Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Een verre liefde..

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Puritiana
Amerika-ontdekker

Een verre liefde..

Bericht door Puritiana »

Hi iedereen,

Ik ben al een tijdje aan het rondneuzen op dit forum, en ik moet zeggen, écht veel interessante informatie voor zij die het kunnen gebruiken! :wink:
Toch maak ik even een nieuw topicje aan omdat mijn geval nog iets anders ligt dan voor de meeste mensen hier..

Ik heb een tijdje geleden een toffe American chick online leren kennen, eerst praat je wat, dat word regelmatiger tot je er geen genoeg meer van kunt krijgen..
Hoe gaan zo'n dingen..
Ondertussen zijn we een jaar verder, zien we elkaar dagelijks op webcam, bellen we maar liefst 10+ uur per dag (thank god for skype), sturen we elkaar pakjes via de post en zijn zo onafscheidelijk geworden..

Natuurlijk blijft zoiets niet eeuwig duren, vroeg of laat moet je de knoop doorhakken en zeggen, of ik verhuis, of we move on.
Ik ben nu op het punt dat ik dat ik alles wil doen/geven om bij haar te geraken en zij is hier meer dan blij om.

Allemaal tof en wel, maar dan stuit je uiteindelijk op het grootste probleem, toegang krijgen..
Na verschillende topics op dit forum gelezen te hebben is het mij duidelijk dat je deze toegang niet in één, twee, drie verkrijgt.

Welke visa nodig zal zijn ben ik nog niet uit, ik dacht B1 visa om te kunnen werken, maar dan lees je elders weer dat deze dienen voor zakenreizen en dergelijke, niet om bij de lokale Joe te gaan werken dus?

Mijn vraag is;
- of iemand een voorspelling kan doen of, mijn droom werkelijkheid kan worden, of dat hij slechts een illusie zal blijven
- tips of weet ik veel dat mij zou kunnen helpen toegang te krijgen
- welke visa voor mij toepasselijk zouden zijn

Even een korte schets
Ik ben 19 jaar jong, een master diploma, huis of een dikke bankrekening zit er dus niet in.
Als werkervaring ben ik ongeveer een jaar zelfstandig geweest.
Zij heeft wel haar eigen stekje en werkt al verschillende jaren bij hetzelfde bedrijf, verblijfplaats vinden is dus geen probleem.
Ik zou natuurlijk graag werken eens ik in de US ben, tenminste als dit mogelijk is voor iemand als mij.
Zij kan eventueel garant staan, brieven schrijven die duidelijk maken dat wij als koppel zullen leven en dergelijke.
Ik heb geen criminele of dergelijke background.

Hopelijk krijgt iemand zicht op de situatie en kan mij eventueel helpen, ik en Jonell zouden het alvast zéér appreciëren.

Dank u :wink:
Bennogr
Amerika-expert

Re: Een verre liefde..

Bericht door Bennogr »

Snelste/Enige weg: trouwen en een K1 visum aanvragen.

Zoekt op het forum (n het hoofdstukje 'emigratie') en gij zult vinden.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Ik zie niet in in welke mate jouw situatie anders is dan die van een heel groot deel van de mensen die hier op het Emigratieforum zitten: man verlief op vrouw, eentje in Nederland, de andere in Amerika. Tenzij jij een vrouw blijkt te zijn en dit om een lesbische relatie gaat?

Een werkvisum is inderdaad uitgesloten met jouw achtergrond.

Naast de mogelijkheid die Benno meldt, verwijs ik je ook nog door naar de Diversity Lottery. Je kan nog inschrijven tot 30 november, dus snel zijn is de boodschap. Laat alvast de juiste pasfoto's maken en wacht niet tot de laatste dag.

**Topic verplaatst naar "Emigratie" aangezien het duidelijk niet de bedoeling is om slechts tijdelijk naar de VS te gaan.**
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Dikkie
Amerikakenner

Bericht door Dikkie »

ehm, wil me nergens mee bemoeien maar mag ik aannemen dat je al enkele maanden (gedurende een lange periode) al bij haar op vakantie bent geweest om te kijken of het je bevalt?
Als je dat nog niet hebt gedaan raad ik je aan eerst eens drie maanden daarheen te gaan.
Toevallig heb ik ook een partner uit het buitenland en hij is naar Nederland gekomen, maar (ook al voelt het dagelijks praten nog vertrouwd) het is anders als je elkaars leven gaat delen. Wellicht kun je eerst daar voor een lange periode heen met vakantie.
dizzygirl
Amerikafan

Bericht door dizzygirl »

ja hoor, die droom kan best werkelijkheid worden.
MITS:
jij met dat meisje wil trouwen. ( en zij met jou )
Zij voor jou een K1 aanvraag in gang wil zetten.
Zij of een andere US citizen financieel garant wil staan voor jou.

Hou er rekening mee dat het best wel wat gaat kosten allemaal en dat jij niet mag werken tot jij NA de bruiloft nog eens het adjustment of status proces hebt doorgelopen.
Dus een spaarpotje is wel nodig.
dit is de makkelijkste manier.

Je kunt ook vast meedoen aan de DV lottery maar de kans dat je die wint is klein maar wie niet waagt wie niet wint.
Grandu
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Grandu »

kastelke schreef:
Is dit vanwege een tekort aan werkervaring? Een masterdiploma lijkt me toch een aardig niveau? :) Ik zal waarschijnlijk ook een universitair diploma hebben op den duur dus het is enorm handig om dat te weten ;)
The end and a new beginning - http://derkdegeus.blogspot.com/

“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

Hou er rekening mee dat je om in aanmerking te komen voor een verloofdenvisum, je elkaar al minstens een keer gezien moet hebben.

Voor het succes van jullie relatie, lijkt me dat sowieso een must.

Jouw diploma of opleidingsniveau heeft niets te maken met of je wel of niet de VS in komt. Natuurlijk bepaalt dat wel hoe makkelijk je hier werk kan vinden (en hou er rekening mee dat het nu niet makkelijk is). Wat wel belangrijk is dat je vriendin genoeg verdient om garant voor je te staan. Op dit moment moet zij dus 125% van de poverty line verdienen (daar bestaan guidelines voor - google maar eens). Haalt ze dat niet, dan zul je iemand anders moeten vinden die voor jullie garant wil staan.
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Grandu schreef:
kastelke schreef:
Is dit vanwege een tekort aan werkervaring? Een masterdiploma lijkt me toch een aardig niveau? :) Ik zal waarschijnlijk ook een universitair diploma hebben op den duur dus het is enorm handig om dat te weten ;)
Ik zie dat de TS 19 jaar is. Dus ik denk dat ik zijn zin als volgt mag interpreteren:
Ik ben 19 jaar. Een masterdiploma, een huis of veel geld heb ik niet.
Tenzij dit een child prodigy is, en dan zijn er waarschijnlijk weer wel mogelijkheden om de VS binnen te komen.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Stap 1 is inderdaad om elkaar in het echt te ontmoeten.

Ik heb mijn (Amerikaanse) vrouw ook online leren kennen, maar na een aantal maanden hebben we wel besloten om elkaar eens in het echt te gaan zien. Het kan online nog zo goed met elkaar klikken, het moet ook fysiek klikken (en dan bedoel ik in persoon, niet via de webcam).

En dat is dan nog even afgezien van enige verplichtingen die een verloofdenvisum stelt...
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Grandu
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Grandu »

kastelke schreef: Ik zie dat de TS 19 jaar is. Dus ik denk dat ik zijn zin als volgt mag interpreteren:
Tenzij dit een child prodigy is, en dan zijn er waarschijnlijk weer wel mogelijkheden om de VS binnen te komen.
Bedankt voor de uitleg ;) Ik ga binnenkort ook weer eens contact opnemen met Groningen. Ondertussen ziet het er nog steeds naar uit dat ik American Studies ga studeren maar wat ik me afvraag is hoeveel procent van de studenten ook daadwerkelijk in Amerika terecht komt of dat je voor eeuwig aan Nederland vast zit.
Back on topic!
Dento schreef:Stap 1 is inderdaad om elkaar in het echt te ontmoeten.
Mijn beste vriend heb ik ook via internet leren ontmoeten. Het is echt een must om elkaar eerst ook in levende lijven goed te kennen want het kan zomaar fout lopen als je alleen op internet afgaat. Iemand kan in het echt heel anders op je overkomen dan op internet, hoe lang je ook met elkaar hebt gesproken.

---Mark Twain
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Dento schreef:Stap 1 is inderdaad om elkaar in het echt te ontmoeten.
Mee eens, ik zou eerst eens proberen om een maand of drie vrij te nemen en naar haar toe te gaan. Dat kan op het VWP, maar je mag dan uiteraard niet werken. Maar dat geeft je wel de mogelijkheid om eens te zien hoe het gaat.
Grandu schreef:Ondertussen ziet het er nog steeds naar uit dat ik American Studies ga studeren maar wat ik me afvraag is hoeveel procent van de studenten ook daadwerkelijk in Amerika terecht komt of dat je voor eeuwig aan Nederland vast zit.
Als je doel met deze studie emigratie naar Amerika is, is het wel goed om heel goed te bedenken wat je precies met die studie in de VS wilt gaan doen. Wat maakt je interessant voor een Amerikaanse werkgever als je deze studie hebt gedaan is een vraag die je je moet stellen.
"Keep Georgia On Your Mind"
Grandu
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Grandu »

Bandido schreef:
Als je doel met deze studie emigratie naar Amerika is, is het wel goed om heel goed te bedenken wat je precies met die studie in de VS wilt gaan doen. Wat maakt je interessant voor een Amerikaanse werkgever als je deze studie hebt gedaan is een vraag die je je moet stellen.
Dat was mijn eerste vraag ook maar na een meeloopdag hebben we met een groep scholieren, studenten en de studieadviseur gesproken en men zegt dat er veel meer is dan Amerika. Amerika is een onderdeel van de studie maar een enorm deel is iets heel anders, zoals dingen als bedrijfskunde. Voor mij blijft dan natuurlijk alsnog de vraag hoe veel kans je dan maakt. Een werkgever zal sneller iemand met een studie compleet gericht op, bijvoorbeeld, bedrijfskunde aannemen dan iemand die het als onderdeel heeft genomen.

---Mark Twain
natasja
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door natasja »

ik heb de k1 visum gedaan en ik had met mijn man ontzettend veel kontakt via internet ,

ik kan je echt 1 advies geven : emigeren is iets wat je niet zomaar moet doen .
Je leven veranderd helemaal en Usa is echt geen Nederland .

Als ik jou was zou ik echt de tijd nemen om haar te zien. Ook al zie je en spreek je haar nog zoveel in het echt kan het wel heel anders zijn als op het internet . je moet haar leren kennen in het echt maar ook het land en haar familie .

Ik spreek uit ervaring mijn eerste vriend was ook amerikaan ik dacht hem te kennen tot ik er achter kwam dat hij serieuze dingen had verborgen zoals een andere relatie en ik sprak me ex-vriend dagelijks en ben ook paar keer over gegaan.
ik van schrok vervolgens heel erg hier van en het is vervolgens uit gegaan

Heb in 2 maanden later me man leren kennen ik heb zelf bewust 2 jaar de tijd genomen en ben zelf 3 keer over gegaan en mijn is 3 keer hier naar toe gekomen voor we de stap namen. ben er achter af heel bly om geweest dat we het rustig aan hadden gedaan

Dus enig echt advies wat ik je kan geven is neem de tijd doe geen overhaastige dingen
SemJes
Amerika-expert

Bericht door SemJes »

Even offtopic
Puritiana schreef: Ik ben 19 jaar jong, een master diploma.
Hoe heb je dat zo snel gedaan; 19 jaar en een masters hebben?
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

SemJes schreef:Even offtopic
Puritiana schreef: Ik ben 19 jaar jong, een master diploma.
Hoe heb je dat zo snel gedaan; 19 jaar en een masters hebben?
Als je het topic verder doorleest zie je het antwoord staan:
kasteIke schreef: zie dat de TS 19 jaar is. Dus ik denk dat ik zijn zin als volgt mag interpreteren:
SemJes
Amerika-expert

Bericht door SemJes »

vana schreef: Als je het topic verder doorleest zie je het antwoord staan:
Aha, dat is wat logischer. Beter lezen in het vervolg :oops:
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Amerikanistiek studeren is volgens mij iets waar je meer aan hebt in Nederland (je kunt dan immers deskundoloog worden en met veel gezag over de VS praten voor radio, tv en in de krant), dan in de VS.

Ga maar na: de Amerikanen weten eigenlijjk best wel veel over de VS, allemaal dingen die jij nog moet leren.

Niet om naar en cynisch te doen, maar ik denk dat men in de VS meer heeft aan een Nederlander die Europa (of Afrika, of Azie) kent en een aantal talen spreekt, dan iemand die Amerikanistiek gestudeerd heeft.

Hoewel alles natuurlijk relatief is: ik heb Engels gestudeerd, met Amerikanistiek als bijvak. Maar ik ben in de VS begonnen als buitenlands correspondent (voor Nederlandse en Belgische media) en heb in de VS onder meer gewerkt als gids (voor Nederlanders in New York) en als journalist (waarvoor je "alleen" goed moet zijn in het Engels).

Conclusie: ga studeren wat je leuk en interessant vindt en dan komt de rest vanzelf. Zelfs als dat zou betekenen, dat je alleen naar de VS op vakantie kan gaan. Ik zou niet iets doen dat ik vervelend vind, alleen omdat er een kans zou zijn dat ik daarmee naar de VS zou kunnen, dat loopt vast fout.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Bennogr schreef:Hoewel alles natuurlijk relatief is: ik heb Engels gestudeerd, met Amerikanistiek als bijvak. Maar ik ben in de VS begonnen als buitenlands correspondent (voor Nederlandse en Belgische media) en heb in de VS onder meer gewerkt als gids (voor Nederlanders in New York) en als journalist (waarvoor je "alleen" goed moet zijn in het Engels).

Conclusie: ga studeren wat je leuk en interessant vindt en dan komt de rest vanzelf. Zelfs als dat zou betekenen, dat je alleen naar de VS op vakantie kan gaan. Ik zou niet iets doen dat ik vervelend vind, alleen omdat er een kans zou zijn dat ik daarmee naar de VS zou kunnen, dat loopt vast fout.
Leuk Benno, mijn dochter gaat volgend jaar ook Engels studeren (in Amsterdam) met waarschijnlijk Amerikanistiek als Minor.
Ze heeft geen plannen om in Amerika te gaan wonen en werken, wil gewoon een studie doen die haar erg leuk lijkt.
Maar het kan dus zo maar gebeuren dat ze ook in de VS terechtkomt als ik jouw verhaal zo lees :D

Marjon
Grandu
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Grandu »

Dat klopt. Afgelopen donderdag heb ik hier een e-mail over gestuurd naar de studieadviseur van de RUG (rijksuniversiteit groningen). Voor mij wordt de keuze nu toch iets moeilijker. Van de ene kant ben ik gefocust op de Verenigde Staten en zou ik er later absoluut naartoe willen. Van de andere kant moet ik mezelf dan zo aantrekkelijk mogelijk maken voor de banenmarkt in de Verenigde Staten wat mogelijk niet gaat lukken met American Studies. In Groningen hebben ze mij vaak verteld dat het een onderdeel is en dat je ook dingen als bedrijfskunde erbij krijgt. Een hoop studenten komt terecht bij de overheid etc. etc. Maar als je als Amerikaanse werkgever iemand moet kiezen dan kies je natuurlijk liever iemand die een exacte studie, bijvoorbeeld bedrijfskunde, heeft gedaan dan iemand die dat als onderdeel heeft gedaan. Journalistiek is inderdaad een optie bij American Studies, en die optie houd ik zeker nog open. Ik heb me alleen nog niet goed verdiept in deze tak van de studie en de kansen die je hebt met journalistiek (bij jou is het zo te zien goed uitgepakt).

Daarbij blijft het erbij dat journalistiek niet mijn grootste interesse is. Ik heb er vroeger lang over nagedacht of het iets voor mij is maar de laatste tijd vraag ik me af of ik het wel écht zo leuk vind.

Natuurlijk ga ik iets doen wat ik leuk vind en ga ik een studie kiezen omdat het leuk is en niet omdat ik dan later een kans heb om naar Amerika te gaan, maar het liefste vind ik iets wat allebei heeft.

@Vana: Een dochter in Amerika heeft natuurlijk zo zijn voordelen :mrgreen: (en voor ouders vaak nadelen)

---Mark Twain
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Grandu schreef:
@Vana: Een dochter in Amerika heeft natuurlijk zo zijn voordelen :mrgreen: (en voor ouders vaak nadelen)
Ik vind er meer nadelen dan voordelen aan :(

Marjon
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer