Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Gezocht: goed hotel Atlanta Airport e.o.

Over de staten Virginia, North en South Carolina, Kentucky, Tennessee, Georgia, Alabama, Mississippi, Arkansas, Oklahoma en Louisiana.
The Baconator
Amerika-ontdekker

Gezocht: goed hotel Atlanta Airport e.o.

Bericht door The Baconator »

Hallo,

Op 30 april om 01.15 PM landt(als het goed is :wink: ) ons vliegtuig op Atlanta Int. Airport.
Nu ben ik op zoek naar een goed hotel daar in de buurt(max. half uur rijden), het liefst met winkel- en eetgelegen nabij. Moet nml. nog een TomTom en gsm halen.
De volgende dag vertrekken we richting The Great Smoky Mountains.(Atlanta bezoeken we op het einde van de reis)

Alvast bedankt.

Mvg,
Herman
2006-Las Vegas
2007-South-West
2008-Washington State
2009-New York
2010-The Deep South
Essepes
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Gezocht: goed hotel Atlanta Airport e.o.

Bericht door Essepes »

Hoi Herman,
Ik lees even geinteresseerd mee. Wij landen op dezelfde tijd maar dan een maand of 4 later :) en ik zoek ook een hotel om vanuit daar naar de Smokey Mountains te rijden. Als je kijkt op tripadvisor zie je al heel wat hotels in de zeer nabije omgeving van het vliegveld. Maar ik lees dat je ook nog boodschappen moet doen, misschien een Walmart of Target in de nabijheid? Dus helaas geen tips maar wel benieuwd naar jouw ervaringen tegen die tijd.
Groetjes, Esther
The Baconator
Amerika-ontdekker

Als je kijkt op tripadvisor zie je al heel wat hotels in de zeer nabije omgeving van het vliegveld
Ja precies keuze genoeg, maar welke is het gunstigst voor ons. Ideaal zou zijn:
-dichtbij airport.
-winkels/restaurantjes op loopafstand.
-Dichtbij interstate(richting GSMNP)
-Veilige omgeving.(dus ergens waar geen bendeoorlog woed :lol: )

Veel reacties verwacht niet, maar elke is er één. :wink:

Mvg,
Herman
2006-Las Vegas
2007-South-West
2008-Washington State
2009-New York
2010-The Deep South
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Is er een reden dat je in de buurt van het vliegveld wilt blijven? Als je namelijk de dag erna naar de Smokies wilt, moet je toch door Atlanta en zou ik je aanraden om wat verder naar het noorden van de stad te kijken. Als je winkels, restaurantjes e.d wilt kun je bv denken aan Midtown en dat is nog steeds op maar zo'n 20, misschien 30 minuten rijden vanaf het vliegveld. Of anders zelfs Downtown Atlanta. Je moet weten dat het vliegveld net ten zuiden van de stad ligt, en eromheen liggen nou net niet de beste wijken van de stad. In Atlanta geldt in het algemeen: hoe noordelijker je gaat binnen de stad, hoe beter de wijken.

Er zijn natuurlijk genoeg prima hotels rond het vliegveld, maar die voldoen geen van alle aan jou criterium van het hebben van winkeltjes op loopafstand. Verder is de infrastructuur van Atlanta prima, dus waar je ook zit heb je genoeg snelle mogelijkheden om op de snelweg te komen. Maar laat maar even weten, dan geef ik je nog wat tips.
"Keep Georgia On Your Mind"
Essepes
Amerikafan

Bericht door Essepes »

Herman, sorry als ik je draadje overneem.. maar ik zou graag aan Bandido willen vragen op welke wijken ik dan hotels moet selecteren.
Perimeter, Buckhead? Ik zoek namelijk ook een hotel in de buurt van het vliegveld maar ook richting de Smokies...waar we de volgende dag naar op weg gaan.
Het moet niet te lang rijden zijn vanaf het vliegveld en - heel belangrijk - vooral niet te uitdagend wat het verkeer betreft (ik heb al visioenen van 18-baans wegen en mijn TomTom die een paniekaanval heeft :roll: ). Je tip van Georgia Tech heb ik al bekeken maar qua prijs gaf hij 147 euro voor één nacht aan - dat vind ik zelf nog behoorlijk prijzig. Als ik nu wat gerichter kan zoeken op wijknaam, ben ik al heel erg geholpen.
Overigens wil ik bij terugkomst een aantal dagen in Atlanta verblijven, dankzij de leuke tips die ik m.n. van jou Bandido, op dit forum gelezen heb.
Gr. Esther
The Baconator
Amerika-ontdekker

Essepes schreef:Herman, sorry als ik je draadje overneem..
Geen probleem! :D Ik ga waarschijnlijk toch de raad van Bandido opvolgen en het wat noordelijker zoeken.

Bandido bedankt voor het advies! Ik ga nu op Hotwire en Priceline naar 3/4 sterren hotels zoeken in die regio's die je aangaf. Dan moet het toch wel een heel eind goed komen.

Mocht ik straks nog vragen hebben,over een wijk of hotel of zoiets dergelijks, post ik het wel weer hier.

Mvg,
Herman
2006-Las Vegas
2007-South-West
2008-Washington State
2009-New York
2010-The Deep South
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Als het puur gaat om een uitvalsbasis om van daaruit verder naar het noorden te gaan, dan kun je kijken naar de volgende opties (in volgorde van "geschiktheid"):

Atlanta Midtown
Buckhead
Atlanta Downtown
Perimeter
Decatur
evt. Marietta/Cobb/Kennesaw

Je moet je hierbij bedenken dat Marietta, Cobb Galleria en Kennesaw wel een behoorlijk eind van het vliegveld zijn en dat je toch wel minimaal 45 minuten op weg bent om er te komen. Maar je bent dan wel al dichtbij de noordelijke rand van Atlanta en ben je echt zo in noord-Georgia. Overigens zijn al deze plaatsen geschikt qua veiligheid, maar zijn ze behalve Midtown vooral residential en moet je er niet al teveel vertier verwachten. Maar voor een enkele overnachting is het echt prima, want het is veilig en er zijn genoeg winkels en restaurants.

Voor een bezoek aan Atlanta van een paar dagen, dan zou ik toch echt inzetten op Midtown of eventueel Downtown, Buckhead of Decatur. Dat laatste is trouwens ook wel een aardige optie, want is eigenlijk een voormalig dorp dat nu gewoon deel uitmaakt van Atlanta, maar het heeft nog steeds wel een oud dorpsplein met wat grappige zaakjes en winkeltjes. Maar voor de doorreis naar de Smokies is het weer wat onhandiger, omdat het wat meer ten oosten van de stad ligt.
Essepes schreef:Het moet niet te lang rijden zijn vanaf het vliegveld en - heel belangrijk - vooral niet te uitdagend wat het verkeer betreft (ik heb al visioenen van 18-baans wegen en mijn TomTom die een paniekaanval heeft :roll: ).
Ik heb even zitten denken, maar als je dat echt te intimiderend vindt, dan zou ik om de stad uit te komen kiezen voor wat binnenwegen. Je kunt je TomTom daarop instellen. Dan kun je na een half uur alsnog voor de snelweg gaan, maar dan is de ergste drukte van al die banen voorbij. De 18-banen heb je alleen maar bij downtown en daarna splitst het zich. Je moet je ook niet gek laten maken, maar ik ben er natuurlijk aan gewend.
rijocaer
Amerikakenner

Bericht door rijocaer »

Marriott perimiter center? die zit toch aan de I 75 ben je downtown drukte wat voorbij.
rijocaer
The Baconator
Amerika-ontdekker

Ik heb meteen actie ondernomen en een hotel geboekt op Hotwire.
Het is het Courtyard Marriot geworden in Buckhead. Lekker dicht bij de I-85 (we rijden nml. via Tallulah Falls naar de GSMNP) en veel winkels in de buurt.
Sowieso is 52 dollar voor een nacht een koopje! :wink: :)

Op Google Maps is het 23 min. rijden vanaf het vliegveld, dus ook dat is nog goed te doen.

Nogmaals bedankt voor het advies.

Mvg,
Herman
2006-Las Vegas
2007-South-West
2008-Washington State
2009-New York
2010-The Deep South
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Prima keuze, je zit inderdaad vlakbij (5 min lopen) Lenox Mall. Dat is een enorm winkelcentrum met zo'n beetje alle winkels die je maar kunt bedenken. Naast Lenox Mall zit ook een "Filene's Basement", waar je goed kunt slagen voor goedkope merkkleding, mocht je dat interesseren. De omgeving is nog vrij nieuw, maar in ieder geval is het heel veilig. Het moet binnen 30 minuten zeker te doen zijn vanaf het vliegveld, zeker nu jullie buiten de spits aankomen.

Leuk trouwens dat jullie naar Tallulah gaan, dat is echt een aanrader! Het zou zomaar kunnen dat jullie onderweg naar de Smokies langs "The Dillard House" (http://www.dillardhouse.com/) komen. Dat is een lokaal zeer bekend restaurant, heel mooi gelegen, goed betaalbaar en met veel regionale gerechten. Mochten jullie nog een zaak zoeken om te lunchen of 's avonds te eten, dan is dit het overwegen zeker waard. Ze hebben ook een kleine winkel waar je wat lokale producten als souvenir mee kunt nemen.
Essepes
Amerikafan

Bericht door Essepes »

Bedankt allemaal voor jullie hulp alvast, met tips voor hotels, routes en wijken. Het gaat vast allemaal goedkomen (ook met het autorijden :D )
Nog even over het restaurant dat Bandido noemt;
The Dillard House is inderdaad heel leuk, ik ben er 7 jaar geleden ook geweest met mijn Amerikaanse vrienden (zij hebben in Franklin, NC een cabin).
Het stond echt op hun "to do list" voor ons, om een authentiek restaurant te bezoeken. Ik heb er voor mijn familie nog potjes jam gekocht, in het winkeltje. Ook herinner ik me een soort veranda buiten, mijn zoon heeft er een tijdje gezeten terwijl wij (vrouwen..) in het winkeltje waren. Hij kletse honderduit in het Nederlands tegen mijn Amerikaanse vriend, die er niets van verstond maar af en toe 'hmm" antwoordde. Leuke herinnering, wellicht dat ik er deze keer weer naar toe rij.
Gr. Esther
The Baconator
Amerika-ontdekker

Het moet binnen 30 minuten zeker te doen zijn vanaf het vliegveld, zeker nu jullie buiten de spits aankomen.
Ja, ik hoop dat alles een beetje vlot gaat, de vlucht, douane de koffers en de 'rental' afhalen. Dan moeten we de spits toch wel voorblijven.

'The Dillard House' gaat zeker mee in de planning.

Nogmaals dank voor alle hulp en Esther succes met jouw voorbereiding.

mvg,
Herman
2006-Las Vegas
2007-South-West
2008-Washington State
2009-New York
2010-The Deep South
Essepes
Amerikafan

Bericht door Essepes »

Inmiddels heb ik ook een hotel geboekt, via Hotwire. Het is geworden: ***Hyatt Place Buckhead.
Nu wil ik de laatste paar dagen van onze reis doorbrengen in Atlanta.
Via Hotwire kan ik een vergelijkbaar (wellicht hetzelfde) hotel boeken. Weer Buckhead area.
Bandido, mag ik jou nog eens vragen om te helpen met tips; is 4 nachten te lang voor Atlanta? Ik reis met mijn 11-jarige zoon die dol is op dieren (Aquarium), graag Cola drinkt (CocaCola) en die ik ook wel warm kan laten lopen voor CNN. In een van jouw antwoorden las ik over Martin Luther King, dat lijkt mij persoonlijk heel interessant en indrukwekkend.
Een hotel met een zwembad zal allicht ook helpen voor mijn zoon om de tijd om te krijgen en we vinden het ook leuk om 'gewone' dingetjes te doen - parken (wandelen), musea, bioscoopje etc. Kan je vanuit Buckhead gemakkelijk met MARTA? Ik heb ook een auto tot mijn beschikking.
Bij voorbaat mijn excuses als ik veel vragen stel, die misschien reeds beantwoord zijn in eerdere topics.
Alvast bedankt,
Grtjs, Esther
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Nee hoor, ik denk dat je je die vier dagen zeker niet zult vervelen. Sterker nog, ik denk zelfs dat je juist goed de tijd krijgt om de stad goed te leren kennen. Als je zoon van dieren houdt, zou ik ook zeker de Atlanta Zoo overwegen, een van de weinige dierentuinen met reuzenpanda's. Naast de Zoo is het zgn. "Atlanta Cyclorama", dat is een soort van rond schilderij, een beetje a la "Panorama Mesdag", maar dan over de Amerikaanse Burgeroorlog. Als je er toch bent is dat interessant om te doen. Hieronder nog wat andere tips die ik elders ook al eens heb benoemd.

- Martin Luther King Center (dit mag je niet missen en het is een belangrijk deel van de recente geschiedenis van Atlanta, bovendien gratis te bezoeken)
- Atlanta Braves (jullie zijn er in de zomer en dan is het erg leuk om een echte honkbalwedstrijd te bezoeken, dat is goedkoop en je maakt dan iets echt authentiek Amerikaans mee)
- Margaret Mitchell House (dit is de schrijfster van "Gone With The Wind" en deze film ging destijds ook in Atlanta in premiere)
- Atlanta History Center (een enorm terrein waar verschillende gebouwen uit de geschiedenis van Atlanta zijn neergezet)
- Georgia Capitol (het regeringsgebouw van Georgia, met verschillende artefacten op display, gratis te bezoeken bovendien)
- Carter Center (museum over mensenrechten en democratie, maar vooral over het leven van de enige president uit Georgia: Jimmy Carter)
- Atlanta Zoo
- HIGH Museum of Modern Art (vaak met zeer interessante tentoonstellingen, zoals nu over Leonardo da Vinci)
- Stone Mountain (op 10 minuten buiten Atlanta gelegen, de grootste granieten rots ter wereld. Je kunt het vrij simpel opklimmen en er is een soort herdenkingsmonument voor slachtoffers van de Burgeroorlog. Heel erg de moeite waard!)

Verder is het inderdaad ook heel leuk om wat meer "gewone" dingen te doen, zoals naar het park. Een aanrader is wat dat betreft "Piedmont Park". Dat is een echt typisch Amerikaans park met veel gras en veel mensen die er hardlopen, voetballen, honkballen of gewoon op een kleedje in het gras liggen te lezen. Ik kom er zelf ook heel graag. Het is overigens makkelijk te bereiken met MARTA vanuit Buckhead (jullie halte is "Buckhead" en je stapt uit op de halte "Midtown" en loopt dan in 10 minuten via 10th Street naar Piedmont Park. Bioscopen zijn te vinden vlakbij jullie hotel, maar als er een leuke voorstelling is, zou ik ook zeker overwegen om een bezoek te brengen aan het "Fox Theatre", alleen het gebouw is al de moeite waard (http://www.foxtheatre.org/). In dat geval zou ik ook zeker met MARTA gaan omdat parkeren er vrij duur is.

Verder zijn de andere toeristische dingen goed te doen met MARTA en naar de activiteiten die downtown zijn (CocaCola, CNN, Aquarium, Underground) zou ik zeker niet met de auto gaan en je bent er vanuit Buckhead in zo'n 15 minuten. Nog een lunchtip als je in downtown bent: het Sun Dial restaurant (http://www.sundialrestaurant.com/). Dat is de bovenste verdieping van het Westin hotel en draait rond terwijl je eet en je hebt dan een geweldig uitzicht over Atlanta en de omgeving. Laat je niet afschrikken door de foto's, want lunch is er echt goed betaalbaar.

Laat vooral weten als je nog andere vragen hebt.
Essepes
Amerikafan

Bericht door Essepes »

Bandido, geweldig al die tips! Ik word er helemaal blij van :D
Hoe is het eigenlijk om met MARTA te reizen? Kan je ook goed 's avonds of is dat niet aan te raden?
(tot een uur of 9 / 10 bedoel ik dan...). In het geval we ergens gaan eten en nog terug willen met de metro.
Wellicht wat overbezorgd van me - hopelijk krijg ik niet een half forum over me heen - maar omdat ik als vrouw alleen reis, wil ik dat soort dingen toch graag weten... Heb al begrepen dat Buckhead een veilige buurt is, dus dat zal geen probleem zijn.
Overigens is dit de 3e keer dat ik alleen met kind naar de US ga, New York en Seattle heb ik al glansrijk doorstaan dus op zich heb ik er goed vertrouwen in dat we ons de dagen in Atlanta ook zeer zullen vermaken (zeker met alle goede tips).
Grtjs en bedankt voor je hulp!
Esther
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Nee hoor, dat is een zeer begrijpelijke vraag. En als ik heel eerlijk ben zou ik het na een uur of 22:00 niet meer aanraden. Niet dat het dan meteen heel gevaarlijk wordt, maar ik vind het als vrouw alleen eigenlijk in de meeste grote steden niet zo verstandig om dan nog in de metro te stappen. Maar je zult zien dat MARTA op zich niet bepaald intimiderend is en als je de metro van New York goed te doen vond qua veiligheid, dan lukt Atlanta ook wel. En inderdaad is Buckhead zelf prima en er zijn trouwens ook wel restaurants dichterbij het hotel waar je prima kunt eten.
Essepes
Amerikafan

Bericht door Essepes »

Nou, met al die tips en adviezen heb ik niet langer meer getwijfeld en via Hotwire vier nachten in Atlanta geboekt. We logeren weer in het ***Hyatt Place Buckhead, hetzelfde hotel als ik geboekt had voor de aankomstdag. Ik kijk er nu al naar uit!
Bandido, als ik nog ergens dropjes of stroopwafels kan afleveren, laat je het maar weten :wink:
Grtjs, Esther
The Baconator
Amerika-ontdekker

- Atlanta Braves (jullie zijn er in de zomer en dan is het erg leuk om een echte honkbalwedstrijd te bezoeken, dat is goedkoop en je maakt dan iets echt authentiek Amerikaans mee)
Dit kan ik alleen maar beamen, ben natuurlijk nog niet bij The Braves(misschien deze vakantie) geweest maar afgelopen zomer wel bij The Mets in NY. Het hoogtepunt van onze vakantie!
2006-Las Vegas
2007-South-West
2008-Washington State
2009-New York
2010-The Deep South
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Wij zoeken eigenlijk ook nog een hotel voor onze laatste nacht in Atlanta.
Onze vlucht gaat zondag om 14u20 en we doen de auto binnen de dag ervoor, op zaterdag avond.

We wilden graag in de voormiddag nog iets zien maar bedenken ons nu dat dat wel heel moeilijk gaat worden als we
1 geen auto meer hebben en
2 op de middag al terug op de luchthaven moeten zijn.

Of is er in de nabije omgeving toch nog iets te bezichtigen?

We zoeken een hotel met een airport shuttle. Super 8 heeft er één. Is dit een degelijke super 8 (diegene waar ik tot nogtoe in verbleef waren steeds goed in orde)

Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

De meeste hotels rond het vliegveld hebben een shuttle voor zover ik weet. Super 8 ken ik niet, maar vermoed dat het vrij basic, maar schoon is. Ik zou je aanraden om via Priceline bv hotels bij het vliegveld te selecteren en dan even te checken of ze wel een shuttle hebben. Maar zoals ik al zei is dat normaliter in dat deel van de stad wel het geval.

Verder zou je heel gemakkelijk met OV (MARTA) van het vliegveld naar downtown Atlanta kunnen. Het vliegveld ligt namelijk maar op zo'n 15 minuten van het centrum. Op loopafstand is helaas niet zoveel te doen en de buurten rond het vliegveld zijn ook niet al te best. Maar in downtown kun je naar het aquarium, CocaCola, Underground, CNN. Je kunt ook gaan lunchen of borrelen in het Westin Hotel. Daar bovenin zit je dan in een draaiend restaurant met een prachtig uitzicht over de stad.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer