Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Cléo: Advies Roadtrip auto 24 d. San Diego - Phoenix

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Cléo1986
Amerika-ontdekker

Re: Reis Cléo: Advies Roadtrip auto 24 d. San Diego - Phoenix

Bericht door Cléo1986 »

Oke, Apple Blossom B&B in Oakhurst ziet er prachtig uit, en kost 135euro for een all in (met groot ontbijt) kamer voor twee, en is nog vrij op onze data.
Een uur en kwartier rijden tot in Yosemite Village. Doen?

De Yosemite View Lodge in El Portal (ZW ingang) is veel duurder dan gezegd. Maar wel door iedereen aangeraden, met zicht op Merced River.
The Groveland Hotel in Mariposa wordt ook door iedereen aangeraden, net als de Yosemite Bug Lodge and Hostel IN het park.

Wawona valt ook mee van prijs zie ik. En dat is ook in het park natuurlijk, dichtbij de sequoia's. Maar er is geen airco op kamer. Erg warm in zomer?
En het zal er wel druk zijn...

'Kiezen is leuk' :oops:
I've traveled the world twice over,
Met saints and sinners,
Poets and artists, kings and queens,
Old stars and hopeful beginners,
Learned secrets from writers and cooks
All with a library ticket
To the wonderful world of books...
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Cléo1986 schreef: Aan alle Yosemitekenners: we arriveren de 21ste (nammidag/voor diner) vanuit San Francisco (langs de 120, westingang, of gaat zuidwestingang even goed?) en blijven twee nachten. We willen graag wandelen, ergens pootje baden, ... en de hoogtepunten zien (Glacier Point, De Watervallen, Merced River, de sequoias in Mariposa, ...). De 23ste vertrekken we weer (in voormiddag of rond middag) en rijden we langs de Tioga Pass (bezoek aan stadje Bodie tussenin) naar Lone Pine.

Waar hecht ik belang aan: 1) ligging (niet te ver rijden van het startpunt van bekende wandelingen/shuttlebusstopplaatsen), 2) comfort (canvas tent cabins kan b.v. in noodgeval, die bij White Wolf Lodge spreekt me wel aan want daar is een restaurantje in de buurt om te dineren en het is er rustiger dan in de vallei, maar: we hebben geen slaapzakken bij, je kan niet overal lakens huren, er is soms geen drinkbaar water) zoals eten/restaurant/winkel in de buurt en 3) niet al te toeristisch en druk (ik denk dat de vallei met die wens in het hoogseizoen dus geen optie is?) 8)
Je hebt geen slaapzak nodig voor de tenten in Yosemite (behalve die bij Housekeeping camp), er ligt overal beddengoed. En er is ook drinkwater bij WW.
Bij de andere accommodatie in de vallei zijn ook restaurants in de buurt. En ja, het is er druk, maar je zult toch naar de vallei gaan lijkt me, en overdag is het daar nog drukker dan 's nachts. Kijk eens in onze reisverslagen om een idee te krijgen - wij zaten er altijd in het hoogseizoen en in verschilelnde accommodaties.
Als je in de vallei zit, zit je goed voor bijvoorbeeld de Mist Trail, Mirror Lake, yosemite Falls, Merced River, de meadows en voor de bus naar Glacier Point (voor als je de Panorama Trial zou willen doen). Curry village heeft de meeste, en de goedkoopste accommodatie in de vallei. Yosemite Lodge is beter en duurder, maar sneller vol.
Op www.yosemitepark.com kun je informatie vinden over alle mogelijkheden.

Buiten het park zit je vanuit El Portal het dichts bij de vallei (half uur rijden). Vanaf Oakhurst is het ruim een uur rijden. Je kunt het zelf met googlemaps bekijken hoe lang je erover doet vanuit de verschillende plaatsen.

Marianne
gleuknie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Doockles schreef:Wij hebben ook Bodie niet bezocht én niet in DV zelf overnacht. Ik heb nu toch niet echt het gevoel dat ik daardoor een slechte vakantie gehad heb :lol:
Klopt, als je niet weet hoe het is om in Death Valley te overnachten, weet je ook niet wat je mist. :lol: Buiten dat heeft het gewoon meer voordelen om een tussenstop te maken. Meer tijd voor de Tioga Pass, meer tijd voor Bodie en Mono Lake en meer tijd voor Death Valley.
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
Tim1980
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Tim1980 »

Wij verblijven in Yosemite in Hounds Tooth Inn B&B #2 op Tripadviser bij de B&B`s in Oakhurst. Hier zie ik kamers beschikbaar vanaf $95,- op de dag van jullie aankomst.

Gr. Tim
http://timenmo2010.waarbenjij.nu/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://timenmo2009.web-log.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://timenmo2008.web-log.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://timenmo2007.web-log.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

Cleo,
nog over je vliegticket-prijs vraag; ik ga rond dezelfde periode, heb ook met connections geboekt (heen LA, terug LV) en ik zit aan 800 eur pp...
Ik heb ook meteen geboekt toen de vroegboekactie begon... Heb vanaf begin december alle mogelijke sites afgezocht en heb echt niets goedkopers gevonden. (nu kijk ik niet meer hoor naar vliegticket prijzen). Vrees dus dat dat inderdaad "de" prijs is voor die periode. Ik geef, toe, ik had ook verwacht voor toch zo'n 200 eur minder te kunnen vliegen... helaas...
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

gleuknie schreef:Klopt, als je niet weet hoe het is om in Death Valley te overnachten, weet je ook niet wat je mist.
Nou ik weet het wel, en ik doe het in de zomer noooooooooooit meer, wat een ellende daar bij Furnace Creek Ranch, de airco in de cabin maakte echt zoveel lawaai dat je daar niet van kon slapen, na het uitzetten van de airco was het in no time zo heet dat je daar weer niet van kon slapen, ik ga dit jaar begin mei naar Death Valley, maar ik overnacht komende van Sequoia in Ridgecrest en rij door Death Valley naar Las Vegas, ik heb je mooie foto gezien hoor van de zonsondergang, en die is prachtig, maar ik doe het niet. :wink:
Cléo1986
Amerika-ontdekker

Bericht door Cléo1986 »

Groveland Hotel lijkt ook dichtbij te zijn en alles te hebben. Ook shuttlebus naar dé plaatsen in het park of laten afzetten aan het begin van een wandelroute.
Ik weet nog niet welke wandelroutes we zullen doen en waar.
Zou rijden vanuit Oakhurst of Groveland niet te ver zijn voor de korte periode dat we bij Yosemite zijn? De rijroutes zijn vast ook mooi? :roll:

Nu weet ik dat er ook lakens zijn en water bij WW. Ga ik voor de 'soak it all in'-ervaring, of het comfort van een motel, hotel of B&B (maar voor de prijs moet die moet dan wel de moeite zijn, rust, douche en niet al te ver van groen. :?

Bedankt voor tips alvast. Ik ga ook eens kijken naar die Tooth B&B. Beter prijs dan mijn AppleBlossom (die wel heel klein en gezellig en persoonlijk is, en al heel wat B&B awards gewonnen heeft lees ik, en mij verleiden ze snel :mrgreen: )

Iemand van jullie ervaring met Yosemite View Lodge in El Portal,
Groveland Hotel in gezellig stadje Groveland of
het Wawona Hotel (ziet er zo prachtig uit, gezelligheid 's avonds, pianobar, maar geen airco en vast heel drukbezet, ook voor ontbijt en diner..?)?
Ik kijk ook op tripadvisor hoor. Weet gewoon niet helemaal goed of locatie opweegt tegen rust en authenticiteit.

Is met de auto en/of shuttlebus niet zowat alles in Yosemite bereikbaar en maakt het dus op zich niet té veel uit waar je logeert..? Er zijn zoveel mooie wandelroutes en we zullen er toch maar een paar kunnen kiezen, ahv route, slaapplaats, enkele hoogtepunten in de buurt en tijd..
(Extra dag gaat naar Zion, extra dag gaat naar Zion, ... ik moet ook dringend eens Zionfotootjes gaan bekijken, anders blijf ik smachten naar die extra Yosemitedag :wink: )
Met saints and sinners,
Tim1980
Amerikakenner

Bericht door Tim1980 »

We verblijven naast Oakhurst trouwens ook nog in Groveland. Daar hebben we de Yosemite Ridge Lodge geboekt. Zijn cabins. Komt ook behoorlijk uit de bus op tripadvisor en ligt volgens mij nog een stukje ten oosten van Groveland dus ook nog eens dichter bij de west-entrance. Misschien ook nog een optie. Is ook nog redelijk betaalbaar, De stnadaard cabinds gaan vanaf $90,-

Gr. Tim
http://timenmo2010.waarbenjij.nu/" onclick="window.open(this.href);return false;
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Cleo, even voor je beeldvorming hier wat afstanden als je buiten het park gaat overnachten in Groveland, Oakhurst of Mariposa. Wij hebben in alle drie de plaatsen één of meerdere keren overnacht. De tijden zijn vanaf de plaats naar de ingang van Yosemite. De totale zuivere rijtijden naar de Valley zijn vanaf alle drie plaatsen bijna gelijk op een paar minuten na en dat is plm 1 uur, dus welke je kiest maakt qua afstand niets uit.

Oakhurst -> South Entrance 16 min -> Yosemite Village totaal 48 mijl (1 uur)
Groveland -> North Entrance 25 min -> Yosemite Village totaal 48 mijl (1 uur)
Mariposa -> West Entrance 40 min -> Yosemite Village totaal 44 mijl (1 uur)

Alle drie de plaatsen zijn best leuk en hebben een historie wat je kunt zien aan de bebouwing met leuke oude geveltjes, restaurantjes etc. Groveland is meer een bergdorp en ligt op hoogte. Erg leuk is het om te eten in de Saloon "Iron Door" waar vaak 's avonds live muziek is en de dollars aan het plafond "groeien". Leuk sfeertje.

Vanaf Oakhurst heb je het voordeel dat het dichter bij de ingang van het park ligt en je gelijk de Mariposa Grove (Sequoiabomen) kunt meepakken en de afslag naar Glacier Point tegenkomt.

Mariposa ligt meer op een doorgaande route (49). De 49 is bekend van de goudzoekerstijd (wat je hier en daar kunt zien) en vandaar een scenic byway. Deze plaats heeft ook wat meer restaurantjes, winkeltjes en overnachtingsmogelijkheden.

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Cléo1986
Amerika-ontdekker

Bericht door Cléo1986 »

Bedankt Tim (Ik ga die river logde even checken) en Marjan (handig, zo'n overzichtelijk afstandopsomming!)

We zullen vanuit San Francisco komen rijden (over de 120), dus ik denk dat langs de route aan de Noord-ingang de meest logische plaats zou zijn om te overnachten? Of maakt dat niet zoveel uit? Stel dat we toch in Mariposa of Oakhurst zouden willen verblijven, hoe rijden we dan vanuit SF? Om op voorhand, of gewoon de eerste dag langs de westkant Yosemite binnenrijden, al een wandeling doen, en dan pas 's avonds inchecken en doorrijden naar het zuiden of zuidwesten buiten het park? :?

Ik denk dat ik het wel heb voor de oldwestsfeer in Groveland, die bar klinkt zo gezellig :)
Als ik langs de westkant het park binnenkom, heb je daar rechts toch ook sequioa's, aan de Merced Grove of Giant Sequoias?

Het Wawona IN het zuiden van het park ziet er ook zo mooi en gezellig uit... Dat is ook maar (?) 107 dollar per nacht als je geen privébadkamer neemt. :mrgreen:

Misschien zijn B&B meer iets voor als ik eens langer naar Yosemite ga. Nu zou ik toch graag ook 's avonds kunnen dineren in of vlakbij de slaapplaats, waartoe de grotere gelegenheden zich meer lenen.
Met saints and sinners,
Cléo1986
Amerika-ontdekker

Bericht door Cléo1986 »

Wauw, Houndstooth Inn B&B in Oakhurst ziet er prachtig uit!
En maar 82 dollar voor een nacht op mijn data...
Dus, aankomen uit San Francisco over 120, park in en naar village information center, wandeling doen, naar het zuiden het park uitrijden richting
Oakhurst tegen de avond. 's Morgens kunnen we langs sequoias en afslag Glacier Point. Goed plan?
Met saints and sinners,
Tim1980
Amerikakenner

Bericht door Tim1980 »

Ik zou persoonlijk op de volgende manier indelen:
21 juli: SF-Oakhurst in de middag Mariposa Grove bezoeken
22 juli: Oakhurst-Yosemite-Oakhurst (volledige dag in Yosemite)
23 juli: Oakhurst-Yosemite-Lone Pine via de Tioga Road

Je moet dan wel een aantal maal hetzelfde stuk rijden, maar persoonelijk vond ik het zeker geen straf om in Yosemite rond te rijden
Cléo1986
Amerika-ontdekker

Bericht door Cléo1986 »

Heb net ook geboekt in de Houndstooth B&B in Oakhurst! Voor zo'n 90 euro per nacht, taxes incl :D
Vind het wel raar dat ze bij hotel.com informeren dat 'geen ontbijt inbegrepen', terwijl het toch een bed ànd breakfast is? Zal wel niet kloppen..
Goed plan Tim! Rij ik dan van SF rechtstreeks naar Oakhurst eerst, of meteen park in langs poort in Westen en dan 's avonds naar zuiden om te slapen?
Sequoia's, Glacier Point, stukje Merced River om pootje te baden of wat te zwemmen, en een wandeling langs El Capital is wat ik graag zou doen die anderhalve dag. Oh de voorpret is zo groot! Ik zit gewoon op google foto's te bekijken als pauze op m'n werk :lol:

Nu op zoek naar logies voor Zion en CG. (Omdat die vaak zo drukbezet zijn)
Met saints and sinners,
Cléo1986
Amerika-ontdekker

Bericht door Cléo1986 »

Hallo Amerikaforumers,

Ik moet toegeven dat ik wel een beetje een controlefreak ben, om met een onsympathiek woord te zeggen dat ik graag op voorhand de meeste dingen in kannen en kruiken heb voor ik eropuit trek, om zo volledig van een reis/uitstap te kunnen genieten. Proberen alle 'onvoorziene omstandigheden' van het lijstje te schrappen zeg maar. Dus wilde ik al mijn slaapplaatsen voor de kleine maand in de USA al reserveren, maar ben nog lang niet rond. (Omdat ik dus alles helemaal - en te nauwkeurig? - uitzoek: de plaats, goede kwaliteit-prijs, recencies, waar-arriveren-we-ter-plekke/van welke of voor welke activiteit, kunnen we in de buurt makkelijk (nog snel) eten of pakket eten kopen, tanken, ...) Ik heb al slaapplaatsen in San Diego, Los Angeles, Santa Barbara en bij Yosemite. Bed & breakfasts (of kleine Inns) spreken me altijd erg aan, maar zijn wat duurder, dus niet voor de hele reis. Iemand leuke adresjes in/bij Monterey, Zion en Moab?

In Las Vegas zijn we 'maar' een avond, maar om toch iets van het unieke van de sfeer daar mee te pikken, dacht ik toch een speciaal hotel te reserveren, waar ook een (klein) spectacel, show, .. te zien is (er is ergens zo'n zwembad met een doorzichtige buis waar je tussen haaien 'zwemt', zotjes.. :shock: ).
Via smartervegas.com dus.

Ik ben ondertussen mijn trouw ook volop aan het organiseren (nog een kleine 2 maand...) en onze kleine reis naar Portugal vlak daarna, en ons huurhuis aan het schilderen en behangen en inrichten, en oh ja, fulltime aan het werken, dus de heerlijke USAplanning schiet er een beetje bij in. :| Maar hoe vroeger reserveren, hoe goedkoper (meestal), toch? :?

Wat raden jullie mij aan? Eerst snel een paar 'good enoughs' reserveren, en dan later eventueel nog meespelen met priceline.com om mooie adresjes in de wacht te slepen? (vooral in de grote steden? Heb ook nog logies in voor 2 nachten in San Francisco nodig)

Is iemand in Burbank/Hollywood al eens op de WarnerBros Studiotour geweest? (de kleine, niet die dure van een hele dag) Het spreekt me meer aan dan de 'pretparktour' van Universal Studios, van wat ik online lees. :? Meer uitleg over hoe een tv-reeks of film gemaakt wordt, minder hypertoeristisch, je kan een livetaping bijwonen (bv van de show van Ellen Degeneres) Bovendien zijn m'n twee favoriete reeksen (Friend en Gilmore Girls - sja, Lost is op Hawai :) ) daar opgenomen.

Tot gauw!
Met saints and sinners,
Cléo1986
Amerika-ontdekker

Bericht door Cléo1986 »

Heeft een ervaren Moabbezoeker ervaring met de (redelijk nieuwe) Hamptonn Inn of de Ramada in Moab?
Ik vind de hier aangeraden Red Cliffs Lodge niet makkelijk op een bookingsite (booking.com, hotel.com, ...)
Is het veel duurder dan de andere twee? Ik zou er van woe 28/7 tot za 31/7 logeren, drie nachten dus...
Met saints and sinners,
Cléo1986
Amerika-ontdekker

Bericht door Cléo1986 »

En Holiday Inn Express & Suites in Moab, hoewel beetje uit stadscentrum?
Moab is wel duur he... Ik had m'n 'goedkoop' tarief op het binnenland gezet, aangezien de Californische kust al zo prijzig is in hoogseizoen :oops:
Zou ik er dan wel drie nachten blijven? Geen extra nacht in Zion zodat ik daar een hele dag heb...? Of is die tijd echt handiger in/bij Moab..?
Met saints and sinners,
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Ik ben een echte Moabfan, dus ik zou zeggen 3 nachten daar.

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Cléo1986
Amerika-ontdekker

Bericht door Cléo1986 »

Kogel door de kerk, we blijven drie nachten in Moab en gaan voor de gezellige ervaring en rust van een B&B :D
Ik wilde graag naar Pioneer Springs (ex-restaurantuitbater die met z'n vrouw een kleine B&B van een villa heeft gemaakt), maar die boeken momenteel niet, 'taking a short brake'. Ze waren ook erg goedkoop in die klasse.
Nu twijfel ik tussen de Mayorshouse (100$ per nacht op onze data) en de DreamKeeper Inn (115$), maar die laatste krijgt meer (licht - ongezellig) negatieve comments op tripadvisor. Ik zal maar al reserveren want zie dat veel in Moab snel volgeraakt voor de zomer. Bij die B&B' zijn de annulatievoorwaarden wel niet zo goed? Vaak ben je sowieso 10% (van drie nachten dus!) administratiekosten kwijt.
Red Cliffs Lodge was veel te hoog voor ons budget..
Met saints and sinners,
Cléo1986
Amerika-ontdekker

Bericht door Cléo1986 »

Als we van Page komen en 1 nacht in Grand Canyon logeren, in/bij welke kant/ingang dan best?
Met saints and sinners,
Cléo1986
Amerika-ontdekker

Bericht door Cléo1986 »

In de Bright Angel Lodges aan de southrim is geen airco. Is dat een probleem qua hitte, of koelt het daar 's nachts genoeg af? :?
Met saints and sinners,
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht