Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Tanken in Amerika

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
GlennieB
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Tanken in Amerika

Bericht door GlennieB »

Goedenavond allemaal.

Wij zijn nu een week terug en zijn nog steeds even aan het bijkomen. Wat een geweldige land en mensen. Wij zijn nu al bezig met onze tweede reis! Ik wilde alleen een paar tips doorgeven over tanken.
Vaak bij tanken krijg je een paar cent per gallon korting wanneer je contant betaalt. Het is niet overal het geval maar wij kwamen het vaak genoeg tegen. En als je vooraf contant betaald hebt en het blijkt te veel krijg je het verschil gewoon terug.

groetjes
glenda :D
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Tanken in Amerika

Bericht door Ruud2004 »

Wat een geweldige tip zeg ! Je vergeet echter te vertellen dat je dan compleet voor gek staat en twee keer zo lang bezig bent. Je moet immers eerst betalen en dan kan je pas tanken. Natuurlijk krijg je het verschil terug, bij de bakker toch ook ? Ik ben absoluut niet vies van afdingen en/of korting bedingen, maar dit gaat mij wat te ver.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Knabbeltje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 23

Bericht door Knabbeltje »

In West Virginia kom je geregeld tankstations tegen waar je eerst betalen moet voor je kan tanken .Gewoon omdat men daar door zoveel 'niet betalers 'geplaagd werden.Staat ook veel vermeld aan de tankpompen dat men eerst moet betalen .

Groetjes
Bushmaster
Amerika-expert

Bericht door Bushmaster »

je moet toch bij "alle" tankstations in de US eerst betalen? (of je creditcard door de gleuf heen halen).
Behalve in Oregon dan (daar wordt voor je getankt)
Je vergeet echter te vertellen dat je dan compleet voor gek staat
dat is niet zo erg, liep toch al voor gek met m'n witte sokken en m'n sandalen ;-)
Laatst gewijzigd door Bushmaster op 20 aug 2009, 22:22, 2 keer totaal gewijzigd.
Katja
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door Katja »

Ruud2004 schreef:Wat een geweldige tip zeg ! Je vergeet echter te vertellen dat je dan compleet voor gek staat en twee keer zo lang bezig bent. Je moet immers eerst betalen en dan kan je pas tanken. Natuurlijk krijg je het verschil terug, bij de bakker toch ook ? Ik ben absoluut niet vies van afdingen en/of korting bedingen, maar dit gaat mij wat te ver.
Gezellige reactie zeg...

Het is hier ook redelijk normaal dat je minder betaalt als je cash afrekent en omdat er alleen bediende pompen zijn is het geen extra werk en dus zeker de moeite waard.
Knabbeltje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 23

Bericht door Knabbeltje »

Bushmaster schreef:je moet toch bij "alle" tankstations in de US eerst betalen? (of je creditcard door de gleuf heen halen).
Behalve in Oregon dan (daar wordt voor je getankt)
Omdat wij steeds naar de zelfde plek gaan ,weten we nu welke stations je vooraf betalen moet en waar het niet hoeft .Misschien verschillende werkwijze naargelang de staat waar je in bent .Dat je korting krijgt bij voorafbetaling ,heb ik geen weet van .Nog nooit iets van gemerkt :? Misschien ook afhankelijk waar je ergens tankt.
Zelf betalen wij altijd cash :mrgreen: ,ook nog nooit een kaart voor gebruikt .
Groetjes
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Ik kan hier in missouri de slang er direct inhangen en betalen kan ik als ik klaar ben. Ik betaal echter altijd aan de pomp met de credit card
José
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door José »

Wij betalen ook altijd met de creditcard..

Sommige pompstations moet je alleen je postcode intoetsen, en tja, dan werkt dat dus niet..
Heb al allerlei trucjes proberen uit te halen met een willekeurige Amerikaanse postcode (90210 haha!) of die van ons zelf met een extra nul erachter.. niets werkte.

Bij Chevron kunnen wij eigenlijk altijd wel terecht. Mocht het niet zo zijn, dan ga ik ook naar binnen om te betalen (maar wel altijd met Creditcard) (en dan zegt iemand in Arizona; dat mijn 'boyfriend' kan beginnen met tanken, iemand in Utah had het direct over mijn 'husband', was toen pas 22, dus daar moest ik wel even om lachen..)
Reisverslag juni 2009:
http://mark-jose-usa09.reismee.nl

Reisverslag mei 2008:
http://mark-jose.reismee.nl
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Onze ervaringen in Orlando en omgeving: onze creditcard werkte nergens aan de pomp zelf (ook niet met onze oude postcode van Michigan City). Een pompbediende zei dat dat was omdat wij een buitenlandse kaart hadden. Dus wij moesten ofwel eerst cash gaan betalen, of eerst onze creditcard afgeven. In dat laatste geval kon het dan zijn dat je een bedrag moest zeggen, en dat zij dat onmiddellijk afhouden alvorens je mocht gaan tanken (en dan kreeg je het verschil terug als je een te hoog bedrag had gezegd), of het kon zijn dat ze de kaart gewoon even apart hielden tot jij klaar was met tanken, en dan direct het juiste bedrag afschreven.

Ruud, jouw opmerking vind ik super. (NOT!)
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
andre208
Amerikafan

Bericht door andre208 »

Ruud2004 schreef:Wat een geweldige tip zeg ! Je vergeet echter te vertellen dat je dan compleet voor gek staat en twee keer zo lang bezig bent. Je moet immers eerst betalen en dan kan je pas tanken. Natuurlijk krijg je het verschil terug, bij de bakker toch ook ? Ik ben absoluut niet vies van afdingen en/of korting bedingen, maar dit gaat mij wat te ver.
Nou ik ben net terug uit amerika en heb bij verschillende tankstations gezien dat op het grote bord dat langs de weg waar de prijzen opstaan. Toch duidelijk 2 prijzen stonden 1 voor creditcard betaling en een prijs voor als je cash betalende wat vaak 10 dollar cent goedkoper was. Dus blijkbaar is het toch niet zo gek als je cash betald.

Andre
Starry
Amerika-ontdekker

Bericht door Starry »

andre208 schreef: Nou ik ben net terug uit amerika en heb bij verschillende tankstations gezien dat op het grote bord dat langs de weg waar de prijzen opstaan. Toch duidelijk 2 prijzen stonden 1 voor creditcard betaling en een prijs voor als je cash betalende wat vaak 10 dollar cent goedkoper was. Dus blijkbaar is het toch niet zo gek als je cash betald.

Andre
Ach, als je dus 15 gallon tankt, ben je anderhalve dollar (€1,05) goedkoper uit. Pfff, waar hebben we deze hele discusie over? :roll:
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Misschien wordt het anders als je een grote camper rijdt met een tank van 70 gallon eronder ....
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Annie »

Wij hebben nooit zoveel cash op zak. :wink:
Hebben er ook nog nooit aan gerekend of het veel scheelt op het totale budget.
Bertorelli
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Bertorelli »

Starry schreef:
andre208 schreef: Nou ik ben net terug uit amerika en heb bij verschillende tankstations gezien dat op het grote bord dat langs de weg waar de prijzen opstaan. Toch duidelijk 2 prijzen stonden 1 voor creditcard betaling en een prijs voor als je cash betalende wat vaak 10 dollar cent goedkoper was. Dus blijkbaar is het toch niet zo gek als je cash betald.

Andre
Ach, als je dus 15 gallon tankt, ben je anderhalve dollar (€1,05) goedkoper uit. Pfff, waar hebben we deze hele discusie over? :roll:
Bij 3000 miles en 20 MPG is dat $15 winst :mrgreen:

Dat is ongeveer ZOIETS :beerchug:
1995 TX/LO/MS/AL/AR
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2011 FL/GE/AL/MS/LO/TN/SC
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2016 NY/VT/NH/ME/MA/RI/CT/NJ/MD/VA/WV/OH/IN/MI
2017 CA/OR/NV
2018
2019
2022
mofraweert
Amerika-ontdekker

Bericht door mofraweert »

José schreef: Sommige pompstations moet je alleen je postcode intoetsen, en tja, dan werkt dat dus niet..
Heb al allerlei trucjes proberen uit te halen met een willekeurige Amerikaanse postcode (90210 haha!) of die van ons zelf met een extra nul erachter.. niets werkte.
Wij zijn ook zo'n pomp tegengekomen en wij hebben een 0 vóór onze postcode ingetoetst. En dat werkte wel. Tip voor de volgende keer.
http://www.moniquecaris.waarbenjij.nu" onclick="window.open(this.href);return false;
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Starry schreef: Ach, als je dus 15 gallon tankt, ben je anderhalve dollar (€1,05) goedkoper uit. Pfff, waar hebben we deze hele discusie over? :roll:
Jeetje wat onaardig allemaal. Glenda geeft hier gewoon een tip om geld te besparen en dat is gewoon heel aardig, bovendien is een forum daar ook voor.
Je hoeft er toch geen gebruik van te maken? Maar het is zeker niet nodig om onaardig te reageren of smileys met "rolling eyes"te gebruiken.

Er wordt hier op het forum ook regelmatig de tip gegeven om bij Safeway een pasje aan te vragen zodat je korting bij je boodschappen krijgt maar ook 3 cent korting bij het tankstation. Daar heb ik nog nooit iemand over gehoord.

Marjon
GlennieB
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Bericht door GlennieB »

Wat een geweldige tip zeg ! Je vergeet echter te vertellen dat je dan compleet voor gek staat en twee keer zo lang bezig bent. Je moet immers eerst betalen en dan kan je pas tanken. Natuurlijk krijg je het verschil terug, bij de bakker toch ook ? Ik ben absoluut niet vies van afdingen en/of korting bedingen, maar dit gaat mij wat te ver.
Ruud, bedankt voor je leuke reactie.
Waarom sta je compleet voor gek en twee keer zo lang bezig bent? Wat maakt het uit of je naar binnen moet lopen om te betalen of bij de pomp staan te klooien met je credit card, het duurt bijna net zo lang. Ik ging binnen om te betalen, praatje gemaakt, wat drankjes gehaald en mijn man ging tanken. Lekker makkelijk, je bent toch op vakantie.

Wij hebben in totaal meer dan 3500 km gereden en contant betalen heeft ons geld gespaard. Geen grote bedragen maar ik steek het liever in mijn portemonnee dan iemand anders. Natuurlijk reist niet iedereen grote afstanden maar ik had (misschien verkeerd) van het forum begrepen dat contant betalen bij de pomp vaak niet mogelijk is. Ik wou alleen laten weten dat in mijn ervaring het heel makkelijk en vaker voorkwam dan ik had verwacht.
Mijn Nederlands is niet geweldig en misschien heb ik het in een te eenvoudige of onduidelijke manier neergezet maar als mijn "tip" je niet bevalt dan had je het ook kunnen negeren. :(
Starry
Amerika-ontdekker

Bericht door Starry »

vana schreef:
Jeetje wat onaardig allemaal. Glenda geeft hier gewoon een tip om geld te besparen en dat is gewoon heel aardig, bovendien is een forum daar ook voor.
Je hoeft er toch geen gebruik van te maken? Maar het is zeker niet nodig om onaardig te reageren of smileys met "rolling eyes"te gebruiken.

Er wordt hier op het forum ook regelmatig de tip gegeven om bij Safeway een pasje aan te vragen zodat je korting bij je boodschappen krijgt maar ook 3 cent korting bij het tankstation. Daar heb ik nog nooit iemand over gehoord.

Marjon
Het ging mij ook niet om de tip, maar meer over de discussie die erna volgt.

Aan de andere kant: je boekt een vakantie van minimaal €2000,- pp, dan ga je daarna toch niet moeilijk(er) lopen doen om op zo'n hele vakantie een dollar of 20 te besparen. Ik vind dat persoonlijk een beetje ver gezocht. :wink:
nieuwenoord schreef:Misschien wordt het anders als je een grote camper rijdt met een tank van 70 gallon eronder ....
Het blijft een voordeel van slechts 3,8% op een gemiddelde brandstofprijs van $2,61/gallon. :wink:
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Blijft feit dat 3,8 procent van een klein bedrag veel minder is dan 3,8 procent van een groot bedrag. In 2008 verreden we zo'n 1400 dollar aan benzine, dan praat je toch over dik 50 dollar.

En nee, dat is geen groot bedrag op ons vakantiebudget en ik gebruik ook bijna altijd mijn creditcard, maar volgens mij is er weinig mis mee als mensen wél op de kleintjes willen letten.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Dat is wel een hele goeie oer Hollandse reactie, stel je toch eens voor dat je een beetje opvalt!
(Om het helemaal erg te maken zou je voor het tanken sandalen met witte sokken aan kunnen trekken!)

En al zou ik het zelf ook niet doen, ik kan me voorstellen dat je bij een camper, met 15 dollar "winst" per tank, er wel anders over denkt.
Bij om de twee dagen tanken scheelt dat aardig wat geld.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer