Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Een vreselijke plek voor McDonald's-fans

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
peet
Amerikakenner
Contacteer:

Re: Een verselijk plek voor McDonalds-Fans

Bericht door peet »

Bandido schreef:Ik las een tijdje terug dat een McDonald's filiaal in -ik meen- Almere had geklaagd over de grote groep ouderen die er elke dag koffie kwam drinken. Men zat er dan een halve ochtend en deed een uur of drie over het kopje koffie. Ik kon me toch wel een beetje voorstellen dat de bedrijfsleider van zo'n franchise daar enigszins van baalt, dat is toch niet echt de bedoeling van een fastfood restaurant.
Ik kan me niet voorstellen dat je als bedrijfsleider daar niet blij mee zou zijn. Ik was bedrijsleider voor jaren. Bijna in elke mac komt dit voor en ik vond het altijd juist gezelllig. Welke dag even een praatje maken, ze zijn gezellig en ik vond het altijd aandoenlijk om een groep ouderen in mijn zaak te hebben die daar de dag doornemen. Bovendien vertellen ze je precies wat er gebeurd als je er niet bent. Ook altijd handig..
Er zit wel veel verschil in Mac, ook in Nederland. Wij zeiden altijd dat er 2 soorten franchise zijn. 1 die gemotiveerd om Mac te laten draaien zoals het hoort en 1 soort die met de portemonee regeerd. Dat zijn over het algemeen de slechtere.

Toch is er geen bedrijf dat zo voedselveilig is als de Mac.
Hier in mijn stad heb ik precies 2 weken bij de mac uitgehouden. Daar deed men alles wat God en Mac ooit verboden hadden.

In Nederland ligt de lat veel en veel hoger en ook de kwaliteit. Ik heb mij daar altijd over verbaasd omdat de mac tenslotte een Amerikaans bedrijf is.
http://www.vandijkjes.punt.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Every day is a gift, not a given right
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

peet schreef:

Toch is er geen bedrijf dat zo voedselveilig is als de Mac.
Hier in mijn stad heb ik precies 2 weken bij de mac uitgehouden. Daar deed men alles wat God en Mac ooit verboden hadden.

In Nederland ligt de lat veel en veel hoger en ook de kwaliteit. Ik heb mij daar altijd over verbaasd omdat de mac tenslotte een Amerikaans bedrijf is.
Dat viel mij dus ook op hier ja. Wow. Als ik zie hoe de keuken er soms uit ziet, dan sla ik echt steil achterover (en dat is gewoon vanuit het restaurant). Daar waren we in Nederland om ontslagen. Dan vind ik de Taco Bell er veel schoner uitzien.
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
GJ
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door GJ »

RiverCola schreef:Op onze laatste reis in de VS waren we in Estes Park, CO en liepen rond opzoek naar een restaurantje. Ten eerste vonden we bijna niets waar we een maaltijd met, ik noem maar een zijweg, groenten konden eten;
Off topic, maar er zit een heeeeeerlijke Thai in Estes Park. Mocht je er nog eens komen: zeer de moeite waard!

McDonalds vind ik op zijn tijd wel lekker, al eet ik alleen de kipnuggets omdat ik niet van broodjes met iets erop houd. In Amerika komen we er eigenlijk vooral om af en toe te ontbijten. De pannenkoekjes en 'sausage' (oftewel: anders gekruide hamburger) zijn goed te eten!
dutchie_in_boston
Amerika-expert

Bericht door dutchie_in_boston »

nog even over hangouderen: hier in Boston e.o. hebben veel dunkin' donuts & co. hun tafels en stoelen weggedaan omdat daklozen er de hele dag zaten te teren op een bakkie koffie. Ook hangen er bij de meeste fast food restaurants bordjes dat je er niet mag rondhangen (no loitering).
phillybilly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door phillybilly »

phillybilly schreef:
Burgerking vind ik echt niet lekker en Taco Bell ook niet.
In Texas heb ik kennisgemaakt met Sonic en dat vond ik wel wat hebben
Even op terugkomen.............. gister (noodgedwongen) bij Burger King geweest (waren bij IKEA en daar zit alleen een BurgerKing naast, en Kai vindt het wél lekker)

Ze hebben iets nieuws: Samurai chicken..... 3 varianten. Ik heb de BBQ geprobeerd en die was SUPERLEKKER :D Zat kip op en uienringen en bbq-saus.......
Ik ben er nog steeds geen fan van (zeker niet van de friet) maar déze burger was erg lekker!
Souraia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Souraia »

2 jaar geleden heb ik in Santa Barbara de lekkerste milkshake gedronken ooit, bij Fat Burger. Ze hebben uiteraard ook burgers maar die had ik niet geprobeerd.
Mac vind ik op zijn tijd wel lekker, maar achteraf heb ik altijd zo een gevoel van pfff had ik maar wat anders gegeten.
Mijn man is overigens helemaal idolaat van White Castle, helaas voor hem hebben we die alleen in NY gespot.
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Over Milkshakes gesproken: de Wendy's Strawberry Frosty Shake is een van de lekkerste strawberry shakes die ik ooit gedronken heb!
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
dutchie_in_boston
Amerika-expert

Bericht door dutchie_in_boston »

Ik vind de milkshakes hier zo verschrikkelijk mierzoet. Een milkshake zonder syrup vind ik veel lekkerder, maar de fast food places krijgen hun milkshakes vaak kant en klaar geleverd.
Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

dutchie_in_boston schreef:Ik vind de milkshakes hier zo verschrikkelijk mierzoet. Een milkshake zonder syrup vind ik veel lekkerder, maar de fast food places krijgen hun milkshakes vaak kant en klaar geleverd.

Dairy queen heeft de Lekkerste Milkshakes :)
thebes
Amerika-expert

Re: Een vreselijke plek voor McDonald's-fans

Bericht door thebes »

Waarom moet tegenwoordig alles "sweet" zijn zoals chips, sauzen, ook in fastfood restaurants in Nederland ? Sweet onion, sweet chili, sweet mustard, sweet pickle, sweet pepper, sweet BBQ.
Vooral die zoete BBQ-saus die je in de VS overal bij kunt krijgen vind ik smerig.
Is dat zoete een trend die uit de VS over komt waaien ? Zijn Amerikanen zoetekauwen ?
José
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door José »

dutchie_in_boston schreef:Ook hangen er bij de meeste fast food restaurants bordjes dat je er niet mag rondhangen (no loitering).
Oooow betekend No Loitering dàt?
Ik heb me dat altijd al afgevraagd... :o

Muts dat ik ben, ik dacht dat het iets was met gokken in die trant.. dat je geen bingo/lotto achtige tickets mocht verkopen aan de mensen die zitten te eten..
Tja, je bedenkt wat.. :roll:
Reisverslag juni 2009:
http://mark-jose-usa09.reismee.nl

Reisverslag mei 2008:
http://mark-jose.reismee.nl
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

thebes schreef:Vooral die zoete BBQ-saus die je in de VS overal bij kunt krijgen vind ik smerig.
Veel Nederlanders vinden dat inderdaad. Maar het is gewoon de traditie en men is er in verschillende delen van de VS heel erg trots op. Een klassieke BBQ saus bestaat altijd uit zoet met zuur. Het zuur is meestal citroensap of azijn en het zoet is honing, bruine suiker, molasses of syrup. Tja, en de ene traditie ligt je meer dan de andere.
"Keep Georgia On Your Mind"
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

phillybilly schreef:
Het liefst ga ik naar een MC in duitsland omdat ik die fritessaus zooooveel lekkerder vind dan die spikkeltjessaus (madsaus?) van hier... niet dat die vies is, maar ik vind die duitse erg lekker!
Oh en die mis ik hier juist! De Mac mayo.... (die je overigens in NL moet kopen per bakje!)
Nergens te krijgen.
donut

Bericht door donut »

thebes schreef:Waarom moet tegenwoordig alles "sweet" zijn zoals chips, sauzen, ook in fastfood restaurants in Nederland ? Sweet onion, sweet chili, sweet mustard, sweet pickle, sweet pepper, sweet BBQ.
Vooral die zoete BBQ-saus die je in de VS overal bij kunt krijgen vind ik smerig.
Is dat zoete een trend die uit de VS over komt waaien ? Zijn Amerikanen zoetekauwen ?

Ik vind dat idd ook nog steeds terwijl ik toch al een tijdje in de us woon. Vooral tomatensoep uit blik, brood,ham en idd pickle zijn zo zoet hier.
Ik vind trouwens ook dat er rijkelijk met kaneel gestrooid wordt in zoetigheden en cereal. Maar ik dwaal af..
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer