Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Walmart

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Re: Walmart

Bericht door Petra/VS »

dutchie_in_boston schreef:ik kan het niet laten: mij zul je niet zien bij een Walmart.
Mij als het even kan ook niet
Ik heb problemen met hun praktijken, met de Walton family en waar walmart corporation voor staat. Ik zat een hele poos geleden in een soortgelijke situatie als Petra en ook mijn enige optie was Walmart maar ik besloot te wachten tot de ochtend - anders had ik mezelf een enorme hypocriet gevonden.
Goh, wat groots! Hoe weet jij, wat wij daar nodig hadden? Heb je een waslijst nodig? We hadden geen keus, de reden, waarom ik dit topic opende. Walmart voorziet in een behoefte, dat is, waar ze groot op worden. Denk jij, dat ik na een vlucht en veel pijn nog wilde gaan winkelen? Ik heb een speciale contactlensvloeistof, die de luchtvaartsmaatschappij niet verschaft. Walmart heeft die. Had ik die niet, dan was ik nu nog niet thuis. Katja had dingen nodig, die hier niet hoeven worden beschreven en in de wijde omgeving was niets open. Fijn, hoor, principes en leuk om hypocriet genoemd te worden. Blij, dat jouw principes intact bleven, hoera. Sorry, maar deze post werkte even, na 52 uur op weg geweest te zijn om eindelijk thuis te komen, in het verkeerde keelgat!!!
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Als je niet naar Walmart wilt gaan uit principe, dan moet je ook niet naar Target willen gaan, want Target doet op iets kleinere schaal hetzelfde als Walmart.

Ook moet je niet meer naar Borders, of Barnes & Noble gaan, want die doen precies hetzelfde met de kleine lokale boekhandels als wat de Walmarts en Targets van deze wereld doen. Of een Jiffy Lube of Grease Monkey voor de lokale garagehouder, en zo kun he nog even door gaan.

Het is nu eenmaal een feit dat als er ergens een grote keten landt, dat dit negatieve gevolgen heeft voor de lokale handelaren (maar mogelijk wel weer werkgelegenheid met zich mee brengt). Hoe jammer het ook moge zijn voor de "mom & pop shops" - ik ga ook liever naar de leuke lokale winkeltjes dan naar de grote ketens - maar als ik van een minimum-inkomen moest leven, waarbij elke cent telt, dan geloof ik dat ik toch voor mezelf koos en naar Walmart zou gaan in plaats van naar de duurdere lokale handelaar of een andere, duurdere keten als Safeway, als ik daar tientallen hard nodige dollars per week of maand mee zou kunnen besparen.

En helaas leeft in Amerika nog altijd zo'n 13% van de bevolking op of onder de armoedegrens leeft, en voor die mensen is het uitsparen van elke dubbeltje belangrijk, en zij zullen dus maar wat blij zijn dat er een Walmart bij hen in de buurt zit.

Er zitten dus zowel positieve kanten als negatieve kanten aan een Walmart.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Petra/VS schreef:Sorry, maar deze post werkte even, na 52 uur op weg geweest te zijn om eindelijk thuis te komen, in het verkeerde keelgat!!!
Is het dan niet beter om gewoon te gaan slapen ipv te gaan reageren?
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
José
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door José »

Sorry maar ik begrijp Petra wel een beetje..

Ik snap sowieso niet zo goed waarom grote ketens bij voorbaat slecht zijn. Sommige mensen hebben gewoon geen keus.
Ik zou het liefst ook bij de plaatselijke slager, groenteboer en bakker willen kopen.
Maar dat de supermarkt in een stad verder op een keer zo goedkoop is, heeft niks met mijn principes overboord gooien te maken.
Meer dat mijn portemonnee op dit moment niet verder rijkt..

Petra had geen keus, dit was de enige supermarkt in de buurt.

Laten we deze discussie hier niet voeren.

Voor de meeste mensen (toeristen) is de wallmart een leuk uitje, laten we dat vooral zo houden :mrgreen:
Reisverslag juni 2009:
http://mark-jose-usa09.reismee.nl

Reisverslag mei 2008:
http://mark-jose.reismee.nl
dutchie_in_boston
Amerika-expert

Bericht door dutchie_in_boston »

ach jeetje, wat is mijn post verkeerd opgevat. Mijn excuses aan diegenen die er problemen mee hadden en het wel heel persoonlijk hebben genomen want zo was het beslist niet bedoelt. Petra, ik viel je helemaal niet persoonlijk aan omdat jij naar de walmart bent geweest. En Petra, mij redenen geven waarom je naar Walmart moest hoeft dus echt niet hoor. Ik stelde geen vragen in mijn post, ook niet tussen de regeltjes in.

Ik wilde alleen maar aangeven dat ik in een soortgelijke situatie zat (2 lekke banden, zondagavond laat, ver onder vriespunt, midden van Maine, geen hotels, en geen andere winkels open dan Walmart - en ik was nog ongesteld ook) en omdat ik het niet eens ben met de walton family en waar zij voor staan, en ik altijd roep dat je mij niet in een walmart zult vinden, dan zou ik mezelf erg hypocriet vinden om er dan ook naar toe te gaan. Maar ik zei dit absoluut niet om anderen aan te vallen.

Grote ketens zijn niet bij voorbaat slecht (vind ik) maar, in mijn mening, Walmart Corporation is en de Walton Family zeker. http://www.waltoninfluence.com/influence. Er is genoeg online te vinden over hoe walmart hun eigen werknemers behandelt, hoe het mom-and-pop winkels om zeep helpt, hoe het leveranciers in 3e wereldlanden behandelt, milieu problemen, enz. enz.

Dit is een persoonlijke keuze die ik heb gemaakt en omdat ik mijn mening hierover geef, wil ik me echt niet als een 'holier than thou' iemand laten zien, maar gewoon mijn mening geven. Zoals ieder ander op dit forum dat mag doen. Iedereen die graag mag winkelen in een WalMart, wens ik veel winkelplezier.

Njit, dank je.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Dank je voor je uitleg, Dutchie. Ik vatte je post inderdaad als een "holier than thou" iets op en dat las ik er dus verkeerd in. Inderdaad heeft iedereen recht op zijn of haar mening, het voelde voor mij alsof je mij veroordeelde en dat was dus niet het geval.
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

dutchie_in_boston schreef:http://www.waltoninfluence.com/influence.
Stukjes als dit zijn natuurlijk heerlijk opruiend, en leggen natuurlijk de nadruk op alles wat slecht is aan Walmart. Maar misschien ga je erg makkelijk voorbij aan de dingen die ook goed zijn aan Walmart, en de dingen die Walmart doet om bij te dragen aan de samenleving, en aan de eigen verbetering?

Denk bijvoorbeeld aan het installeren van lichtsensoren die het licht in de winkels deels uitschakelen als er genoeg daglicht binnenvalt door de "sky lights", om zo minder energie nodig te hebben? Of de herziening van het logistiek systeem, waardoor er in het eerste jaar na invoering 85 miljoen(!) mijl minder is gereden met hun vrachtwagens? (Al zullen tegenstanders dat dan weer uitleggen als een manier om nog meer geld te besparen in plaats van dat het beter is voor het milieu :roll: ). En denk aan de werkgelegenheid die ze creeëren?

En denk aan het inkomen (belastingen) voor de steden waar ze zich vestigen? Recentelijk is in Louisville, Colorado een Sam's Club (onderdeel van Walmart) gesloten, waardoor niet alleen 125 werknemers op straat zijn komen te staan, maar waardoor Louisville ook nog eens bijna $1 miljoen per jaar aan belastingen misloopt. En met $1 miljoen kan een stadje met een omvang van ongeveer 19.000 zeer veel doen.

En met hoeveel Walmart werknemers heb je daadwerkelijk gesproken om de conclusie te trekken over hoe Walmart zijn personeel behandelt?

Natuurlijk heb ik geen oogkleppen op, en heb ik van dichtbij meegemaakt hoe Walmart werkt, en ik zie ook wel dat er dingen niet altijd even goed zijn, maar als je goed gaat kijken naar de grote corporaties, dan zul je denk ik zien dat dit in heel veel grote bedrijven gebeurt, niet alleen bij Walmart. Kijk bijvoorbeeld maar eens naar Undercover Boss, en je ziet de voorbeelden langskomen over hoe personeel behandeld wordt.

Heel veel is een kwestie van je alleen richten op alles wat slecht is aan de grote corporaties, en Walmart is altijd het zwarte schaap, terwijl ik ervan overtuigd ben dat heel veel andere grote ondernemingen zoals Target niet veel beter zullen zijn (getuige bijv. de rechtszaak uit 2009 in California waarin Target werd aangeklaagd wegens illegaal dumpen, of een andere rechtszaak uit 2009 waarin Target werd aangeklaagd wegens het willens en wetens verkopen van in China gemaakt speelgoed met te veel lood in de verf, enz. enz.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

Maar even terzijde: Petra ben je al weer een beetje bijgekomen na dat vreselijke - 52 uur- noodgedwongen verblijf op een vliegveld. Wat zal thuiskomen dan fijn zijn?
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Dank je voor het vragen, Thuul. We zijn niet op het vliegveld gebleven, want dan zouden we er nu nog zijn (onze bevestigde vlucht zou om kwart voor vijf vanmiddag Houston tijd vertrekken). Ik moet er echt niet aan denken! Ik ben doodop, voel me vandaag als een zombie, maar ben blij, dat we ervoor hebben gekozen te gaan rijden.
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

Pffffff, nou rust maar lekker uit dan, moet er niet aan denken. Tja meteen een nadeel van dat grote land, je doet er ook wel erg lang over om dan thuis te komen :wink:
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Voor ons begint elke vakantie in Amerika steevast met een bezoek aan een Walmart Supercenter. Waarom? Omdat het mes aan twee kanten snijdt: het is goedkoop en we kunnen er alles krijgen wat we nodig hebben. En wij hebben nogal het een en ander aan te schaffen voor een kampeertocht door Amerika met een tentje. Dat geldt voor huishoudelijke boodschappen tot campingspullen, electronica, toiletspulletjes, stoeltjes, koelbox etc. etc.

Ik winkel daar om die reden heel graag en ik schaam me er ook niet voor. We zijn zeker zo'n eerste dag een paar honderd dollar kwijt aan boodschappen en moest ik al die zaken in een duurdere winkel kopen dan zou dat ten koste gaan van een Amerikavakantie. Wij kunnen het ons permiteren jaarlijks naar Amerika te gaan door een beetje op de centjes te letten en ons uitgavepatroon aldaar. Doen wij dat niet, dan zouden wij minder vaak kunnen gaan en dan doen we dus ook de samenleving economisch gezien tekort als je het van die kant wil bekijken.

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
pushirubiano
Amerikakenner

Bericht door pushirubiano »

Zelfde hier Marjan!
Groetjes, Ilona

Countdown to Grand Canyon... Rim to River hike
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Ik kocht er de afgelopen zomer 3 jeansbroeken om met de hond te gaan wandelen. Het model was leuk, vooral de kleur vond ik tof, en ze zaten goed. En kosten alle 3 samen iets van een 35 dollar. In de praktijk ben ik er amper mee gaan wandelen met de hond, want ik vind ze zo leuk om te dragen! En de kwaliteit lijkt me zeker niet slecht voor iets van die prijs. Idem met een T-shirt die we er 2 jaar geleden kochten voor onze zoon. Hij draagt die vaak thuis, en ze komt al eens per ongeluk tussen de handdoeken terecht waardoor ze in de kookwas gaat en op warme stand in de droogkast. Het ding geeft geen krimp en heeft nog een perfecte pasvorm!
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Dan moeten we daar maar eens t-shirts gaan kopen.
Onze dure t-shirts komen altijd vier maten kleiner uit de droger. :lol:

Marjon
Mickey99
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Mickey99 »

Ik vind de Walmart ook een heerlijke winkel en kom er graag. Op de eerste dag van onze vakantie voor o.a. de eerste inkopen inclusief een koelbox. Daarna om de paar dagen nog wel een paar keer :D

Sonja
Florida1995/1996/1997/1998/1999/2000/2002/2003/2004/2006/2007/2008/2011/2012/2013/2014/2015
New York2006/2007/2009/2015 Zuidwesten:2008/2009/2010/2013 Noordoosten2009
Midwesten2010 Zuidoosten2011 Noordwesten2013 Alaska2014 Canada2013/2014

Afbeelding
lelie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door lelie »

Ik heb wel de tic dat ik door élk gangpad moet lopen :wink:
Bramster
Amerika-expert

Bericht door Bramster »

lelie schreef:Ik heb wel de tic dat ik door élk gangpad moet lopen :wink:
Ik ook, is dat niet normaal dan ?
lelie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door lelie »

Vind ik wel, het neemt alleen wat meer tijd in beslag :wink:
Mickey99
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Mickey99 »

lelie schreef:Ik heb wel de tic dat ik door élk gangpad moet lopen :wink:
:lol: :lol:
Dat is wel erg, vooral als het een supercenter is :wink:

Het enige nadeel wat ik over de Walmart kan bedenken is dat je elkaar makkelijk kwijt kunt raken en dan weer de hele winkel door moet :D

Sonja
Florida1995/1996/1997/1998/1999/2000/2002/2003/2004/2006/2007/2008/2011/2012/2013/2014/2015
New York2006/2007/2009/2015 Zuidwesten:2008/2009/2010/2013 Noordoosten2009
Midwesten2010 Zuidoosten2011 Noordwesten2013 Alaska2014 Canada2013/2014

Afbeelding
paula58
Amerika-expert

Bericht door paula58 »

Mickey99 schreef: Het enige nadeel wat ik over de Walmart kan bedenken is dat je elkaar makkelijk kwijt kunt raken en dan weer de hele winkel door moet :D
Wij nemen dan ook altijd een walkie talkie mee :D
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer