niet te warm, een stralend zonnetje en de wind was verdwenen. In het park reden we door naar achteren waar ik een deel van de Alkali Flats trail liep, en genoot van de prachtige witte bergen. Hier en daar zag ik een "albino" salamander wegschieten, ik heb er zelfs een op de foto kunnen zetten. Daarna stopten we nog even een stuk verderop waar in de witte duinen nog iets meer begroeiing te zien was, om ook daar mooie plaatjes te kunnen maken. Daar zag ik prachtige felblauwe salamanders, blijkbaar een moeder met haar jongen, want ik zag meerdere kleintjes bij elkaar. Wat een mooie beestjes! Ook is het prachtig om de verschillende sporen te volgen in het witte zand, dat eigenlijk geen zand is, al moest ik er niet aan denken dat er opeens een dikke zwarte kever uit het zand omhoog zou komen om aan mijn tenen te knabbelen..... Maar mooi was het wel, ik genoot met volle teugen!

Daarna stopten we nog even bij de gift shop voor een aandenken en een kort overleg over de beste route. De Tom Tom bracht me namelijk in verwarring door de lange reistijd die hij aangaf naar Albuquerque, ik wilde zeker zijn van de meest handige route, en wie kan je dat beter vragen dan de locals?!

Het was kwart voor elf toen we eindelijk aan de trip naar Albuquerque begonnen. Peter reed, en dat heeft hij de rest van de route ook gedaan, de lieverd! Om mij te ontzien! Zo kon ik een beetje lezen. Jammer genoeg hadden we vandaag geen Sirius radio meer, die hield er vandaag mee op. Blijkbaar hoort er een abonnement bij, en dat was wellicht verlopen? We hadden daardoor geen muziek en bij de verder toch al saaie route was dat niet fijn rijden voor hem. Juist omdat we Sirius bleken te hebben, hadden we eerder op de reis geen kabeltje gekocht om onze iPod aan te sluiten, want de muziek van Sirius vonden we helemaal prima. En nu zo kort voor het einde van onze vakantie vinden we dat ook niet meer echt nodig, we hadden hem gewoon van thuis moeten meenemen. Maar ja, vergeten....

Het was half 3 toen we in Albuquerque aankwamen. We parkeerden onze auto pal voor de San Felipe de Neri kerk, we hadden mazzel dat er juist iemand wegreed. Voordat we echter Old Town gingen verkennen, moesten we nodig iets eten. In de reisgids stond een verwijzing naar Church Street Café dat achter de kerk lag, en daar besloten we te gaan eten. Een leuke tent om te zien, maar het eten was niet bijzonder en de bediening ronduit onbeschoft. Geen aanrader dus! Maar goed we hadden iets in de maag waarop we konden teren de rest van de middag. Hoewel, het heeft niet zo lang geduurd voordat we allebei dringend een toilet moesten opzoeken, het eten viel niet zo goed. Maar gelukkig werden we verder niet ziek ervan.

Na het eten liepen we via de talloze winkeltjes en de leuke pleintjes naar de ingang van de kerk voor een bezoekje. Ik vond het vooral van buiten een mooie kerk om te zien, van binnen was hij niet zo bijzonder. We keken er even rond, en wandelden nog even door het oude stadje, maar besloten om 5 uur weer verder te rijden. Het was ook hier weer enorm warm en benauwd, zelfs de winkelbediendes klaagden steen en been. Normaal gesproken is het in Albuquerque zo rond de 30 graden op z'n warmst, maar vandaag was het hier ook ver over de 40 graden. Het achtervolgt ons vanuit Tucson...

De rit naar Santa Fe duurde toen nog maar een uurtje, en hoewel we even bang waren voor oponthoud vanwege 2 files, bleken die mee te vallen en konden we goed doorrijden. In 50 minuten waren we in het hotel. Hoewel, het is eigenlijk meer een appartement met een volledige keuken erin. Vooral de ijskast is wel handig, kunnen we nog even de koelbox legen zo vlak voor ons vertrek naar huis. Naast de keuken en 2 queensize bedden is er ook een bankstel en een grote badkamer aanwezig, en natuurlijk verder alle voorzieningen zoals zwembad, jacuzzi enzovoorts. En het ontbijt is ook nog inbegrepen, wat willen we nog meer?

Zo direct gaan we nog even op zoek naar een restaurantje, we hebben weer zin in sushi en ik ga even kijken of een leuk tentje kan vinden hier! Morgen gaan we Santa Fe verkennen, en op donderdag rijden we weer naar Denver.
Winston Churchill

Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

Santa Fe is een gezellige stad, wij zijn er maar kort geweest. Leuke shops, bijna on-Amerikaans voor mijn gevoel. Ik heb er in '92 een aquamarijn gekocht in een 'indiaans' winkeltje.

Wat vervelend dat het eten slecht viel; ik vind wel dat je het ook achter je laat en je hebt niet je hele dag er door laten vergallen.
Nog fijne dagen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer