yarrah schreef:TT noodzakelijk??.................. ik denk het niet, 10 jaar geleden konden we ook zonder.
150 jaar geleden was een auto niet noodzakelijk, ezel werkte ook
yarrah schreef:TT noodzakelijk??.................. ik denk het niet, 10 jaar geleden konden we ook zonder.
Volgensmij hebben er vele jaren auto's gereden zonder enige vorm van automatisch navigatiesysteem aan bord. Als de topicvrager vraagt of het noodzakelijk is is het antwoord dus ''nee''.6foot6 schreef:Wanneer vertrekt je boot ?Grandu schreef:Vroeger..
De topic vrager vraagt ookGrandu schreef:Als de topicvrager vraagt of het noodzakelijk is is het antwoord dus ''nee''.
Zoals door verschillende posters aangegeven noodzakelijk is het zeer zeker niet maar het kan leuk zijn aan de andere kant kan het soms ook verwarrend zijn want T-T zit er ook geregeld naast, wij zijn (met een camper) al verschillende keren de verkeerde weg ingestuurd omdat T-T uitgaat van een personenauto en je met een camper soms (hoogte)beperkingen hebt.
Goed opletten en een goede kaart is dus meer noodzakelijk dan een T-T.

Ik vermoed dat de chauffeur eigenwijs is. Een TomTom brengt daar geen verbetering in vrees ik. Mijn man weet het hier in Nederland altijd beter dan de TomTom (want die heeft er geen verstand van volgens hem) Dat kost ons wel eens wat extra kilometersgahoogenboog schreef: Komt dat omdat ik geen kaart kan lezen? Of dat de chauffeur eigenwijs is? Als het laatste het geval is zal de TT ons niet veel verbetring brengen.![]()
Inderdaad een goede kaart, voor de steden eventueel een plattegrond , de bijrijder en een navigatie apparaat zijn hele goede hulpmiddelen om van a naar b te komen. Vanzelfsprekend moet de bestuurder ook goed op letten waarbij de kunst is om vooruit te zien, waarmee ik bedoel als je van Amsterdam naar Maastricht moet en je weet dat je langs Eindhoven moet, kijk dan niet naar alle namen die je op de borden tegenkomt en concentreer je op Eindhoven. Wij schrijven altijd op een papiertje als we een onbekende route moeten rijden een paar belangrijke punten op waar je langs of door moet. Een stad, een groot meer o.i.d. en de belangrijkste wegnummers. Heel belangrijk in Amerika is dat je weet welke richting je op moet., b.v. het zuiden , westen e.d. Alle grote wegen van oost naar west en omgekeerd hebben even nummers en van noord naar zuid en omgekeerd oneven. Als je de avond van te voren je huiswerk eventjes maakt rij je volgende dag veel ontspannender en geniet veel meer van de omgeving.Martin & Marianne schreef:Koop in elk gval een goede kaart, ik zou nooit alleen op een navigatiesysteem vertrouwen.
Marianne