Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Verlengen Greencard

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
Ellen Schaefer
Amerikafan
Contacteer:

Verlengen Greencard

Bericht door Ellen Schaefer »

Geen idee of dit eigenlijk een nieuw onderwerp is (denk het niet), maar, kan iemand mij vertellen hoe ik mijn Greencard moet gaan verlengen. Ik woon in de regio Ventura County, California. Ik heb mijn Greencard sinds 31 augustus 2008. Moet ik deze card nu precies op 31mei 2010 laten verlengen of kan het ook eerder? En hoeveel $ me dit gaat kosten :( . Ik weet dat ik alles gewoon on line kan opzoeken. Maar het is altijd zoveel duidelijker als iemand het je kan vertellen die de procedure zelf doorgelopen heeft.

Vast bedankt met een ieder die mij hiermee kan helpen.

Ellen

www,elleninamerika.com
http://www.elleninamerika.com" onclick="window.open(this.href);return false; / Weblog over mijn emigratie en verblijf in de VS.
wiepster
Amerika-expert

Re: Verlengen Greencard

Bericht door wiepster »

Je kan het drie maanden voor je residential card verloopt aanvragen.

Hier is de link.

Stuur zoveel mogelijk bewijs mee; gezamenlijke bankrekening, filing IRS, foto's en eventueel een verklaring van een kennis/vriend/collega(notarised), dat jullie een "echt" huwelijk hebben. Wij hebben een dochter, een copie van de geboortakte was genoeg "evidence" :mrgreen: .

Het kan wel ruim een jaar duren voordat je de unconditional card in de bus hebt, de bevestigingsbrief kan je zolang gebruiken als "bewijs".

Ik ben zelf pas op vakantie naar NL gegaan, toen alles rond was, om problemen en gezeur bij terug komst te voorkomen.

Hoop dat je hier wat aan hebt.
Ellen Schaefer
Amerikafan
Contacteer:

Heel erg bedankt. Echt geweldig hoe snel je gereageerd hebt. Nog een vraagje, kan ik ook eerder dit regelen? Dus niet wachten tot 3 maanden voor de verstreken datum. Het lijkt mij "eng" als ik een jaar op de nieuwe green card moet wachten. Dan is de "oude" toch verlopen?
http://www.elleninamerika.com" onclick="window.open(this.href);return false; / Weblog over mijn emigratie en verblijf in de VS.
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Ik heb maar een aantal weken op een nieuwe moeten wachten.
Goedkoop is het niet. Ik meen nu iets van $700 of zo :banghead:
Ik moest ervoor naar st louis alwaar ik mij om 7 uur 's ochtends moest melden :roll:
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

Ellen Schaefer schreef:Heel erg bedankt. Echt geweldig hoe snel je gereageerd hebt. Nog een vraagje, kan ik ook eerder dit regelen? Dus niet wachten tot 3 maanden voor de verstreken datum. Het lijkt mij "eng" als ik een jaar op de nieuwe green card moet wachten. Dan is de "oude" toch verlopen?
Je moet , zo heb ik het begrepen althans, echt wachten tot 21 maanden nadat je de greencard toegewezen hebt gekregen. Als je het eerder doet, dan krijg je de aanvraag weer terug, maar daar gaat ook weer zoveel tijd overheen...dus geduldig zijn... :mrgreen: :mrgreen: .
Inderdaad kan je een jaar zonder zitten, vandaar de bevestigingsbrief goed bewaren.
Ik moest 3 maanden na de aanvraag naar Orlando voor mijn vingerafdrukken, dacht nog dat gaat lekker snel, het duurde nog 89 maanden tot ik de kaart uiteindelijk had, begin januari van dit jaar. Wel was de geldigheid aangepast, vanaf december 2008 is mijn kaart tien jaar geldig, dus kan even vooruit.
Je kan ook op de site na kijken hoe lang de wachttijd ongeveer is, hangt af van het "field-office" waar onder je valt.

Wat ik zelf gedaan heb, nav. een tip op een visa-forum, stuur alle paieren heel georganiseerd op, vermeld op elke pagina je case nummer en doe er een "voorblad" bij met wat je allemaal aan papierwerk opstuurt, genummerd etc. Dit maakt het voor de behandelaar/beslisser een stuk makkelijker en kan dan in je voordeel werken.

Heel veel succes , na deze aanvraag wordt alles stukken makkelijker.
rijocaer
Amerikakenner

Bericht door rijocaer »

stomme vraag misschien,

wat is het verschil met een unconditional green card en een gewone.
Volgens mij heb ik een gewone, iedere 10 jaar verlengen. Ga meestal naar Atlanta met de papieren om het te verlengen.
rijocaer
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Het verschil is tussen een conditional card en een 'gewone'. Een conditional krijg je als je naar de VS emigreert op basis van een huwelijk, je moet dan na twee jaar aantonen dat je nog steeds echt gehuwd bent, met dezelfde persoon. Je krijgt dan een gewone kaart. Is bedoeld om 'immigratiehuwelijken' tegen te gaan.

Een gewone groene kaart is een gewone kaart die tegenwoordig maar tien jaar geldig is (ik heb er nog eentje gehad die onbeperkt geldig bleef).

Als je op basis van een huwelijk naar de VS bent gekomen, kun je na drie jaar Amerikaans staatsburger worden, anders gaat dat pas na vijf jaar. (En als Nederlander kun je natuurlijk Nederlander blijven als je de nationaliteit van je man/vrouw aanneemt).
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Ellen Schaefer
Amerikafan
Contacteer:

My goodness :roll: (zoals ze hier zeggen :-) ), dat gaat me een hoop dollarcentjes kosten! Dus een maand voordat ik 21 maanden hier ben, de papieren bij elkaar opzoeken en opsturen naar het desbetreffende immigratie kantoor. Ok, bedankt allemaal voor jullie tips! Heel erg fijn dat het hier in ieder geval wel snel gaat :D

groetjes
Ellen
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer