Daken waaien niet zomaar van huizen. Dan moet er lift zijn. En lift wordt alleen gegenereerd als er een drukverschil is of lucht wordt afgebogen. Zolang de schil van het huis maar dicht blijft zijn die krachten echt beheersbaar.
Nogmaals, jij wil nog steeds niet inzien hoe groot de krachten van een tornado zijn.
Een huis van 2500 sq ft (met vinyl siding) weegt zo'n 45 ton. steen zal daar zo'n 10 ton aan toevoegen. Was van de week nog op house movers
een geladen vrachtwagen weegt 40 ton en die worden zonder problemen omvergeblazen.
de gemiddelde lokomotief weegt tussen de 125 en 250 ton
Veel hout betekent over het algemeen ook veel verfwerk. Ik zie al op tegen alle overhangende houten delen, boeiboorden en kozijnen hier. Ik moet er niet aan denken dat er nog meer schilderwerk zou zijn
Zoals ik al zei. De meeste (nieuwere) huizen zijn volledig onderhoudsvrij.
Ik heb helemaal niks te schilderen en mijn huis is 10 jaar oud. Lees jij wel wat ik hier neerpen?
Geen kozijnen, geen dakgoten, overhang. nulkommanoppes.
roelb schreef:Mijn pannen zijn trouwens van beton en ook in de VS worden pannen gebruikt als dakdekking. Vaker zijn het inderdaad leien op schuine daken ipv pannen, dat klopt. Die zie je hier trouwens ook wel in mindere mate. Dat is iets cultureels denk ik. Het maakt ook niet zoveel uit. Het zijn beide vormen van het waterdicht maken van een schuin dak die verder niet zoveel met klimaat te maken hebben]
Dakpannen zie je alleen in het zuidwesten eigenlijk. Ik denk dat 80% van de huizen compostion roofing heeft zoals het huis op jouw plaatje en ook op mijn huis zit dat.
Voor wat betreft de fundering met kruipruimte boven maaiveld, google maar eens op "above ground crawl space foundation".
Dit is dus echt geen above ground crawlspace kruipruimte zoals jij die beschrijft in eerdere posts.
Er is geen concrete slab hier maar een echte foundation die een meter onder de grond begint.
Dat de foundatie een stukje boven het maaiveld uitsteekt heeft ook weer redenen. Een daarvan is termieten.
Die komen uit de grond en lusten geen beton. Een termiet gaat niet op een wild goose chase op zoek naar eten en zal dus niet snel aan het hout van je huis gaan knagen.
De wind kan er ook niet onderslaan.
Het gat dat je op foto ziet is de toegang van de kruipruimte, waar een deur of luik voor hoort te zitten.
Dit is dus een gevalletje lack of care van de homeowner.
Op een aantal plaatsen zitten kleine luikjes aan de zijkant die als doelstelling ventilatie van de kruipruimte hebben
Als je in een vochting klimaat woont zoals ik Hoge luchtvochtigheid in de zomer is het van belang dat onder het huis geventileerd wordt.
In de winter gaan deze luikjes dicht.
Deze zijn zodanig klein dat wind van een tornado daar geen vat op heeft.
Overigen als je windbestendige huizen wilt bouwen kan je het beste ronde huizen bouwen want daar heeft de wind het minste vat op.