Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

rondreis okt-nov met camper of auto?

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: rondreis okt-nov met camper of auto?

Bericht door vana »

Mantoinette schreef:Onze keuze valt ook op de camper... (persoonlijk)
Ik moet er niet aan denken om iedere dag de koffer in te pakken, toiletten onderweg te moeten zoeken, iedere dag nieuw motel te moeten zoeken, voor ieder kopje koffie naar een restaurant/bar te moeten gaan.....(en alle dingen die we onderweg kwijt zouden raken, op de diverse badkamers waar we onze toiletspullen vergeten, onder de bedden, schoenen die blijven staan.... misschien zijn we te ongeordend om van motel naar motel te kunnen reizen... :oops: )

Daarnaast geniet ik er zo van om op de mooie plekken waar we komen, gewoon de camper neer te kunnen zetten, een kleinigheid te eten en lekker alles bij de hand te hebben. Wij reizen trouwens als gezin. (2 volw. 2 pubers)
Ik begrijp dat je liever met de camper gaat, dat is voor iedereen persoonlijk. Maar een aantal argumenten begrijp ik niet helemaal.
Waarom zou je elke dag je koffer in moeten pakken, die pak je toch niet uit? Wij halen er alleen uit wat we op de hotelkamer nodig hebben, zoals de toilettas. Dat is in twee minuten weer in de koffer gedaan 's morgens. In een camper moet je toch ook een aantal spullen in de kastjes doen voordat je 's morgens vertrekt. Je zult toch je ontbijtspullen op moeten ruimen, de bordjes af moeten wassen, de douche droog moeten maken en je bed op moeten maken. In een hotel hoeft dat niet, je hoeft niet af te wassen en de handdoeken en het beddengoed laat je gewoon zo liggen. Ik denk dat je in een motel minder werk hebt 's morgens dan in een camper.
En natuurlijk moeten we iedere dag een motel zoeken maar jullie moeten toch ook iedere dag een camping zien te vinden?
Een motel kun je bovendien, net als een kampeerplek van te voren reserveren.

Toiletten kun je op heel veel pekken vinden onderweg, ik neem aan dat je je camper ook niet zomaar op de weg kunt stoppen als je nodig moet?

Op die mooie plekken komen wij ook hoor, ik denk zelfs dat we met de auto op meer mooie plekken kunnen komen dan met de camper, zelfs de hele kleine weggetjes kunnen wij in met de 4x4. Waar jij je camper neerzet, zetten wij gewoon de auto neer. Als we een hapje willen eten stoppen we bij een plekje waar een picknicktafel staat (die zijn overal te vinden), pakken de koelbox en eten een hapje.

Ik denk dat er in een hoop dingen niet echt veel verschil is tussen camper en auto.

Marjon
Chi Sin X
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Chi Sin X »

Mantoinette schreef:(en alle dingen die we onderweg kwijt zouden raken, op de diverse badkamers waar we onze toiletspullen vergeten, onder de bedden, schoenen die blijven staan.... misschien zijn we te ongeordend om van motel naar motel te kunnen reizen... :oops:
hehe

Wij vinden onszelf te ongeordend om met een camper te gaan :). Met motels word je nog een beetje gedwongen om uw koffers wat op orde te houden. Maar bij de achterbank van onze auto worden we daar nooit toe gedwongen, en je wil echt niet weten hoe die er uit ziet op het einde vd reis.
1250
Amerika-expert

Bericht door 1250 »

vana schreef:
Ik moet er niet aan denken om iedere dag de koffer in te pakken, toiletten onderweg te moeten zoeken, iedere dag nieuw motel te moeten zoeken, voor ieder kopje koffie naar een restaurant/bar te moeten gaan.....(en alle dingen die we onderweg kwijt zouden raken, op de diverse badkamers waar we onze toiletspullen vergeten, onder de bedden, schoenen die blijven staan.... misschien zijn we te ongeordend om van motel naar motel te kunnen reizen... :oops: )

Daarnaast geniet ik er zo van om op de mooie plekken waar we komen, gewoon de camper neer te kunnen zetten, een kleinigheid te eten en lekker alles bij de hand te hebben. Wij reizen trouwens als gezin. (2 volw. 2 pubers)

Toiletten kun je op heel veel pekken vinden onderweg, ik neem aan dat je je camper ook niet zomaar op de weg kunt stoppen als je nodig moet?

Marjon
Jawel :oops: :lol:
9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Ha, je krijgt soms wel leuke situaties! Uit mijn verslag van 2007:

O ja, bak van de dag! Albert heeft vanmorgen eerst de pot in de camper volgesch*ten, daarna bij Elly een pot volgewerkt en we zijn nog niet in Los Banos of er breekt paniek uit in de tent. Albert zegt: ‘Alsjeblieft Mo, als je een plekkie ziet om te stoppen, zeg het dan’! Dus ik braaf bij het eerste stukje asfalt of beton wat ik naast de highway zie een teken geven. Die camper wordt aan de kant gesleurd, er wordt geremd, alles duvelt van de banken en weet ik wat af en Albert rent naar achteren. Het duurt eeuwen voor hij weer tevoorschijn komt. Hij gaat zitten en zegt dan heel droog: ik zie een auto in mijn spiegel, achter ons. Highway Patrol, geloof ik. En ja hoor, ik kijk in mijn spiegel en daar komt oom Agent aan. Peet doet de deur open en vertelt netjes dat er van wat viel en dat we even de boel beter vastgezet hebben. Niks over die beer van Albert gezegd. De agent vraagt wel drie keer of we allemaal in orde zijn en ik bedank hem keurig voor z’n bezorgdheid, wat hij wel lijkt te waarderen, want hij groet vriendelijk en vertrekt. Wij liggen hélemaal in een deuk! Albertjes krampjes waren meteen over!
Mantoinette
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Mantoinette »

oké oké.... het was maar persoonlijk hoor! :?
Alle respect voor jullie meningen....
Maar bovenstaande zaken waren en zijn voor ons doorslaggevend om met de camper te reizen...
Voor anderen weer niet... zo is het nou eenmaal....
2005.... again in 2007!!!... again in 2009!!!

reisverslag zuidwesten 2005
reisverslag zuidwesten en New York 2007
reisverslag 2009
http://www.asmas.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Ik ben het met je eens hoor Maintoinette, ook hier een camperfan van de bovenste plank!
1250
Amerika-expert

Bericht door 1250 »

Nou op een hotel/motel kamer vervelen wij ons vaak... op een camping is veel meer leven.. zeker in de National Parks.
Dat vinden wij ook leuk, vuurtje maken 's avonds...
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

1250 schreef:Nou op een hotel/motel kamer vervelen wij ons vaak... op een camping is veel meer leven.. zeker in de National Parks.
Dat begrijp ik dan weer wel en dat zou voor ons een argument zijn om eens een camper te proberen.
Het lijkt me heel gezellig 's avonds op zo'n campground.
Wij zijn dan wel niet van het fikkie stoken en barbecuen maar het lijkt me wel levendig en je hebt ook wat sneller contact met andere mensen.

Marjon
Mantoinette
Amerikafan
Contacteer:

1250 schreef:... op een camping is veel meer leven.. zeker in de National Parks.
Hier sluit ik me bij aan... dat geeft ons een "Zwitserlevengevoel"

reisverslag 2009
1250
Amerika-expert

Bericht door 1250 »

:lol:
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Ik heb met een RV gereisd, met een auto (pickup) met trailer erachter en met auto en hotels/motels. Persoonlijk geef ik voor een rondreis nog steeds de voorkeur aan auto met hotels/motels, maar zoals gezegd is die voorkeur voor iedereen anders. De RV heb ik in het geheel afgezworen, ik vind ze te lomp en onhandig. De auto/pickup met trailer is in mijn ervaring het beste compromis. Je kunt in de natuurparken overnachten en alle hierboven genoemde activiteiten ontplooien, maar je hebt nog steeds de vrijheid en mobiliteit om het huisje even achter te laten en alleen met het trekvoertuig erop uit te gaan. Maar de laatste tijd doe ik niet veel meer aan rondreizen, en als je op een of twee plaatsen blijft vind ik een luxe hotel, condo of appartement eigenlijk prettiger. In Januari gaan we weer een weekje naar Hawaii, en dan huren we een appartement waar we dan zelf koken (lokale produkten) en lekker lui rondhangen. De huurauto wordt alleen gebruikt voor uitstapjes in de omgeving.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 33
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Ik denk het laatste... :wink:

Geef mij maar motels/hotels. Elke dag in een schone kamer en bed. Geen bedden opmaken of schoonmaken. 's Ochtends de spullen pakken en je kunt vertrekken. De koffer valt mee hoor, zolang je de noodzakelijke spullen er maar uit haalt en de rest laat zitten. Zoeken naar motels valt ook wel mee, als je van te voren al weet waar je overnacht is het puur een kwestie van er heen rijden. Koffie haal je onderweg bij de drive-thru van bijv. Starbucks en toiletbezoeken kun je mooi combineren als je moet tanken. Kortom, de bezwaren die jij hebt zijn voor mij absoluut geen punt. :D :wink:

Ik denk dat je, voordat je besluit of je een camper of auto wilt huren, vooraf moet bepalen wát voor vakantie je wilt maken. De ene vakantie leent zich beter voor een camper dan de andere. Wil je vooral in natuurparken zijn dan lijkt mij de camper een prima keuze. Wil je, net als ons, ook regelmatig steden bezoeken dan is een auto wel zo handig. Als je 's avonds besluit dat je er nog even opuit wilt, stap je zo de auto in en rijdt weg. Houd je van kamperen (vind ik overigens ook erg leuk) en wil je veel in de natuur zitten dan is een camper weer een uitkomst. In een cabin zitten is dan weer een optie als je met de auto bent. Hebben wij dit jaar ook gedaan. :)

Roland
Since 1982: 33 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
1250
Amerika-expert

Bericht door 1250 »

Ik heb voor mijn reis in Augustus hotels geboekt in alle steden, het is duurder maar nu wordt je camper gewoon een auto.
Via Priceline maakte het geen eens zoveel uit....
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Dat laatste doen wij dus juist andersom. Ik vind hotelkamers ongezellig, kan er niks aan doen, ik ben het liefst in mijn camper. Wij staan dus bij grote steden juist vaak op de camping en huren dan voor een paar dagen een auto erbij. Een camper is vaak onhandig in de stad, dus ik denk dat je die niet als auto zult gebruiken als je in een stadshotel zit.
1250
Amerika-expert

Bericht door 1250 »

Ja ik vind hotel kamers niet echt vervelend.... soms eigenlijk wel lekker :wink:
Maar ik begrijp dat met jullie 'problemen' (Diabetes enz.) een hotelkamer ook minder prettig is.
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Huh, ik zie niet in wat diabetes met hotelkamers te maken heeft ....

Denk dat je hier de plank een beetje mis slaat hoor, ik hou gewoon van het huiselijke van een camper en wegens Alberts pijnklachten (en die komen niet door diabetes) is een bed onderweg wel fijn.

We slapen hier in Europa vaak in hotels (tegenwoordig ook voor mijn werk en Albert gaat dan vaak mee). Voor mij voelt dat niet echt als vakantie en dat heb ik in de camper wel. Ik ben dol op campings trouwens, veel meer te zien en te beleven dan bij het gemiddelde hotel.
Mantoinette
Amerikafan
Contacteer:

Coyote schreef: Geef mij maar motels/hotels. Elke dag in een schone kamer en bed. Geen bedden opmaken of schoonmaken.

Hmmm... dat is natuurlijk wel aantrekkelijk. Vinden wij ook heerlijk hoor... als we een weekje in Europa op pad gaan en niet rondtrekken, kan ik daar ook heel erg van genieten.
Coyote schreef:'s Ochtends de spullen pakken en je kunt vertrekken. De koffer valt mee hoor, zolang je de noodzakelijke spullen er maar uit haalt en de rest laat zitten.
Dat zie ik met "mijn 3 mannen" niet zitten :mrgreen: . Toen de jongens jonger waren al niet ... maar nu nog steeds niet... misschien komt het nog...
Met 2 volwassenen lijkt me rondtrekken met auto minder omslachtig... maar ja... dat duurt voor ons nog een paar jaartjes.. gelukkig maar.
Coyote schreef:Zoeken naar motels valt ook wel mee, als je van te voren al weet waar je overnacht is het puur een kwestie van er heen rijden. Koffie haal je onderweg bij de drive-thru van bijv. Starbucks en toiletbezoeken kun je mooi combineren als je moet tanken. Kortom, de bezwaren die jij hebt zijn voor mij absoluut geen punt. :D :wink:
Gelukkig maar dat niet iedereen voor hetzelfde kiest... zou de prijs van ofwel auto ofwel camper laten stijgen :?
Ik kan me trouwens best voorstellen dat iemand niet voor de camper kiest, de voordelen hierboven opgesomd kloppen natuurlijk wel en daarbij is het een groot gevaarte om mee rond te rijden. Het blijft iets heel persoonlijks, toch?
Coyote schreef:Houd je van kamperen (vind ik overigens ook erg leuk) en wil je veel in de natuur zitten dan is een camper weer een uitkomst.

Tja... eigenlijk houden wij helemaal niet van kamperen tenminste niet primitief camperen. In Europa kamperen we nooit. Maar voor mijn gevoel heeft rondtrekken met een luxe camper ook weinig met het echte camperen te maken...het is vooral heel comfortabel. Overnachten doe je op een camping of in een park, maar valt het voor mijn gevoel nauwelijks onder de noemer "camperen".
Het heeft bij ons eigenlijk vooral te maken met het rondtrekken. De camper biedt zoveel comfort... maar ja... ik moet natuurlijk wel afwassen, opruimen e.d.

reisverslag 2009
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Het opruimen valt bij ons wel mee. Als je met twee volwassenen in een camper leeft, zul je niet meer rotzooi maken dan op een hotelkamer denk ik. Met de kinderen erbij was dat wel anders, maar ook dan was het even met z'n allen en zo klaar.

Afwassen, minimaal, moet eerlijk zeggen dat we ook niet vaak koken in de camper en die twee bordjes, messen en bekers van een lunch of ontbijt zijn zo weg. Ik hou nou eenmaal wel van dat huiselijke, als we 'op hotel' zijn, verveel ik me vaak stierlijk.
1250
Amerika-expert

Bericht door 1250 »

nieuwenoord schreef:Huh, ik zie niet in wat diabetes met hotelkamers te maken heeft ....

Denk dat je hier de plank een beetje mis slaat hoor, ik hou gewoon van het huiselijke van een camper en wegens Alberts pijnklachten (en die komen niet door diabetes) is een bed onderweg wel fijn.

l.
Jij had ik een keer ergens geschreven (Forum of weblog) dat je snel last van je voeten had als je met blote voeten op tapijt liep... en jij zei dat dat vaak kwam bij Diabetes patiënten... of sla ik nu de plank mis....
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Goh, ja, dat is inderdaad wel iets. Maar er zullen meer mensen gemakkelijk voetschimmel oplopen denk ik. Volgens mij ging dit niet over het onderscheid tussen hotels en campers, maar over het feit dat ik wel blij was met het plastic wat Road Bear over het tapijt in de campers trekt. Ik heb dat in dat kader geschreven. Je haalt wat dingen door elkaar.

In de hotels waar we hier verblijven trek ik ook standaard zoveel mogelijk slippers aan, maar of het nou een hotel of een camper is: elke diabetespatiënt zal leren zo min mogelijk op blote voeten te lopen in verband met de kans op wondjes die slechter genezen dan bij de gemiddelde persoon.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer