Op dit moment is het zo, dat in het kader van het stimulusplan mensen die ontslagen zijn, hun verzekering kunnen behouden voor minsten 18 maanden. De regering geeft een subsidie van 65% aan de ziektekostenverzekeraar, afhankelijk van het inkomen van de verzekerde, wat door berekent word aan de verzekerde. Dus mensen die werkloos zijn, kunnen op die manier hun ziektekostenverzekering behouden.rvd4always schreef:Met andere woorden je betaald het werkgever en werknemer gedeelte als je werkloos bent. Da's voor veel mensen niet op te brengen als ze werkloos raken.
En daar wringt nu juist de schoen. Tot op heden vallen veel mensen in USA buiten de zorg omdat men het niet kan betalen. Het zou toch fijn zijn als je een basiszorg systeem hebt in USA waarvan iedereen gebruik kan maken zonder dat je direct failliet hoeft te gaan. Overigens vind ik het geen sociale gedachte dat een werkgever niet verplicht is om mee te betalen aan de premie...wat dat betreft is dat naar mijn mening in Nederland beter geregeld.
Helaas is er niets voor de kleine zelfstandige ondernemer, als het met zijn business slecht gaat en hij/zij kan het niet langer opbrengen, dan is er geen hulp.
Ik zie dat bij ons veel bij de contractors, de huizenbouw e/o verbouwingen liggen stil, ook zijn er dit jaar geen hurricanes geweest...dat levert toch altijd weer werk op....