Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Kamperen met tent in Death Valley

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Re: Kamperen met tent in Death Valley

Bericht door hekkie »

Pete.Z schreef: Een Coyote is wel leuk, wij overnachten in 2004 in Stovepipe Wells, en ik zat laat nog op de vernada van onze kamer, na middernacht, en in het licht van de enige lantaarnpaal daar zag ik opeens een Coyote die langzaam scharrelend over de parkeerplaats dichterbij kwam, prachtig om te zien.
Jammer genoeg te donker om een foto te maken, en ik kon toch niet opstaan om de camera te pakken natuurlijk.
Wij hebben in Furnace Creek 's morgensvroeg drie coyotes gezien en hadden gelukkig tijd genoeg ons fototoestel te pakken..... :wink:

Afbeelding

Toen wij in Death Valley met de tent kampeerden hebben wij 's nachts echter geen "last" van wild gehad.

Wel hebben we een keer midden in de nacht een "beestachtige" rugmassage gehad. Dat was in 1994 op een campground in Yellowstone. Wij lagen in ons (afgesloten) tentje op een luchtbed toen wij die hele nacht constant bewegingen voelden onder onze rug door. Eerst schrik je en vind je het eng, maar even later realiseer je je dat er toch niets in je tent kan komen en ontspan je je.

Onze vrienden die in een tentje naast ons stonden, hebben er geen last van gehad. Waarschijnlijk stonden wij precies op ondergrondse gangen of zo iets.

In Nederland zou ik gezegd hebben dat het mollen waren o.i.d., maar wat voor beesten het daar waren, weet ik niet. Het was wel een hele "vreemde" maar toch wel "lekkere" ervaring....... :lol: :lol:

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
lelie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door lelie »

Geen haar op mijn hoofd dat ik in Death Valley ga kamperen!! :shock:
Het was al bijna niet te doen om van de auto 5 meter naar het motel te lopen.
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Ik kan dat wel begrijpen Marloes als je niet tegen zulke hitte kunt. Het deed me denken aan wat wij een keer ervaren hebben.

Wij hebben eens een vijfweekse rondreis gemaakt samen met vrienden van ons, weliswaar ieder in een eigen auto en ieder in zijn eigen tentje. Voor ons was het de 3e reis voor hen de 1e reis naar Amerika. De derde dag gingen we naar Death Valley en de planning was om daar te slapen. We hadden ze nog gewaarschuwd voor de hitte, maar ze wilden er per se heen. Het was toen half juni.

Onze eerste stop was Zabriskie Point. We liepen naar boven naar het uitzichtpunt en toen begon zij al te klagen over de hitte en kon niet genieten van het mooie uitzicht. De volgende stop was Badwater en daar was het mogelijk nog warmer. Daarna reden we de Artist Drive en stapten bij Artist Palet uit om foto's te maken van de mooie kleuren. Zij bleef echter in de auto zitten want het was haar veel te heet en haar gezicht betrok steeds meer.

Hierna reden we naar de zandduinen van Stove Pipe Wells. Daar stapte ze wel uit, maar na een paar meter gelopen te hebben, barstte ze ineens in snikken uit. Ze was helemaal overstuur en schreeuwde "Ik wil hier weg, ik wil hier weg!" Ze kon gewoon niet tegen die hitte en raakte ervan in paniek.

Gelukkig zijn wij nogal gemakkelijk en hebben ons programma gewoon maar omgegooid. Het is tenslotte vakantie en iedereen moet het naar de zin hebben. We zijn toen eind van de middag nog naar Las Vegas gereden en iedereen was weer blij.... :D

Jan en ik zeggen wel eens tegen elkaar dat wij blij zijn geen moeite hebben met dat soort dingen, of bang zijn voor dit of dat. Natuurlijk hebben wij het ook heet en lopen te puffen, maar niet zo dat wij er dusdanig last van hebben dat het ons gaat beheersen of dat het invloed heeft op ons humeur. Misschien is het een kwestie van je erop instellen o.i.d., ik weet het niet....

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
marionmarloes
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door marionmarloes »

Je moet (bijna) alles een keer gedaan hebben in je leven ! Wij hebben een keer in september in DV overnacht in ons tentje. Nauwelijks geslapen maar wel een geweldige ervaring. Vorig jaar 'gewoon' in Furnace Creek Ranch geslapen, toen was de campground trouwens ook gesloten.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Ik zelf vind nou juist die hitte fantastisch, en absoluut niet hinderlijk.
Hoger dan 45 graden heb ik het trouwens nooit gehad in DV, want tja, voor of naseizoen, maar het extreem droge van de hitte maakt hem voor mij prima te verdragen.
Ik heb nog steeds een week vakantie alleen maar in DV op mijn verlanglijstje staan, en dan in april of oktober.
jerbia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door jerbia »

Die zinderende hitte hoort gewoon bij DV vind ik anders is het niet 'echt' :lol: Wij hadden afgelopen mei temperaturen van 47 à 48 graden en in 2007 was het 50 graden, fantastisch om mee te maken. In een tentje slapen met die hitte zou mij dan weer te ver gaan, maar wij houden sowieso niet van kamperen ;)
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
stefandebruijn
Amerika-ontdekker

Bericht door stefandebruijn »

Leuk om alle ervaringen en reacties te lezen! :P
Wij gaan denk ik toch gewoon lekker met een tentje kamperen haha
Lijkt ons wel een hele gave ervaring en we zijn sowieso wel wat gewend ;)
We hebben ook drie maanden door Australie gereisd (slapend in de auto)....
Dus een nachtje Death Valley kan er dan denk ik ook wel bij!
Net wat Marjan zegt: alles moet je een keer geprobeerd hebben toch!
Maar bedankt voor de reacties!
Nog drie weekjes en dan vertrekken we!!
Gr.
Stefan
2002 Chigaco - Memphis - Rockey Mountains - West USA
2009 West USA - NYC
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Overigens, een andere leuke optie om net binnen Death Valley te kamperen is Panamint Springs, ik hoor daar bijna nooit iemand over.
stefandebruijn
Amerika-ontdekker

Heb even gekeken, dat is inderdaad ook nog een optie.
Is aan de rand van Death Valley als je vanaf Lone Pine komt. Wellicht ligt Furnace Creek wat centraler.
Bedankt voor de tip!
Gr.
Stefan
2009 West USA - NYC
Gerben Steeg
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Gerben Steeg »

Wat een mooie verhalen allemaal. Mooie foto van die 3 Death Valley huisdieren Marjan! Ons verhaal van de Death Valley...daar hoorden we dat Michael Jackson was overleden....Wij zijn er nu 2 keer geweest, waarvan de 1x keer eind juli; ik spaar geen geld, maar herinneringen; maar heb toch voor die 'geruisloze' airco van Stovepipe gekozen.. DV is absoluut een topper (en ook de hitte is toch mooi om te ervaren) en ga daar bij leven en welzijn zeker nog eens heen, maar zal denk ik toch voor een app kiezen. Tuurlijk daalt de temp 's nachts, maar het blijft een plakkerige bende en je begint denk ik brak aan de volgende dag. Zou dat kamperen niet in de zomermaanden doen. Maar goed, have fun en de groeten aan de desert bugs!
Gr, Gerben
stefandebruijn
Amerika-ontdekker

Ik kan ook heel goed voorstellen dat mensen echt niet willen of kunnen kamperen.
Maar het is voor ons maar één nachtje en lijkt ons wel een speciale en leuke ervaring, ook al zouden we vrijwel niet slapen.
Daarbij slapen we daarna twee nachten in een hotel in Vegas dus dat compenseert dan wel weer qua comfort ;)
Gr.
Stefan
2009 West USA - NYC
Gerben Steeg
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Gerben Steeg »

Zelfs genoeg water hoeft nog niet genoeg zijn....!! Bizar hoor. Gr, Gerben

http://www.hln.be/hln/nl/1901/reisnieuw ... lley.dhtml

http://www.presstelegram.com/breakingnews/ci_13017931
Gr, Gerben
andram
Amerika-newbie
Contacteer:

Bericht door andram »

Wij hebben gecampeerd eind juni, het was een beetje overtrokken overdag, maar nog altijd 105°.

Heel veel wind 's avonds, tent was moeilijk op te stellen, maar na een tijd begon de wind te gaan liggen. Prachtige sterrenhemel, onvergetelijke ervaring. Vond het zeker de moeite.
http://www.andram.be" onclick="window.open(this.href);return false; - USA fotoblog online
gleuknie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Gerben Steeg schreef:Zelfs genoeg water hoeft nog niet genoeg zijn....!! Bizar hoor. Gr, Gerben

http://www.hln.be/hln/nl/1901/reisnieuw ... lley.dhtml

http://www.presstelegram.com/breakingnews/ci_13017931
Jeetje, wat een verhaal. Death Valley doet zijn naam wel weer eer aan zeg. Ook bizar dat er 5 dagen niemand langs is gekomen, dus ze waren echt in een verlaten deel van Death Valley.
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
es141
Amerika-ontdekker

Bericht door es141 »

hekkie schreef: Hierna reden we naar de zandduinen van Stove Pipe Wells. Daar stapte ze wel uit, maar na een paar meter gelopen te hebben, barstte ze ineens in snikken uit. Ze was helemaal overstuur en schreeuwde "Ik wil hier weg, ik wil hier weg!" Ze kon gewoon niet tegen die hitte en raakte ervan in paniek.

Jan en ik zeggen wel eens tegen elkaar dat wij blij zijn geen moeite hebben met dat soort dingen, of bang zijn voor dit of dat. Natuurlijk hebben wij het ook heet en lopen te puffen, maar niet zo dat wij er dusdanig last van hebben dat het ons gaat beheersen of dat het invloed heeft op ons humeur. Misschien is het een kwestie van je erop instellen o.i.d., ik weet het niet....

Marjan
Hoi marjan ea,

ik moet van mijzelf zeggen ( gelukkig beaamde mijn man het! :lol: ) dat ik mij goed door de warmte/hitte heb heengeslagen deze reis jl.
Wel 'herken' ik mij enigzins in het paniekgevoel wat je hierboven beschrijft met dien verstande dat ik de tranen binnen heb kunnen houden en het niet alleen de hitte was. Het moment speelde zich af in een jeeptour in Canyon the Chelly en wel op het heetst van de dag. Ik werd beroerd van de combi, hitte/extreem wild jeeprijden/zware hoofdpijn als gevolg van zo strak zitten tijdens het rijden op het mulle woestijnzand. Ik ben een paar uur bwv van de wereld geweest zo kl.. voelde ik mij. Daarna was het over en vond ik ondanks het primitieve ( daardoor juist zó indrukwekkend ) en het dieptepunt hoe ik mij gevoeld heb...het de mooiste plek van heel de 3 weekse reis.

groeten,
es
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer