Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wave experience sept 2005 (permits en foto's)

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Wave experience sept 2005 (permits en foto's)

Bericht door hekkie »

Op woensdagmiddag 14/9 zijn we (komende vanaf de Cottonwoodroad) bij aankomst op de US 89 direct naar het Paria Ranger Station ter hoogte van milemarker 21 gegaan om te vragen of er nog permits over waren van de loting 's morgens. Nee dus.

Donderdagmorgen 15/9 (Jan z'n verjaardag) waren we er voor 9 uur (Utah-tijd!) weer. Er deden toen 23 mensen mee aan de lottery. Het 1e lot was gelijk 4 personen, daarna 2 koppels en als 9e een man alleen. Mag je drie keer raden wie nr. 10 was: Jan dus. Een leuk kadootje op zijn verjaardag, maar hij moest dan wel de volgende dag alleen (zonder mij) naar de Wave en dat wilde hij niet en heeft zijn lot terug gedaan in de hoed. Dat was best wel sneu toen.

Vrijdag 16/9
weer 's morgens meegedaan aan de lottery. Er waren toen 19 mensen en wij gingen, met nog 5 andere koppels, twee keer in de hoed. Ook deze keer zaten we niet bij de winnaars. Er werd toen al verteld dat de zaterdag ervoor 45 mensen mee hadden gedaan. Dus wij dachten: dat wordt weer niks de volgende dag.

Zaterdag 17/9 waren er gelukkig maar 15 man. Allemaal nieuwe mensen met maar 1 lootje en wij gingen met 3 lootjes in de hoed. Grote kans dus deze keer en ja hoor....het tweede lot was bingo! Wij blij natuurlijk en men applaudiseert zelfs voor ons.

Na de trekking worden de permits uitgeschreven die uit 2 (groene) delen bestaat. Eén voor op het dashboard van de auto en aan het andere deel komt een draadje om aan je rugzak te binden, want je moet de permit goed zichtbaar dragen. We betalen hiervoor $ 5 per persoon.

Hierna krijgen we uitgebreid uitleg hoe we bij de Wave moeten komen, in tegenstelling tot voorheen want toen kreeg men alleen maar foto’s te zien. De ranger vertelde dat de laatste tijd zoveel mensen de weg kwijt zijn geraakt, dat men heeft besloten om meer duidelijkheid over het traject te geven. Wel houdt men, ter bescherming van het gebied, vast aan max. 20 personen per dag en dat is een goede zaak. Iedereen krijgt een routebeschrijving met foto’s, GPS-coördinaten, kompasinformatie plus nog een kaartje waarop de route staat ingetekend. Bovendien wordt er nog van alles bijverteld, vooral over de route terug. Het is nl gebleken dat daar de meeste mensen verdwaalden.

Zondag 18/9 was de grote dag. Perfect weer om te hiken, zo'n F 80 (dus niet zo overdreven heet). Volop zon (mooi voor de foto's) en geen dreigende wolken.
Om 7:45 uur gaan we weer via de US 89 Utah binnen en rijden deze keer het Paria ranger Station ca 4,5 mijl voorbij. Na een scherpe bocht naar rechts slaan we scherp links af de House Rock Valley Road op die unpaved is. Bij deze droge omstandigheden is deze weg uitstekend te berijden, zelfs met een camper, want we zagen er twee! Na 9 mijl kom je bij de Wire Pass Trailhead waar je kunt parkeren en evt. nog een plasje kunt plegen, want er is een toiletgebouwtje.

Gewapend met fototoestel, rugzakken op (met veel water), starten we om 8:45 uur met ons Wave avontuur. In mijn nog te plaatsen reisverslag zal ik het e.e.a. vertellen over deze prachtige tocht, de schitterende omgeving en het unieke fenomeen “The Wave” ……….

Hieronder alvast een voorproefje, waarbij ik nog wil vermelden dat wij van de omgeving van de Wave (Brainrocks, de Butes, Second Wave, Hamburger Rock etc.) minstens zo genoten hebben als van de Wave zelf. Wat een uniek schitterend mooi gebied!

Afbeelding

Daar moet je heen…..

Afbeelding

The Wave

Afbeelding

Overlook Wave (hier kun je goed zien hoe relatief klein de Wave eigenlijk is)

Afbeelding

Hamburgerrock met Brainrocks op de achtergrond

Afbeelding

Omgeving Secondwave

Afbeelding

Jan overziet gebied rondom de Wave(s)

Marjan
Laatst gewijzigd door hekkie op 05 mar 2006, 15:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Ze zijn weer schitterend Marjan.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Super

Weer een reden om terug te gaan, (hebben we echt nodig) :lol:
En je gaat een reisverslag maken, hopelijk bevalt dat zo goed dat we ze van alle andere reizen ook nog krijgen :whistling:
Marjan je neemt je foto's toch wel mee naar de meeting hoop ik :wink:
Gr.
Rob
Erika
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 17
Contacteer:

Bericht door Erika »

Hallo Hekkie

Bij het bijschrift van de overlook van the Wave geeft dit de echte omvang van de Wave weer of zitten er meerdere bochten en kronkels in het landschap?
Hoe groot moet ik mij het voorstellen.

Groetjes Erika
hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Erika schreef:Hallo Hekkie

Bij het bijschrift van de overlook van the Wave geeft dit de echte omvang van de Wave weer of zitten er meerdere bochten en kronkels in het landschap?
Hoe groot moet ik mij het voorstellen.
Hoi Erika,

Eigenlijk is het heel moeilijk uit te leggen, maar de omvang is inderdaad zoals je het op de bewuste foto ziet. Je moet wel bedenken dat wij behoorlijk hoog staan en van ver boven op de Wave kijken. De ranger noemde de Wave ongeveer 100 bij 100 meter.
Je komt van onderen (de zgn zuidkant) de Wave binnen (een hele klim trouwens) en wij staan op de overlookfoto aan de bovenkant (noordkant). Van hieruit loop je een paar honderd meter naar de Second Wave, maar eerst passeer je dan de brainrocks (fantastisch mooi). Dit hele gebied is min of meer "gegolfd" met die prachtige gekleurde diep afgetekende randen.

Hieronder plaats ik nog een paar foto's, dan wordt het misschien duidelijker. Op de eerste staat Jan midden in de Wave. Heb je waarschijnlijk een beter beeld over verhoudingen. De tweede foto is genomen boven naast de Wave. Als je goed kijkt zie je hoe klein de mensen zijn ten opzichte van de natuur.

Afbeelding

Afbeelding

Gr. Marjan
Laatst gewijzigd door hekkie op 22 mar 2006, 17:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Erika
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 17
Contacteer:

Bericht door Erika »

Hallo Marjan

Dit zijn inderdaad schitterende foto's.
Het is ook iets dat we dolgraag zouden willen zien alleen staat ons reisschema maar twee dagen in de buurt van the Wave toe,en nu ik zo lees dat de BLM de mogelijkheid om aan de permits te komen er niet eenvoudiger op maakt vrees ik het ergste (het niet zien dus)
maar wel heel erg bedankt voor je uitleg van de foto's.
Erika
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Hoi Marjan,

de "Wave" is al iets heel bijzonders, maar de rest van de omgeving doet er eigenlijk niet voor onder. Fantastisch gewoon weg, wat een grillige en prachtige omgeving. Ook jouw laatste foto spreekt mij erg aan.

Groet, Marco.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Henriëtte
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

Dat had ik nou ook, Marco, die laatste foto is echt prachtig. Ondertussen heb ik al veel foto's van The Wave en omgeving gezien, maar deze springt er echt tussenuit. Vooral omdat er mensen op staan, en je zo een hele goede indruk krijgt hoe groot het is. Super!

Henriëtte
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
wendyjol
Amerikakenner

Bericht door wendyjol »

O Marjan, ik word er weer helemaal warm van. Wat was het toch een belevenis om daar met de kinderen te lopen.
Wat mij verbaasd is het grote aantal mensen op de laatste foto. Wij kwamen alleen helemaal bij het begin 2 mensen op de terugweg tegen en nog halverwege 3 mannen (ook op de terugweg). Verder was het uitgestorven (wat mij best een beetje beangstigde. Je loopt daar toch van alle communicatie verstoken met 2 kinderen). Maar ik had het voor geen goud willen missen.
hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

wendyjol schreef:O Marjan, ik word er weer helemaal warm van. Wat was het toch een belevenis om daar met de kinderen te lopen.
Wat mij verbaasd is het grote aantal mensen op de laatste foto. Wij kwamen alleen helemaal bij het begin 2 mensen op de terugweg tegen en nog halverwege 3 mannen (ook op de terugweg).
Hoi Wendy,
Zoveel mensen zijn er niet. Ongeveer in het midden van de foto sta ik (licht t-shirt en zwarte broek) en links van mij zie je 4 rugzakken (2 van ons en 2 van een ander stel (hem zie je onderin met rood t-shirt). Helemaal rechtsboven zie je nog een stelletje zitten. Dus in totaal waren we daar met 6 mensen.

Kan me voorstellen dat je weer heimwee krijgt hoor. En zoals ik al eerder zei, ik had grote bewondering voor jullie met de 2 kinderen. Het was niet eenvoudig om de weg te vinden en bovendien vrij zwaar lopen door dat mulle zand en de klimpartijen.

Zijn jullie ook nog verder omhoog gegaan naar de brainrocks en Second Wave? Dat was ook schitterend.

Gr. Marjan.
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
wendyjol
Amerikakenner

Bericht door wendyjol »

hekkie schreef: Zijn jullie ook nog verder omhoog gegaan naar de brainrocks en Second Wave? Dat was ook schitterend.
Helaas konden wij niet verder gaan. Wij zagen een naderend onweer in de verte en waren toch wel wat bang om vast te komen zitten met de auto. Het was een aardige dirt road, die we met een normale personenauto moesten rijden.
Achteraf bleek onze keuze verstandig. Wij hadden ook nogal wat moeite om de weg terug te vinden. Op het moment dat we bij de auto kwamen begon het dan ook te storten. Lees ons verslag van die dag nog maar eens http://usa2004verslag.web-log.nl/log/2147482

Groetjes
Wendy
dolphin
Amerikakenner

Bericht door dolphin »

Jeetje dat ziet er indrukwekkend uit! Wist niet eens dat het bestond! Ga nu maar eens opzoeken waar dat precies is, want dit staat nu zeker in mijn verlanglijstjes!

Mooie foto's hoor!

Maar begrijp ik het goed: kan je hier niet zomaar naar toe? Moet je loten? Waarom is dit? Omdat de omgeving anders wordt aangetast? Kan je niet van te voren reserveren?
hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

dolphin schreef:Jeetje dat ziet er indrukwekkend uit! Wist niet eens dat het bestond! Ga nu maar eens opzoeken waar dat precies is, want dit staat nu zeker in mijn verlanglijstjes!
Het ligt op de grens van Utah en Arizona ten zuiden van de lijn Page - Kanab.
Mooie foto's hoor!
Maar begrijp ik het goed: kan je hier niet zomaar naar toe? Moet je loten? Waarom is dit? Omdat de omgeving anders wordt aangetast? Kan je niet van te voren reserveren?
Je kan hier idd niet zo maar naar toe. Ik ga er nu niet uitgebreid op in, omdat de regels binnenkort worden veranderd. Kijk hier maar eens.
http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 7494#37494
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
dolphin
Amerikakenner

Bericht door dolphin »

Dank je wel!
dolphin
Amerikakenner

Bericht door dolphin »

Ik heb trouwens een link gevonden met erg mooie foto's en ik dacht ik deel deze link even: http://www.pbase.com/devonshire/wave
Verder hebben ze ook nog erg mooie andere foto's.
hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

dolphin schreef:Ik heb trouwens een link gevonden met erg mooie foto's en ik dacht ik deel deze link even: http://www.pbase.com/devonshire/wave
Verder hebben ze ook nog erg mooie andere foto's.
Inderdaad een hele mooie serie. Bedankt voor de link

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
CaroLine
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Schitterend

Bericht door CaroLine »

Hallo Marjan, wat een geweldige foto's.
Op de site van Wendy ben ik ze ook al eens tegen gekomen en misschien dat we het volgend jaar ook eens gaan proberen.
Is de weg er heen ook te doen met een camper?
groetjes,
Carola
hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Schitterend

Bericht door hekkie »

FCRMteB schreef:Hallo Marjan, wat een geweldige foto's.
Op de site van Wendy ben ik ze ook al eens tegen gekomen en misschien dat we het volgend jaar ook eens gaan proberen.
Is de weg er heen ook te doen met een camper?
Hoi Carola,

Je moet ongeveer 9 mile over een unpaved road rijden, de zgn House Rock Valley Road. Als je droge weercondities hebt, is het goed te doen met een camper. Toen wij er overheen reden, zijn we twee campers tegengekomen.

Groet Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Voor de liefhebbers:

De site van BLM in Arizona is weer in de lucht. Helaas nog niet voor het online boeken van permits. Wel is al duidelijk dat de online permits nu 4 (i.p.v. 7) maanden tevoren kunnen worden aangevraagd vanaf 12:00 uur Mountains time (Denver)

https://www.blm.gov/az/paria/index2.html

Er zitten voor mij hier en daar nog wat vraagtekens over de procedure t.a.v. de verlening van de permits, maar ik ga proberen dit te achterhalen.

Groet Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
dolphin
Amerikakenner

Bericht door dolphin »

Geweldig, dank je wel Marjan! :D

Als je via de website al aan 'permits' kan komen is dat natuurlijk wel zo makkelijk, als alles goed geregeld is natuurlijk.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer