Hallo Amerikaforumers,
Ik moet toegeven dat ik wel een beetje een controlefreak ben, om met een onsympathiek woord te zeggen dat ik graag op voorhand de meeste dingen in kannen en kruiken heb voor ik eropuit trek, om zo volledig van een reis/uitstap te kunnen genieten. Proberen alle 'onvoorziene omstandigheden' van het lijstje te schrappen zeg maar. Dus wilde ik al mijn slaapplaatsen voor de kleine maand in de USA al reserveren, maar ben nog lang niet rond. (Omdat ik dus alles helemaal - en te nauwkeurig? - uitzoek: de plaats, goede kwaliteit-prijs, recencies, waar-arriveren-we-ter-plekke/van welke of voor welke activiteit, kunnen we in de buurt makkelijk (nog snel) eten of pakket eten kopen, tanken, ...) Ik heb al slaapplaatsen in San Diego, Los Angeles, Santa Barbara en bij Yosemite. Bed & breakfasts (of kleine Inns) spreken me altijd erg aan, maar zijn wat duurder, dus niet voor de hele reis. Iemand leuke adresjes in/bij Monterey, Zion en Moab?
In Las Vegas zijn we 'maar' een avond, maar om toch iets van het unieke van de sfeer daar mee te pikken, dacht ik toch een speciaal hotel te reserveren, waar ook een (klein) spectacel, show, .. te zien is (er is ergens zo'n zwembad met een doorzichtige buis waar je tussen haaien 'zwemt', zotjes..

).
Via smartervegas.com dus.
Ik ben ondertussen mijn trouw ook volop aan het organiseren (nog een kleine 2 maand...) en onze kleine reis naar Portugal vlak daarna, en ons huurhuis aan het schilderen en behangen en inrichten, en oh ja, fulltime aan het werken, dus de heerlijke USAplanning schiet er een beetje bij in.

Maar hoe vroeger reserveren, hoe goedkoper (meestal), toch?
Wat raden jullie mij aan? Eerst snel een paar 'good enoughs' reserveren, en dan later eventueel nog meespelen met priceline.com om mooie adresjes in de wacht te slepen? (vooral in de grote steden? Heb ook nog logies in voor 2 nachten in San Francisco nodig)
Is iemand in Burbank/Hollywood al eens op de WarnerBros Studiotour geweest? (de kleine, niet die dure van een hele dag) Het spreekt me meer aan dan de 'pretparktour' van Universal Studios, van wat ik online lees.

Meer uitleg over hoe een tv-reeks of film gemaakt wordt, minder hypertoeristisch, je kan een livetaping bijwonen (bv van de show van Ellen Degeneres) Bovendien zijn m'n twee favoriete reeksen (Friend en Gilmore Girls - sja, Lost is op Hawai

) daar opgenomen.
Tot gauw!