Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Mijn ervaring met Enterprise...........

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
NICO!
Amerika-ontdekker

Mijn ervaring met Enterprise...........

Bericht door NICO! »

Om het andere draadje schoon te houden even de stand tot nu toe....

1.
Enterprise? Nooit meer na deze vakantie!!!!!!!!

Type gehuurd: Sport Utility Chevy Trailblazer, GMC Acadia, Dodge Journey or similar
Verhuurder: Enterprise
Gereserveerd bij: Enterprise website
Opgehaald in: Chula Viste CA
Afgeleverd in: Nergens
Meegekregen: HELEMAAL NIETS!!!!!!!!!!!!!!!!
Wanneer: 31 juli t/m 3 aug 2009

Niet te geloven!! Ik bel om opgehaald te worden, checken ze nog even wat gegevens......
Zou ik de verkeerde creditcard hebben, ik heb er deze week nog een Hummer mee kunnen huren, maar dat haalde niets uit. Moest ik ineens een California driverslicense hebben en was ik buiten hun pickup zone. Mijn hele weekend naar de *^$%&$&%$. Nergens meer een vergelijkbare auto te huren, alleen uiteindelijk nog een Ford Focus, ja net zo groot als in NL. Ik ben zeer teleurgesteld in Enterprise!!!!!!!!! Bij deze wil ik iedereen afraden er een auto te huren!!!!!!!
2.
Mijn klacht verzonden naar Enterprise, maar kan even de originel tekst niet meer vinden, maar het hele verhaal gedaan.

3.
Het antwoord van Enterprise:
Dear Sir,

I am the branch manager at the location that you have forwarded a
complaint to regarding Enterprise Rent A Car customer service. Could I
please ask you to explain the situation that occurred here at my branch
and what I can do to fix this situation. Your business is important to
Enterprise Rent a Car and I sincerely would like to understand the
situation better so that I can clarify and solve any problem that may have
occurred. I appreciate you attention and time to this mater.
4.
Mijn reactie:
Hi,
>
> As I explained in my complaint, I phoned your location for my pick up. The
> lady on the phone asked me some questions and when we came to my
> creditcard she asked if my card was debit or credit. I told her several
> times it was a major creditcard
> with a limit of XXXXXXX,-(euro). She kept saying it was the wrong
XXXXXXX=een bedrag wat hier niet ter zake doet, maar meer dan voldoende :mrgreen:
> card and I could not rent a car. I told her I rented a Hummer H2 in Las
> Vegas with it ($1000,- deposit) the previous week. All of a sudden I was
> out of the pickup zone, my driverslicense wasn't a Californian one
> (ofcourse not, I'm Dutch) and my creditcard was wrong. I am a member at
> Enterprise and all my stuff is on file with you. That weekend was centered
> around the SUV I reserved months ago and now it all went wrong. I spent
> the next 2 hours searching for a simular car, but couldn't find one
> anywhere. I ended up having to rent a very small Ford Focus. My mood was
> ruined for that weekend and my family had to suffer my emotions. I really
> don't know how you are going to fix this, we are leaving for home on
> Sunday to The Netherlands. Funny thing is that the next two cars we rented
> from Enterprise in the same week were without any problems what soever.
> Drove a GMC all day today in the Santa Cruz area. It made up for it a
> little bit, but my faith in Enterprise was dented big time.
> I'm going to leave it up to you to think of something to make up for all
> the trouble and discomfort we had to suffer.
5.
Ik kreeg geen reactie en stuurde nogmaals een vraag over mijn klacht.
Het antwoord wat ik kreeg bevatte een reactie die zij wel verzonden zouden hebben.
Unfortunately this branches policy on debit cards restricts their use unless you live and work locally and can provide a paystub and utility bill to prove that. If you poses an out of state DL and debit card we are unable to rent using that debit card for deposit. The security deposit must be held on a major credit card that is not linked to a checking account. From reviewing the area you were looking to get picked up at, we have a Enterprise location on 29 Broadway in National City. This location is less than 2 miles from where you are located at the KOA campground. My location is in South Chula Vista closer to the Mexico border and about 3 times the distance from the KOA campground. I apologize this was not conveyed to you at a sooner date. Enterprise tries to prevent this with notification on our website of our local debit card policies. Unfortunately sometimes it is overlooked and these situations arise. I feel confident that our rental branches in the Santa Barbra area will take good care of you. Please let me know if you will need a rental in the San Diego area in the near future and I will do my best to provide you with adequate transportation. Thanks

Met daaraan vast een reactie van de areamanager:
I understand that you still had concerns with your rental reservation down in San Diego. Unfortunately, you did not qualify to rent the car. I just wanted to know how you would like me to further assist you in this matter. Please email me and let me know how I can help you.
6.
Mijn reactie (ik was nog bozer ondertussen):
Jason states that I do not own a major credit card, that is incorrect. I do
not own a debit card!!!!!! I tried to explain that to the person on the
phone. So all the things concerning the rules for a debit card are not
important. That means I also didn't need a local DL, I have my Dutch
national drivers licence. I picked his branche because when I made the
online reservation, I selected the branche by entering the zipcode for the
KOA and selected the nearest location given to my by the system.

So in short, my credit card was good to rent a motorhome from RoadBear RV
rentals, was good to rent a car from enterprise in Anaheim (Orange), was
good to rent a car from Enterprise near Santa Cruz (almost 11 miles drive
for my pickup, but no problem what soever) and my CC was good enough to rent
a Hummer in Las Vegas. But not good enough for San Diego?

They didn't even try if the CC was correct. They didn't even try to solve my
problem. They left me stranded without a car when I really needed one.

It took me several hours to find any car at all and it ended up being way to
small, but I had no choice. Chula Vista South ruined my complete weekend.

So according to other Enterprise locations I did qualify to rent a car and
so you (Chula Vista) let me down. I am a member and my credit card is on
file in your system, noone told me it was wrong and that's correct because
it is a valid major CC.

What are you going to do to make this right?
7.
De reactie:
I am so sorry for the inconvenience. It sounds like you rent often so I can send you a free day rental for next vacation to right the situation. Just email me your address and I will have it mailed out as soon as possible.
Let me know if you have any other questions,

Wat moet ik hier nou mee? Ze hebben een in principe leuk weekend tot op zekere hoogte om zeep geholpen. Veel ongemak en frustratie voor niets.......?
Nico

Afbeelding
Texas Boy
Amerika-expert

Re: Mijn ervaring met Enterprise...........

Bericht door Texas Boy »

ach, wij werken dagelijks met de diverse leveranciers, autobedrijven, transportbedrijven en er zijn er maar weinig die je klantvriendelijk kan noemen in Amerika,
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Het lijkt erop dat je te maken hebt gehad met een erg domme ongekwalificeerde medewerker en een manager die probeert op allerlei manieren onder de klacht uit te komen.

Tja, wat moet je ermee? Minimaal het bedrag van de huur terugkrijgen als genoegdoening? Ik weet het eigenlijk niet ...
Corry
Amerika-expert

Bericht door Corry »

Ik zou toch zeker terugmailen dat 1 dag toch wel een zielige vertoning is en dat het op z'n minst voor de duur van de oorspronkelijk huur zou moeten zijn.

Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat ze de auto gewoon niet beschikbaar hadden en je op deze manier hebben afgescheept.
http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Ik zou er gewoon nooit meer huren, als ik zo behandeld wordt door een bedrijf dan wil ik daar nooit meer klant zijn, dan ga ik met mijn geld wel naar een ander.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Ik zou me niet meer druk maken, en lekker ergens anders huren voortaan.
De energie en ergernis die je erin stopt kunnen nooit die ene luizige dag huur die ze je aanbieden waard zijn.

Maar het ze nog wel even laten weten natuurlijk, met de hele mailwisseling CC naar het hoofdkantoor. :mrgreen:
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Ik heb al diverse malen een manager aan de telefoon gevraagd als zo'n verkoper mij slecht behandelden, min of meer sch**t aan je hebben. Vaak gaat het doorverbinden fout dus ze knikkeren je gewoon koud van de lijn, met een beetje pech heb je een call-center te pakken in India of je hoort ze bijna op de achtergrond lachen. Maar je moet wel zelf ook stug doorzeuren want vaak levert het wel geld retour of iets anders op, word gewoon een principe kwestie, al je mij wilt naaien moet je me eerst kussen, excuus my French :mrgreen:
Katja
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door Katja »

Wat een gedoe zeg. Zelf ben ik in dit soort dingen ook altijd heel principieel ook al loont het vaak niet in verhouding tot de hoeveelheid werk die je erin stopt.

Persoonlijk zou ik er nog een mailtje tegenaan gooien dat één dag echt niet in verhouding staat tot het geleden ongemak en als dat niet werkt, tja wat kun je dan nog doen?
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Ik zou ook niet graag meer huren bij een bedrijf wat zo met klanten omgaat. Anderzijds: Enterprise zit altijd dichtbij en dat is als je met een camper reist vaak erg handig. Ze halen je op van de camping, brengen je terug en ver is het nooit. En eerlijk is eerlijk, wij hebben na 7 keer huren bij Enterprise werkelijk nog nooit één rotervaring gehad.

Nico heeft het erg slecht getroffen dus, want juist als je met een camper reist en soms ook weleens spontaan besluit toch een paar dagen een auto te willen, is Enterprise superhandig.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Ik zou toch zeker het huurbedrag terug eisen van de vestiging San Diego voor het missen van die auto (of heb je dat inmiddels al terug?)

Verder zet één dag korting natuurlijk ook geen zoden aan de dijk. Daar moet meer uit te halen zijn of een flinke gratis upgrade de volgende keer.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Ik vind dat jij de fout maakt dat je niet aangeeft wat je wilt. Je laat het aan hun over en daar heb je wat voor gekregen.
Een dagje gratis voor een volgend bezoek (waar je niks aan hebt).
Ik zou terug schrijven dat je daar geen genoegen mee neemt. Zij hebben jouw weekend verpest en dat is niet te vergoeden.
Ik zou als compensatie eisen dat je een voucher krijgt voor een weekend dat in te leveren is bij elke enterprise voor een Hummer of andere Full size SUV.
Zet er onder een CC tje bij naar het hoofdkantoor met copieen van je mailwisseling en je reservering van de Hummer en misschien een copy van een eerdere rekening met enterprise om aan te tonen dat je wel gekwalificeerd was.

ik denk trouwens ook dat je hummer verhuurd was aangezien je nergens anders wat kon krijgen
NICO!
Amerika-ontdekker

Bericht door NICO! »

De Hummer was in Las Vegas en niet via Enterprise, ik gebruikte dit argument om aan te tonen dat de creditcard goed was.

Ik ga nog even door uit principe en ik heb mijn tegenbod zojuist verzonden. Krijg ik niets? Ook goed, huur ik waarschijnlijk niets meer bij Enterprise, maar heb ik in ieder geval alles gedaan wat ik kon.

Mijn tegenbod:
Hello,

It took a bit longer to answer you. I posted this story on the biggest USA-forum in The Netherlands to find out what other people thought about this case. The most heared reaction was to never rent from Enterprise again and disbelief about the way I was treated by the Enterprise branche in Chula Vista. I'm not that strict and still willing to give Enterprise the benifit of the doubt, pending the outcome of this complaint.
My suggestion to solve this is as follows:
You repay me the cost of the rental I had to rent when Chula Vista let me down. That amount is $ 147.68. I can send you the proof by sending you a copy (scan) of my creditcardbill, I haven't got the original bill anymore.
Furhtermore you give me 3 free days rental for a Full Size SUV, without experation date and usable at any Enterprise branche worldwide.
Nico

Afbeelding
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat je hier geen positieve reactie op gaat krijgen.

Als ik de manager was zou je van mij in ieder geval niets vergoed krijgen... :wink:
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
NICO!
Amerika-ontdekker

Bericht door NICO! »

Dento schreef:Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat je hier geen positieve reactie op gaat krijgen.

Als ik de manager was zou je van mij in ieder geval niets vergoed krijgen... :wink:
Ach, we zien het wel......
Nico

Afbeelding
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

twee weken geleden een minivan gehuurd om naar chicago te rijden (van een voormalig budget station)
Ik zou een 2008 chrysler krijgen.
Het werd een 2007 (oude model) van Dodge (geeft niet)
Als ie een uurtje in de zon had gestaan stonk het naar oude sokken, de ruitenwissers waren waardeloos. Er werkte maar een poweroutlet (van de 3). Niet handig als je een gps twee nintendo's, een dvd speler hebt en je telefoon wilt opladen.
Ook waren de twee middelste stoelen doorgezakt en voelde je het frame na een tijdje. Net of er lange tijd 400 pond amerikanen op hadden gezeten.
Heb dit allemaal vermeld maar er werd eigenlijk niet op gereageerd.
Volgende keer huur ik daar niet meer dus.
Mensen krijgen van mij de optie om het goed te maken. Doen ze dat niet dan bloeden ze daar zelf voor uiteindelijk.
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Mark, als je spontaan besluit een auto te huren, vlakbij je campground, is Enterprise vaak de enige makkelijke keus ...
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

nieuwenoord schreef:Mark, als je spontaan besluit een auto te huren, vlakbij je campground, is Enterprise vaak de enige makkelijke keus ...
Dat snap ik, begrijp alleen even niet waar je op probeert te antwoorden?
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

ned in MO schreef:
nieuwenoord schreef:Mark, als je spontaan besluit een auto te huren, vlakbij je campground, is Enterprise vaak de enige makkelijke keus ...
Dat snap ik, begrijp alleen even niet waar je op probeert te antwoorden?
Ik antwoord op jouw opmerking dat je nooit meer zou huren bij een bedrijf waar je niet tevreden over bent. Als je alleen Enterprise kent en je wilt zo snel mogelijk een auto, dan word je minder kritisch. Enne, wij hebben dus alleen maar goede auto's bij ze gehad. Je kan overal een keer pech hebben.
NICO!
Amerika-ontdekker

Bericht door NICO! »

2 weken later en nog steeds geen antwoord, ga er maar weer eens een mailtje aan wagen.
Nico

Afbeelding
NICO!
Amerika-ontdekker

Bericht door NICO! »

Na nog een mailtje ben ik uiteindelijk maar akkoord gegaan met een voucher van $150,- (zonder datum).

Laten we er maar klaar mee zijn.
Nico

Afbeelding
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer