RaF007 schreef:Maar ik zou liefst ervaringen of verhalen horen, als hier 4 mensen zeggen dat ze paar keer zijn tegengehouden geweest, zomaar, dan zijn we gewoon uitgepraat en is het een NO GO! Maar ik probeer gewoon te achterhalen wat het risico is dat je effectief gepakt kan worden...
Maw: je hebt hier dus niet gelezen wat je wilde lezen. En dat begrijp ik dus niet. Je hoort hier van verschillende mensen die notabene zelf in de VS wonen hoe het hier zit en toch ben je eigenwijs en geloof je het niet. Dit is nou precies de houding waardoor Nederlanders zo vaak in de problemen komen in het buitenland. In sommige staten en counties ga
jij als "vriend van" met de eigenaar van de joint gewoon gezellig mee naar de gevangenis.
Het is in wezen hetzelfde als met alcohol op rijden in Amerika. Het risico dat je gepakt wordt is in Amerika stukken kleiner dan in NL. Maar ALS je gepakt wordt zijn de rapen dan ook goed gaar. Dan kom je er niet vanaf met een simpele bekeuring. En dat is met drugs net zo. Je wordt niet zomaar aangehouden, maar als die vriend van jou ergens buiten een joint zit te roken en een agent (in burger) ruikt of ziet dat toevallig, dan ben je gewoon goed de pineut.
En ik schrijf dit niet eens zozeer op vanwege jou, maar ook voor mensen die hier meelezen. Ik heb zelf een tijdje voor een NL ambassade gewerkt en daar kregen we regelmatig telefoontjes van familieleden die zich afvroegen "waarom de ambassade toch niets deed, want het was maar een joint." Het was soms om moedeloos van te worden, al die mensen die zich niet aan de regels hielden en vooral de gevolgen daarvan onderschatten.