Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Bij welke hotelketens overnachten jullie graag?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Bostonlover
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bij welke hotelketens overnachten jullie graag?

Bericht door Bostonlover »

Sinds 2007 boek ik bijna al mijn hotels waar ik in Amerika verblijf hetzij via Hotwire hetzij via Priceline.

Nu weet ik dat het heel erg fijn is om voor lage prijzen in tophotels te slapen waar je anders misschien niet voor zou gaan vanwege de (enorm) hoge prijzen.

Nu merk ik voor mijzelf dat het winnen van deze tophotels wel vaak erg leuk is (voor de foto's en om de achterblijvers jaloers te maken :wink: ) maar vaak ook veel 'nadelen' met zich mee brengt zoals daar zijn;
- extra kosten voor wifi op de kamer
- extra kosten voor parkeren
- geen gratis ontbijt

De meeste 2* hotels bieden bovenstaande vaak gratis en voor niets aan en daarnaast is de kamerprijs vaak de helft van de tophotels.

Nu heb ik gelukkig nog nooit in een echt slecht hotel geslapen in de US (ik vind de meeste 2* daar al beter dan dan 4* in Nederland) maar heb sinds twee jaar een echte voorkeur ontwikkeld voor een bepaalde keten namelijk:

De Hyatt Places (3*).

Waarom?
Het zijn moderne hotels met flatscreen televisie(s) aan de muur hetgeen weer veel ruimte in je kamer scheelt.De kamers beschikken hierdoor over een zithoek met hoekbank, je hoeft dus niet vanuit bed naar de tv te kijken. Ze hebben een uitstekend gratis ontbijt (veel fruit/vers producten) en daarnaast zijn ze vaak vanaf $40 dollar per nacht te krijgen via Priceline.

Ik vind het echt een topketen die ik ook altijd probeer te krijgen via Priceline of Hotwire. Maar mijn vraag aan jullie is,
bij welke ketens overnachten jullie graag?
Afbeelding
[/url]
Chi Sin X
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Bij welke hotelketens overnachten jullie graag?

Bericht door Chi Sin X »

Wij zitten nogal gemakkelijk in Best Westerns. Ze zijn wat gemiddeld geprijsd en wifi en ontbijt zijn meestal gratis. (Alhoewel dat dat laatste soms wel pover durft te zijn ;) )
1250
Amerika-expert

Bericht door 1250 »

Tja ik heb en redelijk luxe smaak qua hotels (dat ook omdat ik regelmatig zakelijk reis). Het liefst zit ik in: Four Seasons, Ritz /Carlton, Hilton, Hyatt Grand, Marriott (en het liefst dan Renaissance).

@TS Ik wist niet dat je gratis ontbijt kreeg in het Hyatt....
9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
Iris_1982
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

Wij zijn fan van de Travelodge
Meestal prettige, ruime en schone kamers voor hele zachte prijsjes
Ik vind de Travelodge echt een hele klasse beter dan bijv, Motel6
Bralo20
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door Bralo20 »

Goh,

Wereldwijd probeer ik me steeds aan dezelfde ketens te houden, zodat je over het algemeen zeker bent van enige "kwaliteit"...
Ik logeer voornamelijk in hotels van de volgende ketens:

- Hilton (en andere Hilton brands zoals Hampton Inn, Doubletree, Conrad, Embassy Suites,...)
- Hyatt
- Starwood Hotels (W, Westin, Sheraton, St Regis,...)
- Omni Hotels
- Marriott

Van deze ketens heb ik een lidkaart en kan ik punten en mijlen verzamelen, vaak heb je dan (afhankelijk van je status) ook recht op upgrades, ontbijt, wifi, kranten, etc...

Nadeel is wel dat je over het algemeen best wel wat geld kwijt bent voor je kamer maar je bent dan wel zeker dat je in een degelijk hotel ligt... Als er iets is waar ik een absolute hekel aan heb is een slecht hotel op vakantie... In de USA durf wel eens een 3 sterren hotel boeken (Hampton Inn bvb of La Quinta of eventueel een Drury Inn) maar buiten de USA boek ik minimaal een 4 sterren hotel... Over het algemeen ligt de kwaliteit van de hotels iets hoger in de USA dan elders (mede doordat er zoveel hotels zijn en de concurrentie dus groot is).

Voordat ik een "milesjunkie" geworden ben boekte ik al wel eens een Best Western ook, binnen de Best Western keten zijn er enkele leuke hotels.
Bralo20
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door Bralo20 »

Chi Sin X schreef:Wij zitten nogal gemakkelijk in Best Westerns. Ze zijn wat gemiddeld geprijsd en wifi en ontbijt zijn meestal gratis. (Alhoewel dat dat laatste soms wel pover durft te zijn ;) )
Het grote nadeel van Best Western is dat alle Best Western hotels eigenlijk volledig onafhankelijke hotels (franchise) zijn die weliswaar onder 1 naam zitten... De ene keer kan een Best Western enorm goed zijn terwijl het de andere keer enorm kan tegenvallen... Je moet echt al wat research doen als je echt zeker wil zijn dat je een goede keuze gemaakt hebt.

Zo heb ik onlangs in de buurt van Little Elm, TX in een Best Western geslapen en op zich was het best wel goed maar als je dan in de Best Western in Odense in Denemarken binnenstapt zie je echt wel een groot verschil... En zeker bij het ontbijt... In Little Elm stonden er amper wat cereals, pancake beslag, wat yoghurt and that's it... In Odense, Denemarken daarentegen was er een volledig buffet compleet met gerookte zalm en al... ;)

Zelfde keten, zelfde categorie, weliswaar een ander land maar oh zo'n verschil... Terwijl net het voordeel van een "keten" is dat je overal ter wereld dezelfde standaard mag verwachten.
Laatst gewijzigd door Bralo20 op 29 jan 2010, 09:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Ik heb een heel lijstje van motels die wij geschikt vinden, maar meestal kijken we ter plekke ook in de kamer voordat we beslissen. We vinden het belangrijk dat de kamer schoon is en het bed goed. En van de ketens zit er ook nog wel een behoorlijk wat verschil tussen de verschillende hotels.

Ons lijstje bestaat uit ketens van 2 en 3 sterren, en deze ketens overwegen wij "on the road":

Best Western
Days Inn
Clarion Inn of Clarion Suites
Super 8
Holiday Inn
Holiday Inn Express
Marriott
Comfort Inn of Comfort Suites
Ramada Inn
Country Inn & Suites
Days Inn
Howard Johnson
Travelodge
Quality Inn
Inns of America
Shilo Inn
La Quinta
Fairfield Inn
Sheraton
Crowne Plaza
Four Points
Red Lion
Doubletree
Hampton Inn
Travelodge
Americas Best Value Inn

Het hangt af van het aanbod, de kortingsbonnen die we kunnen vinden en de tijd die we hebben om te zoeken welke van deze ketens het wordt. Maar in bijna elke plaats vind je wel een van deze ketens, en meestal wel meerdere. Toch vinden we het ook leuk om af en toe in een luxe verblijf te slapen, en als we in een stad zijn overnachten we ook graag in het centrum en niet ergens buiten de stad. Dat brengt meestal een duurder hotel met zich mee. En ook bij de grote nationale parken is het leuk om een hotel in het park te hebben, in plaats van enkele mijlen erbuiten. Dat zijn dan vaak niet de standaard ketens maar hotels met een iets meer speciale ervaring. Ook daarvan kunnen we heel erg genieten!

Wat er bij ons niet meer op staat, na meerdere slechte ervaringen en beduidend minder kwaliteit zijn Motel 6 en EconoLodge.

Overigens durven we alleen in Amerika te verblijven in 2 of 3 sterren hotels en motels. Buiten Amerika zoeken we meestal naar een hotel met minimaal 4 sterren. We houden nu eenmaal van comfort en de kamer moet wel netjes en schoon zijn. In Amerika voldoen de 2 en 3 sterren daar zeker aan, maar in Europa is dat lang niet altijd het geval. Hoewel er ook wel verschil zit tussen de standaard in Frankrijk en Duitsland. In Frankrijk peins ik er niet meer over een 3 sterren hotel te nemen. In Duitsland zou ik dat nog wel doen als het echt niet anders kan. Maar liever niet. Ik vind dat trouwens best opvallend, die verschillen in kwaliteit. Daaruit zou je kunnen opmaken dat de standaard in Amerika gewoon een heel stuk hoger ligt. Hoe kijken jullie daar tegenaan?
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Wij reizen buiten het hoogseizoen en doen dat voor het grootste deel op de bonnefooi. Wij zien wel waar wij terechtkomen en vinden altijd wel iets uit het lijstje, dat Jacqueline (Jasmino) hierboven heeft staan.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
1250
Amerika-expert

Bericht door 1250 »

Ik denk da de kwaliteit van de hotelkamers in Amerika hoger ligt omdat alles daar goedkoper is en je dus meer bucks voor je money krijgt....
In NP's slapen wij ook graag binnen het park maar dan het liefst in ons eigen huisje (de RV :wink:).
9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Wij reizen ook graag op de bonnefooi en kijken ter plekke wel in welk hotel we overnachten.
Vaak komen we uit op een Best western of Super 8 of een plaatselijk hotelletje en we hebben op een enkel uitzondering na nog nooit een slecht hotel gehad.

Marjon
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Ach, als je een slecht m/hotel hebt, dan besluit je de volgende dag weg te gaan. Plus je hebt er weer een ervaring bij.

Behalve in het 'Bates Motel', daar blijf je waarschijnlijk erg lang! Je komt de douche niet uit!
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Grandu
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Grandu »

Starwoods! Het Sheraton is me ongelofelijk goed bevallen maar ik moet me nog eens verdiepen in de prijs-kwaliteit verhouding. Ik heb het idee dat het toch te duur kan zijn.
The end and a new beginning - http://derkdegeus.blogspot.com/

“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Ik ben redelijk gecharmeerd van de Holiday Inn Express (meer dan de reguliere Holiday Inn). Ik ben inmiddels in verschillende geweest (zowel zakelijk als privé), en de kwaliteit is altijd uitstekend geweest (tot nu toe :lol: ).

Voor rond de $100 heb je een redelijk grote kamer, met 32" flat screen TV, vaak nog met magnetron en koelkast erbij, ze zijn goed onderhouden en altijd even schoon.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
gleuknie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

vana schreef:Vaak komen we uit op een Best western of Super 8
Dat waren ook mijn favoriete ketens.
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
Liz
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Liz »

Voorheen waren mijn favorieten Holiday Inn en Best Western.
Maar de kwaliteit van beide ketens varieert nogal, dus logeren we tegenwoordig bij voorkeur in het Marriott (of in de daarbij behorende dochterhotels) en Hilton (Hampton Inn, Embassy Suites, Doubletree).
16x USA / 30 staten
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Dento schreef:Ik ben redelijk gecharmeerd van de Holiday Inn Express (meer dan de reguliere Holiday Inn). Ik ben inmiddels in verschillende geweest (zowel zakelijk als privé), en de kwaliteit is altijd uitstekend geweest (tot nu toe :lol: ).

Voor rond de $100 heb je een redelijk grote kamer, met 32" flat screen TV, vaak nog met magnetron en koelkast erbij, ze zijn goed onderhouden en altijd even schoon.
I second that! Oh, plus dat ik dan nog wel eens 30 dollar meer betaal voor een jacuzzi ;)
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
BigAppleLover
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door BigAppleLover »

Tot nu toe bevalt bij ons de volgende combinatie:
- Vooraf waar mogelijk luxere Priceline hotels boeken
- Onderweg d.m.v. coupons goedkope, eenvoudige motels binnenlopen. Hierbij vinden wij Comfort Inn een prima keuze: goedkoop, netjes en met een eenvoudig, maar lekker ontbijt (incl. lekkere koffie en zelf te bakken wafels).
Volg je hart, dat klopt altijd (zeker in Amerika) !
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Wij proberen bij Hilton keten hotels te logeren. Daar krijg je punten en frequent flyer (airline) mijlen. Hampton Inn is een favoriet (ook goede ontbijten) en Garden Inns zijn een tweede. Homewood Suites ook weleens. Op nummer twee staat Starwood, ook alweer om de punten voor gratis kamers.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 33
Contacteer:

Bericht door Coyote »

In feite zou ik zo het rijtje van Jacqueline over kunnen nemen. Al heb ik nog niet bij al die ketens geslapen, ik zou er zo voor kiezen als ik op zoek was naar een motel/hotel. Dit zal dan vooral in de kleinere steden zijn waar je niet zo snel iets wint met hotwire/priceline. Voor de grote steden laat ik mij graag verrassen door hotwire of priceline.

Komende zomer zal ik echter zo weinig mogelijk op voorhand vastleggen en hoop op Route 66 leuke en goedkope motelletjes tegen te komen. Luxe speelt dan geen rol bij mij, zolang de kamer schoon is en er een tv staat ben ik tevreden. :D Het is immers toch steeds maar voor één nacht. :wink: Blijf ik ergens wat langer dan spendeer ik gerust wat meer.

Ik verwacht straks enkel in Washington DC, Chicago en Los Angeles via hotwire of priceline te boeken. 8)
Since 1982: 33 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
jaha
Amerikafan

Bericht door jaha »

Meestal boeken wij ook duurdere hotels zoals het Wynn in Las Vegas en van de ketens zitten we graag in een Hyatt, Kimpton, Four Seasons, Hilton, etc. Dit jaar, omdat ik alleen ga en het dus ook wat goedkoper moet, heb ik wat meer Holiday inn express achtigen geboekt. Dit omdat hun spaarsysteem best goed is en ik in Europa nog al eens in een hotel van hun slaap. Ik had dus genoeg punten om daar gratis te overnachten.

Aan het einde heb ik weer wat luxere hotels gezocht. Overigens hoeft het niet perse een keten te zijn want er zijn genoeg andere mogelijkheden voor luxe hotels :D

Best western is me vaak tegen gevallen dus die pak ik niet graag. Ook 1 en 2 sterren sla ik liever over. Wij gebruiken toch veel tripadvisor om te kijken hoe er over de hotels gedacht wordt :D
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer