Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis IngeRene: 2011, combi auto/camper+3 kids (12, 15 & 15)

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
IngeRene
Amerikakenner
Contacteer:

Reis IngeRene: 2011, combi auto/camper+3 kids (12, 15 & 15)

Bericht door IngeRene »

Hi,

allereerst zal ik maar meteen de vraag beantwoorden "Waarom nu al?": OK, ik kon me niet langer inhouden :oops: Sinds het eerste idee dat we naar de USA willen gaan om de gastouders en vrienden van Inge na dan bijna 25 jr weer te zien, houdt de reis me al aardig bezig. Het concept staat al een tijdje op papier, maar nu wil ik toch wel wat reacties van de vele ervaringsdeskundigen op dit forum. Vele reisverslagen en berichten op dit forum heb ik al gelezen en meegenomen in de plannenmakerij.

Over de laatste versie:
V2 20100319 MV dagje minder, route Yosemite>Tioga>Pahrump met overnachting gemaakt, kustroute efficiënter en Zion NP dagje meer dus totaal ook +1

Afbeelding

Uiteraard heb ik als :mrgreen: nog 1001 vragen over campgrounds, de camperhuur, de tickets, wandelroutes etc maar die komen t.z.t. wel of zoek ik elders op/uit. Allereerst maar eens zien waar we allemaal gaan komen 8)

Oh ja, we hebben in LA en SF logeeradressen, dus daar hoeven we geen hotels. Wel voor de tussenliggende dagen. In LA gaan we niet op één dag naar Magic Mountain en Universal, maar zullen wij ons opsplitsen. Ons gezelschap bevat wat thrill seekers en wat softere types zullen we maar zeggen :wink: DV bezoeken we vanuit Pahrump, middels een huurauto voor één dag. We willen graag eindigen in LV, om daar nog even bij te komen van de reis in een lekker relaxed hotel. Als luchthaven staat Brussel genoemd, maar dat is sterk afhankelijk van de prijs van de tickets t.z.t. Amsterdam, Düsseldorf zijn voor ons zelfs betere opties. Een klein prijsverschil is echter bij 5 volwassen prijzen al meteen een aardige duit in het zakje en daarmee van redelijke invloed.

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Groet,
René
Laatst gewijzigd door IngeRene op 19 mar 2010, 18:01, 3 keer totaal gewijzigd.
Lees alles over onze fantastische vakantie naar ZW-USA op Belderbos naar Amerika '11 blog. Andere reizen vind je op IngeRene.nl
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Zomer 2011, combi auto/camper met 3 kinderen (12, 15 & 15)

Bericht door Martin & Marianne »

Jullie zijn er inderdaad op tijd bij, maar dat is heel begrijpelijk! Heerlijk toch om alles van te voren uit te puzzelen.

Wat de route betreft kom ik natuurlijk weer met Yosemite: jullie trekken daar nu wel erg weinig tijd voor uit. Je zult er pas laat aankomen, dus er blijft maar een volle dag over. En de dag erna is ook erg lang, van Yosemite naar Pahrump. Doodzonde om dat zo snel te doen. Onze kinderen vinden het er geweldig, net als Zion trouwens.
Aan de andere kant is een volle dag Monument Valley normaal gesproken te veel. Wat zijn jullie daar van plan?

Ik krijg nu weer alle camperliefhebbers over mij heen, maar waarom voor zo'n korte tijd een camper huren?

Marianne
IngeRene
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door IngeRene »

Martin & Marianne schreef:Aan de andere kant is een volle dag Monument Valley normaal gesproken te veel. Wat zijn jullie daar van plan?
Uh .. kijken en wandelen enzo :) Ik had MV gekozen als plek voor een dagje rustiger aan. Maar dat kan ook prima een paar dagen eerder. Later is niet echt zinvol meer. Ik weet nog niet wat daar de meest geschikte plek voor is. En wellicht moeten we die aan het begin van de campertocht meteen pakken in Yosemite.
Martin & Marianne schreef:Ik krijg nu weer alle camperliefhebbers over mij heen, maar waarom voor zo'n korte tijd een camper huren?
Eigenlijk heel eenvoudig: het lijkt me geweldig om daarmee te reizen. De kids zijn al vrij groot en dan is de bewegingsvrijheid onderweg ook erg fijn. Twaalf nachten klinkt mij ook als een redelijke tijd om het goed te ervaren. En qua kosten schat ik in dat het niet zo heel veel zal schelen, aangezien we met vijf zijn en dus twee kamers nodig hebben in een hotel. Maar zoals gezegd is de belangrijkste reden: de fun.

gr,
René
Lees alles over onze fantastische vakantie naar ZW-USA op Belderbos naar Amerika '11 blog. Andere reizen vind je op IngeRene.nl
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Hi. Ja nogal een hassle met die auto's/RV's
Dag 7 zou ik verder rijden dan naar Santa Maria. Naar San Simeon, of nog beter naar Cambria bv. Dan zit je ook dichter bij Hearst Castle en heb je meer tijd voor het mooiste gedeelte langs de kust tussen Cambria en Monterey.
Van Yosemite via Tioga Pass en dan naar Pahrump boven Death Valley langs? Ocharme, en dat met een RV.......Geen tijd om die prachtige Tioga Pass eens goed te bekijken, kampeerplaats zoeken en dan nog de auto ophalen. Reken op 9 uur onderweg en wakker blijven is het advies. Neem water mee....
Ik wist niet dat je in Pahrump auto's kon huren maar als jij dat zegt geloof ik je meteen. Dus RV op de campground in Pahrump en een dag naar Death Valley met de auto.
Voor Zion en Bryce heb je ook wat weinig tijd ben ik bang en 2 nachten Monument Valley is echt wat veel. Zeker als je het rustig aan wil doen kan je beter in Page 2 nachten blijven.
Ach ja, er is altijd wel wat te mopperen nietwaar?
Veel plezier met de voorbereidingen. Je hebt in ieder geval tijd genoeg daarvoor.
In Page is ook een grote dam, Glen Canyon Dam. De tijd dat jij zal gaan is de nieuwe brug bij Hoover Dam open. Lijkt me erg leuk daar overheen te rijden maar er zal wel geen parkeerplaats zijn.
Yeehaw
IngeRene
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door IngeRene »

Yeehaw schreef:Van Yosemite via Tioga Pass en dan naar Pahrump boven Death Valley langs? Ocharme, en dat met een RV.......Geen tijd om die prachtige Tioga Pass eens goed te bekijken, kampeerplaats zoeken en dan nog de auto ophalen. Reken op 9 uur onderweg en wakker blijven is het advies. Neem water mee....
Dit was -naast de dag Pahrump > Zion- ook wel mijn grootste vraagteken. Maar na twee berichtjes is het mij wel duidelijk... daar moet nog het nodige aan gesleuteld worden. Is MV eigenlijk wel een Must-See, als je uitgaat van een trip die toch al zoveel indrukken zal gaan achterlaten? MV 'links' laten liggen biedt natuurlijk wel wat perspectieven -en rust- voor de andere parken.

V.w.b. de auto in Pahrump: dit kan uiteraard ook van ochtend tot ochtend of misschien wel gewoon 's ochtends oppikken en 's avonds weer ophalen. De tip van het huren in Pahrump heb ik hier op het forum ergens opgepikt. Maar google laat ook al wat mogelijkheden zien, dus je mag me met recht geloven :wink:

gr,
René
gleuknie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

IngeRene schreef:De tip van het huren in Pahrump heb ik hier op het forum ergens opgepikt.
Ik heb Enterprise gevonden in Pahrump, dus het kan inderdaad wel. Het is alleen wel een onhandige rit. Ik begrijp Marianne wel met de vraag of een camper een must is, want als je een auto huurt, scheelt je dat een dag, omdat je dan in Death Valley zelf kunt overnachten en je hoeft niet tussendoor eerst weer een auto te huren.

Met het laten vallen van Monument Valley kun je inderdaad de rit Yosemite - Pahrump in twee delen rijden en zou je eventueel nog een extra nacht kunnen doen bij Zion, wat voor kinderen ook een mooi wandelpark is.
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Is Monument Valley een must see? Daar raak je nu een probleem. Het gehele westen zit tjokvol met dat soort plaatsen en eigenlijk zijn ze allemaal must sees. Als je zo dichtbij bent (Page-MV is maar 2.5 uur rijden) zou ik een bezoek aan MV toch sterk overwegen. Pahrump bepaald niet trouwens ;)
IngeRene
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door IngeRene »

Yeehaw schreef:Is Monument Valley een must see? Daar raak je nu een probleem. Het gehele westen zit tjokvol met dat soort plaatsen en eigenlijk zijn ze allemaal must sees. Als je zo dichtbij bent (Page-MV is maar 2.5 uur rijden) zou ik een bezoek aan MV toch sterk overwegen. Pahrump bepaald niet trouwens ;)
Pahrump is als uitvalsbasis voor DV dus maar even noodzakelijk. Las ook erg goede berichten over RV Park Desert Retreat in Pahrump overigens.

De plaatjes van MV spreken wel heel erg tot de verbeelding, dus als je het zo bekjkt wel een must see. En als je er inderdaad toch bijna bent, kun je er natuurlijk een dag naartoe. Ik ga wel weer even puzzelen.

Zijn er argumenten om i.p.v. het rondje vanaf Pahrump met de klok mee, tegen de klok in te doen? Dus eerst naar Grand Canyon, i.p.v. eerst naar Zion?

gr,
René
Yeehaw
Amerika-expert

Re: Reis IngeRene: 2011, combi auto/camper+3 kids (12, 15 & 15)

Bericht door Yeehaw »

Van Pahrump naar Zion is korter dan naar GC en tussen GC en Las Vegas zal je wat meer tijd hebben voor Hoover Dam dan als je van Pahrump naar GC rijdt. Derhalve zou ik dus eerst Zion bezoeken. Ben je er nog?
IngeRene
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door IngeRene »

Yeehaw schreef:Ben je er nog?
Als dit de lastigste was, gaat 't me helemaal lukken :D
IngeRene
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door IngeRene »

De eerste mutaties zijn een feit, met dank aan jullie reacties :)
myste87
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door myste87 »

Ik weet niet of het al vermeld is, maar ik vind 1 volle dag Grand Canyon best wel veel, ik weet niet wat je er precies wilt doen, maar wij zijn in 2008 met een auto van Monument Valley naar Grand Canyon gereden en waren rond 12.00 bij de GC. Wij hadden daar ook een volle dag gepland maar zijn eerder gegaan. Wij vonden het er vooral erg heet en hadden geen energie om daar een wandeling te maken.

Wij hebben wel langer gereden van Page naar MV. Je hebt wel het " voordeel" dat de klok 1 uur verzet wordt, dus dat kan in jullie voordeel werken.

Wij reden met een gewone auto en waren telkens rond 8.00 - 8.30 weg, wellicht dat het schema met een camper anders is.
Onze site: http://www.vdheijdeninusa.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
IngeRene
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door IngeRene »

myste87 schreef:Ik weet niet of het al vermeld is, maar ik vind 1 volle dag Grand Canyon best wel veel, ik weet niet wat je er precies wilt doen, maar wij zijn in 2008 met een auto van Monument Valley naar Grand Canyon gereden en waren rond 12.00 bij de GC. Wij hadden daar ook een volle dag gepland maar zijn eerder gegaan. Wij vonden het er vooral erg heet en hadden geen energie om daar een wandeling te maken.
Heeft iemand misschien een goede suggestie om dit anders te doen? Ik kan me een knip goed voorstellen voor de rit MV > GC zodat er twee kortere reisdagen ontstaan. De tweede dag kom je dan aan in de GC en daar verlijven we dan één nacht. Onze GC plannen beperken zich tot het opdoen van de enorme indruk die de GC zal maken via een aantal viewpoints. Er zijn geen speciale plannen (helicopter, afdalen etc).

BVD alvast!

Gr,
René
jta
Amerika-expert

Bericht door jta »

hallo,

tussen monument valley en grand canyon kun je toch wel wat (korte) stops maken zoals de elephant feet, dino-tracks, eventueel zelfs naar coal mine canyon, wat eten in cameron, little colorado gorge, en vanaf de oost-ingang van grand canyon np heb je geregeld viewpoints. plus inchecken en je bent mooi op tijd om nog wat viewpoints aan de westrim te verkennen en de zonsondergang mee te maken. Dag daarop eventueel nog even grand canyon en naar flagstaff : half dagje sunset crater, walnut canyon, zelfs even naar sedona rijden. dag daarop naar las vegas.

Jacques
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Waarom niet direct van MV naar de GC rijden om daar nog zo veel mogelijk te kunnen doen? De rit met de shuttlebus naar Hermit's Rest is een aanrader, maar een stuk naar beneden wandelen (niet helemaal natuurlijk) geeft je een heel andere kijk op de canyon en is zeker de moeite waard. De volgende dag heb je dan voldoende tijd voor de rit naar Las Vegas.
Hebben jullie ook overwogen om in Phoenix te eindigen of is dat met een camper geen opite? Je kunt dan van de de GC via Sedona rijden. Las Vegas kun je dan bezoeken op weg naar Zion. Dat kan handig zijn, afhankelijk van de dagindeling daarvoor.
Een volle dag GC lijkt me niet nodig, dan liever een dag Yosemite erbij want daar heb je veel en veel meer mogelijkheden, zeker voor de kinderen. En julile zijn ruim op tijd om daar een plaatsje op een van de campings in de vallei te kunnen bemachtigen. :wink:

Marianne
IngeRene
Amerikakenner
Contacteer:

Re: Reis IngeRene: 2011, combi auto/camper+3 kids (12, 15 &

Bericht door IngeRene »

Martin & Marianne schreef:Waarom niet direct van MV naar de GC rijden om daar nog zo veel mogelijk te kunnen doen?
Done
Martin & Marianne schreef:De volgende dag heb je dan voldoende tijd voor de rit naar Las Vegas. Hebben jullie ook overwogen om in Phoenix te eindigen of is dat met een camper geen opite?
We willen echt in LV eindigen om daar 1 of hooguit 2 nachten nog in een lekker hotel te verblijven. De meiden zijn gek op zwembaden en kermis, dus die plek lijkt mij daar wel geschikt voor.
Martin & Marianne schreef:Een volle dag GC lijkt me niet nodig, dan liever een dag Yosemite erbij want daar heb je veel en veel meer mogelijkheden, zeker voor de kinderen. En julile zijn ruim op tijd om daar een plaatsje op een van de campings in de vallei te kunnen bemachtigen. :wink:
Bedoel je dat je vanaf MV naar GC rijdt, dezelfde dag voldoende kunt zien van de GC en de vologende dag naar LV rijden? Eventueel wellicht later op de dag, zodat je ook de ochtend nog rustig rondom GC kunt verblijven?

:occasion9: Zo eens even een draadje afstoffen. Net terug van onze vakantie naar Frankrijk, uitgerust, kleurtje, de 200 Geocaches grens gepassseerd dus wat wil een mens nog meer? Oh ja, de ervaring van een WK titeltje had wel leuk geweest :(

Het is nu dus tijd om ons te focussen op onze eerst volgende vakantie: deze trip naar Amerika. Het plannen voelt nu ineens als voor iets wat dichtbij is/lijkt.

Er poppen zo nu en dan de nodige vragen bij me op, die ik maar in dit draadje drop, want ze gaan allemaal over dezelfde trip. Anderzijds zou het wellicht voor de zoekenden onder ons makkelijker zijn om steeds een nieuw draadje te maken voor een nieuwe vraag. Hum... wat een keuzes toch weer :wink:

Ik focus me eerst op het boeken en daarna op de definitieve planning. Die heb ik al wel behoorlijk uitgewerkt (kon tot nu toe toch weinig anders, voor boeken was het immers nog veels te vroeg), maar bijschaven komt dus pas na het reserveren van tickets/camper.

:?: Heeft iemand ervaring met camper.nl en met de door hen georganiseerde informatiebijeenkomsten? Ik wil graag vroeg boeken, denk dat de tickets als eerste moeten en z.s.m. daarna de camper. De infodag op 11 septembet valt dan ws precies goed, zodat een vroegboeking voor aug '11 daarna kan gebeuren.

Alvast bedankt voor jullie reactie(s) en indien nog van toepassing: fijne vakantie!

Groet,
René
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Annie »

Geen ervaring met camper.nl, wij boeken altijd bij Tiogatours,vlot antwoord als je daar een offerte vraagt.
Je kan opgeven van welke verhuurder je een offerte wilt.
De prijzen voor volgend jaar zijn al bekend.
MJM
Amerika-ontdekker

Bericht door MJM »

Wij hebben onze vluchten, camper en een hotelovernachting aan het einde van onze reis bij Tioga geboekt: zoals Annie zegt, zeer snelle reacties, goed bereikbaar voor vragen, vriendelijke mensen aan de telefoon. Een volgende keer zouden we er weer boeken.
Ik geloof dat Tioga eerst de camper beschikbaarheid checkte, en pas na het accoord van de verhuurder die we hadden gekozen (we hadden een offerte voor meerdere verhuurders bij Tioga gevraagd), hebben ze de tickets geboekt.

Succes met het uitzoeken, kiezen en plannen van jullie reis! Wij vonden het geweldig, een camper.
Reisverslag van onze reis door Zuidwest USA, juni 2010 van San Francisco naar Salt Lake City: http://mamarije.blogspot.com/p/blog.html" onclick="window.open(this.href);return false;
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Ook hier vaste Tioga Tours-klanten, na twee reizen elders zijn onze laatste zes reizen al bij hen geboekt (camper en vluchten).
Gerd
Amerikakenner

Bericht door Gerd »

Net zoals Annie en Rob hebben wij de camper gehuurd bij TiogaTours en zijn we er erg tevreden over . Bij ons ging het over 13 dagen camperhuur en 5 dagen hotel . Wij vonden het zo fijn dat we bij onze volgende trip toch weer voor een camper gaan kiezen .
:thumbup:
Zeker weten dat de kids het heel fijn zullen vinden . :thumbup:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer