Nee hoor, ik denk dat je je die vier dagen zeker niet zult vervelen. Sterker nog, ik denk zelfs dat je juist goed de tijd krijgt om de stad goed te leren kennen. Als je zoon van dieren houdt, zou ik ook zeker de Atlanta Zoo overwegen, een van de weinige dierentuinen met reuzenpanda's. Naast de Zoo is het zgn. "Atlanta Cyclorama", dat is een soort van rond schilderij, een beetje a la "Panorama Mesdag", maar dan over de Amerikaanse Burgeroorlog. Als je er toch bent is dat interessant om te doen. Hieronder nog wat andere tips die ik elders ook al eens heb benoemd.
- Martin Luther King Center (dit mag je niet missen en het is een belangrijk deel van de recente geschiedenis van Atlanta, bovendien gratis te bezoeken)
- Atlanta Braves (jullie zijn er in de zomer en dan is het erg leuk om een echte honkbalwedstrijd te bezoeken, dat is goedkoop en je maakt dan iets echt authentiek Amerikaans mee)
- Margaret Mitchell House (dit is de schrijfster van "Gone With The Wind" en deze film ging destijds ook in Atlanta in premiere)
- Atlanta History Center (een enorm terrein waar verschillende gebouwen uit de geschiedenis van Atlanta zijn neergezet)
- Georgia Capitol (het regeringsgebouw van Georgia, met verschillende artefacten op display, gratis te bezoeken bovendien)
- Carter Center (museum over mensenrechten en democratie, maar vooral over het leven van de enige president uit Georgia: Jimmy Carter)
- Atlanta Zoo
- HIGH Museum of Modern Art (vaak met zeer interessante tentoonstellingen, zoals nu over Leonardo da Vinci)
- Stone Mountain (op 10 minuten buiten Atlanta gelegen, de grootste granieten rots ter wereld. Je kunt het vrij simpel opklimmen en er is een soort herdenkingsmonument voor slachtoffers van de Burgeroorlog. Heel erg de moeite waard!)
Verder is het inderdaad ook heel leuk om wat meer "gewone" dingen te doen, zoals naar het park. Een aanrader is wat dat betreft "Piedmont Park". Dat is een echt typisch Amerikaans park met veel gras en veel mensen die er hardlopen, voetballen, honkballen of gewoon op een kleedje in het gras liggen te lezen. Ik kom er zelf ook heel graag. Het is overigens makkelijk te bereiken met MARTA vanuit Buckhead (jullie halte is "Buckhead" en je stapt uit op de halte "Midtown" en loopt dan in 10 minuten via 10th Street naar Piedmont Park. Bioscopen zijn te vinden vlakbij jullie hotel, maar als er een leuke voorstelling is, zou ik ook zeker overwegen om een bezoek te brengen aan het "Fox Theatre", alleen het gebouw is al de moeite waard (
http://www.foxtheatre.org/). In dat geval zou ik ook zeker met MARTA gaan omdat parkeren er vrij duur is.
Verder zijn de andere toeristische dingen goed te doen met MARTA en naar de activiteiten die downtown zijn (CocaCola, CNN, Aquarium, Underground) zou ik zeker niet met de auto gaan en je bent er vanuit Buckhead in zo'n 15 minuten. Nog een lunchtip als je in downtown bent: het Sun Dial restaurant (
http://www.sundialrestaurant.com/). Dat is de bovenste verdieping van het Westin hotel en draait rond terwijl je eet en je hebt dan een geweldig uitzicht over Atlanta en de omgeving. Laat je niet afschrikken door de foto's, want lunch is er echt goed betaalbaar.
Laat vooral weten als je nog andere vragen hebt.