Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Zorgstelsel USA hervormen?

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
wiepster
Amerika-expert

Re: Zorgstelsel USA hervormen?

Bericht door wiepster »

rvd4always schreef:Met andere woorden je betaald het werkgever en werknemer gedeelte als je werkloos bent. Da's voor veel mensen niet op te brengen als ze werkloos raken.
En daar wringt nu juist de schoen. Tot op heden vallen veel mensen in USA buiten de zorg omdat men het niet kan betalen. Het zou toch fijn zijn als je een basiszorg systeem hebt in USA waarvan iedereen gebruik kan maken zonder dat je direct failliet hoeft te gaan. Overigens vind ik het geen sociale gedachte dat een werkgever niet verplicht is om mee te betalen aan de premie...wat dat betreft is dat naar mijn mening in Nederland beter geregeld.
Op dit moment is het zo, dat in het kader van het stimulusplan mensen die ontslagen zijn, hun verzekering kunnen behouden voor minsten 18 maanden. De regering geeft een subsidie van 65% aan de ziektekostenverzekeraar, afhankelijk van het inkomen van de verzekerde, wat door berekent word aan de verzekerde. Dus mensen die werkloos zijn, kunnen op die manier hun ziektekostenverzekering behouden.

Helaas is er niets voor de kleine zelfstandige ondernemer, als het met zijn business slecht gaat en hij/zij kan het niet langer opbrengen, dan is er geen hulp.
Ik zie dat bij ons veel bij de contractors, de huizenbouw e/o verbouwingen liggen stil, ook zijn er dit jaar geen hurricanes geweest...dat levert toch altijd weer werk op....
dutchie_in_boston
Amerika-expert

Bericht door dutchie_in_boston »

Benno - natuurlijk is het logisch dat kleine bedrijven Massachusetts zouden verlaten, maar dat is maar 1 van de vele nieuwe problemen met de verplichte medische verzekering. Het grootste: waarom gaan de kosten hier in MA niet naar beneden met een verplichte medische verzekering?
ANY
Amerika-expert

Bericht door ANY »

Een verplichte basisverzekering (en dat kan echt heel basic zijn) die betaalbaar is voor iedereen zou al heel mooi zijn...
Heel mooi, maar het zou maar tijdelijk betaalbaar zijn. De zorg wordt steeds duurder en er zouden harde keuzes gemaakt moeten worden wat wel en wat niet onder een verzekering valt. Dan moet je weer aanvullende verzekeringen gaan nemen die sommigen zich niet kunnen veroorloven.

Ook in Nederland dezelfde problemen; zorg is te duur.
http://www.rvz.net/cgi-bin/adv.pl?advi_ ... t=1&stat=N
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
natasja
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door natasja »

okay na all jullie reaktie's te lezen

ja er moet wat veranderen dat vind iedereen maar dat vind ik van Nederland ook dat daar flink wat mag verandere niemand moet zich blauw betalen aan verzekeringen en medical bills......
ik heb Nederland en Amerika ervaren als bystands moeder en nu als getrouwde vrouw had ik het vrij moeilijk om mijn verzekering te betalen moest 150 euro betalen dat is ongeveer 250 dollar en de zorg was slecht en voelde me vaak niet serieus genomen .... en werd vaak gezegt het zit tussen u oren en u zoon heeft echt geen adhd ,... kom ik in Amerika bleek ik wel allerlei kwalen te hebben die jaren niet serieus genomen zijn zoals een veel te lage bloeddruk waar ik nu wel melicijnen voor krijg en me veel beter voel
Mijn zoon bleek echt wel Adhd te hebben zijn school cijfers zijn 10 keer beter als in Nederland met Adhd melicijnen voormijn gevoel heb ik er een ander kind in de plaats gekregen !!!
ja we betalen ook rond uit 250 dollar voor 6 personen tricare ... en ja rekeningen moeten we wel betalen maar dat doe ik liever als er ziet v dat je wel betere gezondheidszorg krijgt als in Nederland en artsen je nog behandelen met respect !!!! want laten we eerlijk zijn .... nederlandse artsen zeggen veel te vaak Het zit tussen u oren of steld u zich niet zo aan of neem maar paracetamol dan gaat het wel weg

als ik zie dat me ouders met nog 2 kids een dikke 300 euro betaald voor 2 personen met kinderen dat is wel 500 dollars byna en dan hoor dat ze maar inkomen hebben maandelijks van 1700 euro schrik ik er wel van ......ze gaan net als vele in
Nederland nog net niet onder .....
LeenG
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door LeenG »

Bandido schreef:
rvd4always schreef:Het zou toch fijn zijn als je een basiszorg systeem hebt in USA waarvan iedereen gebruik kan maken zonder dat je direct failliet hoeft te gaan.
Reuzefijn. Maar dat geld zal ergens vandaan moeten komen en dat is nou net de bottleneck hier. Je ziet aan Dento's rekensom wat zij betalen en dan zul je dus zien dat je daar nog eens geld bovenop moet doen om nog een basiszorgverzekering voor anderen te betalen.
hoe komt het dan dat dat allemaal zoveel kost? Het moet toch goedkoper georganiseerd kunnen worden? Andere landen doen het toch ook goedkoper én beter?

Een aantal jaar terug ben ik 5 dagen gehospitaliseerd geweest voor een appedicitis. Het heeft met met hospitalisatieverzekering 25€ gekost. Zonder hospitalisatie was het 185€ geweest.
Vorig jaar heb ik een aantal moedervlekjes laten verwijderen uit puur estethische redenen. Logischerwijs komt de verzekering hier niet in tussen. Heeft mij 150€ gekost.
Mijn nicht (30j) heeft een borstcorrectie gehad nadat ze een borst verloren was door kanker. Dat kostte 3000 €; voor een jong gezin met 2 kindjes dat net aan het verbouwen was, was dit ook een grote kost. Hier kwam de verzekering ook niet tussen omdat het plastische chirurgie is (in haar situatie :? ) Maar ik heb de indruk dat eenzelfde operatie in Amerika haar minstens een 10-voud had gekost?
Laatst gewijzigd door LeenG op 17 dec 2009, 10:00, 1 keer totaal gewijzigd.
LeenG
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door LeenG »

Bennogr schreef:Als freelance betaal ik $455 per maand voor een verzekering met een eigen risico van $5000. Dat betekent dus dat ik alles betaal als ik naar een dokter ga, of naar de eerste hulp. Na die $5000 begint de verzekering 80% te betalen. En mijn hele leven (!) betaalt de verzekering maximaal $3 miljoen. Ik kan me die premie en dat eigen risico gelukkig veroorloven, plus ik ben nog maar twee jaar af van het door de regering geregelde 'single payer socialized medicine' systeem, Medicare.

Een colonoscopie, die ik waarschijnlijk weer eens zou moeten ondergaan, stel ik dus maar uit tot over twee jaar.

Mijn vrouw heeft een verzekering voor de tandarts. Maar na 1 schoonmaakbeurt en een kroon, is het voor mij bestemde geld voor dit jaar op, dus de rest moet wachten tot januari.

Toen mijn vrouw laatst een operatie (gelukkig maar een kleine, aan haar schouder) had, belde het ziekenuis een paar dagen van tevoren op om even te vragen hoe ze haar eigen bijdrage wilde betalen!
eigenlijk is het toch vreemd dat je zoveel betaalt voor zo'n slechte service? En des te vreemder in een land als Amerika waar in andere sectoren je betaalt (tips) naargelang de kwaliteit van de dienstverlening.

Hoe meer ik erover lees, hoe minder ik begrijp wat nu het voordeel is van die verzekeringen: je betaalt je blauw en als puntje bij paaltje komt en je verzorging nodig hebt, betaal je je nog eens blauw?
rvd4always
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door rvd4always »

wiepster schreef:Op dit moment is het zo, dat in het kader van het stimulusplan mensen die ontslagen zijn, hun verzekering kunnen behouden voor minsten 18 maanden. De regering geeft een subsidie van 65% aan de ziektekostenverzekeraar, afhankelijk van het inkomen van de verzekerde, wat door berekent word aan de verzekerde. Dus mensen die werkloos zijn, kunnen op die manier hun ziektekostenverzekering behouden.
Toch zijn er dan nog mensen in USA die het zich niet financieel kunnen permiteren. Vallen er toch nog mensen buiten de boot met alle gevolgen van dien.
ANY schreef:
Een verplichte basisverzekering (en dat kan echt heel basic zijn) die betaalbaar is voor iedereen zou al heel mooi zijn...
Heel mooi, maar het zou maar tijdelijk betaalbaar zijn. De zorg wordt steeds duurder en er zouden harde keuzes gemaakt moeten worden wat wel en wat niet onder een verzekering valt.
Het gaat erom dat iedereen een verplichte basisverzekering heeft. Niet dat als je nu wat mankeert, bijvoorbeeld je krijgt een hartaanval dat je dan gelijk tig duizend dollar moet betalen. Naast de basisverzekering kan je je vrijwillig bijverzekeren...enne da's in Nederland ook het geval. Ik denk al je zo'n basisverzekering hebt dat de samenleving in USA er een stuk beter op word.
natasja schreef: als ik zie dat me ouders met nog 2 kids een dikke 300 euro betaald voor 2 personen met kinderen dat is wel 500 dollars byna en dan hoor dat ze maar inkomen hebben maandelijks van 1700 euro schrik ik er wel van ......ze gaan net als vele in Nederland nog net niet onder .....
300 euro is misschien veel geld als je 1700 euro aan inkomsten per maand hebt, maar je wilt ook niet weten wat een opnamedag in het ziekenhuis kost.
Heb je er wel eens bij stil gestaan waarom zowel de man als de vrouw gaat werken in Nederland? Omdat het financieel anders niet te doen is....hypotheek, auto, verzekeringen, energie rekening, boodschappen, kinderen, vakantie? enz.
LeenG schreef:
rvd4always schreef:
hoe komt het dan dat dat allemaal zoveel kost? Het moet toch goedkoper georganiseerd kunnen worden? Andere landen doen het toch ook goedkoper én beter?
Nederland vergrijst in ramp tempo, dus meer zorg nodig, dus meer kosten. In andere landen zoals de scandinavische landen is het misschien beter en goedkoper maar daar worden andere politieke keuzes gemaakt. Meer belastingen heffen, opbrengsten gas/olie, die opbrengsten in een pot doen en voor o.a. het zorgsysteem gebruiken...
Laatst gewijzigd door rvd4always op 17 dec 2009, 11:18, 1 keer totaal gewijzigd.
rvd4always
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door rvd4always »

:bump: :banghead: :blink:
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

Hier een artikel wat de "donut hole" van Medicare precies inhoud.
ANY
Amerika-expert

Bericht door ANY »

Een paar antwoorden:
http://www.nytimes.com/2007/11/25/opinion/25sun1.html
http://www.consumerreports.org/health/d ... -costs.htm
http://www.annals.org/content/142/10/847.short
http://www.cato.org/pubs/pas/pa211.html
http://www.newyorker.com/reporting/2009 ... ct_gawande

Als healthcare een bedrijf was als elk ander dan was het allang uitbesteed aan China.
Een aantal jaar terug ben ik 5 dagen gehospitaliseerd geweest voor een appedicitis. Het heeft met met hospitalisatieverzekering 25€ gekost. Zonder hospitalisatie was het 185€ geweest.
Dat zijn dan toch je eigen kosten, niet de werkelijke kosten van ziekenhuisopname, de chirurg, en onderzoeken. Hier lig je trouwens maar 1 dag, hooguit 2, behalve als de blindedarm gebarsten is, dan lig je langer.
Dat kostte 3000 €; voor een jong gezin met 2 kindjes dat net aan het verbouwen was, was dit ook een grote kost. Hier kwam de verzekering ook niet tussen omdat het plastische chirurgie is (in haar situatie :? ) Maar ik heb de indruk dat eenzelfde operatie in Amerika haar minstens een 10-voud had gekost?
Het valt mee blijkbaar: http://www.infoplasticsurgery.com/cost- ... gery/cost/
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

http://www.politico.com/news/stories/1209/30816.html

in dit stuk staat hoe Senatoren gekocht worden om voor te stemmen op een plan waar de meerderheid van Amerika op tegen is. Wist dat politiek corrupt is maar de huidige democraten aan de macht moesten zich dood schamen.
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

Het moet niet meer mogelijk zijn om als Senator of Congreslid onbeperkt herkozen te worden, net als de President, max 2 termijnen en dan weer terug het bedrijfsleven in , of de publieke sector.
Dan pas kan er hervorming komen, maar dat is maar mijn mening.
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Vind ik ook, het is absurd hoe ze wegkomen met smoesjes dat het goed is voor hun Staat, deze mensen hebben zelf geen principes, behalve tijdens verkiezingen.
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Wat er nu door de Senaat lijkt te komen is beter dan niets, het huidige systeem is onwerkbaar, de voorstellen van nu verbieden in ieder geval verzkeringsmaatschappijen om mensen te weigeren wegens hun medische geschiedenis, verbieden maximale betalingen en dergelijke. Plus er is een regeling waardoor meer dan 30 miljoen mensen nu in ieder geval een basisverzekering zullen krijgen.

Nogmaals, niet ideaal, en niet wat we gehoopt hadden met Obama te kunnen krijgen, maar een goede eerste stap. Als mensen eenmaal zien, dat dit niet het einde van de huidige Amerikaanse maatschappij betekent en dat het zelfs geld gaat uitsparen op de lange termijn (volgens het Congressional Budget Office meer dan 100 miljard dollar de komende tien jaar ipv een ongeremde verdere stijging van de kosten van de gezondheidszorg), dan is het over een jaar gemeengoed geworden.

Net zoals dat Social Security en Medicare (vooral Medicare, waar Reagan, voordat hij president werd, nog tegen geageerd heeft) nu gezien worden als rechten waar niemand van af wil en waar geen policus/a aan durft te tornen.

En in dit verband: wie zijn toch "de meeste Amerikanen" die het huidige stelsel zo geweldig vinden? Dat is volgens mij een term waarmee alleen gegooid wordt door mensen als Limbaugh en Beck, volksmenners in de slechtste zin van het woord die niet bepaald in hun eerste leugen gestikt zijn, zoals we vroeger in Nederland zeiden. "De meeste Amerikanen" willen niet failliet gaan als ze ziek of oud worden, en willen ook niet dat de kosten voor gezondheid uitde pan blijven rijzen.

Voor een verdere verdediging van wat er op dit ogenblik door de Senaat rammelt: zie dit,
http://www.nytimes.com/2009/12/20/opini ... ef=opinion

Niet bepaald onpartijdig, Joe Biden is tenslotte de vicepresident, maar toch een aardige opsomming.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Hoezo, beter dan niets, is er nu dan niets? Blijkbaar is een heel groot deel van de Amerikanen blij met wat ze nu hebben. Vorige maand werden de verzekeraars geldwolven genoemd en nu gaan zij die onverzekerden verzekeren, beetje logisch nadenken en iedereen weet dat dat het de eerste stap is voor een regeringsovername, zelfde wat men deed bij de banken en GM. Het plan van de Senaat moet nu door de congress en dan begint de ellende weer, worden congressleden omgekocht en zal er een of ander half plan uitkomen met de gedachte deze in de loop der jaren aan te passen naar wat men eigenlijk wil, totaal controle van de overheid en we weten uit de geschiedenis waar daar uit komt, heel veel nieuwe Belastingen.
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

De regering heeft de banken en GM niet overgenomen, de regering (wij het Amerikaanse volk dus), hebben een hoop geld geinvesteerd in die bedrijven om te voorkomen dat ze failliet gingen en nog meer ellende veroorzaakten dan ze al veroorzaakt hadden. Net als alle investeerders in alle bedrijven, hebben we daardoor zeggenschap gekregen over hoe die bedrijven gerund worden.

Het is niet een toeval, dat de banken waar wij in geinvesteerd hebben, zo snel mogelijk die investeringen aan het terugkopen zijn, zodat ze weer hopen geld kunnen betalen aan hun (incompetente) bedrijfsleiders zonder dat ze daarbij op de vingers getikt kunnen worden door ons, de investeerders.

Hetzelfde met de gezondheidszorg. De meeste Amerikanen, rond de tweederde volgens de opiniepeilingen, wil een 'public option' en/of een uitbreiding van Medicare (van boven de 65 naar boven de 55). Als de gemoederen in Washington eenmaal bedaard zijn na deze discussie en volgend jaar de Democraten een meerderheid in de Senaat hebben van 60 stemmen zonder mensen als Lieberman, dan kunnen we verder gaan bouwen op wat er nu bereikt is.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

ooh, maar ze hebben wel vergeten om het aan het volk te vragen, geld van GM en Chrysler zie je nooit meer terug, beroerde investering dus zoals de meeste investeringen die deze regering doet en zij Obama dat lobbiesten niet meer toegelaten werden tijdend de vekiezingen, hmm

http://www.chicagotribune.com/health/ch ... rint.story
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

LeenG schreef:Een aantal jaar terug ben ik 5 dagen gehospitaliseerd geweest voor een appedicitis. Het heeft met met hospitalisatieverzekering 25€ gekost. Zonder hospitalisatie was het 185€ geweest.
Maar dat zijn niet de werkelijke kosten van de operatie. In Amerika betaalt de overheid er minder aan mee.
wiepster schreef:Het moet niet meer mogelijk zijn om als Senator of Congreslid onbeperkt herkozen te worden, net als de President, max 2 termijnen en dan weer terug het bedrijfsleven in , of de publieke sector.
Vind ik ook, het wordt ook voor nieuwe kandidaten steeds lastiger om nog van iemand te winnen die al zo lang in het zadel zit. Plaatselijke politiek is heel vaak "ons kent ons" en wie wil zijn of haar naam nog verbinden aan een nieuwe kandidaat en dus onzekerheid.
"Keep Georgia On Your Mind"
dutchie_in_boston
Amerika-expert

Bericht door dutchie_in_boston »

Bennogr schreef:. . .en dat het zelfs geld gaat uitsparen op de lange termijn. . .
precies wat ons hier in Massachusetts was beloofd. Verplichte medische verzekering heeft hier niets gedaan om de kosten te drukken - het is alleen maar duurder geworden.
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Niet alleen in Massachusetts maar alle Staten waar ze het geprobeerd hebben en nu moet het landelijk blijkbaar, men leert niet veel in Washington?
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer