Ellen Schaefer schreef:Heel erg bedankt. Echt geweldig hoe snel je gereageerd hebt. Nog een vraagje, kan ik ook eerder dit regelen? Dus niet wachten tot 3 maanden voor de verstreken datum. Het lijkt mij "eng" als ik een jaar op de nieuwe green card moet wachten. Dan is de "oude" toch verlopen?
Je moet , zo heb ik het begrepen althans, echt wachten tot 21 maanden nadat je de greencard toegewezen hebt gekregen. Als je het eerder doet, dan krijg je de aanvraag weer terug, maar daar gaat ook weer zoveel tijd overheen...dus geduldig zijn...

.
Inderdaad kan je een jaar zonder zitten, vandaar de bevestigingsbrief goed bewaren.
Ik moest 3 maanden na de aanvraag naar Orlando voor mijn vingerafdrukken, dacht nog dat gaat lekker snel, het duurde nog 89 maanden tot ik de kaart uiteindelijk had, begin januari van dit jaar. Wel was de geldigheid aangepast, vanaf december 2008 is mijn kaart tien jaar geldig, dus kan even vooruit.
Je kan ook op de site na kijken hoe lang de wachttijd ongeveer is, hangt af van het "field-office" waar onder je valt.
Wat ik zelf gedaan heb, nav. een tip op een visa-forum, stuur alle paieren heel georganiseerd op, vermeld op elke pagina je case nummer en doe er een "voorblad" bij met wat je allemaal aan papierwerk opstuurt, genummerd etc. Dit maakt het voor de behandelaar/beslisser een stuk makkelijker en kan dan in je voordeel werken.
Heel veel succes , na deze aanvraag wordt alles stukken makkelijker.