Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Is een Tom Tom absoluut noodzakelijk ?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Texas Boy
Amerika-expert

Re: Is een Tom Tom absoluut noodzakelijk ?

Bericht door Texas Boy »

yarrah schreef:TT noodzakelijk??.................. ik denk het niet, 10 jaar geleden konden we ook zonder :) .

150 jaar geleden was een auto niet noodzakelijk, ezel werkte ook :D Maar het is zeker niet noodzakelijk maar wel errug handig, zou hem trouwens in AMerika kopen, is goedkoper.
Grandu
Amerika-expert
Contacteer:

Re: is een tom tom absoluut noodzakelijk ?

Bericht door Grandu »

6foot6 schreef:
Grandu schreef:Vroeger..
Wanneer vertrekt je boot ?
Volgensmij hebben er vele jaren auto's gereden zonder enige vorm van automatisch navigatiesysteem aan bord. Als de topicvrager vraagt of het noodzakelijk is is het antwoord dus ''nee''.
The end and a new beginning - http://derkdegeus.blogspot.com/

“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

helemaal mee eens, handig kan ie zijn, net zoals in Nederland, als je weet hoe het ding werkt ook nog.
Maar nodig:NEE
Texas Boy
Amerika-expert

Re: is een tom tom absoluut noodzakelijk ?

Bericht door Texas Boy »

Grandu schreef:Als de topicvrager vraagt of het noodzakelijk is is het antwoord dus ''nee''.
De topic vrager vraagt ook

Graag jullie advies/ervaringen?

Dus een reaktie van "NEE" is niet waar men op zit te wachten.
Doockles
Amerika-expert
Partner van: Pietro
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Doockles »

Een gps (waarom altijd die TT ;-)) vind ik handig om te weten hoe ver het nog is en hoe laat we gaan aankomen. Ook praktisch voor de uurverschillen die er zijn tussen de staten! Ook voor het exact vinden van een hotel (of camping) vind ik het wel handig. Maar ik ben ook iemand die direct nakijkt of de globale route wel diegene is die ik in gedachten heb. En als ze anders is zal ik de gps niet volgen. Zo'n ding heeft wel eens kuren. :lol:

Het is dus niet noodzakelijk, maar ik vind het wel handig. Maar ik zal zelf eerder een kaart erbij nemen dan op mijn gps kijken. Vorige keer hadden we een gps gratis kunnen huren. Voor dit jaar ga ik waarschijnlijk de kaarten kopen voor onze gps.
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Echt nodig, nee niet echt lijkt me. Maar ik persoonlijk ga nergens meer heen zonder GPS. Ik heb een Magellan en zelfs in de boondocks van Alabama doet hij het nog perfect. Ik ben er aan gewend en zou nooit meer alleen met een kaart ergens heen gaan, al heb ik wel een kaart in de auto liggen, voor het geval dat.
"Keep Georgia On Your Mind"
Gringo
Amerika-ontdekker

Bericht door Gringo »

Zoals door verschillende posters aangegeven noodzakelijk is het zeer zeker niet maar het kan leuk zijn aan de andere kant kan het soms ook verwarrend zijn want T-T zit er ook geregeld naast, wij zijn (met een camper) al verschillende keren de verkeerde weg ingestuurd omdat T-T uitgaat van een personenauto en je met een camper soms (hoogte)beperkingen hebt.
Goed opletten en een goede kaart is dus meer noodzakelijk dan een T-T.

Rob,
Hoe zie je dan op de kaart welke beperking een weg heeft? (hoogte)
Afbeelding
gahoogenboog
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Bericht door gahoogenboog »

Ik ga dit jaar voor het eerst de TT gebruiken. Je komt overal zonder dat ding maar soms kan het heeeel lang duren(bij ons). Wij hebben echt wel wat onnodige kilometers gemaakt! Komt dat omdat ik geen kaart kan lezen? Of dat de chauffeur eigenwijs is? Als het laatste het geval is zal de TT ons niet veel verbetring brengen. :lol:
Ik verheug me er in ieder geval op om nu eens met de TT te gaan rijden.

Offtopic vraagje: TT kaart amerika hier kopen of in amerika?

Gr.Greet
jaha
Amerikafan

Bericht door jaha »

Ook nog even van mij dan :wink:

Nodig; nee met kaarten kom je er ook.

Makkelijk; ja zeker het rijd meer relaxed want je weet dat je geen kruispunt hebt gemist en in steden rijd je altijd meteen naar het hotel. Ook bij het zoeken van bijzondere locaties in steden is het ook veel makelijker.

Conclusie; nodig niet maar wel verdomd gemakkelijk.
Marenko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Wij hebben de tom tom vorig jaar ook veel gebruikt voor het zoeken van de dichtsbijzijnde Starbucks en Wallmart. Erg handig dus :lol:
RoyBergen
Amerika-expert

Bericht door RoyBergen »

Ik heb al mn 4 vakanties mij prima gered zonder tom tom en met wegenkaarten, het navigeren in amerika is vrij simpel, zolang je weet noord oost zuid west kom je heel lang...
Dit jaar ga ik mn tom tom meenemen, ik heb het ding nou eenmaal, maar ik had m absoluut niet speciaal aangeschaft voor mn vakantie....

veel succes !
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

gahoogenboog schreef: Komt dat omdat ik geen kaart kan lezen? Of dat de chauffeur eigenwijs is? Als het laatste het geval is zal de TT ons niet veel verbetring brengen. :lol:
Ik vermoed dat de chauffeur eigenwijs is. Een TomTom brengt daar geen verbetering in vrees ik. Mijn man weet het hier in Nederland altijd beter dan de TomTom (want die heeft er geen verstand van volgens hem) Dat kost ons wel eens wat extra kilometers :roll:

Marjon
bluemoon
Amerikakenner

Bericht door bluemoon »

TomTom stuurt je ook niet altijd over de meest logische weg, volgens mij weet hij de kwaliteit van de weg ook niet.

Als ik de TomTom instel met een route vanaf de snelweg naar mijn huis toe, dan word ik op een gegeven moment over een verschrikkelijk beroerd klinkerweggetje gestuurd waar je niet harder kan rijden als 60 (80 is het max.).
Terwijl er een kruising eerder een perfecte asfaltweg ligt die parallel aan die klinkerweg weg loopt, helaas is de asfaltweg 100 m langer en dus stuurt TomTom je over de klinkerweg :roll:
Ik weet natuurlijk wel welke weg ik moet nemen, maar ik heb al verscheidene commentaren gehoord over de route naar mijn huis via TomTom...
Crisis ? What Crisis ?
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Ga zo dadelijk weer 500 mile op pad, maar door TomTom kom ik nog weleens ergens waar je eigenlijk nooit zou komen en hij stuurt je weleens de snelweg af en 100 meter verder weer de zelfde snelweg op :D
Tesss
Amerika-ontdekker

Bericht door Tesss »

Heel wat reacties gekregen! Bedankt!
Ik las dat je de TT beter in Amerika kunt kopen; waar dan? en hoeveel kost het daar dan ongeveer?
Groetjes!
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Walmart, Bestbuy, Fry's zijn zaken waar je voldoende keus hebt reken op $120 tot $180.
Wij hebben er de vorige reis onderweg een gekocht bij de Walmart omdat die van ons onverwacht was overleden maar terug in NL ineens weer tot leven kwam :mrgreen:
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Koop in elk gval een goede kaart, ik zou nooit alleen op een navigatiesysteem vertrouwen.

Marianne
schellie
Amerikafan

Bericht door schellie »

Martin & Marianne schreef:Koop in elk gval een goede kaart, ik zou nooit alleen op een navigatiesysteem vertrouwen.

Marianne
Inderdaad een goede kaart, voor de steden eventueel een plattegrond , de bijrijder en een navigatie apparaat zijn hele goede hulpmiddelen om van a naar b te komen. Vanzelfsprekend moet de bestuurder ook goed op letten waarbij de kunst is om vooruit te zien, waarmee ik bedoel als je van Amsterdam naar Maastricht moet en je weet dat je langs Eindhoven moet, kijk dan niet naar alle namen die je op de borden tegenkomt en concentreer je op Eindhoven. Wij schrijven altijd op een papiertje als we een onbekende route moeten rijden een paar belangrijke punten op waar je langs of door moet. Een stad, een groot meer o.i.d. en de belangrijkste wegnummers. Heel belangrijk in Amerika is dat je weet welke richting je op moet., b.v. het zuiden , westen e.d. Alle grote wegen van oost naar west en omgekeerd hebben even nummers en van noord naar zuid en omgekeerd oneven. Als je de avond van te voren je huiswerk eventjes maakt rij je volgende dag veel ontspannender en geniet veel meer van de omgeving.
schellie
Katja
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door Katja »

Het kan de moeite waard zijn om Marktplaats in de gaten te houden als je een Tomtom wilt kopen. Sommige mensen kopen hem in Amerika tijdens hun vakantie maar willen er thuis toch vanaf. Ik heb er een paar maanden terug eentje gekocht voor nog een stukje minder dan in de VS en slechts een paar weken gebruikt.
Voordeel is dat je er dan makkelijk al thuis favorieten in kunt zetten.
Skipper
Amerika-ontdekker

Bericht door Skipper »

Als het even mag zou ik graag even een vraagje tussendoor willen plaatsen voor de mensen die al wel met een tomtom hebben gereden. Wij gaan van de zomer ook richting het westen en nemen de tomtom mee, vooral voor in de steden. Nu heb ik al op verschillende draadjes gelezen dat je de tomtom niet aan de voorruit mag plakken. Hoe is dit opgelost. Het dashboard biedt, volgens mij, niet genoeg stevigheid voor dat zuignapje....

Iemand handige tips?
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer