Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Drugs

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Marenko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Drugs

Bericht door Marenko »

ik meen dat er hier ergens ook een bericht was van een forum moeder met een wiet verslaving.
Ik weet niet of je hier mij mee bedoelde, maar ik heb hier wel eens geschreven over mijn jongste zoon, die inderdaad een canabis verslaving heeft al een paar jaar. Ze hoeven bij mij echt niet meer aan te komen met dat wiet niet verslavend is. Want de geestelijke verslaving is er namelijk wel. En die is erger dan de lichamelijke.
Ik heb me dit jaar ook vreselijk druk gemaakt om hem, omdat hij naar Zwitserland op vakantie wilde. Maar hij gaat nergens naar toe zonder wiet.
Ik weet zeker dat als ik hem mee zou nemen naar Amerika, hij, ondanks de belofte van niet, ook wiet mee zou nemen. Ondanks alle gevolgen!
ANY
Amerika-expert

Bericht door ANY »

Dat is een ander goed punt, dat beloven. Iemand zal heel gemakkelijk beloven om niks te gebruiken, maar die belofte niet waar kunnen maken.
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
RaF007
Amerika-ontdekker

Bericht door RaF007 »

Dus ik ga ervanuit dat er al een deel mensen een paar keer in Amerika zijn tegengehouden geweest? Wie juist en hoevaak? Of kennen jullie mensen die tegengehouden zijn geweest of gepakt met wiet? Als je tegengehouden wordt en je auto wordt doorzocht ben je hoogst waarschijnlijk ferm gekl**t maar hoe groot is die kans juist dat dat gebeurd? En liefst niet in het wilde weg gokken aub.. Liefst mensen die al (vaak) in amerika geweest zijn en mij kunnen zeggen hoevaak ze tegengehouden zijn geweest of in contact met de politie... want ik ben zelf al in Amerika geweest voor 2 weken en heb daar in de verste verte niks van politie gehoord of gezien...
Dankuwel
FlipjeBTiel
Amerika-expert

Bericht door FlipjeBTiel »

Amerika is een vrij land. Kans dat je ueberhaupt wordt aangehouden als je niets uithaalt (zoals b.v. te snel rijden of andere gekkigheid) is nihil. Ik ben in al die tijd hier 1x in een fuik gereden (was een algemene rijbewijscontrole). Daarbij gezegd dat specifiek in mijn buurt ze je met rust zullen laten als ze een joint vinden: de politie heeft namelijk betere dingen te doen. Los van het feit dat je hier in diverse gemeentes (voor de lokale wet) legaal aan wiet kunt komen.

Gr., Flipje
RaF007
Amerika-ontdekker

Bericht door RaF007 »

Stel dat je in zo een algemene rijbewijscontrole rijdt, en stel dat je wiet bij hebt, ergens in je rugzakken in de koffer stekend, dan is het nog altijd toch niet vanzelfsprekend dat ze je auto gaan doorzoeken? Tenzij ze echt zouden merken (aan wat dat ook mogen zijn) dat er iets niet pluis is, toch?
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

FlipjeBTiel schreef:Amerika is een vrij land. Kans dat je ueberhaupt wordt aangehouden als je niets uithaalt (zoals b.v. te snel rijden of andere gekkigheid) is nihil.
Nou......... daar denk ik dus anders over. Ik ben zelf nog nooit aangehouden, maar mijn broertje is met zijn reisgenoot staande gehouden een paar jaar geleden in Florida. Ze moesten beiden uitstappen, en met de handen achter hun hoofd tegen de auto aan gaan staan. Ze werden gefouilleerd, en de auto werd doorzocht. Duidelijk op zoek naar drugs. Ze reden niet te hard, kregen geen waarschuwing of bekeuring.

Mijn broer is een heel grote vent, met een kale kop (hij ziet eruit als een Harley Davidson rijder, generaliserend) en hij rookt sigaren. Toen hij werd aangehouden rookte hij ook een sigaar. Hij denkt zelf dat hij vanwege zijn uiterlijk is aangehouden. Uiteindelijk hebben ze samen nog foto's genomen met de politie-agent, dus er was niets aan de hand. Maar ik zal dus nooit beweren dat je niet zomaar aan de kant kan worden gezet als je niets doet, ook al is het een vrij land.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
FlipjeBTiel
Amerika-expert

Bericht door FlipjeBTiel »

RaF007 schreef:Stel dat je in zo een algemene rijbewijscontrole rijdt, en stel dat je wiet bij hebt, ergens in je rugzakken in de koffer stekend, dan is het nog altijd toch niet vanzelfsprekend dat ze je auto gaan doorzoeken? Tenzij ze echt zouden merken (aan wat dat ook mogen zijn) dat er iets niet pluis is, toch?
Ja, ze moeten een reden hebben, maar een reden is makkelijk te bedenken.
Jasmino schreef:Nou......... daar denk ik dus anders over. Ik ben zelf nog nooit aangehouden, maar mijn broertje is met zijn reisgenoot staande gehouden een paar jaar geleden in Florida. Ze moesten beiden uitstappen, en met de handen achter hun hoofd tegen de auto aan gaan staan. Ze werden gefouilleerd, en de auto werd doorzocht. Duidelijk op zoek naar drugs. Ze reden niet te hard, kregen geen waarschuwing of bekeuring
Een agent dient zich te identificeren en een reden op te geven voordat ze je auto kunnen doorzoeken. Dat eerste kan je broertje vervolgens gebruiken om een klacht in te dienen bij de AG, als hij zich onheus behandeld voelt. Vwb. het tweede, er is een goede kans dat in dit geval de auto en het gelaat van je broertje voldeden aan iemand waarnaar ze op zoek waren. Ik kan mij heel goed voorstellen dat je als toerist niets liever hebt dan whatever het is dat ze willen zo snel mogelijk voorbij is, zodat je je vakantie kunt doorzetten, en de agenten weten dat een assertieve houding van hun kant hun werk alleen maar vergemakkelijkt. Maar in dit soort situaties moet je op je rechten staan als je niet zo behandeld wilt worden (geldt in NL ook trouwens). Bedenk ook dat een hoop private security outfits het woord "police" gebruiken op hun auto's en uniformen dragen, terwijl ze geen politie zijn en geen extra rechten hebben (ze kunnen je alleen arresteren en vasthouden als ze je op heterdaad betrappen).

Gr., Flipje
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

RaF007 schreef:
FlipjeBTiel schreef:Amerika is een vrij land. Kans dat je ueberhaupt wordt aangehouden als je niets uithaalt (zoals b.v. te snel rijden of andere gekkigheid) is nihil. Ik ben in al die tijd hier 1x in een fuik gereden (was een algemene rijbewijscontrole). Daarbij gezegd dat specifiek in mijn buurt ze je met rust zullen laten als ze een joint vinden: de politie heeft namelijk betere dingen te doen. Los van het feit dat je hier in diverse gemeentes (voor de lokale wet) legaal aan wiet kunt komen.

Gr., Flipje
Stel dat je in zo een algemene rijbewijscontrole rijdt, en stel dat je wiet bij hebt, ergens in je rugzakken in de koffer stekend, dan is het nog altijd toch niet vanzelfsprekend dat ze je auto gaan doorzoeken? Tenzij ze echt zouden merken (aan wat dat ook mogen zijn) dat er iets niet pluis is, toch?
Ik krijg wel het gevoel dat je zit te vissen naar mogelijkheden om het toch te doen. Hoe groot is de kans dat.....je aangehouden wordt....dat je auto wordt doorzocht....Hoe vaak zijn mensen aangehouden....

Ik geloof dat de strekking van de reacties toch was dat je het vooral niet moet doen en ook niet in je auto moet vervoeren, maar het lijkt erop dat je dat dus wel overweegt te doen door de manier waarop je reageert.
Lees het verhaal van Jasmino hierboven. Jullie zijn een risicogroep want een groep jongens op reis. Agenten zullen misschien sneller argwanend zijn tegenover zo'n groep dan tegenover een stelletje of een ouder stel/vriendengroep.
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Ik ben onlangs naar een concert geweest. En daar zat een groepje jongeren ook stiekum een joint te roken.
Op concerten hier is er ook altijd politie aanwezig. De agent kwam toevallig langs lopen en ja het ding werd snel weg gewerkt door de groep, maar die geur was niet te verbergen. De agent stond stil ging op zijn neus af en allemaal, die hele groep, werd nadat er assistentie bij gehaald was niet al te zachthandig afgevoerd. En mocht je toevallig er naast hebben gezeten, was je ook de lul, kunnen we stellen. Korte metten en geen protest mogelijk hoor.
Ben ook op concerten in Nederland geweest en weet zeker dat er daar geen eens naar omgekeken wordt en er heel anders gehandeld wordt.
RaF007
Amerika-ontdekker

Bericht door RaF007 »

RiverCola schreef:
RaF007 schreef: Stel dat je in zo een algemene rijbewijscontrole rijdt, en stel dat je wiet bij hebt, ergens in je rugzakken in de koffer stekend, dan is het nog altijd toch niet vanzelfsprekend dat ze je auto gaan doorzoeken? Tenzij ze echt zouden merken (aan wat dat ook mogen zijn) dat er iets niet pluis is, toch?
Ik krijg wel het gevoel dat je zit te vissen naar mogelijkheden om het toch te doen. Hoe groot is de kans dat.....je aangehouden wordt....dat je auto wordt doorzocht....Hoe vaak zijn mensen aangehouden....

Ik geloof dat de strekking van de reacties toch was dat je het vooral niet moet doen en ook niet in je auto moet vervoeren, maar het lijkt erop dat je dat dus wel overweegt te doen door de manier waarop je reageert.
Lees het verhaal van Jasmino hierboven. Jullie zijn een risicogroep want een groep jongens op reis. Agenten zullen misschien sneller argwanend zijn tegenover zo'n groep dan tegenover een stelletje of een ouder stel/vriendengroep.
Ik ben gewoon achter feiten aan het vissen, iedereen kan in het wilde weg zeggen "ik zou het niet doen want als je gepakt wordt blablabal" Ja dat weet iedereen dat je dan de pineut bent... Maar ik zou liefst ervaringen of verhalen horen, als hier 4 mensen zeggen dat ze paar keer zijn tegengehouden geweest, zomaar, dan zijn we gewoon uitgepraat en is het een NO GO! Maar ik probeer gewoon te achterhalen wat het risico is dat je effectief gepakt kan worden... En niet het extreme (dat je tegengehouden wordt EN je auto doorzocht wordt) alleen bekijken... En daarbij kunnen niet veel mensen mij antwoorden, buiten een paar die wel al ervaringen hebben en zeggen dat ze nog nooit tegengehouden zijn geweest... Ondertussen heb ik ook met amerikanen gepraat en bij die mensen (zonder enig aandringen van mij) praten er zo los over gelijk wij er hier zo los over praten om wiet in de auto te hebben liggen... Als ik hun moet geloven zou er geen zorgje, noch vuiltje aan de lucht zijn om dat "op zak" te hebben.
Ik probeer gewoon alle perspectieven in rekening te houden om zodanig een besluit te nemen. Deze daad is uiteraard nooit risicoloos maar als het risico nihil is, waarom niet?
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Wij zijn in 2007 ook in een fuik gereden. Er stonden heel veel auto's langs de weg die volledig doorzocht worden. Wij mochten met de camper wel doorrijden.

Ik snap eigenlijk niet waarom iemand het risico zou nemen!
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Hoe groot is de kans dat je in Nederland gepakt wordt voor te hard rijden? ... En is dat dan een reden om tegen anderen te zeggen dat je in Nederland gerust tegen 150 over de autostrade kan bollen?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

RaF007 schreef:Maar ik zou liefst ervaringen of verhalen horen, als hier 4 mensen zeggen dat ze paar keer zijn tegengehouden geweest, zomaar, dan zijn we gewoon uitgepraat en is het een NO GO! Maar ik probeer gewoon te achterhalen wat het risico is dat je effectief gepakt kan worden...
Maw: je hebt hier dus niet gelezen wat je wilde lezen. En dat begrijp ik dus niet. Je hoort hier van verschillende mensen die notabene zelf in de VS wonen hoe het hier zit en toch ben je eigenwijs en geloof je het niet. Dit is nou precies de houding waardoor Nederlanders zo vaak in de problemen komen in het buitenland. In sommige staten en counties ga jij als "vriend van" met de eigenaar van de joint gewoon gezellig mee naar de gevangenis.

Het is in wezen hetzelfde als met alcohol op rijden in Amerika. Het risico dat je gepakt wordt is in Amerika stukken kleiner dan in NL. Maar ALS je gepakt wordt zijn de rapen dan ook goed gaar. Dan kom je er niet vanaf met een simpele bekeuring. En dat is met drugs net zo. Je wordt niet zomaar aangehouden, maar als die vriend van jou ergens buiten een joint zit te roken en een agent (in burger) ruikt of ziet dat toevallig, dan ben je gewoon goed de pineut.

En ik schrijf dit niet eens zozeer op vanwege jou, maar ook voor mensen die hier meelezen. Ik heb zelf een tijdje voor een NL ambassade gewerkt en daar kregen we regelmatig telefoontjes van familieleden die zich afvroegen "waarom de ambassade toch niets deed, want het was maar een joint." Het was soms om moedeloos van te worden, al die mensen die zich niet aan de regels hielden en vooral de gevolgen daarvan onderschatten.
"Keep Georgia On Your Mind"
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Mijn vriendin en ik zijn ook een tweetal keer aangehouden, zonder dat er echt iets aan de hand was. Eerste keer op een weg die plots van 55 naar 25 ging en de agent vond dat we niet snel genoeg vaart minderde. Tweede keer weten we nog steeds niet waarom, waarschijnlijk omdat het 4u 's nachts was en meneer agent zich verveelde.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Waarom stel je de vraag eigenlijk nog terwijl uit je reacties blijkt dat je de antwoorden en het advies dat mensen hier geven min of meer in de wind slaat, of in ieder geval niet zo zwaar neemt? Het lijkt er echt wel op dat je wilt blijven doorvragen totdat iemand je vertelt wat je wilt horen, in plaats van het advies aan te nemen dat jij (of je vriend) niet wilt horen. Misschien dat je liever je vriend hier niet mee wilt confronteren om een vervelend begin van een vakantie te voorkomen?

De kans dat je langs de kant van de weg wordt gezet is gewoon aanwezig. Zoals al gezegd hoeft daar niet zo heel veel aanleiding toe te zijn.
Niemand kan daar een kansberekening op los laten om jou te vertellen hoe groot de kans is dat dit ook daadwerkelijk gebeurt, maar het gebeurt - en als het gebeurt, dan heb je een probleem. Punt.

En dat zou voldoende moeten zijn om je conclusies uit te trekken.

Ik weet wel dat ik zeker met dit soort dingen hier in Amerika liever het zekere voor het onzekere zou nemen, en afgaan op wat er kán gebeuren, dan op reacties van een paar mensen die geluk hebben gehad...
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Dat zijn de allerdomste risicoanalyses die je kan maken volgens mij, de inzet is namelijk nog al hoog....

Als je gewoon bij mensen die je (goed!) kent binnen rookt prima, maar ik zou zelf geen snippertje mee durven nemen in de auto of op straat, en als ik een maatje had die het wel wilde doen, bleef hij of ik thuis.

Waarom in godesnaam het geringe risico nemen dat het wel fout loopt, en jaren de bak in draaien ver van huis?
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Daar sluit ik me helemaal bij aan.
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

Inderdaad.

Je moet het natuurlijk allemaal zelf wezen, maar je neemt een ENORM risico. En zoals Bandido al beschreef, de ambassade zal NIKS voor je kunnen doen, hoe raar/ gek/ onbegrijpelijk jij het ook vindt. Ga maar eens een avondje COPS kijken, dan weet je hoe het hier aan toe gaat.

En natuurlijk zullen er zat Amerikanen zijn die er mee weggekomen zijn, maar zoals Elke al zei, er zijn ook zat Nederlanders die veel te hard rijden, maar is dat een reden voor jou om dat ook te doen? Ik kan je ook genoeg verhalen van studenten van mij vertellen (allemaal hoog-opgeleide, slimme jongens en meiden) die aangehouden zijn omdat ze als jonge mensen na zonsondergang op straat rond reden (maw: "gewoon rondreden"), en wel met drugs in hun auto betrapt werden. Die zitten dus echt zwaar in de rats; gevangenisstraf, probation, beursen kwijtraken, privileges op de uni kwijt, en weet ik veel wat voor een nare consequenties.
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
ANY
Amerika-expert

Bericht door ANY »

Ik zat ook al aan COPS te denken, en laatst was er een andere serie op tv; die agenten waren nogal jong en overenthousiast om mensen aan te houden. Het ging er niet zacht aan toe.
Maar ik zou liefst ervaringen of verhalen horen, als hier 4 mensen zeggen dat ze paar keer zijn tegengehouden geweest, zomaar, dan zijn we gewoon uitgepraat en is het een NO GO!
Die zitten hier misschien niet op het forum maar ergens een jointje te roken.
Naar Amerika gaan met het plan om iets illigaals te doen, al is het in jou ogen nog zo onschuldig is dus erg dom. Als je het risico wilt lopen dan doe maar. Je risico analyse van hier verhalen horen geeft je geen goed beeld van het risico om werkelijk gepakt te worden.

Hier zijn je tabellen om je risico te bereken :)
http://www.fbi.gov/ucr/cius2008/arrests/index.html
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
LittlePhoenix
Amerika-expert

Bericht door LittlePhoenix »

Tja, hoe groot is de kans om aangehouden te worden? Dat verschilt heel erg per plaats. Als wij in Texas met onze Utah platen rijden worden we veel vaker aangehouden dan wanneer we schoonmama's auto met Texas platen gebruiken.

Hier in ons kleine, achtergebleven stadje wordt ik zo vaak aangehouden. Om de een of andere reden hebben we hier ontzettend veel politie en die hebben meestal weinig te doen.
Dus als ik met m'n auto bij de Garden Club sta om de tuin van m'n dochter te controleren dan komt er 5 van de 10 keer een politieagent vragen wat we aan het doen zijn.
Of als ik op een leeg parkeerterrein aan het oefenen ben met achteruitparkeren (heb het nog steeds niet echt onder de knie) dan staat er ook binnen no time een politieauto naast me.
Laatst was ik met m'n zoon in de speeltuin en ik had weer weeen en hoppekee, weer een vriendelijke man in uniform naast me die me al in de auto naar het ziekenhuis wilde racen.

Ook als ik op zoek ben naar een adres en een beetje langzaam door een straat rij is de kans groot dat er politieauto verschijnt. Wel handig want vaak hebben straten een andere naam op het straatbordje dan op de kaart staat aangegeven.

Al met al ben ik wel heel blij met alle politie hier in de stad maar ik weet dat mensen die 'soms' met een slokje op rijden of 'vrienden' hebben die joints roken er een stuk minder blij mee zijn.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer