Ik ben al een tijdje aan het rondneuzen op dit forum, en ik moet zeggen, écht veel interessante informatie voor zij die het kunnen gebruiken!
Toch maak ik even een nieuw topicje aan omdat mijn geval nog iets anders ligt dan voor de meeste mensen hier..
Ik heb een tijdje geleden een toffe American chick online leren kennen, eerst praat je wat, dat word regelmatiger tot je er geen genoeg meer van kunt krijgen..
Hoe gaan zo'n dingen..
Ondertussen zijn we een jaar verder, zien we elkaar dagelijks op webcam, bellen we maar liefst 10+ uur per dag (thank god for skype), sturen we elkaar pakjes via de post en zijn zo onafscheidelijk geworden..
Natuurlijk blijft zoiets niet eeuwig duren, vroeg of laat moet je de knoop doorhakken en zeggen, of ik verhuis, of we move on.
Ik ben nu op het punt dat ik dat ik alles wil doen/geven om bij haar te geraken en zij is hier meer dan blij om.
Allemaal tof en wel, maar dan stuit je uiteindelijk op het grootste probleem, toegang krijgen..
Na verschillende topics op dit forum gelezen te hebben is het mij duidelijk dat je deze toegang niet in één, twee, drie verkrijgt.
Welke visa nodig zal zijn ben ik nog niet uit, ik dacht B1 visa om te kunnen werken, maar dan lees je elders weer dat deze dienen voor zakenreizen en dergelijke, niet om bij de lokale Joe te gaan werken dus?
Mijn vraag is;
- of iemand een voorspelling kan doen of, mijn droom werkelijkheid kan worden, of dat hij slechts een illusie zal blijven
- tips of weet ik veel dat mij zou kunnen helpen toegang te krijgen
- welke visa voor mij toepasselijk zouden zijn
Even een korte schets
Ik ben 19 jaar jong, een master diploma, huis of een dikke bankrekening zit er dus niet in.
Als werkervaring ben ik ongeveer een jaar zelfstandig geweest.
Zij heeft wel haar eigen stekje en werkt al verschillende jaren bij hetzelfde bedrijf, verblijfplaats vinden is dus geen probleem.
Ik zou natuurlijk graag werken eens ik in de US ben, tenminste als dit mogelijk is voor iemand als mij.
Zij kan eventueel garant staan, brieven schrijven die duidelijk maken dat wij als koppel zullen leven en dergelijke.
Ik heb geen criminele of dergelijke background.
Hopelijk krijgt iemand zicht op de situatie en kan mij eventueel helpen, ik en Jonell zouden het alvast zéér appreciëren.
Dank u