De handel in de Chrysler zit dus op dezelfde plaats als op de foto van Dennis...
Bij mijn Explorer zit de handel ongeveer op de plek van de motorkap-handel op de foto (zo ook bij de 2008 modellen van de campers op Ford onderstel).
Misschien is het iets Duits? In mijn Mercedes zit het ook.ned in MO schreef: een voetpedaal voor emergency brake zit niet alleen in amerikaanse auto's. In mijn VW zit het ook.
Ik vind het wel handig. Heb je meer ruimte voor je drinkbekers in het midden.
\\Je vergipst jeDento schreef:Klopt, ja, de Touareg heeft dat ook... (heb een tijdje erin rond mogen rijden). Dat was ook weer intrappen om de rem eraf te halen, toch? Of vergips ik me nu...?

Niet altijd waar, steeds meer automaten hebben alleen een D,R en P stand, dus er valt niks meer te schakelen dan.breaker9240 schreef:Dus je rijd de bergen in (heb dan vooral op het afdalen)
Je rijd in D maar je kan dan mooi terug schakelen naar 3-2-1?

Dit wordt altijd hier ten zeerste afgeraden. Je kunt beter slechts een been gebruiken bij het rijden met een automaat. Je kunt in een paniek situatie namelijk minder snel reageren, en rare capriolen uithalen. Dat is de reden dat bij automaten er vaak een plateautje links zit waar je geacht wordt je linkerbeen op te rusten. Dat linkerbeen heb je echt niet nodig, tenzij je zwakke benen hebt en met twee benen de rem in moet trappen. Vandaar dat het rempedaal ook wat breder is zodat je er met twee voeten op past.Pete.Z schreef:Ik rij, in een automaat althans, altijd met twee voeten, dus links remmen en rechts gas, veel makkelijker en sneller, als je er aan gewend bent.
En ja, wel even voet van de rem halen tijdens het rijden.
Waarom zou je dat doen? In een schakelbak gebruik je toch ook alleen maar je rechtervoet voor gasgeven en remmen?Pete.Z schreef:Ik rij, in een automaat althans, altijd met twee voeten, dus links remmen en rechts gas, veel makkelijker en sneller, als je er aan gewend bent.