Wij hebben in Furnace Creek 's morgensvroeg drie coyotes gezien en hadden gelukkig tijd genoeg ons fototoestel te pakken.....Pete.Z schreef: Een Coyote is wel leuk, wij overnachten in 2004 in Stovepipe Wells, en ik zat laat nog op de vernada van onze kamer, na middernacht, en in het licht van de enige lantaarnpaal daar zag ik opeens een Coyote die langzaam scharrelend over de parkeerplaats dichterbij kwam, prachtig om te zien.
Jammer genoeg te donker om een foto te maken, en ik kon toch niet opstaan om de camera te pakken natuurlijk.

Toen wij in Death Valley met de tent kampeerden hebben wij 's nachts echter geen "last" van wild gehad.
Wel hebben we een keer midden in de nacht een "beestachtige" rugmassage gehad. Dat was in 1994 op een campground in Yellowstone. Wij lagen in ons (afgesloten) tentje op een luchtbed toen wij die hele nacht constant bewegingen voelden onder onze rug door. Eerst schrik je en vind je het eng, maar even later realiseer je je dat er toch niets in je tent kan komen en ontspan je je.
Onze vrienden die in een tentje naast ons stonden, hebben er geen last van gehad. Waarschijnlijk stonden wij precies op ondergrondse gangen of zo iets.
In Nederland zou ik gezegd hebben dat het mollen waren o.i.d., maar wat voor beesten het daar waren, weet ik niet. Het was wel een hele "vreemde" maar toch wel "lekkere" ervaring.......

Marjan